CES parodoje „Mercedes-Benz“ pristatė virtualųjį asistentą, bendraujantį su vairuotoju tarsi žmogus

1

CES parodoje „Mercedes-Benz“ pristatė virtualųjį asistentą, bendraujantį su vairuotoju tarsi žmogus

Galingiausiame metų technologiniame renginyje CES 2024 „Mercedes-Benz“ pristatė MBUX DI pagrįstą virtualųjį asistentą, kuris iš esmės keičia vairuotojo ir jo automobilio santykį. Ypač suasmeninta naudotojo patirtis leis kiekvienam pasijausti lyg vežamam išmanaus ir susikaupusio vairuotojo. Nuolat plečiant trečiųjų šalių programėlių sąrašą, toks padėjėjas darysis vis „protingesnis“ ir išmoks vis daugiau asistavimui reikalingų funkcijų.

Parodoje „Mercedes-Benz“ pristatė daugybę naujovių, apibrėžiančių bendrovės itin „sužmogintos“ naudotojo patirties automobilyje viziją. Tarp jų ryškiausi naujojo integruoto MBUX virtualiojo asistento patobulinimai. Pažangus DI padės vairuotojui sukurti dar natūralesnį ir intuityvesnį ryšį su automobiliu, o vairavimą palengvins aktyvi asistento pagalba. „Unity“ žaidimų varikliu sukurta didelės raiškos grafika „Hey Mercedes“ balso asistentui suteikia neregėtą vizualinį matmenį, o rinkoje ši naujovė pasirodys automobiliuose su netrukus pasirodysiančia „Mercedes-Benz“ modulinės architektūros (MMA) platforma. 2024 m. CES parodoje debiutavęs koncepcinis automobilis „Concept CLA Class“ kaip tik sukurtas naudojantis šia platforma ir suteikia progą pirmiesiems pamatyti, kaip veikia naujausia „Mercedes-Benz“ operacinės sistema.

„Tobulinant dirbtinio intelekto technologijas, „Mercedes-Benz“ vis geriau pažįsta savo vairuotoją. DI papildys ir pagerins mūsų klientų gyvenimą ne tik automobilyje. Naujausi CES parodoje pristatyti mūsų darbai leidžia žvilgtelėti į tai, kas įstabaus mūsų laukia ateityje,“ – sako AB „Mercedes-Benz Group“ valdybos narys, technologijų direktorius Markus Schäfer.

MBUX virtualusis asistentas yra kol kas labiausiai žmogų primenanti „Mercedes-Benz“ sąsaja. Visos iki šiol naudotos sumanios „Mercedes-Benz“ sistemos čia susijungia į vieną naują „asmenį“, kuris su klientu bendrauja natūraliai ir empatiškai. Pasitelkiant DI, stengiamasi, kad klientui būtų kuo lengviau, paprasčiau ir patogiau atlikti visus vairuotojui reikalingus veiksmus. Pavyzdžiui, remdamasis ankstesniu vairuotojo elgesiu ir atsižvelgdamas į realią situaciją, asistentas gali rytais įjungti vairuotojui karščiausias naujienas, o po darbo dienos važiuojant namo – mėgstamiausią tinklalaidę kartu su masažo programa. Vėluojančiam į kalendoriuje pažymėtą susitikimą vairuotojui sistema gali pasiūlyti prisijungti prie pokalbio nuotoliu tiesiai iš automobilio, o jei ateina elektroninis paštas su žymeniu „skubu“, gali pasiūlyti stabtelėti šalikėlėje ir jį perskaityti. Patirtį dar labiau sustiprina tinkamą automobilio atmosferą kurianti apšvietimo ir garso sistema, kuri, tarkim, prie atpalaiduojamojo masažo gali priderinti ir šiltas šviesas bei švelnią muziką.

MBUX virtualiajam asistentui būdingi keturi, į darnią visumą susiliejantys „asmenybės bruožai“ – natūralus, įžvalgus, asmeniškas ir empatiškas. Asistento kalbai modeliuoti naudojami didieji kalbos masyvai, padedantys megzti visiškai natūralų dialogą. Toks bendravimas labiausiai primena pašnekesį su draugu. Asistentas atsako į klausimus, remdamasis bendrosiomis žiniomis ir gali pats išmaniai klausinėti vairuotoją siekdamas išsiaiškinti jo poreikius. Empatiją kelia jausmingesnis neuroninis balsas, galintis keisti kalbėsenos stilių.

Visiškai naują dimensiją atveria ir MBUX erdvinė navigacija. Ši pažangi funkcija atvaizduoja automobilį supančią aplinką ir reaguoja į ją tikruoju laiku. Vairuotojas kur kas geriau suvokia situaciją, galėdamas matyti tai, ką „mato“ automobilis. Pavyzdžiui, ekranuose galima matyti visus aplinkinius eismo dalyvius: kitus automobilius, dviratininkus ir netgi į greta kelio einančius pėsčiuosius. Maršrutai brėžiami papildytoje realybėje – ypač naudingi kebliuose miestų žemėlapiuose. Juk tarkim vairuotojas gali aiškiai matyti, kur tiksliai jį nuves vienas ar kitas posūkis išvedantis iš transporto žiedo. Ar koks signalas dega aklojoje zonoje atsidūrusiame šviesofore.

Visos šios naujovės remsis į unikalią „Mercedes-Benz“ sukurtą ir specialiai automobiliams skirtą operacinę sistemą. Automobilių gamintojas tuo siekia,  jog klientų saugumas ar komfortas priklausytų tik nuo jų pačių gaminamos  programinės įrangos. Taip pat tuo užtikrinamas ir trečiųjų šalių programėlių, kurios papildo šią sistemą papildomomis funkcijomis, sklandus darbas tiek tarpusavyje, tiek bendraujant su valdymo branduoliu. Gamintojas taip pat žada, jog dėka išmaniosios debesijos, valdymo moduliai ir davikliai bus atnaujinami ir niekuomet neatsiliks nuo įmonės diegiamų naujovių.

