„Bolt“ pradeda paspirtukų dalijimosi paslaugą Vilniuje

„Bolt“ pradeda paspirtukų dalijimosi paslaugą Vilniuje

Šiandien pavežėjimo paslaugų platforma „Bolt“ pradeda teikti paspirtukų dalijimosi paslaugą Vilniuje. Lietuvos sostinėje platforma žada ne tik itin patrauklias kainas, Madride, Rygoje ir Taline jau išbandytą plėtros strategiją, bet ir akcentuoja atsakingo vairavimo svarbą. Pradžioje bendrovė startuoja su keliais šimtais paspirtukų Vilniuje, jų skaičius pamažu augs. 

„Svarbiausias „Bolt“ tikslas yra padėti žmonėms miestuose judėti patogiau bei greičiau. Vilniečiai apklausose būtent transporto spūstis įvardija kaip vieną didžiausių rūpesčių, tad dalį kelionių darosi patogiau įveikti ne automobiliu, bet paspirtuku. Paspirtukų dalijimosi paslauga vienu metu sprendžia dvi problemas: mažina automobilių skaičių gatvėse, o keleiviams leidžia sutaupyti”, – sako „Bolt“ vadovas Lietuvoje Andrius Pacevičius. 

„Net 1 iš 4 visų kelionių Lietuvos miestuose yra trumpesnės nei 3 km. Štai dėl ko elektriniai paspirtukai, greta vis labiau populiarėjančių dviračių, yra puiki ekologiška alternatyva, nes gyvenamą aplinką padeda padaryti šiek tiek švaresnę ir prisideda prie klimato kaitos mažinimo”, – teigia aplinkos ministras Kęstutis Mažeika.

Vilniečiai ir sostinės svečiai paspirtukui išsinuomoti galės savo „Bolt“ programėlėje. Pirmąsias veiklos savaites paspirtukų atrakinimas bus visiškai nemokamas, o pati kelionė kainuos 10 euro cento už minutę. 

Vilniuje „Bolt“ startuos su keliais šimtais paspirtukų, jų skaičius palaipsniui didės. Bendrovė skaičiuoja, kad Lietuvoje planuoja turėti bene didžiausią paspirtukų parką iš visų rinkų, kur teikia tokią paslaugą.  

Kiekviename paspirtuke įmontuotas GPS sekiklis, programėlėje nurodantis vietą, kur jį galima pasiimti. Norint paspirtuką atrakinti, tereikia nuskenuoti ant jo esantį QR kodą. Užbaigus kelionę, paspirtuko nebūtina palikti ypatingai pažymėtose vietose – „Bolt“ kasdien surinks bei į strategiškai svarbiausias vietas vėl išvežios visus panaudotus prietaisus. 

Lietuvos kelių policijos tarnybos Administracinės veiklos ir eismo priežiūros skyriaus vyresnioji specialistė Marija Kazanovič akcentuoja, kad elektrinių paspirtukų vairuotojai privalo laikytis Kelių eismo taisyklių reikalavimų (KET), taikomų dviračių vairuotojams.

Esminiai 7 reikalavimai yra šie:

  • Važiuoti pėsčiųjų perėjomis elektriniais paspirtukais draudžiama;
  • Vežti keleivius ir trukdančius vairuoti krovinius draudžiama;
  • Leidžiama važiuoti tik dviračių takais, pėsčiųjų ir dviračių takais, o kur jų nėra, – tam tinkamu (su asfalto arba betono danga) kelkraščiu;
  • Tik tuo atveju, kai tai neįmanoma, leidžiama važiuoti šaligatviu arba viena eile važiuojamosios dalies kraštine dešine eismo juosta, kuo arčiau jos dešiniojo krašto;
  • Važiuodamas kelkraščiu, pėsčiųjų ir dviračių taku, šaligatviu, privaloma duoti kelią pėstiesiems, netrukdyti ir nekelti jiems pavojaus, o pro pat pėsčiąjį leidžiama važiuoti greičiu, kuris yra artimas pėsčiojo judėjimo greičiui (3–7 km/h), paliekant tokį tarpą iš šono, kad eismas būtų saugus;
  • El. paspirtuko vairuotojas iki  18 metų važiuodamas keliu, privalo būti užsidėjęs ir užsisegęs saugos šalmą. Vyresniems kaip 18 metų asmenims rekomenduojama būti užsidėjus ir užsisegus saugos šalmą;
  • Vaikams važiuoti važiuojamąja dalimi leidžiama nuo 14 metų asmenims, turintiems mokyklos išduotą pažymėjimą – nuo 12 metų, o  prižiūrint suaugusiajam, važiuoti važiuojamąja dalimi leidžiama ne jaunesniems kaip 8 metų vaikams. Gyvenamojoje zonoje dviračių vairuotojų amžius neribojamas.

