„Aviatic MRO“ Šiaulių oro uoste pradėjo 20 mln. eurų vertės angaro statybą

1

„Aviatic MRO“ Šiaulių oro uoste pradėjo 20 mln. eurų vertės angaro statybą

Estijos kapitalo orlaivių techninės priežiūros ir remonto įmonė „Aviatic MRO“ tarptautiniame Šiaulių oro uoste pradėjo pirmuosius apie 20 mln. eurų vertės lėktuvų angaro statybos darbus. Įmonės išsinuomotame sklype balandžio mėnesį buvo įkalti pirmieji poliai pamatams, o patį angarą bus galima pradėti eksploatuoti 2022 metų antrąjį ketvirtį.

„Iki sklypo paklojus lauko tinklus ir būtinas komunikacijas, startavo pirmasis būsimojo angaro pamatų įrengimo etapas. Pamatus planuojama pradėti lieti maždaug po mėnesio. Tikimės, kad darbai vyks sklandžiai ir pagal grafiką, o pats angaras bus baigtas maždaug per metus. Be abejo, matome, kad statybos brangsta, tačiau į mūsų numatomas investicijas įskaičiuotos ne tik statybinės medžiagos ir darbai, bet ir įranga. Investicijų planą, jei prireiks, koreguosime pagal realią situaciją statybų rinkoje tuomet, kai ateis laikas pirkti statybines medžiagas ir žinosime, koks realus jų kainų lygis“, – sako „Aviatic MRO“ vadovas Povilas Padaiga.

Paruošiamieji darbai būsimo angaro sklype vyko nuo 2020 metų rudens. Vien į lauko tinklų paklojimą ir paruošiamuosius darbus „Aviatic MRO“ investavo daugiau kaip 200 tūkst. eurų.

Strateginio investuotojo Šiaulių oro uoste orlaivių angaras užims 23 tūkst. kvadratinių metrų plotą, jame bus įkurta apie 1 tūkst. darbo vietų. „Aviatic MRO“ dėl strateginio bendradarbiavimo yra sutarusi su Izraelio bendrove „Israel Aerospace Industries“, kuri specializuojasi per COVID-19 pandemiją ypač išryškėjusiame poreikyje keleivinius orlaivius konvertuoti į krovininius.

Pasak P. Padaigos, lygiagrečiai „Aviatic MRO“ išnaudoja ir iš tarptautinio Šiaulių oro uosto išsinuomotas orlaivių parkavimo aikšteles, plečia bendradarbiavimą su oro bendrovėmis ir planuoja į Šiaulius atskraidinti ypač didelių gabaritų orlaivių.

Šiaulių oro uosto direktorė Aurelija Kuezada teigia, kad ilgai savo pripažinimo laukęs ilgiausią Baltijos šalyse orlaivių pakilimo ir tūpimo taką turintis oro uostas pagaliau gali įdarbinti savo privalumus.

„Kitaip nei likę Lietuvos tarptautiniai oro uostai, mes investuotojams galime pasiūlyti ir erdves plėtrai, ir tikrai unikalią infrastruktūrą, leidžiančią priimti didelius, transatlantiniais maršrutais skraidančius orlaivius. Oro uosto savininkei Šiaulių savivaldybei ir valstybei į infrastruktūrą investavus apie 9,5 mln. eurų, esame kaip niekad gerai pasiruošę kalbėtis su verslu, kuris čia mato potencialą plėsti veiklą“, – sako oro uosto vadovė.

Transatlantiniams laineriams yra tinkamas 3,5 kilometro ilgio Šiaulių oro uosto orlaivių pakilimo ir nusileidimo takas, o iki gegužės pabaigos tokiems orlaiviams bus pritaikyta ir ne mažiau svarbi vidinė oro uosto infrastruktūra, taip pat platinamas bei atnaujinamas B riedėjimo takas. Juo didieji orlaiviai galės riedėti valdomi pilotų, lėktuvų tempimo nebereikės perimti specialiam vilkikui. Bendrai teritorijos, kurioje būtų pagerintos investavimo sąlygos, plotas siekia 13,93 ha.

Chaosą visam aviacijos sektoriui 2020 metų pavasarį atnešusi COVID-19 pandemija buvo sėkminga Šiaulių oro uostui, kuris įmonei „Aviatic MRO“ išnuomojo 63 tūkst. kvadratinių metrų plotą orlaiviams parkuoti ir po ilgo laikotarpio pirmą kartą metus užbaigė pelningai. Šiaulių oro uosto lėktuvų parkavimo vietų nuomos sutartis galioja iki šių metų pabaigos.

„Po truputį tampame aviacijos verslo centru, suteikiančiu naujų galimybių ne tik savo investuotojams, bet ir regiono verslui, ypač aktyviai investicijas pritraukiančiai Šiaulių laisvajai ekonominei zonai. Tikiuosi, kad ir ateityje pavyks sėkmingai išvengti aviacijos sektoriaus nuosmukių ir pritraukti verslų, kurie investuotų, kurtų naujas darbo vietas bei siūlytų minimaliai išorinių aplinkybių veikiamas paslaugas“, – tikisi A. Kuezada.

Apie tarptautinį Šiaulių oro uostą:

Tarptautinį Šiaulių oro uostą valdo Šiaulių miesto savivaldybės įmonė „Šiaulių oro uostas“, teikianti antžeminio orlaivių, keleivių ir krovinių aptarnavimo, žemės nuomos ir kitas paslaugas. Pasinaudojant ilgiausiu Baltijos šalyse – 3,5 km ilgio – kilimo-tūpimo taku oro uostas gali priimti ypač didelius bei pakrautus lėktuvus.

