Nors šiandien kurjerio paslaugomis kasdien naudojasi tūkstančiai lietuvių, visgi apie šią profesiją sklando daugybė mitų. Ar kurjeris privalo užnešti sunkią siuntą iki pat mūsų durų? O gali jis turi palaukti, kol grįšime iš parduotuvės ir galėsime priimti savo užsakymą? „DPD Lietuva“ komunikacijos vadovas Tomas Vaišvila atskleidžia, ko dažnas vis dar nežinome apie kurjerio paslaugas ir ką svarbu įsidėmėti siekiant sklandaus pristatymo.
„Kurjeriai kiekvieną dieną susiduria su įvairiomis situacijomis – nuo netikėtų oro sąlygų iki pačių įvairiausių klientų lūkesčių. Todėl labai svarbu, kad žinotume, kokios paslaugos įeina į standartinį siuntos pristatymą, o kurios jau laikomos papildomomis. Tai padeda išvengti nesusipratimų ir užtikrina sklandų aptarnavimą abiem pusėms,“ – sako T. Vaišvila.
Iš kurjerių rankų – į logistikos centrus
Pasak T. Vaišvilos, itin dažnai manoma, kad, jog vos siuntą iš jūsų paėmęs kurjeris važiuoja tiesiai pas adresatą.
„Iš tiesų visos siuntos keliauja per logistikos centrus – jos yra surenkamos, rūšiuojamos ir tik tada pristatomos. Net jei kurjeris paima siuntą iš jūsų namų, tai dar nereiškia, kad jis pats ją tą pačią akimirką veš iki adresato. Tai natūralus ir būtinas logistikos procesas, kad siuntos laiku ir teisingu adresu būtų pristatytos adresatams“, – tvirtina „DPD Lietuva“ komunikacijos vadovas.
Kurjeriai dirba pagal kruopščiai suplanuotus maršrutus
Pasak T. Vaišvilos, svarbu žinoti, kad kurjeriai dirba pagal iš anksto suplanuotus maršrutus tam tikrose teritorijose.
„Kartais klientai skambina klausdami, kodėl kurjeris, kurį matė pro langą, nepristatė jų siuntos. Tačiau svarbu žinoti, kad viename rajone gali dirbti keli kurjeriai, o kiekvienas jų atsakingas tik už tam tikrą adresų dalį. Todėl matytas kurjeris gali tiesiog nevežti konkrečiai jums skirtos siuntos“, – aiškina „DPD Lietuva“ komunikacijos vadovas.
Kurjeris nežino siuntos turinio
Pasak T. Vaišvilos, kurjerio darbas yra itin intensyvus – per dieną jis vidutiniškai aplanko virš 70 skirtingų adresų, todėl kiekviena minutė yra svarbi.
„Kurjeris pristato siuntą, tačiau jo darbas apima siuntos pristatymą, o ne techninių įrenginių tikrinimą ar laukimą, kol gavėjas išbandys prekę. Visa siuntų logistika paremta greitu, tiksliai suplanuotu maršrutu, tad ilgesni sustojimai trikdo visą dienos eigą ir, jei kurjeris užtrunka ilgiau nei planuota, kiti siuntų gavėjau negauna jų laiku“, – tvirtina „DPD Lietuva“ komunikacijos vadovas.
Visgi, jis priduria, kad yra ir išimčių – jei siunta atkeliauja su akivaizdžiu pakuotės pažeidimu, pavyzdžiui, plyšusi dėžė, išsiliejęs turinys ar matomi pažeidimai.
„Tokiu atveju klientams rekomenduojame kartu su kurjeriu užpildyti pakuotės pažeidimo aktą – taip situacija bus užregistruota ir bus galima lengviau išspręsti galimus nesklandumus“, – priduria T. Vaišvila.
Kurjeris negalės laukti, kol grįšite iš parduotuvės
Kurjerio darbo diena yra labai tiksliai suplanuota, todėl laukti siuntos gavėjo jis neturi galimybės.
„Prieš atvykdamas pas klientą, kurjeris gali paskambinti ir informuoti, kad bus už 10 minučių, tačiau jei tuo metu žmogus dar tik planuoja grįžti iš parduotuvės ar yra įstrigęs spūstyje – derėtų suprasti, kad kurjeris negali laukti neribotą laiką. Žinoma, pasitaiko situacijų, kai pavyksta susitarti, bet tai priklauso nuo dienos aplinkybių ir paties kurjerio galimybių.Vieno žmogaus prašymas luktelėti penkias ar dešimt minučių gali reikšti vėlavimą pas kitus gavėjus“, – aiškina T. Vaišvila.
Jis priduria, kad jei siuntos gavėjas pristatymo metu negali būti nurodytu adresu, siuntą galima nukreipti į artimiausią paštomatą. Taip pat svarbu nepamiršti, kad kurjeris galėtų laisvai patekti į nurodytą vietą – t. y. nebūtų kliūčių, tokių kaip įvažiavimo kodai ar užkardai. Vis dėlto, priklausomai nuo dienos maršruto, yra galimybė, kad kurjeris tą pačią dieną bandys pristatyti siuntą dar kartą.
Sunkioms siuntoms – atskira pristatymo paslauga
Jei siunta yra didesnė ar sunkesnė nei įprasta – pavyzdžiui, buitinė technika ar baldai, svarbu žinoti, kokias paslaugas apima standartinis siuntų pristatymas, tai padės išvengti nesusipratimų.
