Kolekcinių automobilių platforma „Commody“ atveria iki šiol tik siauram ratui prieinamą kolekcinių automobilių rinką plačiajai visuomenei ir pristato pirmąjį investicinį automobilį. Nuo šiol kiekvienas norintis gali tapti legendinio 2003 m. „Porsche 911 Turbo“, dar žinomo kaip „Porsche 996“, bendrasavininku bei kurti savo svajonių kolekciją.
Pirmasis parduodamas automobilis – išskirtinis ryškiai geltonas (angl. „Speed Yellow“) 2003 m. „Porsche 911 Turbo“ (996) su X50 galios paketu ir itin retu žalios (angl. „Nephrite Green“) spalvos interjeru.
„Porsche 911 Turbo“ (996) iš esmės pakeitė žmonių suvokimą apie 911 – naujas dizainas, vandeniu aušinamas variklis ir atnaujinta architektūra ne tik įtvirtino „Porsche“ kaip inovacijų lyderį, bet ir pradėjo naują legendos etapą. Būtent dėl šių savybių šis modelis šiandien laikomas išskirtiniu kolekcininkų taikiniu: X50 komplektacija su mechanine pavarų dėže vertinama kaip kolekcinio automobilio etalonas, o ryškiai geltono kėbulo ir žalios spalvos interjero konfigūracijų pasaulyje tėra vienetai. Tai tikro žinovo automobilis, suteikiantis vairavimo patirtį, pranokstančią net brangesnius konkurentus. Nuo šiol kiekvienas gali tapti tokių automobilių bendrasavininku ir investuoti vos nuo 25 eurų“, – sako „Commody“ įkūrėjas, finansų ekspertas ir investuotojas Vilius Oškeliūnas.
Teisiškai patvirtinta nuosavybė
Kiekvienas kolekcinis automobilis „Commody“ platformoje padalijamas į ribotą skaičių kolekcinių vienetų, suteikiančių galimybę tapti realiu, teisiškai įregistruotu automobilio bendrasavininku. Įsigyti vienetai iš karto priskiriami investuotojo paskyrai, o nuosavybės duomenys registruojami blokų grandinės (angl. „blockchain“) sistemoje, taip užtikrinant skaidrumą ir patikimumą.
Kai visi kolekciniai vienetai išparduodami, automobilis perkeliamas į specialiai jam sukurtą specialios paskirties bendrovę (SPV), atstovaujančią visiems bendrasavininkams – įskaitant ir pirminį kolekcininką. SPV tampa oficialiu automobilio savininku, registruotu valstybės įmonėje „Regitra“, o kiekvienam bendrasavininkui išduodamas skaitmeninis nuosavybės sertifikatas, patvirtinantis įsigytų vienetų priskyrimą.
Automobilis lieka patikimo saugotojo – pirminio kolekcininko, muziejaus ar „Commody“ partnerio – globoje. Jis atsakingas už laikymą, techninę priežiūrą, draudimą ir kitus automobilio išlaikymo kaštus. Taip automobilis išlieka profesionaliose rankose, o investuotojų nuosavybė užtikrinama tiek teisiškai, tiek skaitmeniniu būdu.
Vertę užtikrina draudimas
Investicija į kolekcinį automobilį ne tik yra maksimaliai apsaugota, bet ir ilgainiui dažnai įgauna papildomos vertės. Pirmojo parduodamo „Porsche 911 Turbo“ vertę, siekiančią 128 500 eurų, nustatė „Commody“ partneriai – viena didžiausių Europos kolekcinių automobilių vertinimo bendrovių „Classic Car Ratings“ (CCR), įvertinusi daugiau nei 600 tūkst. automobilių ir sukaupusi 20 metų istorinius duomenis apie 60 tūkst. modelių vertės pokyčius.
„Porsche 911 Turbo“ apdraustas specialiu kolekcinio turto draudimu, įsigytu iš vienos didžiausių pasaulyje draudimo bendrovių – „Arch Insurance“. Jo suma atitinka CCR nustatytą automobilio vertę, o sąlygos, be papildomų apsaugų nuo nelaimingų atsitikimų, riboja metinę ridą iki 500 km.
Kartu „Commody“ siekia, kad kolekcionavimas būtų ne tik investicija, bet ir įtraukianti patirtis. Virtualiame garaže bendrasavininkai galės ne tik matyti savo įsigytus automobilius, bet ir stebėti kolekcijos vertę, kuri automatiškai atnaujinama kas ketvirtį, sekti savo įsigijimų istoriją bei dalyvauti specialiai bendrasavininkams skirtuose renginiuose. Tokiu būdu sukuriamas stiprus emocinis ryšys su svajonių automobiliais, o pati investicija įgauna naują, gyvą formą – ji tampa asmenine patirtimi ir dalyvavimu išskirtinėje kolekcionavimo kultūroje.
