Baltijos šalių transporto ministrai aptarė projekto „Rail Baltica“ įgyvendinimą

Baltijos šalių transporto ministrai aptarė projekto „Rail Baltica“ įgyvendinimą

Lietuvos, Latvijos ir Estijos ministrai, atsakingi už transporto sektorių, balandžio 17 d. nuotolinėje konferencijoje aptarė projekto „Rail Baltica“ įgyvendinimo eigą.

Ministrai pažymėjo, kad COVID-19 pandemija nesukliudė projekto įgyvendinimo ir darbai sėkmingai tęsiami visose trijose Baltijos šalyse. „Rail Baltica“ neabejotinai prisidės prie Baltijos regiono ekonomikos skatinimo, atsigaunant nuo COVID-19 pandemijos padarinių.

Lietuvos susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius pažymėjo, kad Lietuva sparčiai vykdo darbus nuo Kauno link Latvijos sienos ir yra pasirengusi įgyvendinti „Rail Baltica“ iki 2026 m. „Lietuvos įgyvendinančioji institucija AB „Lietuvos geležinkelių infrastruktūra“ pradėjo rinkos konsultacijas dėl 470 mln. eurų vertės „Rail Baltica“ statybos darbų viešųjų pirkimų, kurie bus skelbiami netrukus. Lietuvos, Latvijos, Estijos ir kitus tiekėjus kviečiame aktyviai dalyvauti ir pasinaudoti šia galimybe“, – sakė ministras J. Narkevičius.

Atsižvelgdami į vasario 7 d. vykusį Baltijos šalių ministrų pirmininkų susitikimą, ministrai pratęsė diskusijas apie projekto įgyvendinimo modelį, apsikeitė nuomonėmis apie būtinybę patobulinti strateginių sprendimų priėmimą ir peržiūrėjo galimus bendros įmonės „RB Rail“ AS valdymo struktūros pakeitimus, siekiant užtikrinti greitesnį projekto įgyvendinimą. Visi patobulinimai turi tarnauti pagrindiniam tikslui – kad geležinkelio linija būtų nutiesta ir pradėta eksploatuoti iki 2026 m. pabaigos.

Latvijos transporto ministras Tālis Linkaits priminė ketinimą dalį projekto įgyvendinimo darbų, kuriuos šiuo metu atlieka projekto „Rail Baltica“ įgyvendinančioji institucija SIA „Eiropas dzelzceļa līnijas“, perduoti bendrai įmonei. Ministrai, vertindami šį siūlymą, sutarė išnagrinėti, kokios būtų tokios reorganizacijos pasekmės ir kokie reikalingi praktiniai veiksmai, kad projekto įgyvendinimo schemos pakeitimai nesukliudytų numatytam darbų grafikui ir nesukeltų biudžeto viršijimo.

Estijos ekonomikos ir infrastruktūros ministras Taavi Aas pabrėžė, kad projekto įgyvendinimui pagerinti reikalinga horizontali projekto įgyvendintojų integracija. Reikia sustiprinti globalių projekto veiklų koordinavimą per įmonę „RB Rail AS“, tačiau vietiniai šios įmonės filialai liktų atsakingi už projektavimo ir statybos veiklas.

Ministrai dar kartą konstatavo, kad norint laiku įgyvendinti projektą yra būtinas pakankamas ES finansavimas. Jie pabrėžė, kad bendros Baltijos šalių pastangos itin svarbios ES daugiametės finansinės programos derybose, siekiant gauti pakankamą finansavimą ateinančiu ES finansiniu laikotarpiu.

„Rail Baltica“ projektas sėkmingai vykdomas net COVID-19 pandemijos metu. Projektuojama 643 km naujos geležinkelio linijos, įskaitant visą būsimą liniją Estijoje, Latvijoje ir du ruožus Lietuvoje nuo Kauno iki Latvijos sienos.

