„Blockchain“ technologijos galimybės logistikos sektoriuje

„Blockchain“ technologijos galimybės logistikos sektoriuje

„Bockchain“ technologija, kurią galima laikyti bene reikšmingiausia informacine inovacija nuo interneto atsiradimo laikų, turi milžinišką potencialą pačiose įvairiausiose srityse. Vienas iš potencialių „blockchain“ technologijos pritaikymo laukų yra logistikos sektorius, kuriame ši unikali technologija gali sukelti didelį proveržį. Šios technologijos raidą ir pritaikymo galimybes įdėmiai seka naujausius informacinius sprendimus siuntų gabenimo rinkoje sėkmingai taikanti „ParcelABC“ komanda.

 „Blockchain“ technologija yra decentralizuota vieša transakcijų sistema, suteikianti galimybę visus atliekamus sandorius išsaugoti tinkle be tarpininkų dalyvavimo. Tai reiškia, kad nėra jokios institucijos, kuri saugotų sudarytų sandorių įrašus. Nauji sandoriai skaitmeninių įrašų pavidalu yra išsaugomi informaciniuose blokuose, kiekvienas iš kurių chronologine tvarka jungiasi prie kito informacinio bloko taip sudarant blokų grandinę. „Blockchain“ technologijos naudojimas užtikrina, kad sistemoje esanti informacija nebus pakeista ar suklastota, nes visą informaciją mato ir jos kontrolę vykdo visi sistemos dalyviai.

 Nors pirmiausia „blockchain“ technologija buvo panaudota bitkoinams,  ją galima pritaikyti iš esmės visose srityse, kuriose vyksta transakcijos ir dalinamasi sandorių įrašais. Ne išimtis yra ir logistikos sektorius, kuriame ši technologija gali padaryti tikrą perversmą. Pasaulio prekybos organizacijos analizė atskleidė, kad kliūčių šalinimas tarptautinės logistikos tinkle gali padidinti pasaulio bendrąjį vidaus produktą 5 %, o bendrą transportavimo apimtį – 15 %. Eliminuodama tarpininko būtinybę, „blockchain“ technologija suteikia galimybę atpiginti logistiką ir sumažinti transportuojamų prekių kainą.

 Logistikos sektoriuje didelė rizikų dalis yra susijusi su finansinėmis operacijomis, transportavimo paslaugų kokybe ir informacijos perdavimu. Komisinis atlygis už tarpininkavimo paslaugas logistikos sektoriuje įprastai sudaro nuo 10 iki net 45 % visos užsakymo sumos, tačiau užsakovas neturi galimybės susipažinti su šios sumos formavimu ir jį kontroliuoti. Centralizuotų paslaugų atsisakymas ir išmaniųjų sutarčių bei „blockchain“ technologijos naudojimas suteikia galimybę pasiekti itin aukštą skaidrumo lygį. Betarpiškas bendradarbiavimas tarp visų logistinės grandinės dalyvių užtikrins skaidrų komisinio atlygio nustatymą ir  mažesnes transportavimo paslaugų kainas. Paslaugų gavėjai sutapys tiek laiko, tiek pinigų, o vežėjams taps labiau prieinamos naujos rinkos. Patobulinta paslaugų platforma taps nauju kokybės standartu logistinių paslaugų rinkoje, o investicijos, reikalingos inovatyvioms technologijoms įdiegti, atsipirks su kaupu.

 Išlaidos informacijai apie tarifus ir vežėjų transakcines sąnaudas surinkti yra itin ženklios todėl, kad logistikos rinka yra fragmentuota, nėra plačiai prieinamo standartizuoto mokėjimo algoritmo ir sandorių dokumentų srautai yra per dideli. Tai daro rinką mažiau konkurencinga ir valdoma paslaugų tiekėjų, kas, savo ruožtu, verčia paslaugų gavėjus ieškoti informacijos iš skirtingų šaltinių ir lyginti skirtingų tiekėjų siūlomas transportavimo kainas. Jei nėra bendro informacinio lauko, tai tokia svarbi informacija, kaip, pavyzdžiui, duomenys apie tuščias vietas skirtingų vežėjų transporto priemonėse, lieka nežinoma, kas mažina teikiamų paslaugų efektyvumą ir didiną jų kainą. Šiame kontekste išryškėja pagrindinis „blockchain“ technologijos įdiegimo privalumas – ši technologija užtikrina sinchronizuotą visų logistinėje grandinėje vykstančių veiksmų auditą realiuoju laiku. Toks auditas kelia tarpusavio pasitikėjimą ir palengvina sprendimų priėmimą, nes visi sandorio dalyviai turi vienodas galimybes prieiti prie visos su atitinkamu sandoriu susijusios informacijos.

 „ParcelABC“ specialistų nuomone, „Blockchain“ įdiegimas, net pačiu baziniu lygmeniu, logistikos sektoriuje užtikrins duomenų saugumą, pašalins galimybę teikti nepilną arba klaidingą informaciją. Visus transportuojamus produktus bus galima sekti realiuoju laiku nuo pirminio pakrovimo punkto iki pat įteikimo gavėjui momento. Tradicinę dokumentaciją pakeis išmanieji kontraktai, bus eliminuoti nereikalingi tarpininkai, logistikos sektorius taps gerokai labiau decentralizuotas, kas visiems logistikos grandinės dalyviams padės sumažinti klaidų ir apgaulės tikimybę, sutaupyti laiko ir milijardus eurų.

