Darnus vystymasis feat. „žalioji“ logistika

Darnus vystymasis feat. „žalioji“ logistika

Darnus vystymasis — ateities tema. Pirmą kartą terminas nuskambėjo Jungtinių Tautų Žmogaus aplinkos (Stokholmo) konferencijoje, vykusioje 1972 metais. Kaip „darnus vystymasis“ suprantamas ekonominės plėtros modelis, kuri pasiekiama nesekinant gamtinių išteklių.

Darnus vystymasis apima daugelį šakų, įskaitant ir transporto logistiką. Siekdamos sumažinti išmetimų į aplinką poveikį, daugelis logistikos įmonių taiko įvairias technologijas: nuo specialios programinės įrangos, kuri apskaičiuoja maršrutą su mažiausiais išmetimais į atmosferą, iki elektrokarų ir mašinų su atitinkamais ekologiniais standartais.

Pagal tarptautinės energetikos agentūros statistiką, automobilių, oro, geležinkelių ir vandens transporto rūšys vidutiniškai sukuria 28 % į atmosferą išmetamo CO2 kiekio. iš visų mobilių šaltinių automobilių transportui tenka 73 % išmetamų nuodingų medžiagų. Dėl sudėtingos ekologinės situacijos Europos transporto šaka įgyvendina rinkinį priemonių, skirtų kovoti su aplinkos tarša ir mažinti išmetamų nuodingų medžiagų kiekį.

Pasak Vladislavo Aleinikovo, „AsstrA-Associated Traffic AG“ kokybės, ekologijos ir darbo saugos vadovo, šiame priemonių sąraše lyderiauja įdiegta administracinio reguliavimo sistema. „ES teisės aktuose dėl CO2 išmetimo 2020 metais numatyta rinkti anglies dvideginio ir kuro mokestį, taip pat rinkti mokestį iš sunkvežimių pagal nuvažiuotą atstumą. Pagal šią nuoseklią veiksmų sistemą kasmet numatoma sumažinti 3 % sunkvežimių СО2 išmetimą į atmosferą. Nuo 2030 metų įsigalios griežti reikalavimai, pagal kuriuos išmetamas kenksmingų medžiagų kiekis turės būti sumažintas 30 % palyginti su 2021 metais. Ši priemonė padidins senų transporto priemonių eksploatacijos išlaidas ir padės paspartinti transporto parko „žalinimo“ procesą.

Sunkvežimių rinkliava, atsižvelgiant į nuvažiuotą atstumą, – tai papildoma paskata racionalizuojant krovinių pristatymo schemas. Įvedus rinkliavą sumažėjo sunkiasvorių sunkvežimių rida, nepertraukiamai augusi tris ankstesnius dešimtmečius“, – pastebi Vladislavas Aleinikovas.

Logistikos ir transporto įmonės dėjo papildomas pastangas darbo našumui gerinti: sumažėjo tuščiosios eigos, prasidėjo naudojamų automobilių ekologinių savybių pažanga. Be to, buvo perskirstyti srautai keliams, kurie nėra apmokestinami, dėl ko buvo sumažintas pagrindinių magistralių apkrovimas.

„AsstrA“ įmonių grupė atsakingai laikosi priemonių, skirtų aplinkos apsaugai ir išsaugojimui. Įmonei svarbu, kad Partneriai taip pat laikytųsi nurodytų reikalavimų. Esant vienodai ekonomiškai naudingiems variantams, įmonė pirmenybę teikia ekologiškiems pristatymams“, ― reziumavo Vladislavas Aleinikovas.

Pranešimą paskelbė: Anastasiia Onoshko, AsstrA Associated Traffic AG

Kiti skelbimai:
 
Service Perm Post Treatment Stabilizatorius cheminiam sušukavimui,1000 ml
 
Crocs™ Kids' Fun Lab Super Mario Lights Clog Flame 27
 
Intense Shower Gel Parfumuotas dušo gelis, 200ml
 
Crocs™ Baya Lined Clog Navy/Navy 39,5
 
Crocs™ Classic Bright Cobalt 36,5

Rekomenduojame

Keliaujančiųjų ir vairuotojų dieną – apie saugumą keliuose visiems eismo dalyviams

Keliaujančiųjų ir vairuotojų dieną – apie saugumą keliuose visiems eismo dalyviams

