Aviacijos saugumo ekspertai primena: reikalavimai, kuriuos turi žinoti keliaujantys oro uostuose

Aviacijos saugumo ekspertai primena: reikalavimai, kuriuos turi žinoti keliaujantys oro uostuose

Aviacijoje saugumas yra svarbiausias prioritetas. Kaskart kilus rimtesniam incidentui ar atsiradus naujoms grėsmėms, keliančioms riziką keleivių gyvybei ar sveikatai, atsiranda ir naujos taisyklės. Naujų tvarkų bendrai mūsų gyvenime, tačiau kartu ir į aviacijos procesus įnešė COVID-19 pandemija. Tiek į naujai atsiradusias, tiek į seniau priimtas saugumo taisykles keleiviai raginami žiūrėti itin atsakingai. Primename keturis keleivių netinkamo elgesio pavyzdžius, dėl kurių planuota kelionė gali baigtis net vizitu policijos komisariate.

1. Kaukių nedėvėjimas oro uoste

Pasaulį sukausčiusi pandemija padiktavo ir naujosios realybės taisykles daugelyje viešų vietų, todėl šiuo metu pats aktualiausias ir būtinas reikalavimas keleiviams yra kaukių dėvėjimas tiek oro uoste, tiek lėktuve. Jeigu oro uosto aviacijos saugumo darbuotojai pastebės, kad nedėvite ar neteisingai dėvite kaukę, paprašys į tai atkreipti dėmesį. Jeigu atsisakysite paklusti prašymui, galite būti išlydėti iš oro uosto terminalo kai kuriais atvejais net ir su policijos pareigūnų pagalba.

Daugeliu atvejų perdavus policijai nepaklusnius keleivius, nesilaikančius oro uosto arba lėktuvo įgulos išsakomų taisyklių, jiems yra surašomi pažeidimo protokolai, taikoma atsakomybė pagal LR Administracinių nusižengimų kodeksą. Pavyzdžiui: bauda  dėl netinkamo kaukių dėvėjimo arba nedėvėjimo fiziniams asmenims gali siekti nuo kelių šimtų iki vieno tūkstančio penkių šimtų eurų.

2. Ginklų, aštrių ir kitų draudžiamų daiktų gabenimas

Į draudžiamų gabenti lėktuvais daiktų kategoriją įtraukti ne tik ginklai ar jų dalys (su tam tikromis išimtimis, kai turimas ginklo leidimas, o apie gabenimą registruotame bagaže yra aviacijos saugumo specialistai perspėjami iš anksto), bet ir ilgesni peiliai ar kiti aštrūs daiktai, savigynai skirti dujų balionėliai ar elektrošokai.

Prieš kiekvieną skrydį visuomet pravartu apsidrausti iš anksto ir pasitikslinti oro kompanijos arba oro uosto internetiniame puslapyje, ar gabenamas daiktas atitinka aviacijos saugumo keliamus reikalavimus, mat draudžiamų gabenti dalykų sąraše gali pasitaikyti ir daugiau netikėtų ar primirštų taisyklių.

Įvairių daiktų gabenimo per oro uostus taisykles, kurias reikia žinoti keleiviams, rasite čia: https://www.vilnius-airport.lt/lt/pries-skrydi/aviacijos-saugumo-ir-bagazo-reikalavimai/aviacijos-saugumo-reikalavimai

3. Apsvaigimas nuo alkoholio oro uoste arba lėktuve

Pravartu atminti ir tai, jog tiek oro uoste, tiek lėktuve stiprus apsvaigimas nuo alkoholio yra netoleruojamas, ypatingai, kai dėl jo nesilaikoma darbuotojų saugumo rekomendacijų.

Alkoholį prieš skrydį keleiviai turėtų vartoti itin atsakingai, nes oro bendrovių taisyklės griežtai nurodo antžeminio aptarnavimo bendrovėms, kurios vykdo keleivių registraciją ir laipinimą, į lėktuvą neįleisti akivaizdžiai nuo alkoholio apsvaigusių ir taisyklių neklausančių asmenų.

4. Neatsakingas elgesys lėktuve

Bet koks kitas neatsakingas elgesys oro uoste arba lėktuve – nesaikingas alkoholio vartojimas, bandymas rūkyti ten, kur tai draudžiama ar demonstruojama agresija – kone garantuoja, kad teks susidurti su pasekmėmis  ir kai kuriais atvejais tūkstantinėmis baudomis.

Kai kurių oro bendrovių politika tokia griežta, kad netinkamą elgesį galite patekti į „juodąjį keleivių sąrašą“ ir daugiau niekada nebepatekti į tos oro bendrovės lėktuvą.

Dažniausiai tokiais atvejais atsakomybė ir baudos keleiviams mūsų šalyje yra skiriamos pagal LR Administracinių nusižengimų kodekso straipsnius, todėl noras „neklausyti nurodymų“ gali nepavyzdingam keleiviui kainuoti labai brangiai.

Apie Lietuvos oro uostus

Lietuvos oro uostų tinklui priklauso trys oro vartai Vilniuje, Kaune ir Palangoje.

