Bendraamžiai: kelias Vilnius–Utena ir susisiekimo ministras

1

Bendraamžiai: kelias Vilnius–Utena ir susisiekimo ministras

Utenos rajono savivaldybėje Seimo nario Gintauto Palucko kvietimu birželio 21 d. lankėsi susisiekimo ministras Marius Skuodis su komanda. 

Svečiai susitiko su Utenos rajono savivaldybės meru Alvydu Katinu, savivaldybės administracijos vadovais, skyrių vedėjais, Utenos apskrities savivaldybių merais ir administracijų vadovais, verslo atstovais, žiniasklaida. Susitikimuose taip pat dalyvavo Seimo nariai Gintautas Paluckas, Edmundas Pupinis, Lietuvos automobilių kelių direkcijos direktorius Remigijus Lipkevičius, Rokiškio rajono savivaldybės meras Ramūnas Godeliauskas.

Susitikime buvo kalbama apie žvyrkelių asfaltavimo programos įgyvendinimą, probleminius šalies kelius, užsiminta apie savivaldybių darnaus judumo planus, dviračių takų tiesimą,  atsakyta į susirinkusiųjų klausimus.

Bet pagrindinė susitikimo tema – prasčiausios būklės magistralinis kelias Lietuvoje A14 Vilnius–Utena, Rytų Aukštaitijos gyventojų dažnai pavadinamas „betonke“. Utenos rajono savivaldybės meras Alvydas Katinas, kalbėdamas apie minėtą kelią kaip apie visos Lietuvos gėdą, akcentavo, kad „betonkės“ rekonstrukcijos pažadų, planų, etapų, terminų jau būta daug ir įvairių. Vienas paskutinių terminų – tolimi 2033-ieji.

M. Skuodis, išklausęs nuomonių ir pasisakymų šia tema, pristatė naują kelio rekonstravimo planą ir numatomus darbų etapus bei pabrėžė, kad kelio Vilnius–Utena rekonstrukcija turėtų būti baigta 2025 m.

„Kiek žinau, kelias buvo nutiestas tais metais, kai aš gimiau, – 1985-aisiais, – kalbėjo ministras. – Važiuodamas į Uteną, dar kartą įsitikinau, kad jis yra tikrai labai prastos būklės. Kodėl rekonstrukcijos projektas iki šiol nebuvo įgyvendintas? Priežastis viena – lėšų trūkumas. Paskaičiavom, kad gali prireikti išleisti nuo 150 mln. iki 189 mln. Eur. Patikinu: ministerija dirba, kad šiam projektui lėšų atrastų“.

M. Skuodis pristatė rekonstrukcijos etapus, kurių yra penki. Pirmasis – kelio ruožas nuo Utenos 93,65–95,60 km (Molėtai–Šilinės miškas). Jis turėtų būti baigtas 2023 m. Antrasis – nuo 39,2 km iki 52,18 km (Ličiūnai–Rudokai–Smailiai–Bijutiškis), trečiasis – nuo 21,5 km iki 39,2 km (Nemenčinėlė–Gruodžiai), ketvirtasis – nuo 52,18 km iki 64,33 km (Antapusnė–Leliūnai–Paluokesa). Antro, trečio ir ketvirto etapo rekonstrukciją planuojama baigti 2024 m. Penktasis, paskutinysis, etapas vyks 2022–2025 m. ir bus rekonstruojamas ruožas nuo Molėtų (64,33 km) iki Šilinės miško (93,65 km). Pasak ministro, jau paskelbtas trečiojo ruožo (nuo 21,5 iki 39,2 km) rekonstravimo techninio projekto parengimo ir priežiūros paslaugų įsigijimo viešasis pirkimas.

Lietuvos automobilių kelių direkcijos direktorius susirinkusiems pristatė svarstomas keturias kelio rekonstravimo alternatyvas, kurios numato dvi arba tris eismo juostas, taip pat atkarpas, kuriose galėtų būti keturios eismo juostos.

„Kaip žinote, jau yra rekonstruotas beveik 22 km ruožas nuo Vilniaus, – kalbėjo ministras. – Deja, šiais metais darbai kelyje nėra numatyti. Bet pažadu: padarysiu viską, kas nuo manęs priklauso, kad kelias pagaliau būtų baigtas remontuoti“.

Pranešimą paskelbė: Lolita Kaminskienė, Utenos rajono savivaldybės administracija

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
Kokią žinią perduoda griūvantys tiltai Lietuvoje? 

Kokią žinią perduoda griūvantys tiltai Lietuvoje? 

