BMW pristatė elektrinį visureigį „BMW iX“ su 5G ir autonominio vairavimo sistemomis. Atskleistas ir elektrinis motoroleris

1

BMW pristatė elektrinį visureigį „BMW iX“ su 5G ir autonominio vairavimo sistemomis. Atskleistas ir elektrinis motoroleris

Vokietijos automobilių koncernas BMW surengtame virtualiame „#NEXTGen 2020“ renginyje atskleidė savo naująjį tik elektra varomą visureigį „BMW iX“. Šis koncepcinis, bet serijinei gamybai jau artimas modelis debiutuos 2021 m. pabaigoje ir pasižymės 5G ryšio ir autonominio vairavimo technologijomis. Renginyje BMW atskleidė ir planuojamą elektrinį motorolerį „BMW Motorrad Definition CE 04“ – irgi dar koncepcinį, bet serijinei gamybai artimą modelį.

 

„BMW iX“ – naujos kartos dizaino ir technologiniai sprendimai

Didesnio pravažumo elektromobilis „BMW iX“ sukurtas iš pagrindų kaip elektromobilis. Jame pritaikytos naujausios bendrovės inovacijos dizaino, autonominio vairavimo, ryšių, elektrifikacijos ir paslaugų srityse. Elektromobilis kurtas galvojant ir apie jo draugiškumą aplinkai – naudojamos aplinkai draugiškos medžiagos, net ir pačios baterijos gaminamos tvaresniu būdu, yra perdirbamos. O kurdama inžinerinius ir dizaino sprendimus BMW pirmiausia galvojo apie žmogų – vairuotoją ir keleivius: jų komfortą, prabangą ir saugumą.

„BMW i“ serijos modeliai mums visuomet buvo „ateities dirbtuvės“ ir inovacijų šaltiniu. Nuolat siekiame sukurti ką nors naujo – tai esminė mūsų strategijos dalis. O naujasis „BMW iX“ – pats ryškiausias to pavyzdys“, –  sakė „BMW AG“ Valdybos pirmininkas Oliver Zipse.

„BMW iX“ naudoja penktos kartos „eDrive“ technologiją. Tvaresniu būdu pagamintas variklis bus pajėgus išvystyti virš 370 kW/500 AG galią, o 100 km/val. greitį galės išvystyti per mažiau nei 5 sekundes.

Inžinieriai siekė sukurti automobilį, kuris savo segmente pasižymėtų ir itin mažomis energijos sąnaudomis – 100 km jis nuvažiuos sunaudodamas mažiau nei 21 kWh (pagal WLTP ciklą). Automobilyje montuojamos naujos kartos aukštos įtampos baterijos talpa viršys 100 kWh, tad viena įkrova „BMW iX“ nuvažiuos daugiau nei 600 km (pagal WLTP).

Svarbu ir tai, kad „BMW iX“ galės palaikyti itin didelę – net 200 kW – krovimo galią. Per 10 min. automobilio bateriją bus galima įkrauti tiek, kad nuvažiuotumėte 120 kilometrų. O nuo 10 proc. iki 80 proc. bateriją įkrauti užtruks 40 minučių.

Naujasis vokiečių elektromobilis pasižymės ir pažangiomis technologijomis, kurios leis dar sparčiau vystyti autonominio vairavimo ir skaitmeninių paslaugų sprendimus. Pavyzdžiui, „BMW iX“ montuojamas kompiuteris gali apdoroti 20 kartų daugiau duomenų nei ligšioliniai modeliai ir dvigubai daugiau informacijos, gaunamos iš įvairių daviklių. Be to, modelyje naudojamas 5G ryšio standartas. Šie sprendimai įgalina diegti naujas automatinio vairavimo ir pagalbines vairuotojo sistemas.

Variklio grotelės tampa technologijų simboliu

Išskirtinis „BMW iX“ yra ir dizaino požiūriu. Naudojami futuristiniai, minimalistiniai elementai ir linijos, automobilio priekyje sumontuoti siauriausi BMW modelių gamoje žibintai, o durelės iš vidaus atidaromos mygtuko paspaudimu

Išskirtinio aptarimo vertos priekinės grotelės. Kadangi elektromobiliui nereikia didelio vėsaus oro srauto, jas inžinieriai užaklino ir pritaikė atlikti kitas funkcijas – čia sumontuota kamera, radaro ir kitas funkcijas atliekantys jutikliai. Taigi, su „BMW iX“ grotelės iš ventiliacinės funkcijos virsta technologijų erdve.