Daugiau naujienų apie Lietuvos oro uostus rasite adresu: https://www.ltou.lt/lt/ziniasklaidai

Pranešimą paskelbė: – -, Berta And, UAB

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
Pasiruošimas startui: Vilniaus oro uosto naujajame išvykimo terminale vyksta masinis testavimas

Pasiruošimas startui: Vilniaus oro uosto naujajame išvykimo terminale vyksta masinis testavimas

Šeštadienį (sausio 11 d.) Vilniaus oro uoste organizuojamas istorinis renginys – masinis naujojo išvykimo terminalo testavimas. Atlikti testavimą per rekordiškai trumpą laiką dar lapkritį užsiregistravo per 1 000 savanorių. Atvykę į naująjį oro uosto išvykimo terminalą testuotojai pasijaus tarsi tikri šešių skrydžių keleiviai ir padės Lietuvos oro uostų komandoms nustatyti, kaip pasiruošta terminalo atidarymui, numatytam […]


Darbo ir pajamų apsauga: pavėžėjamas daugiau grėsmių nei privalumų?

Darbo ir pajamų apsauga: pavėžėjamas daugiau grėsmių nei privalumų?

Lietuvoje pavėžėjai įprastai dirba pagal individualią veiklą (ĮV), o ne pagal darbo sutartį. Tai, anot specialistų, darbuotojams kelia daugiau grėsmių nei privalumų. „Skaitmeninės darbo platformos (programėlės, kurios sujungia paslaugų teikėjus su klientais) sukuria prieštaringas darbo santykių formas ir trikdo tradicinį darbo organizavimą. Šis verslo modelis apriboja darbuotojų teisę naudotis darbo apsauga“, – teigia Vilniaus universiteto […]


„airBaltic“ padvigubino simuliatorių pajėgumą ir įdiegė naują „Airbus A220“ pilno skrydžio simuliatorių

„airBaltic“ padvigubino simuliatorių pajėgumą ir įdiegė naują „Airbus A220“ pilno skrydžio simuliatorių

Ryga. Pirmaujanti Baltijos šalių oro linijų bendrovė „airBaltic“ toliau plečia savo mokymų infrastruktūrą – „airBaltic“ mokymų centre Rygoje (Latvija) įrengtas antrasis „Airbus A220“ pilno skrydžio simuliatorius. Šis modernus papildymas gerokai padidins oro linijų bendrovės galimybes mokyti ir palaikyti vis didėjančios pilotų komandos kvalifikaciją, taip pat padės augančiam „Airbus“ orlaivių parkui ir nuolatinei „airBaltic“ pilotų akademijos […]


Kelininkai ruošiasi lijundrai ir plikledžiui – darbus vykdo prevenciškai

Kelininkai ruošiasi lijundrai ir plikledžiui – darbus vykdo prevenciškai

Kaip skelbia sinoptikai, šiandien popiet numatomas pavojingas meteorologinis reiškinys – lijundra ir plikledis. Šiuos pavojingus reiškinius indikuoja ir AB „Kelių priežiūra“ pasitelkiamos sprendimų paramos sistemos. Kelininkai praneša, kad jų mechanizmai nenutrūkstamai tęsia darbus – valstybinės reikšmės keliuose vykdomas sniego ir ledo šalinimas, barstymas arba tirpalo purškimas dar prieš prognozuojamą slidumo susidarymą. 1-ojo kelių priežiūros lygio […]


Esminiai Lietuvos oro uostų projektai 2025 metais: planuoja tolesnę plėtrą, iš viso investuos 58 mln. eurų

Esminiai Lietuvos oro uostų projektai 2025 metais: planuoja tolesnę plėtrą, iš viso investuos 58 mln. eurų

Pernai Lietuvos oro uostų (LTOU) pasiektas aptarnautų keleivių rekordas (6,6 mln.) – tarpinė stotelė puoselėjant lyderystę Baltijos regione ir toliau vykdant strateginę plėtrą. Vilniaus, Kauno ir Palangos oro uostus valdanti bendrovė šiemet numato įgyvendinti esminius projektus, kurie ateityje leis kokybiškai aptarnauti iki 10 mln. keleivių per metus. Planuojama, kad 2025-aisiais į visą LTOU tinklo infrastruktūrą […]


Susisiekimo ministras E. Sabutis: „Rajoninių kelių miestuose ir miesteliuose perdavimas savivaldybėms – ilgai lauktas ir sveikintinas“

Susisiekimo ministras E. Sabutis: „Rajoninių kelių miestuose ir miesteliuose perdavimas savivaldybėms – ilgai lauktas ir sveikintinas“

Trečiadienį Vyriausybė pritarė Prezidento inicijuotiems Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo ir Kelių įstatymo pakeitimams, kuriais numatoma perduoti savivaldybėms  rajoninius kelius miestų ir miestelių teritorijose. Taip pat numatoma didesnė savivaldybėms tenkanti Kelių priežiūros ir plėtros programos (KPPP) lėšų dalis.  Susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis džiaugiasi kelią besiskinančiais kelių infrastruktūros finansavimo tvarką keičiančiais įstatymų projektais. Ministro […]