„Laikantis nurodymų, kurjeris neprivalo užnešti siuntos, jei jos svoris viršija 25 kg. Tokiais atvejais siunta pristatoma iki pastato, o užnešimo paslauga turi būti užsakoma atskirai ir atliekama dviejų kurjerių komandos. Tai aktualu ypač ten, kur nėra lifto arba tenka lipti laiptais arba siunta yra didelių išmatavimų ir vienas kurjeris techniškai negali jos užnešti“, – akcentuoja T. Vaišvila.
Anot jo, tokia paslauga padeda užtikrinti tiek siuntos gavėjo, tiek pačių kurjerių saugumą: „Prieš užsisakant prekę įsivertinkite jos svorį ir išmatavimus (gabaritus) ir, jei abejojate, ar vienas žmogus saugiai galės ją pakelti ir pristatyti, užsakykite užnešimo paslaugą.“
Paštomatai populiarėja, tačiau kurjerių vertė akivaizdi
Nors paštomatai jau tapo daugelio pirkėjų kasdienybe dėl jų patogumo ir lankstumo, kurjerių vaidmuo išlieka esminis siuntų pristatymo grandinėje.
„Kurjeriai yra nepakeičiami, kai reikia pristatyti dideles ar sunkias siuntas, kai prekė netelpa į paštomatą, kai žmogus turi specialių poreikių ar paprasčiausiai negali iš paštomato atsiimti pats. Kurjeriai taip pat būtini kalbant apie siuntas su papildomomis paslaugomis, dokumentų pasirašymą, įrenginių keitimą ar prekių grąžinimą. Jie pasiekia ir tuos Lietuvos kampelius, kur paštomatų nėra. Tai paslauga, kuri užtikrina, kad siunta tikrai pasieks žmogų – nepriklausomai nuo aplinkybių“, – tvirtina T. Vaišvila.
Pranešimą paskelbė: Domantas Katelė, UAB „coagency”
„Volkswagen“ Lietuvoje pristato visapusiškai atnaujintą komercinių automobilių gamą – nuo kompaktiškojo „Caddy“ iki daugiafunkcio „Transporter“, erdvaus „Crafter“ ir legendinio „California“ kemperio. Šie naujausios kartos „Volkswagen“ modeliai sukurti siekiant užtikrinti neprilygstamą komfortą, kuris ypač svarbus tiems, kurie didžiąją dienos dalį praleidžia prie vairo. „Komerciniai automobiliai yra daugelio kasdienių operacijų pagrindas – jos jungia žmones, prekes ir […]
Sunkvežimių plovimas yra kur kas daugiau nei tik estetinis rūpestis – tai būtina priežiūros dalis, padedanti užtikrinti ilgesnį technikos tarnavimo laiką, saugumą keliuose ir įmonės įvaizdį. „Truckmaster“ sunkvežimių plovykla siūlo profesionalias plovimo paslaugas, atitinkančias šiuolaikinių transporto įmonių poreikius. Moderni įranga ir patikimos technologijos „Truck Master“ sunkvežimių plovyklose naudojama moderni ATLAS ir ITECO įranga, kuri užtikrina […]
Elektromobilių įkrovimo tinklo operatorė „Inbalance grid“ pradėjo vasaros plėtros sezoną – startavo nuo Kryžkalnio „Orlen“ degalinių, kur įjungti 8 nauji greitojo įkrovimo taškai A1 kelyje į pajūrį ir iš jo. Iš viso šiais metais „Inbalance grid“ įrengs 54 didelės galios įkrovimo prieigas. Naujose stotelėse – pigiausia kilovatvalandė A1 kelyje „A1 magistralė – tai stuburas, jungiantis […]
Ekonomikos ir inovacijų ministerija (EIMIN) finansuos įvairiose Lietuvos savivaldybėse esančių kelių, vedančių į teritorijas, kuriose kuriamos darbo vietos, tvarkymą: 7 projektams įgyvendinti skirta 5 mln. eurų. „Lietuvos regionų konkurencingumo didinimas – vienas svarbiausių EIMIN ekonomikos transformacijos plano „START“ prioritetų. Tad skirdami investicijų regionų kelių infrastruktūrai tobulinti ne tik pagerinsime susisiekimą, bet ir prisidėsime prie darbo […]
Pirmaujanti Baltijos šalių oro linijų bendrovė „airBaltic“ paskelbė planus padidinti skrydžių iš Vilniaus į Amsterdamą (Nyderlandai) ir Dubajų (Jungtiniai Arabų Emyratai) dažnį artėjančiu žiemos sezonu, nuo 2025 m. spalio pabaigos iki 2026 m. kovo pabaigos. „airBaltic“ tarp Vilniaus ir Amsterdamo vykdys net 14 skrydžių per savaitę, dar labiau pagerindama Lietuvos susisiekimą su pasauliu per vieną […]
Lietuvoje tęsiama elektromobilių viešojo įkrovimo tinklo plėtra. Per gegužės mėnesį žaliųjų energijos sprendimų bendrovė „Enefit“ visoje šalyje įrengė 23 naujas elektromobilių įkrovimo stoteles. Ekspertai sako, kad vis didesnis dėmesys kreipiamas erdvėms už didžiųjų miestų ribų, siekiant, kad infrastruktūra būtų išvystyta tolygiai visoje šalyje. Per gegužę įrengtose 23-ose stotelėse vienu metu jau dabar gali būti įkrauti […]