„Blockchain“ technologijos galimybės logistikos sektoriuje

„Blockchain“ technologijos galimybės logistikos sektoriuje

„Bockchain“ technologija, kurią galima laikyti bene reikšmingiausia informacine inovacija nuo interneto atsiradimo laikų, turi milžinišką potencialą pačiose įvairiausiose srityse. Vienas iš potencialių „blockchain“ technologijos pritaikymo laukų yra logistikos sektorius, kuriame ši unikali technologija gali sukelti didelį proveržį. Šios technologijos raidą ir pritaikymo galimybes įdėmiai seka naujausius informacinius sprendimus siuntų gabenimo rinkoje sėkmingai taikanti „ParcelABC“ komanda.

 „Blockchain“ technologija yra decentralizuota vieša transakcijų sistema, suteikianti galimybę visus atliekamus sandorius išsaugoti tinkle be tarpininkų dalyvavimo. Tai reiškia, kad nėra jokios institucijos, kuri saugotų sudarytų sandorių įrašus. Nauji sandoriai skaitmeninių įrašų pavidalu yra išsaugomi informaciniuose blokuose, kiekvienas iš kurių chronologine tvarka jungiasi prie kito informacinio bloko taip sudarant blokų grandinę. „Blockchain“ technologijos naudojimas užtikrina, kad sistemoje esanti informacija nebus pakeista ar suklastota, nes visą informaciją mato ir jos kontrolę vykdo visi sistemos dalyviai.

 Nors pirmiausia „blockchain“ technologija buvo panaudota bitkoinams,  ją galima pritaikyti iš esmės visose srityse, kuriose vyksta transakcijos ir dalinamasi sandorių įrašais. Ne išimtis yra ir logistikos sektorius, kuriame ši technologija gali padaryti tikrą perversmą. Pasaulio prekybos organizacijos analizė atskleidė, kad kliūčių šalinimas tarptautinės logistikos tinkle gali padidinti pasaulio bendrąjį vidaus produktą 5 %, o bendrą transportavimo apimtį – 15 %. Eliminuodama tarpininko būtinybę, „blockchain“ technologija suteikia galimybę atpiginti logistiką ir sumažinti transportuojamų prekių kainą.

 Logistikos sektoriuje didelė rizikų dalis yra susijusi su finansinėmis operacijomis, transportavimo paslaugų kokybe ir informacijos perdavimu. Komisinis atlygis už tarpininkavimo paslaugas logistikos sektoriuje įprastai sudaro nuo 10 iki net 45 % visos užsakymo sumos, tačiau užsakovas neturi galimybės susipažinti su šios sumos formavimu ir jį kontroliuoti. Centralizuotų paslaugų atsisakymas ir išmaniųjų sutarčių bei „blockchain“ technologijos naudojimas suteikia galimybę pasiekti itin aukštą skaidrumo lygį. Betarpiškas bendradarbiavimas tarp visų logistinės grandinės dalyvių užtikrins skaidrų komisinio atlygio nustatymą ir  mažesnes transportavimo paslaugų kainas. Paslaugų gavėjai sutapys tiek laiko, tiek pinigų, o vežėjams taps labiau prieinamos naujos rinkos. Patobulinta paslaugų platforma taps nauju kokybės standartu logistinių paslaugų rinkoje, o investicijos, reikalingos inovatyvioms technologijoms įdiegti, atsipirks su kaupu.

 Išlaidos informacijai apie tarifus ir vežėjų transakcines sąnaudas surinkti yra itin ženklios todėl, kad logistikos rinka yra fragmentuota, nėra plačiai prieinamo standartizuoto mokėjimo algoritmo ir sandorių dokumentų srautai yra per dideli. Tai daro rinką mažiau konkurencinga ir valdoma paslaugų tiekėjų, kas, savo ruožtu, verčia paslaugų gavėjus ieškoti informacijos iš skirtingų šaltinių ir lyginti skirtingų tiekėjų siūlomas transportavimo kainas. Jei nėra bendro informacinio lauko, tai tokia svarbi informacija, kaip, pavyzdžiui, duomenys apie tuščias vietas skirtingų vežėjų transporto priemonėse, lieka nežinoma, kas mažina teikiamų paslaugų efektyvumą ir didiną jų kainą. Šiame kontekste išryškėja pagrindinis „blockchain“ technologijos įdiegimo privalumas – ši technologija užtikrina sinchronizuotą visų logistinėje grandinėje vykstančių veiksmų auditą realiuoju laiku. Toks auditas kelia tarpusavio pasitikėjimą ir palengvina sprendimų priėmimą, nes visi sandorio dalyviai turi vienodas galimybes prieiti prie visos su atitinkamu sandoriu susijusios informacijos.

 „ParcelABC“ specialistų nuomone, „Blockchain“ įdiegimas, net pačiu baziniu lygmeniu, logistikos sektoriuje užtikrins duomenų saugumą, pašalins galimybę teikti nepilną arba klaidingą informaciją. Visus transportuojamus produktus bus galima sekti realiuoju laiku nuo pirminio pakrovimo punkto iki pat įteikimo gavėjui momento. Tradicinę dokumentaciją pakeis išmanieji kontraktai, bus eliminuoti nereikalingi tarpininkai, logistikos sektorius taps gerokai labiau decentralizuotas, kas visiems logistikos grandinės dalyviams padės sumažinti klaidų ir apgaulės tikimybę, sutaupyti laiko ir milijardus eurų.