„Rail Baltica“ tiekėjai kviečiami balandžio 23 d. nuotoliniu būdu dalyvauti Forume ir daugiau sužinoti apie esamą situaciją bei šių metų planus ir viešuosius pirkimus.

Pranešimą paskelbė: Dalia Perednienė, LR Susisiekimo ministerija

Kiti skelbimai:
 
Bio Phyto Mild Facial Cleanser Veido prausiklis, 250 ml
 
TOMMY HILFIGER 15-39-01-5 Black 01 44
 
AUDIMAS Švelnaus mod.polo maršk.ilg.rank. 2021-571 Navy Blazer S
 
Este 83-28-05-8 Black 37
 
Camper Courb K300289 Blue 46

Rekomenduojame

Pandemijos iššūkių kupinais metais „Scania Lietuva“ išlaikė stabilią poziciją rinkoje

Pandemijos iššūkių kupinais metais „Scania Lietuva“ išlaikė stabilią poziciją rinkoje

„Scania Lietuva“ pernai išlaikė turėtą poziciją sunkiojo transporto pardavimo segmente – ji užima 9 proc. rinkos. Lietuvoje įregistruota 360 naujų „Scania“ sunkvežimių. 2020-aisiais sunkiojo transporto rinka, lyginant su ankstesniais metais, smuko net 45 proc. Pasak įmonės „Scania Lietuva“ regiono vadovo Dariaus Snieškos, tam įtakos turėjo ir pandemija, ir Mobilumo paketas. Iš viso pernai Lietuvoje įregistruota […]

Ar verta persėsti į hibridinį automobilį?

Ar verta persėsti į hibridinį automobilį?

Per pirmojo karantino piką pavasarį – kovo-balandžio mėnesiais gatvėse buvo žymiai mažiau praeivių ir transporto. Pravėrę langą galėjome džiaugtis tyla ir švaresniu oru. Šiuo metu miestų gatvėse vėl garsiai riaumoja automobiliai ir girdimas triukšmas skatina susimąstyti: ar įmanoma patogiai keliauti kur kas tylesnėmis ir aplinkai draugiškesnėmis transporto priemonėmis? Pasirodo, ant dviračio sėsti nebūtina. Alternatyva įprastiems […]

Seimo nario Eugenijaus Sabučio pranešimas: „Valstybės vizija – pėsčiomis, elektromobiliu ir ekologišku autobusu per duobėtas gatves ir žvyrkelius?“

Seimo nario Eugenijaus Sabučio pranešimas: „Valstybės vizija – pėsčiomis, elektromobiliu ir ekologišku autobusu per duobėtas gatves ir žvyrkelius?“

2021 m. sausio 19 d. pranešimas žiniasklaidai   Viešojoje erdvėje nuolat atsiranda pasvarstymų, nuomonių ir komentarų dėl lietuvių nenoro išsižadėti savo nuosavų transporto priemonių, nors jų sukeliama tarša neabejotinai kenkia žmonių sveikatai. Lietuvos gyventojai automobilių (ypač senų, taršių ir galingų) vis dar neatsisako, nors dėl jų miršta daugiausia žmonių tarp išsivysčiusių valstybių. Publikacijų ar komentarų […]

M. Skuodis atšaukė iš pareigų VĮ „Oro navigacija“ vadovą

M. Skuodis atšaukė iš pareigų VĮ „Oro navigacija“ vadovą

Susisiekimo ministras Marius Skuodis antradienį, sausio 19 d., iš pareigų atšaukė VĮ „Oro navigacija“ generalinį direktorių Marių Beliūną. Šios oro transporto infrastruktūros įmonės vadovu M. Beliūnas ministro Jaroslavo Narkevičiaus buvo paskirtas pernai rugsėjį.  Įsakymą dėl „Oro navigacijos“ vadovo atšaukimo ministras pasirašė antradienį.  „Įmonės valdyba išreiškė nepasitikėjimą vadovu ir nematė galimybės dirbti su juo toliau, išsiskyrė […]