Pranešimą paskelbė: Ona Šablauskaitė, UAB Market Rats

Kiti skelbimai:
 
EMU Australia Magical Unicorn Walker Pale Pink 18M+
 
ALTERCORE 552 Black 37
 
Laundry Soap Méga Propre Audinių skalbiklis, 1000ml
 
REIMA Kuhmoinen Pale Rose 86
 
REIMA Tukeva Black 39

Rekomenduojame

After being invited by the Minister of Transport and Communications, the ministers of transport of Armenia, Latvia and Poland will be visiting Lithuania this week

After being invited by the Minister of Transport and Communications, the ministers of transport of Armenia, Latvia and Poland will be visiting Lithuania this week

After being invited by the Ministry of Transport and Communications, the ministers of transport of Armenia, Latvia and Poland, as well as a representative of the Organisation for Economic Co-operation and Development (OECD) are coming to Lithuania this Wednesday. The guests will meet Minister of Transport and Communications of Lithuania Marius Skuodis and participate in […]

How will transport and logistics look by 2050? The answers will be provided at the Transport and Innovation Forum “Transport and Logistics 2050”, which begins this Thursday

How will transport and logistics look by 2050? The answers will be provided at the Transport and Innovation Forum “Transport and Logistics 2050”, which begins this Thursday

On Thursday, a two-day International Transport and Innovation Forum “Transport and Logistics 2050” begins in Vilnius for the third time. It is organised by the Ministry of Transport and Communications and the Association of Transport Innovations. The latest tendencies, innovations and novelties in the sector will be discussed with the ministers of transport of Armenia, […]

Susitikime su Lenkijos infrastruktūros ministru dėmesys – bendrai vykdomiems  transporto infrastruktūros projektams,  traukiniui Vilnius-Varšuva

Susitikime su Lenkijos infrastruktūros ministru dėmesys – bendrai vykdomiems transporto infrastruktūros projektams, traukiniui Vilnius-Varšuva

„Via Baltica“, „Rail Baltica“ ir „Via Carpatia“ vykstančių projektų apžvalga, pasienio kelių modernizavimo klausimai, pasiruošimas keleivinio traukinio Vilnius-Varšuva paleidimui kitąmet, bendros pozicijos Mobilumo paketo nuostatų suderinimui – šios temos trečiadienį buvo aptartos Vilniuje vykusiame susisiekimo ministro Mariaus Skuodžio susitikime su Lenkijos infrastruktūros ministru Andrzejumi Adamczyku.  „Su kolega aptarėme „Via Carpatia“, „Rail Baltica“ ir „Via Baltica“ […]

Lietuvių elektromobilumo kompanija „Inbalance“ pritraukė 1,5 mln. eurų investiciją plėtrai Europoje

Lietuvių elektromobilumo kompanija „Inbalance“ pritraukė 1,5 mln. eurų investiciją plėtrai Europoje

Išmanias elektromobilių įkrovimo stoteles kurianti ir valdanti kompanija „Inbalance“ antruoju investiciniu raundu pritraukė 1,5 mln. eur investiciją. Prie esamų investuotojų – fondų „Contrarian Ventures“ ir „Coinvest Capital“, pirmojo lietuviško vienaragio „Vinted“ bendraįkūrėjo Manto Mikucko ir verslo angelo Ernesto Petkevičiaus, kartu su šiuo investiciniu raundu prisijungia du nauji privatūs investuotojai – Tomas Dirvonskas ir Paulius Šarka. […]

Vilkikų vairuotojų krizę gali pagilinti drastiškai pabrangę jų mokymai

Vilkikų vairuotojų krizę gali pagilinti drastiškai pabrangę jų mokymai

Tolimųjų reisų vairuotojų trūkumo krizę gali pagilinti už švietimą atsakingų valdininkų sprendimai, dėl kurių profesionalių vairuotojų privalomi mokymai gali gerokai brangti ir ilgėti. Tokį nuogąstavimą išreiškė Tarptautinio transporto ir logistikos aljansas (TTLA), reaguodamas į Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos parengtą teisės akto projektą dėl profesionalių vairuotojų 95 kodo kompetencijos įgijimo ir kėlimo. Verslo atstovai atkreipia […]

Eismoinfo.lt pradeda dirbti žiemos ritmu

Eismoinfo.lt pradeda dirbti žiemos ritmu

Nuo spalio 15 dienos VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijos (toliau – Kelių direkcija) Informacijos skyriaus operatoriai pradeda dirbti žiemos ritmu ir daugiausia dėmesio skirs kelių būklės stebėsenai ir operatyviam vairuotojų informavimui apie rudenį ir žiemą dažnai besikeičiančias eismo sąlygas. Pranešimai apie kelių būklę ir eismo sąlygas svetainėje eismoinfo.lt bus skelbiami mažiausiai du kartus per parą […]