Pranešimą paskelbė: Ona Šablauskaitė, UAB Market Rats

Rekomenduojame

Europos investicijų banko konsultavimo paslaugų tarnyba remia žaliąją krovininę laivybą Lietuvos vidaus vandenyse

Europos investicijų banko konsultavimo paslaugų tarnyba remia žaliąją krovininę laivybą Lietuvos vidaus vandenyse

Projekto tikslas – atnaujinti krovinių gabenimą vandens transportu tarp dviejų didžiųjų Lietuvos miestų: Klaipėdos ir Kauno Per Europos investavimo konsultacijų centrą EIB teikia konsultacinę paramą Lietuvos vidaus vandens kelių direkcijai, kad šalies transporto infrastruktūra būtų tvaresnė Europos investicijų bankas (EIB) ir Lietuvos vidaus vandens kelių direkcija (VVKD) pasirašė konsultavimo paslaugų sutartį, pagal kurią bus teikiama […]

Dviračių gatvės Lietuvos miestuose: eismo organizavimas palankesnis ne automobiliams, bet dviratininkams

Dviračių gatvės Lietuvos miestuose: eismo organizavimas palankesnis ne automobiliams, bet dviratininkams

Nuo birželio 1 d. Lietuvos miestuose galės atsirasti „Dviračių gatvės“ – tokiu nauju kelio ženklu pažymėtos gatvės bus skirtos mišriam dviračių ir automobilių, kitų ne motorinių ir motorinių transporto priemonių eismui. Jose eismo dalyviams galios specialūs Kelių eismo taisyklių reikalavimai, o dviratininkai galės jaustis gerokai laisviau ir saugiau. „Dviračių gatvių atvėrimas – naujas žingsnis skatinant […]

Vilniuje pristatyta nauja gatvė

Vilniuje pristatyta nauja gatvė

Šnipiškės toliau atsinaujina – tarp Žalgirio iki Lvivo gatvių šiandien šventiškai atidaryta nauja beveik kilometro ilgio Kernavės gatvė.  Gatvė įrengta rūpinantis, kad ji būtų patogi, saugi, žalia, gyva, kaimyniška, tiesiog – jauki.  „Šnipiškės stiebiasi, priimdamos ir naujus verslus, ir naujus gyventojus, o kartu išlaikydamos autentišką dvasią. Kernavės gatvės vietoje prieš kelerius metus buvo tiesiog išvažinėtas molynas, […]

Moterų jūrininkių dienos proga „Stena Line“ praneša apie pirmąją laivo kapitonę

Moterų jūrininkių dienos proga „Stena Line“ praneša apie pirmąją laivo kapitonę

Nedaugelis žino, bet šiandien Tarptautinė jūrininkystės organizacija oficialiai mini Tarptautinę moterų jūrininkių dieną. Pasaulinis laivybos sektorius kasmet pažymi reikšmingą moterų vaidmenį jūrų pramonėje ir atkreipia dėmesį į iššūkius, su kuriais susiduriame norėdami padėti kiekvienai moteriai sėkmingai siekti karjeros jūroje. Švedijos keltų bendrovė „Stena Line“ gegužę taip pat švenčia įvairovės mėnesį, todėl kartu su šia proga […]

„Volkswagen“ ir „Audi“ pirmojo 2022-ųjų trečdalio rezultatai: nors iššūkių nemažėja, rinka pamažu atsigauna

„Volkswagen“ ir „Audi“ pirmojo 2022-ųjų trečdalio rezultatai: nors iššūkių nemažėja, rinka pamažu atsigauna

„Moller Baltic Import“, importuojanti „Volkswagen“ keleivinius bei komercinius automobilius Baltijos šalyse ir „Audi“ automobilius Lietuvoje bei Latvijoje, per pirmąjį 2022 metų trečdalį pagerino savo pardavimų rezultatus. Nors rinka susiduria su vis daugiau naujų iššūkių, naujų automobilių gamybos pajėgumai pamažu stabilizuojasi. „Volkswagen“ keleivinių elektromobilių pardavimai Baltijos šalyse išaugo 41 proc. Vienintelis smuktelėjęs segmentas buvo „Volkswagen“ komerciniai […]

Lietuva parengė dar vieną karinio mobilumo jungčių gerinimo projektų paketą ir siekia gauti ES finansavimą

Lietuva parengė dar vieną karinio mobilumo jungčių gerinimo projektų paketą ir siekia gauti ES finansavimą

Siekdama gerinti karinio mobilumo jungtis su Europa, Lietuva parengė projektų sąrašą ir Europos Komisijai (EK) teiks naujas paraiškas dėl dvigubos paskirties – civilinės ir karinės – transporto infrastruktūros projektų finansavimo. Šią galimybę suteikia gegužės 12 d. EK paskelbtas antrasis kvietimas teikti paraiškas finansuoti projektus pagal Europos infrastruktūros tinklų priemonę (CEF). Susisiekimo ir Krašto apsaugos ministerijos […]