Darnus vystymasis feat. „žalioji“ logistika

Darnus vystymasis feat. „žalioji“ logistika

Darnus vystymasis — ateities tema. Pirmą kartą terminas nuskambėjo Jungtinių Tautų Žmogaus aplinkos (Stokholmo) konferencijoje, vykusioje 1972 metais. Kaip „darnus vystymasis“ suprantamas ekonominės plėtros modelis, kuri pasiekiama nesekinant gamtinių išteklių.

Darnus vystymasis apima daugelį šakų, įskaitant ir transporto logistiką. Siekdamos sumažinti išmetimų į aplinką poveikį, daugelis logistikos įmonių taiko įvairias technologijas: nuo specialios programinės įrangos, kuri apskaičiuoja maršrutą su mažiausiais išmetimais į atmosferą, iki elektrokarų ir mašinų su atitinkamais ekologiniais standartais.

Pagal tarptautinės energetikos agentūros statistiką, automobilių, oro, geležinkelių ir vandens transporto rūšys vidutiniškai sukuria 28 % į atmosferą išmetamo CO2 kiekio. iš visų mobilių šaltinių automobilių transportui tenka 73 % išmetamų nuodingų medžiagų. Dėl sudėtingos ekologinės situacijos Europos transporto šaka įgyvendina rinkinį priemonių, skirtų kovoti su aplinkos tarša ir mažinti išmetamų nuodingų medžiagų kiekį.

Pasak Vladislavo Aleinikovo, „AsstrA-Associated Traffic AG“ kokybės, ekologijos ir darbo saugos vadovo, šiame priemonių sąraše lyderiauja įdiegta administracinio reguliavimo sistema. „ES teisės aktuose dėl CO2 išmetimo 2020 metais numatyta rinkti anglies dvideginio ir kuro mokestį, taip pat rinkti mokestį iš sunkvežimių pagal nuvažiuotą atstumą. Pagal šią nuoseklią veiksmų sistemą kasmet numatoma sumažinti 3 % sunkvežimių СО2 išmetimą į atmosferą. Nuo 2030 metų įsigalios griežti reikalavimai, pagal kuriuos išmetamas kenksmingų medžiagų kiekis turės būti sumažintas 30 % palyginti su 2021 metais. Ši priemonė padidins senų transporto priemonių eksploatacijos išlaidas ir padės paspartinti transporto parko „žalinimo“ procesą.

Sunkvežimių rinkliava, atsižvelgiant į nuvažiuotą atstumą, – tai papildoma paskata racionalizuojant krovinių pristatymo schemas. Įvedus rinkliavą sumažėjo sunkiasvorių sunkvežimių rida, nepertraukiamai augusi tris ankstesnius dešimtmečius“, – pastebi Vladislavas Aleinikovas.

Logistikos ir transporto įmonės dėjo papildomas pastangas darbo našumui gerinti: sumažėjo tuščiosios eigos, prasidėjo naudojamų automobilių ekologinių savybių pažanga. Be to, buvo perskirstyti srautai keliams, kurie nėra apmokestinami, dėl ko buvo sumažintas pagrindinių magistralių apkrovimas.

„AsstrA“ įmonių grupė atsakingai laikosi priemonių, skirtų aplinkos apsaugai ir išsaugojimui. Įmonei svarbu, kad Partneriai taip pat laikytųsi nurodytų reikalavimų. Esant vienodai ekonomiškai naudingiems variantams, įmonė pirmenybę teikia ekologiškiems pristatymams“, ― reziumavo Vladislavas Aleinikovas.

Pranešimą paskelbė: Anastasiia Onoshko, AsstrA Associated Traffic AG

Kiti skelbimai:
 
Crocs™ Crocs LED CUPCAKE G0656800-MU
 
Crocs™ Crocs LION KING TIMON G0657900-MU
 
Crocs™ Bayaband Sandal Kid's Pink Lemonade 21
 
Teva Midform Universal Women's Hummingbird Gloxinia 38
 
BIOMECANICS 202203 Malva 23

Rekomenduojame

„airBaltic“ pradės naujus skrydžius iš Vilniaus į Dubrovniką

„airBaltic“ pradės naujus skrydžius iš Vilniaus į Dubrovniką

Latvijos oro linijų bendrovė „airBaltic“ šiandien įvykdė pirmąjį skrydį iš Vilniaus į Dubrovniką, kurortinį miestą Kroatijos pietuose. Ši tiesioginė kryptis taps jau devintąja, kurią „airBaltic“ siūlo keleiviams iš Lietuvos. „Mes stipriname įsipareigojimą savo keleiviams iš Lietuvos, siūlydami jiems vis daugiau tiesioginių krypčių. Mūsų tikslas – ir toliau užtikrinti geriausią susisiekimą su kiekviena Baltijos šalių sostine“, […]

IRT ir išmanus transportas: siekiant ES investicijų, verslo planai tampa kokybiškesni

IRT ir išmanus transportas: siekiant ES investicijų, verslo planai tampa kokybiškesni

Per pastaruosius kelerius metus informacinių ir ryšių technologijų (IRT) bei išmanaus, netaršaus, susieto transporto (Transportas) srityse įvyko didelis postūmis, inovacijos vykdomos nuolat. Lietuvos verslo paramos agentūra (LVPA) 2016-2020 metais administravo dvi priemones, kurios šiose srityse leido įmonėms pasinaudojant ES investicijomis kurti ir diegti IRT ir Transporto inovacijas, tapti konkurencingesnėmis šalyje ir tarptautinėje rinkoje. Šiuo metu […]

Susiruošusiems automobiliu į Vilniaus centrą – patarimai atlikti namų darbus

Susiruošusiems automobiliu į Vilniaus centrą – patarimai atlikti namų darbus

Šiandien Vilniaus senamiestyje įsigaliojus kilpiniam eismui, į centrinę sostinės dalį išsiruošusiems vairuotojams draudikai siūlo atlikti namų darbus, o kelyje būti itin dėmesingiems ir atidiems – kad vairuojant būtų mažiau streso, netektų neplanuotai skubėti ir pavyktų greičiau prisitaikyti prie pokyčių. „Vilniaus senamiestis, išskyrus kai kurias Vilniaus bei Subačiaus gatvės atkarpas, nepasižymi dideliu avaringumu. Tikėtina, kad vairuotojams […]

Nuo antradienio Vilniaus senamiestyje įsigalios kilpinis eismas: ką svarbu žinoti?

Nuo antradienio Vilniaus senamiestyje įsigalios kilpinis eismas: ką svarbu žinoti?

Jau nuo antradienio, liepos 7 d., Vilniaus senamiestyje įsigalioja nauja eismo organizavimo tvarka – Senamiesčio lankytojai bei gyventojai ir toliau galės privažiuoti automobiliu prie savo namų, darbo vietų ir traukos objektų, tačiau negalės kirsti Senamiesčio. Ką svarbu žinoti artėjant pokyčiams? „Svarbiausia – reikia neskubėti ir važiuoti gyvenamajai zonai nustatytu greičiu (20 km/val.), kad suspėtumėt stebėti […]