Neįprastoje vietoje įmontuota ir galinė kamera – bagažinės dangtį puošiančiame BMW logotipe.

Savo ilgio ir pločio parametrais „iX“ yra panašūs į „BMW X5“, o aukščio – beveik identiškas „BMW X6“. Tuo tarpu ratų skersmuo primena „BMW X7“.

Nepaisant dydžio, automobilis pasižymi išskirtinėmis aerodinaminėmis savybėmis savo klasėje – pasipriešinimo koeficientas siekia vos 0,25. Tai užtikrins efektyvumą ir mažesnes energijos sąnaudas. Prie to prisidės ir lengva konstrukcija – automobilis turi aliuminio rėmą ir anglies pluošto „narvą“. Šis „narvas“ yra dar ir itin tvirtas, tad užtikrins didesnį važiuojančiųjų saugumą.

Masinė naujojo modelio gamyba bus pradėta 2021 m. antroje pusėje Dingolfingo gamykloje Vokietijoje.

Elektrinis motoroleris

Kartu su „iX“ visureigiu BMW pristatė ir dar vieną elektrinę ateities transporto priemonę – motorolerį „BMW Motorrad Definition CE 04“. Kaip teigia koncernas, dviračių transporto priemonių su elektros varikliais vystymas yra svarbi kryptis „BMW Motorrad“, ypač galvojant apie keliones miesto ribose.

Dar 2013 m. BMW pristatė pirmąjį elektrinį motorolerį „BMW C evolution“, o „CE 04“ yra žvilgsnis į tai, kaip koncernas įsivaizduoja ateitį  – tiek technologine, tiek ir dizaino prasme. Ir nors pristatytas modelis dar koncepcinis, jis jau artimas serijinei gamybai, tad grandiozinių permainų nebesitikima.

„CE 04“ išsiskiria savo žemu korpusu, o plokščia dugne montuojama baterija leido suteikti papildomos erdvės daiktams sudėti. Be to, apačioje sumontuota baterija pažemino ir motorolerio svorio centrą, o tai suteikia daugiau dinamiškumo vairuojant.

Pasak koncerno atstovų, miesto motoroleris pirmiausia turi būti praktiška susisiekimo priemonė. Būtent todėl daug dėmesio skirta šio modelio funkcionalumui, yra erdvės daiktams susidėti. BMW teigia, kad vidutiniškai mieste motoroleriais gyventojai nuvažiuoja vos 12 km per dieną, todėl svarbiau yra modelio ergonomiškumas ir patogi eksploatacija, nei ilgoms kelionėms reikalingas komfortas. Neaukštas „CE 04“ patogus ir tuo, kad atsisėsti ant jo lengva priėjus iš galo.

„CE 04“ sumontuotas iki šiol didžiausias motoroleriuose ekranas 10,25 colio (26 cm) skersmens, vairuotojas gali prijungti prie motorolerio savo išmanųjį telefoną. Inžinieriai „CE 04“ modelyje pritaikė technologinius sprendimus ir siekdami padidinti saugumą, komfortą bei vairavimo malonumą.

Gatvėse elektrifikuotų BMW modelių – daugiau nei 500 tūkstančių

BMW elektrinio mobilumo era prasidėjo 2012 metais, kai bendrovė pristatė pirmąjį elektromobilį „BMW i3“, kurio debiutas rinkoje įvyko metais vėliau. Nuo to laiko baterijų talpa padvigubėjo, nors vietos jos užima lygiai tiek pat, kiek ir anksčiau.

Koncernas skaičiuoja, kad šiuo metu apie 13,3 proc. naujų Europoje užregistruojamų BMW ir „Mini“ automobilių turi elektros variklį – yra elektromobiliai arba iš tinklo įkraunami hibridai. Iki 2021 m. pabaigos tokių modelių dalis išaugs iki 25 proc., 2025 m. – iki 33 proc., o 2030 m. jau kas antras naujas Europoje BMW parduodamas modelis bus su elektros varikliu.