Rugsėjo 26 d., sekmadienį,  Lietuvoje jau dvyliktą kartą bus minima Keliaujančiųjų ir vairuotojų diena. Jos tikslas – priminti visiems apie pagarbą vieni kitiems kelyje, pagalvoti, ar mes, kiekvienas iš mūsų, tinkamai elgiamės kelyje. Anot VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijos (toliau – Kelių direkcijos) direktoriaus Remigijaus Lipkevičiaus, svarbiausia – kiekvieno atsakomybė už save patį ir kitą […]

M. Skuodis neformalioje ministrų taryboje: siūlymams dėl vidaus degimo variklių atsisakymo dar trūksta argumentų ir pasirengimo

M. Skuodis neformalioje ministrų taryboje: siūlymams dėl vidaus degimo variklių atsisakymo dar trūksta argumentų ir pasirengimo

Susisiekimo ministras Marius Skuodis sako, kad į transeuropinio transporto tinklo (TEN-T), apimančio „Rail Balticos“ projektą, planus svarbu įtraukti geležinkelio atšaką į Klaipėdą, o visi svarstymai dėl tradiciniais varikliais varomų automobilių draudimo turi būti paremti ne politiniais pareiškimais, bet svariais argumentais ir faktais. Tai Lietuvos ministras pareiškė neformalioje Europos Sąjungos (ES) susisiekimo ministrų taryboje, vykstančioje Brdo […]

M. Skuodis at the informal council of ministers: suggestions to abandon internal combustion engines still lack arguments and preparation

M. Skuodis at the informal council of ministers: suggestions to abandon internal combustion engines still lack arguments and preparation

Minister of Transport and Communications Marius Skuodis says that it is important to include a branch line to Klaipėda in the plans of the Trans-European Transport Network (TEN-T), which encompasses the Rail Baltica Project, and all considerations regarding prohibition of vehicles powered by traditional internal combustion engines should be based on strong arguments and facts […]

DPD plečiasi Šiaulių LEZ ir Telšiuose, naujų terminalų statyba kainuos 4 mln. eurų

DPD plečiasi Šiaulių LEZ ir Telšiuose, naujų terminalų statyba kainuos 4 mln. eurų

Vienam didžiausių Europoje siuntų pristatymo tinklų „DPD group“ priklausanti bendrovė „DPD Lietuva“ plečia siuntų skirstymo pajėgumus Lietuvoje. Nauji DPD siuntų skirstymo centrai bus pastatyti Šiaulių laisvojoje ekonominėje zonoje (LEZ) ir Telšiuose, netoli policijos komisariato. Vien į šių centrų statybą numatoma investuoti daugiau kaip 4 mln. eurų, jie pradės veikti 2022 metų rudenį. Dėl „built-to-suit“ tipo […]

Rekordiniai Šiaulių oro uosto metai: išnuomojo 75 proc. sklypų, verslas investuos apie 25 mln. eurų

Rekordiniai Šiaulių oro uosto metai: išnuomojo 75 proc. sklypų, verslas investuos apie 25 mln. eurų

Ilgiausią Baltijos šalyse orlaivių kilimo-tūpimo taką turinčiam tarptautiniam Šiaulių oro uostui po ilgos tylos 2021-ieji tapo rekordinės plėtros metais. Jau 75 proc. sklypų savo teritorijoje išnuomojęs oro uostas ateitį planuoja su maždaug 25 mln. eurų vertės verslo investicijų perspektyva ir tikisi pritraukti nuomininkų likusiam ketvirtadaliui laisvos žemės. Šiaulių oro uosto direktorė Aurelija Kuezada teigia, kad […]

Lietuvos oro uostai primena: veido kaukių dėvėjimas keleivių terminaluose – lieka būtina saugumo priemonė

Lietuvos oro uostai primena: veido kaukių dėvėjimas keleivių terminaluose – lieka būtina saugumo priemonė

Lietuvos oro uostai primena, kad visi keleiviai prieš kelionę laukiantys skrydžio ir po kelionės patekę į terminalą – turėtų toliau dėvėti apsaugines veido kaukes. Tokia pati tvarka galioja ir keleivių terminaluose viešintiems lankytojams, artimiesiems, kurie pasitinka keleivius, šiuo atveju išimtis dėl privalomo kaukių dėvėjimo taikoma tik jaunesniems nei šešerių metų amžiaus vaikams. „Patekimas į Lietuvos […]