Bronis Ropė: Ar Lietuvai priimtinas derybų rezultatas dėl ES transporto sektoriaus ateities?

Bronis Ropė: Ar Lietuvai priimtinas derybų rezultatas dėl ES transporto sektoriaus ateities?

2018 m. gruodžio 3 d. ES Transporto taryboje patvirtinta pozicija dėl „Mobilumo paketo“ yra vienareikšmiškai nepalanki Lietuvos ir kitų Vidurio ir Rytų Europos valstybių vežėjams bei vairuotojams. Tokios išvados buvo prieita europarlamentaro Bronio Ropės organizuotoje diskusijoje “Mobilumo paketas: socialinė ar sienų Europa?“. Į renginį Europos Parlamente susirinko Lietuvos, Danijos, Vokietijos, Austrijos ir kitų Briuselyje įsikūrusių transporto vežėjų, krovinių ekspeditorių, logistikos pramonės asociacijų atstovai.

Renginio dalyviai išreiškė nusivylimą ir susirūpinimą dėl Taryboje patvirtinto kompromisinio ES „Mobilumo paketo“ varianto. Europos Parlamento nariams buvo vienareikšmiškai rekomenduota nepritarti ES Taryboje patvirtintoms nuostatoms, kurios kelia grėsmę vairuotojų darbo vietoms ir sąžiningam atlygiui, vežėjų ekonominiams interesams ir kuria prielaidas kilti naujoms sienoms tarp Rytų ir Vakarų, tokiu būdu skaldydamos ir taip braškančią ES šalių narių vienybę.

Europarlamentaras Bronis Ropė pabrėžė, kad šiuo metu svarstomi tesės aktai yra  ypatingai reikšmingi Lietuvos kelių transporto ateičiai, kadangi šis sektorius sudaro bemaž 9 proc. šalies BVP. Todėl ryškėjančios tendencijos ES institucijose skubinti sprendimų priėmimą yra labai rizikingos. Reikia siekti subalansuoto, argumentais pagrįsto sutarimo, kuriame, viena vertus, būtų atsižvelgta į šio sektoriaus specifiką ir skirtingus verslo modelius atskirose ES šalyse narėse, kita vertus, būtų užtikrintas laisvas patekimas į bendrą rinką ir išsaugotos darbuotojų darbo vietos. 

B. Ropės nuomone, ypatingai nerimą kelia tai, kad šiam dokumentų paketui teikiami siūlymai kelia grėsmę mūsų vairuotojų atlygiui ir sąžiningoms darbo sąlygoms. Siūlomos komandiravimo, minimalaus atlyginimo, poilsio taisyklės, priimtos neatsižvelgiant į nacionalinius ypatumus, nepakankamas trečiųjų šalių vežėjų vykdomos veiklos ES rinkoje kontrolės reglamentavimas, galiausiai sukurs paskatas įmonėms stumti vairuotojus į nelegalų šešėlį arba ieškoti kitų, vairuotojams mažiau palankių įdarbinimo sprendimų, pvz. darbo pagal individualias sutartis, paslaugų teikimo per trečiose šalyse registruotas įmones bei panašių, kurie ženkliai sumažins vairuotojų darbo vietas toliau nuo ES transporto srautų esančiose narėse. Ne mažiau nesuprantamas pasiūlymas dėl reikalavimo periodiškai grąžinti tuščias krovinines transporto priemones į registracijos šalį, kuris gali ne tik suskaidyti bendrą ES kelių rinką, iš rinkos išstumti ES periferijoje esančių šalių narių vežėjus, pabranginti prekes ir paslaugas, bet ir niekais paversti visas ligšiolines Europos pastangas mažinti transporto sektoriaus įtaką oro taršai ir klimato kaitai.

Diskusijos dalyviai vieningai nutarė, kad dabar, kai ES Mobilumo paketo svarstymas grąžintas į Europos Parlamentą, būtina užtikrinti, kad sprendimų priėmimas būtų atsakingas, idant būtų išvengta brangiai mūsų ir visos ES vežėjams kainuosiančių klaidų, kurios neigiamai paveiks kelių transporto sektorių ir visos ES ekonomiką.

Pranešimą paskelbė: Agnė Januševska, Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjunga

Kiti skelbimai:
 
hoco. Eye protection full screen curved surface Anti-Blue ray (A9) Screen protector, Apple, iPhone 7 Plus/8 Plus, Tempered glass, Black
 
Forever SE-410 Universal Cable 3.5mm In-Ear Earphones for mobile devices with Microphone (1.2m) White
 
MICROSOFT LIFECHAT LX-3000
 
Apple MMTN2ZM/A Original iPhone Stereo Headset mic/remote Lightning 1.4m Cable White (EU Blister)
 
Samsung case EFC-1C9LC for Galaxy Tab 8.9
Kelionė automobiliu ir maistas: kaip sutaupyti?

Kelionė automobiliu ir maistas: kaip sutaupyti?

Pripažinkime – ne visi keliaudami turi galimybių pietauti brangiausiuose restoranuose: kartais neišvengiamai tenka pataupyti. Tad dalijamės patarimais, kaip pernelyg nepaploninti savo piniginės. Ieškokite valgyklų, nebrangių mažų kavinių arba maitinkitės toliau nuo centro nutolusiose užeigėlėse Visai neseniai internete nuskambėjo istorija, kai japonų turistai už spagečius, jūrų gėrybes ir vandenį sumokėjo 350 eurų, o dar 80 eurų […]

  Straipsniai »

Klaipėdos uosto bendrasis planas leistų plėtoti gyvybiškai svarbią uosto infrastruktūrą

Pirmą kartą istorijoje parengtas Klaipėdos valstybinio jūrų uosto bendrasis planas, numatantis būtinas ir ilgalaikes uosto plėtros kryptis. Planas suderintas su kone 30 institucijų. Šio plano sprendiniai sudarys prielaidas uostui operatyviai reaguoti į besikeičiančias globalios rinkos sąlygas ir kurti reikiamą uosto infrastruktūrą. Šiuo metu Klaipėdos uosto trūkumais įvardijami nepakankamas gylis ir teritorijų stygius.   „Jau šiuo […]

  Straipsniai »

Magistralėje Vilnius–Kaunas–Klaipėda eismas rekonstruota „Megos“ sankryža ties Kaunu bus leidžiamas jau šiemet

Eismo sąlygos rekonstruojamame magistralės A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda ruože – vadinamoje „Megos“ sankryžoje ties Kaunu – netrukus pagerės. Dar šiais metais čia planuojama leisti eismą tiek pagrindiniu, tiek jungiamaisiais keliais. „Pagal sutartį magistralės rekonstrukcija buvo numatyta iki kitų metų balandžio mėn. Tačiau sparčiai vykdomi darbai leis gerokai anksčiau nei planuota atverti eismui šią svarbią sankryžą ir išspręsti […]

  Straipsniai »

„Rail Baltica“ geležinkelio statybas valdys per debesiją

Už „Rail Baltica“ projektą atsakinga „RB Rail AS“ pasirašė sutartį su pasaulyje lyderiaujančia programinės įrangos sprendimų tiekėja „Bentley Systems International Ltd.“, kuri rūpinsis statinio informacinio valdymo (SIV) sistemos Vieningos Duomenų Aplinkos (VDA) vystymu, pritaikymu ir palaikymu. Sutarties pagrindu ji bus naudojama geležinkelio linijos dizaino, statybų ir eksploatavimo fazėse. Bendra penkerių metų trukmės kontrakto suma siekia […]

  Straipsniai »