Šiaulių oro uostas taip pat yra vienintelis regione, turintis sertifikuotą veterinarinį sandėlį su laboratorija, ir vienintelis, per kurį oro transportu eksportuojami gyvūnai. Nuo 2004 Šiaulių oro uoste reziduoja NATO oro policija. Šiuo metu oro uoste dirba 13 darbuotojų.

Pranešimą paskelbė: Saulė Bakšė, UAB „Idea Prima“

Kiti skelbimai:
 
ALTERCORE 353 Black 44
 
Elements Calming Shampoo Šampūnas jautriai galvos odai, 1000ml
 
ALTERCORE Roca Vegan Black 40
 
Hydration Kit Drėkinamasis plaukų priežiūros rinkinys, 1vnt
 
Crocs™ Classic Bae Clog Womens Lime Zest 42,5

Rekomenduojame

Prof. A. Avižienis: „Boeing 737 MAX“ katastrofas lėmė neįdiegti papildomi jutikliai

Prof. A. Avižienis: „Boeing 737 MAX“ katastrofas lėmė neįdiegti papildomi jutikliai

Dviejų naujų lėktuvų „Boeing 737 MAX“ katastrofos, kuriose žuvo 346 žmonės, įvyko todėl, kad nebuvo įdiegti papildomi, dubliuojantys atakos kampo jutikliai (angl. Angle-of-Attack, AoA), kurie būtų papildę du AoA jutiklius, jau esančius ant abiejų „737 MAX“ lėktuvo priekio šonų. Šį teiginį virtualioje konferencijoje Taipėjuje, Taivane birželio 22 dieną pristatė Vytauto Didžiojo universiteto (VDU) ir Kalifornijos […]

Net 85 proc. Lietuvos gyventojų svarbu, kad geležinkelis keltų kuo mažesnį triukšmą

Net 85 proc. Lietuvos gyventojų svarbu, kad geležinkelis keltų kuo mažesnį triukšmą

Šiemet įsibėgėjęs 24 mln. vertės projektas „Triukšmo mažinimo priemonių geležinkeliuose įrengimas“ – tik dalis geležinkelio triukšmą slopinančių priemonių, kurias įgyvendina „LTG Infra“ vystydama ir modernizuodama šalies geležinkelio tinklą. Gyventojų apklausos duomenys rodo, jog net 85 proc. Lietuvos gyventojų svarbu, kad geležinkelis keltų kuo mažesnį triukšmą ir net 71 proc. dėl triukšmo nenorėtų gyventi šalia geležinkelio. […]

The Minister and Ryanair management discussed matters on investment opportunities in Kaunas airport

The Minister and Ryanair management discussed matters on investment opportunities in Kaunas airport

On Tuesday, Minister of Transport and Communications Marius Skuodis met with the management of the Irish airline company Ryanair in the Ministry to discuss the company’s plans regarding further investment into aircraft maintenance infrastructure in Kaunas airport and regional development opportunities upon the completion of Rail Baltica. The meeting was attended by Director of Operations […]

Bendraamžiai: kelias Vilnius–Utena ir susisiekimo ministras

Bendraamžiai: kelias Vilnius–Utena ir susisiekimo ministras

Utenos rajono savivaldybėje Seimo nario Gintauto Palucko kvietimu birželio 21 d. lankėsi susisiekimo ministras Marius Skuodis su komanda.  Svečiai susitiko su Utenos rajono savivaldybės meru Alvydu Katinu, savivaldybės administracijos vadovais, skyrių vedėjais, Utenos apskrities savivaldybių merais ir administracijų vadovais, verslo atstovais, žiniasklaida. Susitikimuose taip pat dalyvavo Seimo nariai Gintautas Paluckas, Edmundas Pupinis, Lietuvos automobilių kelių […]

A. Kuezada: nusitaikėme į perspektyvią aviacijos sritį, kuri svarbi ir Šiauliams, ir Lietuvai

A. Kuezada: nusitaikėme į perspektyvią aviacijos sritį, kuri svarbi ir Šiauliams, ir Lietuvai

2022 metais Lietuva prisijungs prie išskirtinio verslo žemėlapio: šalių, kuriose orlaiviai ne tik remontuojami, bet ir pertvarkomi iš keleivinių į šiuo metu ypač paklausius krovininius. Strateginį investuotoją „Aviatic MRO“ pritraukusio Šiaulių oro uosto vadovė Aurelija Kuezada pastebi, kad keleiviai į skrydžius grįžta pakankamai atsargiai, tačiau oro krovinių paklausa jau viršija iki pandemijos buvusį lygį, todėl […]

Jau šiemet pradedama rengtis magistralinio kelio Vilnius–Utena rekonstrukcijai, visą kelią atnaujinti planuojama iki 2025 m. pabaigos

Jau šiemet pradedama rengtis magistralinio kelio Vilnius–Utena rekonstrukcijai, visą kelią atnaujinti planuojama iki 2025 m. pabaigos

Susisiekimo ministerija informuoja, kad vienintelį šalies magistralinį kelią su betono danga – A14 Vilnius–Utena – siekiama visiškai rekonstruoti iki 2025 m. pabaigos. Šio kelio rekonstravimo planą ir numatomus darbų etapus susisiekimo ministras Marius Skuodis šiandien pristatė Utenoje vykusiame susitikime su šio regiono savivaldybių atstovais ir visuomene. „Jau šiais metais prasidės parengiamieji darbai, kad „amžiaus statybomis“ […]