Susisiekimo infrastruktūra, jos sauga ir patikimumas – vienas pagrindinių veiksnių, lemiančių kiekvienos šalies ekonomikos plėtrą. Įvairių pramonės šakų vystymasis neįsivaizduojamas be kelių ir tiltų infrastruktūros plėtros bei esamų statinių saugaus naudojimo. Didėjantys transporto srautai, jų intensyvumas, svoriai ir kiti parametrai tampa nauju iššūkiu tiek projektuojant, tiek ir eksploatuojant bei prižiūrint transporto infrastruktūros statinius.   Pasak Vilniaus […]


Ieškantiems naudoto automobilio pataria nepasiduoti emocijoms – sukčiai nesnaudžia

Ieškantiems naudoto automobilio pataria nepasiduoti emocijoms – sukčiai nesnaudžia

Išsirinkti naują automobilį nėra lengva, dar sunkiau, kai jis naudotas. Naudotų automobilių pardavėjų teigimu, norimo pirkinio paieškos gali užtrukti ir 3 mėn. – nors naudotų automobilių pasiūla, palyginti su praėjusių metų rudeniu, atsigauna, vis dėlto rinka dar nepasiekė priešpandeminio lygio. Dėl šios priežasties ieškantys naudoto automobilio turi kur kas atidžiau rinktis ir saugotis sukčių kabliuko. […]


Apklausa: 44 proc. vairuotojų erzina keleivio komentarai apie vairavimą, manevravimą ir kelio pasirinkimą

Apklausa: 44 proc. vairuotojų erzina keleivio komentarai apie vairavimą, manevravimą ir kelio pasirinkimą

Remiantis reprezentatyvia vasario mėnesį „Norstat“ atlikta apklausa, beveik pusę (44 proc.) vairuotojų labiausiai erzina keleivio komentarai apie vairavimą, manevravimą ir kelio pasirinkimą. Bendrovės „Moller Auto“ užsakymu atlikta apklausa atskleidė, kad penktadalį (21 proc.) vairuotojų erzina, kai šalia sėdintis keleivis staiga išblaško dėmesį ir tenka atitraukti akis nuo kelio. 7 proc. apklausoje dalyvavusių vairuotojų taip pat […]


Seimas patikslino mažos taršos zonų nustatymo miestuose tvarką

Seimas patikslino mažos taršos zonų nustatymo miestuose tvarką

Seimas pritarė Alternatyviųjų degalų įstatymo pataisoms (projektas Nr. XIVP-2305(2), patikslindamas, kuriems miestams reikalinga nustatyti ir įgyvendinti mažos taršos zonas. Įstatyme nustatyta, kad mažos taršos zonų nustatymo rekomendacijas tvirtins Susisiekimo ministerija. Taip pat patikslinta, kokiuose miestuose savivaldybių tarybos nustatys ar atnaujins mažos taršos transporto zonas. Tai bus daroma miestuose, turinčiuose kurorto arba kurortinės teritorijos statusą ar […]


Seimas patvirtino pokyčius dėl tarpmiestinio susisiekimo autobusais

Seimas patvirtino pokyčius dėl tarpmiestinio susisiekimo autobusais

2023 m. kovo 23 d. pranešimas žiniasklaidai (Seimo naujienos ● Seimo nuotraukos ● Seimo transliacijos ir vaizdo įrašai)  Seimas priėmė Kelių transporto kodekso pakeitimus, kuriais nutarta Lietuvoje nuo liepos 1 d. įtvirtinti liberalų verslo modelį vežėjams, vežantiems keleivius tarpmiestiniais autobusais. Kodekso pakeitimais siekiama užtikrinti vežėjų konkurenciją ir galimybę naujoms įmonėms netrukdomai ateiti į šių paslaugų […]


Wizz Air pelnė metų oro linijų apdovanojimą

Wizz Air pelnė metų oro linijų apdovanojimą

Wizz Air oro transporto industrijos apdovanojimuose „Air Transport Awards“ įvertinta kaip geriausia oro linijų bendrovė. Apdovanojimą per iškilmes, vykusias Monrealyje „Oro transporto simpoziumo 2023” metu, atsiėmė Jozsefas Varadi, Wizz Air grupės vadovas. „Air Transport Awards“ yra tarptautiniai oro transporto pramonės apdovanojimai, kasmet skiriami už išskirtinius pasiekimus aviacijos sektoriaus organizacijoms, bendrovėms ir lyderiams. J. Varadi džiaugėsi […]