„Blockchain“ technologijos galimybės logistikos sektoriuje

„Blockchain“ technologijos galimybės logistikos sektoriuje

„Bockchain“ technologija, kurią galima laikyti bene reikšmingiausia informacine inovacija nuo interneto atsiradimo laikų, turi milžinišką potencialą pačiose įvairiausiose srityse. Vienas iš potencialių „blockchain“ technologijos pritaikymo laukų yra logistikos sektorius, kuriame ši unikali technologija gali sukelti didelį proveržį. Šios technologijos raidą ir pritaikymo galimybes įdėmiai seka naujausius informacinius sprendimus siuntų gabenimo rinkoje sėkmingai taikanti „ParcelABC“ komanda.

 „Blockchain“ technologija yra decentralizuota vieša transakcijų sistema, suteikianti galimybę visus atliekamus sandorius išsaugoti tinkle be tarpininkų dalyvavimo. Tai reiškia, kad nėra jokios institucijos, kuri saugotų sudarytų sandorių įrašus. Nauji sandoriai skaitmeninių įrašų pavidalu yra išsaugomi informaciniuose blokuose, kiekvienas iš kurių chronologine tvarka jungiasi prie kito informacinio bloko taip sudarant blokų grandinę. „Blockchain“ technologijos naudojimas užtikrina, kad sistemoje esanti informacija nebus pakeista ar suklastota, nes visą informaciją mato ir jos kontrolę vykdo visi sistemos dalyviai.

 Nors pirmiausia „blockchain“ technologija buvo panaudota bitkoinams,  ją galima pritaikyti iš esmės visose srityse, kuriose vyksta transakcijos ir dalinamasi sandorių įrašais. Ne išimtis yra ir logistikos sektorius, kuriame ši technologija gali padaryti tikrą perversmą. Pasaulio prekybos organizacijos analizė atskleidė, kad kliūčių šalinimas tarptautinės logistikos tinkle gali padidinti pasaulio bendrąjį vidaus produktą 5 %, o bendrą transportavimo apimtį – 15 %. Eliminuodama tarpininko būtinybę, „blockchain“ technologija suteikia galimybę atpiginti logistiką ir sumažinti transportuojamų prekių kainą.

 Logistikos sektoriuje didelė rizikų dalis yra susijusi su finansinėmis operacijomis, transportavimo paslaugų kokybe ir informacijos perdavimu. Komisinis atlygis už tarpininkavimo paslaugas logistikos sektoriuje įprastai sudaro nuo 10 iki net 45 % visos užsakymo sumos, tačiau užsakovas neturi galimybės susipažinti su šios sumos formavimu ir jį kontroliuoti. Centralizuotų paslaugų atsisakymas ir išmaniųjų sutarčių bei „blockchain“ technologijos naudojimas suteikia galimybę pasiekti itin aukštą skaidrumo lygį. Betarpiškas bendradarbiavimas tarp visų logistinės grandinės dalyvių užtikrins skaidrų komisinio atlygio nustatymą ir  mažesnes transportavimo paslaugų kainas. Paslaugų gavėjai sutapys tiek laiko, tiek pinigų, o vežėjams taps labiau prieinamos naujos rinkos. Patobulinta paslaugų platforma taps nauju kokybės standartu logistinių paslaugų rinkoje, o investicijos, reikalingos inovatyvioms technologijoms įdiegti, atsipirks su kaupu.

 Išlaidos informacijai apie tarifus ir vežėjų transakcines sąnaudas surinkti yra itin ženklios todėl, kad logistikos rinka yra fragmentuota, nėra plačiai prieinamo standartizuoto mokėjimo algoritmo ir sandorių dokumentų srautai yra per dideli. Tai daro rinką mažiau konkurencinga ir valdoma paslaugų tiekėjų, kas, savo ruožtu, verčia paslaugų gavėjus ieškoti informacijos iš skirtingų šaltinių ir lyginti skirtingų tiekėjų siūlomas transportavimo kainas. Jei nėra bendro informacinio lauko, tai tokia svarbi informacija, kaip, pavyzdžiui, duomenys apie tuščias vietas skirtingų vežėjų transporto priemonėse, lieka nežinoma, kas mažina teikiamų paslaugų efektyvumą ir didiną jų kainą. Šiame kontekste išryškėja pagrindinis „blockchain“ technologijos įdiegimo privalumas – ši technologija užtikrina sinchronizuotą visų logistinėje grandinėje vykstančių veiksmų auditą realiuoju laiku. Toks auditas kelia tarpusavio pasitikėjimą ir palengvina sprendimų priėmimą, nes visi sandorio dalyviai turi vienodas galimybes prieiti prie visos su atitinkamu sandoriu susijusios informacijos.