Policijos pareigūnai ragina dar kartą susipažinti su išsamiais Kelių eismo taisyklių reikalavimais dar prieš dalyvaujant eisme.

Pranešimą paskelbė: – -, UAB „VIP Viešosios informacijos partneriai“

Kiti skelbimai:
 
EMU Australia Kitty Sneaker Pink 24
 
HELLY HANSEN Woodlands Coffee Bean/Natura/Black 45
 
Argan Infusion Anti Dandruff Shampoo Šampūnas nuo pleiskanų, 250ml
 
EMU Australia Leopard Brumby Midnight 28
 
HELLY HANSEN Seraphina Demi Women's Whiskey/Frosted Almond 38

Susisiekimo ministras: sklandi Lietuvos pašto veikla bus užtikrinta

Susisiekimo ministerija apgailestauja, kad nepavyko surasti sutarimo su AB Lietuvos paštas valdybos nariais ir dėkoja už jų indėlį į bendrovės veiklą. Atsisakius valdybai tęsti darbą iki šių metų pabaigos, Susisiekimo ministerija skubiai suformuos naują valdybą. Jau inicijuotos procedūros naujų nepriklausomų narių atrankai, siekiant suformuoti nuolatinę bendrovės valdybą, kuri atitiktų EBPO reikalavimus. „Naujoji bendrovės valdyba turės […]

  Straipsniai »

Pasirašyta sutartis dėl ilgalaikės Lietuvos susisiekimo plėtros iki 2050 m. strategijos rengimo

Susisiekimo ministerijos iniciatyva pradedama rengti Lietuvos susisiekimo plėtros iki 2050 m. strategija, kuria siekiama numatyti optimalias ilgalaikes šalies transporto sektoriaus plėtros kryptis ir prioritetus. Pagal pasirašytą strategijos rengimo sutartį ją numatoma parengti iki kitų metų liepos mėnesį. „Ilgalaikė susisiekimo strategija suteiks pagrindą kryptingai, gerąja užsienio valstybių praktika pagrįstai tolimesnei Lietuvos transporto sektoriaus plėtrai. Tai leis […]

  Straipsniai »
Oficialu: Prie pokyčių Vilniaus stoties rajone jungiasi ir Autobusų stotis

Oficialu: Prie pokyčių Vilniaus stoties rajone jungiasi ir Autobusų stotis

Vilnius imasi aktyvių veiksmų dėl autobusų stoties atnaujinimo – šiandien savivaldybėje pasirašyti keturšaliai sostinės, AB „Lietuvos geležinkeliai”, UAB „Vilniaus autobusų stotis“ ir UAB „Baltisches Haus“ ketinimai rajoną drauge paversti prestižiniu mobilumo centru. Tokiu būdu dvi pastarosios įmonės, valdančios dabartinę autobusų stotį, prisijungė prie savivaldybės ir „Lietuvos geležinkelių” planuojamų grandiozinių pokyčių visam Stoties rajonui. „Turime aiškią […]

  Straipsniai »

Gyventojų nuomonė: žalių rodyklių atsisakymas apsunkins eismo sąlygas

Sprendimas Lietuvoje atsisakyti į dešinę leidžiančių sukti žaliųjų rodyklių, kai dega raudonas šviesoforo signalas, sutinkamas skeptiškai. Kas antras šalies vairuotojas laikosi nuomonės, kad tai padidins spūstis ir sulėtins eismą. Reprezentatyvią apklausą atlikusių „Spinter tyrimų“ duomenimis, didesnių spūsčių tikisi 57 proc., o lėtesnio judėjimo – 53 proc. šalies vairuotojų. Atitinkamai geresnį eismo pralaidumą prognozuoja vos 7 […]

  Straipsniai »