Daugiau informacijos:
Marius Žielys

Rinkodaros ir komunikacijos skyriaus vadovas

+370 64614251

Marius.Zielys@veho.lt

 

Pranešimą paskelbė: Liutauras Elkimavičius, Publicum Financial Communications, UAB

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
Pažeidėjų Ąžuolyne ir parko prieigose daugiau netoleruos: savaitgalį neleistinose vietose palikti automobiliai transportuoti į saugojimo aikštelę

Pažeidėjų Ąžuolyne ir parko prieigose daugiau netoleruos: savaitgalį neleistinose vietose palikti automobiliai transportuoti į saugojimo aikštelę

Dalis šeštadienį Dariaus ir Girėno stadione futbolo rungtynes stebėjusių žiūrovų po renginio sulaukė „siurprizo“ – nerado neleistinose vietose pastatytų savo automobilių. Kauno savivaldybės Viešosios tvarkos skyrius ėmėsi griežtų priemonių dėl kaskart pasikartojančių pažeidimų Ąžuolyne ir parko prieigose. Šį kartą aštuoniems pažeidėjams teko susimokėti už transportavimo paslaugą. Dar 71 transporto priemonės savininkas sulaukė administracinių nuobaudų. „Nuo […]


Vilnius kviečia išrinkti vardus elektriniams laivams: balsuokite už 4 favoritus

Vilnius kviečia išrinkti vardus elektriniams laivams: balsuokite už 4 favoritus

Kvietimas siūlyti vardus keturiems elektriniams keleiviniams laivams, kurie šią vasarą pradės reguliarius reisus Neries upe, sulaukė itin aktyvaus visuomenės įsitraukimo – gauta per 3000 vardų pasiūlymų. Galutiniam balsavimui pateikiama 20 vardų, iš kurių visuomenė kviečiama išrinkti keturis. „Elektriniai keleiviniai laivai Vilniuje taps ne tik dar viena tvaria judumo galimybe, bet ir, tikime, nauju miesto simboliu. […]


„Via Lietuva“ šiemet planuoja pradėti tvarkyti daugiau nei 220 km kelių: kur bus vykdomi darbai

„Via Lietuva“ šiemet planuoja pradėti tvarkyti daugiau nei 220 km kelių: kur bus vykdomi darbai

Už valstybinės reikšmės kelių plėtrą ir priežiūrą atsakinga bendrovė „Via Lietuva“ praneša, kad šiuo metu Lietuvoje tvarkoma daugiau nei 90 km magistralinių, krašto bei rajoninių kelių. Be to, dabar vykdomi arba netrukus prasidės viešieji pirkimai bei rangos darbai dėl daugiau nei 130 km kelių – įskaitant žvyrkelių asfaltavimą bei kelių paprastąjį ar kapitalinį remontą. „Rūpinamės […]


2025 m. pirmąjį ketvirtį Baltijos šalyse daugiausia naujų automobilių įregistruota Lietuvoje

2025 m. pirmąjį ketvirtį Baltijos šalyse daugiausia naujų automobilių įregistruota Lietuvoje

Remiantis transporto rinkos statistika, 2025 metų pirmąjį ketvirtį Lietuvoje įregistruotų automobilių skaičius siekė 10 046. Lyginant su praėjusių, 2024 metų pirmuoju ketvirčiu, naujų automobilių registracijų skaičius Lietuvoje išaugo daugiau nei 35 proc. Vaidas Žagūnis, „Citadele leasing“ valdybos narys, teigia, kad šiemet, lyginant su tuo pačiu laikotarpiu 2024 metais, automobilių pirkėjų aktyvumas Lietuvoje auga, tačiau, atsižvelgiant į […]


Kad mieste tilptume visi: „Wolt“ pradeda saugaus eismo kampaniją

Kad mieste tilptume visi: „Wolt“ pradeda saugaus eismo kampaniją

Miesto eismas – tai ne tik judėjimas. Tai bendras srautas, kuriame kasdien susitinka skirtingi eismo dalyviai: pėstieji, dviratininkai, vairuotojai, kurjeriai, kurių maršrutai kertasi tose pačiose gatvėse. Šiltuoju metų laiku – pavasarį ir vasarą – šis judėjimas tampa dar intensyvesnis: miestuose padaugėja mikro-judumo priemonių – dviračių, elektrinių paspirtukų, e-dviračių. Siekiant prisidėti prie saugaus eismo kultūros Lietuvoje […]


50 proc. per metus augantis elektromobilių skaičius diktuoja infrastruktūros pokyčius: nuo kiekybės pereinama prie kokybės

50 proc. per metus augantis elektromobilių skaičius diktuoja infrastruktūros pokyčius: nuo kiekybės pereinama prie kokybės

Elektromobilių įkrovimo infrastruktūra Lietuvoje žengia į naują etapą – nuo paprastos įkrovimo stotelių plėtros pereinama prie patogesnių atsiskaitymo sprendimų ir vartotojų gyvenimą lengvinančių integruotų sistemų diegimo. Lietuvoje jau važinėja per 17 tūkst. grynųjų elektromobilių, o juos naudojantys verslai vis aktyviau ieško būdų, kaip efektyviai išnaudoti augančias galimybes. Žaliųjų energijos sprendimų bendrovės „Enefit“ viešojo įkrovimo tinklo […]