Šiuo metu, BMW duomenimis, iš tinklo įkraunami modeliai parduodami 74-ios pasaulio šalyse, o iki 2019 m. pabaigos jose parduota per 500 tūkst. tokių automobilų. 2021 m. jų keliuose turėtų būti jau daugiau nei 1 milijonas.

Oficialia BMW, „BMW Motorrad“ ir „Mini“ atstove Lietuvoje yra bendrovė „Krasta Auto“.

 

Daugiau nuotraukų: BMW iX; BMW Motorrad Definition CE 04

Pranešimą paskelbė: Žilvinas Bružas, Integrity PR

Kiti skelbimai:
 
Camper Oruga K200157 Multi – Assorted 40
 
Meu Cacho Meu Crush Conditioner Kondicionierius garbanotiems plaukams, 400ml
 
Camper Courb K100531 Grey 45
 
AUDIMAS Švelnūs modalo šortai 2111-249 High Rise Melange S
 
AUDIMAS Prigludusio sil. tamprūs džinsai 2011-142 Phantom W27/L30

Rekomenduojame

Išorinės reklamos prie valstybinės reikšmės kelių gali būti įrengtos tik už kelio apsaugos zonos ribų

Išorinės reklamos prie valstybinės reikšmės kelių gali būti įrengtos tik už kelio apsaugos zonos ribų

Išorinė reklama prie valstybinės reikšmės kelių gali būti įrengta tik už kelio apsaugos zonos ribų. Norint už kelio apsaugos zonos ribų įrengti reklamą, privaloma derinti veiksmus su sklypų savininkais. Leidimų tokio tipo reklamos įrengimui VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcija neišduoda. „Kelio apsaugos zonoje įrengti lauko reklamos stendus visų pirma yra nelegalu. Tačiau svarbiausias aspektas – […]

„Rail Baltica“ kelionę iš Vilniaus į Kauną sutrumpins iki 38 minučių

„Rail Baltica“ kelionę iš Vilniaus į Kauną sutrumpins iki 38 minučių

Kelionės tarp Vilniaus ir Kauno truks vos 38 minutes, Varšuvą, Rygą ir Taliną traukiniu pasieksime greičiau nei lėktuvu, o Vilniaus oro uostas bus lengvai pasiekiamas Lenkijos ir Latvijos gyventojams. Tai tik kelios pagrindinės naudos gyventojams ir verslui, įrengus projekto „Rail Baltica“ Kaunas–Vilnius jungtį, aptartos nuotoliniame susitikime „Rail Baltica“ Lietuvai: vertė regionams“ su Vilniaus regiono atstovais. […]

Susisiekimo ministerija apgailestauja dėl neišsamiai išdiskutuoto skaitmeninio radijo projekto

Susisiekimo ministerija apgailestauja dėl neišsamiai išdiskutuoto skaitmeninio radijo projekto

Susisiekimo ministerija atsiprašo dėl visuomenėje ažiotažą sukėlusio skaitmeninio radijo projekto, pasiūlius jį įtraukti į Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo planą (toliau – RRF). Viceministrė Agnė Vaiciukevičiūtė užtikrina, kad ministerijos politinė komanda dės pastangas, kad suinteresuotoms šalims nekiltų jokių abejonių dėl efektyvaus RRF lėšų panaudojimo ir jomis planuojamų finansuoti susisiekimo ministerijos projektų.  „Ministerija skubotai priėmė sprendimą […]

„Aukštaitijos siaurojo geležinkelio“ vadovo konkursas bus skelbiamas iš naujo

„Aukštaitijos siaurojo geležinkelio“ vadovo konkursas bus skelbiamas iš naujo

Siekdama pritraukti kuo daugiau pretendentų VšĮ „Aukštaitijos siaurasis geležinkelis“ direktoriaus pareigoms eiti, Susisiekimo ministerija informuoja, kad atšaukia balandį paskelbtą įstaigos vadovo konkursą ir artimiausiu metu skelbs naują. Balandį skelbtame konkurse dalyvavo trys kandidatai, tačiau tik vienas iš jų atitiko keliamus reikalavimus. „Neatsiradus dideliam kandidatų susidomėjimui pirmuoju konkursu, paskelbtu balandžio mėnesį, VšĮ „Aukštaitijos siaurasis geležinkelis“ dalininkų […]