Plėtrą skatina investuotojai
„Commody“ jau yra pritraukusi 0,6 milijono eurų investicijų iš rizikos kapitalo fondų „Firstpick“, „Coinvest Capital“ ir šešių privačių investuotojų. Šios lėšos leidžia plėtoti platformos funkcionalumą ir užtikrinti plėtrą į Vakarų Europos bei Skandinavijos rinkas. Augantis susidomėjimas kolekciniais automobiliais ir jų ilgalaikės vertės didėjimas leidžia prognozuoti tolesnį platformos augimą visame pasaulyje.
V. Oškeliūno teigimu, šiuo metu vyksta derybos dėl išskirtinių transporto priemonių pritraukimo į platformą, kad vartotojai turėtų galimybę rinktis iš plačiausio ir vertingiausio kolekcinių automobilių asortimento. Artimiausiuose planuose – ir vienas geidžiamiausių superautomobilių.
„Siekiame, kad „Commody“ taptų vartais į kolekcinių automobilių pasaulį – vieta, kur kiekvienas entuziastas gali prisiliesti prie legendų, kurios iki šiol buvo prieinamos tik nedaugeliui. Tokie automobiliai ilgainiui dažnai generuoja didesnę grąžą nei tradiciniai investiciniai produktai, todėl be emocinės vertės jie tampa ir realia investavimo galimybe, leidžiančia išlaikyti bei auginti turto vertę“, – teigia „Commody“ įkūrėjas.
Pranešimą paskelbė: Raminta Ramanauskaitė, UAB „coagency”
„Via Lietuva“ primena, kad artėjant savaitgaliui, kai Lietuvoje bus minimos Vėlinės, eismo srautai keliuose tradiciškai išaugs. Daug žmonių vyks lankyti artimųjų kapų įvairiuose šalies regionuose, todėl vairuotojai raginami būti itin atidūs, planuoti keliones iš anksto ir laikytis Kelių eismo taisyklių bei atsižvelgti į valstybinės reikšmės keliuose vykdomus kelių bei tiltų remonto darbus. „Šiuo laikotarpiu vairuotojų […]
Artėjant Vėlinėms, gyventojai gausiai lanko kapus, šiomis dienomis kapines – ypač vakarais – mėgsta filmuoti bei fotografuoti dronų savininkai. „Oro navigacija“ atkreipia dėmesį, kad virš dalies kapinių, ar jų prieigų, bepiločių orlaivių eismas yra ribojimas ar net visai draudžiamas, o kiekvienam skrydžiui reikia ruoštis iš anksto. „Paprastai dronus gyventojai naudoja pramogai, tačiau būtina suprasti, kad […]
Reaguodamas į suaktyvėjusius Lietuvos oro erdvės pažeidimus, kuriuos sukelia iš Baltarusijos teritorijos paleidžiami kontrabandiniai balionai, susisiekimo ministras Juras Taminskas oficialiai kreipėsi į Tarptautinės civilinės aviacijos organizacijos (ICAO) generalinį sekretorių Juaną Carlosą Salazarą bei Europos Komisijos Mobilumo ir transporto (DG MOVE) generalinę direktorę Magdą Kopczyńską. Kreipimesi į ICAO ministerija prašo įvertinti neteisėtus ir grėsmę aviacijos saugumui […]
Lietuvos vairuotojų šią žiemą magistralėje A1 Vilnius–Kaunas ir A5 automagistralėje nuo Garliavos iki Marijampolės laukia naujovė – dinaminis padidinto greičio režimas. Esant palankioms oro sąlygoms, čia bus galima važiuoti greičiau – iki 130 km/val. vietoj dabar galiojančio 110 km/val. greičio. Šiuo metu 130 km/val.greičio režimas galioja tik šiltuoju laikotarpiu (nuo balandžio 1 d. iki lapkričio […]
„Via Lietuva“ informuoja apie sezoninius Kelių eismo taisyklių pasikeitimus: nuo lapkričio 1 d. mažėja maksimalus leistinas važiavimo greitis automagistralėse ir greitkeliuose, prasideda žieminių padangų sezonas. Nuo lapkričio 1 d. iki kovo 31 d. lengvaisiais automobiliais, krovininiais automobiliais, kurių didžiausioji leidžiamoji masė ne didesnė kaip 3,5 t, motociklais ir triračiais automagistralėse ir greitkeliuose leidžiama važiuoti ne […]
Lietuvos oro uostai (LTOU) pradeda pasirengimą teisiniam procesui, kurio tikslas – apginti savo ir partnerių interesus. Kol kas dėl balionų iš Baltarusijos patirti nuostoliai nėra apibrėžti, tačiau akivaizdu, kad padaryta reikšminga tiesioginė ir netiesioginė žala valstybei, keleiviams, Lietuvos oro uostams, oro bendrovėms ir kitiems partneriams. „Svarbiausia – keleivių ir gyventojų saugumas. Privalome aiškiai parodyti, kad […]