 „ParcelABC“ specialistų nuomone, „Blockchain“ įdiegimas, net pačiu baziniu lygmeniu, logistikos sektoriuje užtikrins duomenų saugumą, pašalins galimybę teikti nepilną arba klaidingą informaciją. Visus transportuojamus produktus bus galima sekti realiuoju laiku nuo pirminio pakrovimo punkto iki pat įteikimo gavėjui momento. Tradicinę dokumentaciją pakeis išmanieji kontraktai, bus eliminuoti nereikalingi tarpininkai, logistikos sektorius taps gerokai labiau decentralizuotas, kas visiems logistikos grandinės dalyviams padės sumažinti klaidų ir apgaulės tikimybę, sutaupyti laiko ir milijardus eurų.

Pranešimą paskelbė: Ona Šablauskaitė, UAB Market Rats

Kiti skelbimai:
 
Converse Chuck Taylor All Star Ox Black/Black 41,5
 
LORENZO 42-27-13-9 Black 38
 
AUDIMAS Ilga sportinė liemenėlė 2111-309 Black M
 
AUDIMAS Maudymosi glaudės 2011-517 Biosphere/Black XL
 
AUDIMAS Švelni modalo suknelė 2111-007 High Rise Melange L

Rekomenduojame

Dalyvaujantiems astronautų atrankoje – VILNIUS TECH AGAI pagalba

Dalyvaujantiems astronautų atrankoje – VILNIUS TECH AGAI pagalba

Seimui skubos tvarka ratifikavus narystę Europos kosmoso agentūroje (EKA), Lietuvai atsivėrė daug reikšmingų galimybių. Pasak Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VILNIUS TECH) Antano Gustaičio aviacijos instituto (AGAI) dekano dr. Justo Nugaro, nors šalis mokės narystės mokestį, didžioji jo dalis sugrįš per projektų finansavimą būtent kosmoso ekosistemos auginimui ir stiprinimui. „Narystė EKA leis lygiavertiškai dalyvauti mokslininkų ir pažangiausių įmonių […]

Populiarėjančios bepilotės skraidyklės kelia naujų iššūkių

Populiarėjančios bepilotės skraidyklės kelia naujų iššūkių

Dronai jau nėra naujiena, tačiau spartus technologijų vystymasis augina bepiločių orlaivių prieinamumą tiek karo pramonėje ir komerciniame sektoriuje, tiek laisvalaikiui bei pramogoms. Eksponentiškai didėjantis susidomėjimas bepilotėmis skraidyklėmis kelia infrastruktūrinių ir teisinių oro erdvės klausimų. Remiantis ekonominių analizių duomenimis, dronų pardavimai Europoje toliau auga. Prognozuojama, kad iki 2050 m. bepilotės skraidyklės sudarys iki 35 proc. visų […]

Rekonstrukcijai ruošiamas kelias Kaunas–Prienai–Alytus

Rekonstrukcijai ruošiamas kelias Kaunas–Prienai–Alytus

Susisiekimo ministras Marius Skuodis su komanda šiandien nuotoliniame susitikime su Kauno ir Alytaus regionų savivaldybių merais bei Seime įkurtų Kauno regiono bičiulių ir Dzūkijos bičiulių grupių nariais aptarė krašto kelio Nr. 130 Kaunas–Prienai–Alytus ruožo tarp Kauno ir Prienų rekonstrukcijos alternatyvas ir viso kelio atnaujinimo perspektyvas. „Kelio Kaunas–Prienai rekonstrukcija – vienas iš Vyriausybės programoje numatytų ir […]

Gera žinia savivaldybėms: vietoj metalinių gatvių atitvarų įrengiant želdinius saugiam eismui, juos bus galima finansuoti iš Kelių priežiūros ir plėtros programos

Gera žinia savivaldybėms: vietoj metalinių gatvių atitvarų įrengiant želdinius saugiam eismui, juos bus galima finansuoti iš Kelių priežiūros ir plėtros programos

Susisiekimo ministerija informuoja, kad atsižvelgus į savivaldybių siūlymus ir prašymus, dalį Kelių priežiūros ir plėtros programos (KPPP) lėšų bus galima panaudoti kelio želdiniams kaip eismo saugumo priemonei. Tikimasi, kad jau šiemet tokios išlaidos bus laikomos tinkamomis finansuoti iš KPPP, tačiau kitais metais įstatyme bus patikslinta, kokie želdiniai gali būti priskiriami šiai kategorijai. Iš KPPP lėšų […]