Automobilių kainos koreguoja lietuvių planus: saugumas ir tvarumas nustumti į antrą planą

Automobilių kainos koreguoja lietuvių planus: saugumas ir tvarumas nustumti į antrą planą

Ekonominės situacijos neapibrėžtumas ir itin ilgi naujų automobilių pristatymo terminai verčia lietuvius persvarstyti savo planus keisti transporto priemonę. Dalis tautiečių norėtų įsigyti ekologiškesnį ir saugesnį automobilį, tačiau jų norus koreguoja šeimos finansai. Metai prasidėjo naujų automobilių registracijų sumažėjimu ir nors ekspertai įžvelgia pozityvių ženklų rinkoje, pastebimas automobilių parko senėjimas.

„AutoTyrimų“ duomenimis, šių metų sausį naujų automobilių šalyje registruota 7,5 proc. mažiau nei pernai. Pagrindinėmis to priežastimis įvardijami automobilių tiekimo sutrikimai ir ekonominiai sunkumai. Kita vertus, pirmąjį šių metų mėnesį įregistruota beveik dvigubai daugiau elektromobilių – 174.

Sausio mėnesį vienas didžiausių šalyje automobilių skelbimų portalų „Autogidas.lt“ atliko lankytojų apklausą, po kurios paaiškėjo, kad daugiau nei pusė respondentų automobilį įsigytų tik pardavę savo senąjį bei atsižvelgdami į finansines galimybes.

„Beveik ketvirtadalis apklausoje dalyvavusių svetainės „Autogidas.lt“ lankytojų tikina, kad ekonominė situacija lemia jų sprendimą renkantis transporto priemonę. Pusė apklaustųjų nurodo, kad automobiliui įsigyti galėtų skirti iki 5000 eurų, o beveik 60 proc. respondentų nurodė, kad dabar turimas automobilis yra senesnis nei 12 metų“, – sako pardavimų portalo „Autogidas.lt“ atstovė Julija Martinkevičienė.

Ji pažymi, kad ribotos finansinės galimybės daro įtaką Lietuvos automobilių parko kokybei, nes senesni automobiliai nėra tokie ekologiški, taip pat neturi naujos kartos saugumo sistemų.

„Nors visame pasaulyje daug kalbama apie automobilių taršą, tačiau dyzelinių automobilių parkas Lietuvoje nemažėja. Apie 60 proc. automobilių yra dyzeliniai ir nemažai tų automobilių yra senesni nei 12 metų. Kalbant apie ne pačius naujausius automobilius, populiariausiųjų gretų neužleidžia „Volkswagen“, BMW, „Audi“, „Škoda“. Tačiau antrinė rinka pildosi naujais modeliais, pastaruoju metu vis dažniau pirkėjų akys krypsta į Pietų Korėjos ir japonų gamintojų automobilius. Tikėtina, kad dėl to po kelerių metų tarp populiariausiųjų įsiterps ne tik Vokietijos koncernai“, – sako „Autogidas.lt“ atstovė.

Automobilių parkas sensta

VĮ „Regitra“ generalinio direktoriaus pavaduotojas Saulius Šuminas atkreipia dėmesį, kad Lietuvos automobilių parke pragiedrulių mažai – parkas senėjantis ir tebedvelkiantis dyzelinu.

„Visą Lietuvos automobilių parką sudaro apie 2 mln. transporto priemonių, iš kurių apie 1,5 mln. yra lengvieji automobiliai. 2022 metų sausio mėnesį lengvųjų automobilių amžiaus vidurkis šalyje siekė 15,9 metų, liepos mėnesį – 16,1 metų, o šių metų pradžioje amžiaus vidurkis jau siekia 16,2 metų. Kai turime gausų transporto parką, tai nedidelis naujų automobilių prieaugis pozityvios įtakos statistikai nedaro“, – sako S. Šuminas.

Jis priduria, kad prie automobilių senėjimo iš dalies prisideda ekonominė situacija šalyje bei naujų automobilių pasiūla.

„Esant sudėtingesnei ekonominei situacijai realu, kad pirkėjai atsargiau žiūri į išlaidas ir susilaikė arba dar vis susilaiko nuo transporto priemonės pirkimo. Galima daryti prielaidą, kad tie, kurie buvo nusprendę įsigyti visiškai naują automobilį, šiemet sunkiai įgyvendins savo lūkestį, nes dalis pardavėjų jau yra išpardavę naujus automobilius. Situacija rinkoje gana sudėtinga, todėl ne viskas nuo norų priklauso, daug ką lemia ir tai, kas dabar yra rinkoje“, – sako S. Šuminas.

„Autogidas.lt“ atstovė priduria, kad lyginant praėjusius 3 metus, pastaraisiais metais keliais procentais sumažėjo parduodamų 12-15 metų senumo automobilių.

„Praėjusiais metais augo susidomėjimas 16 metų ir senesniais automobiliais. Lyginant su 2020 metais, tokių automobilių paklausa mūsų svetainėje padidėjo maždaug 8 proc. Tam įtakos turi tiek naujesnių automobilių pasiūlos trūkumas rinkoje, tiek kaina. Pastebime, kad pastaruoju metu pirkėjai labiau vertina kiekvieną eurą, todėl ieško optimalaus piniginei varianto. Džiaugiamės, kad galime pasiūlyti asortimentą įvairių poreikių klientams ir viliamės, kad ilgainiui didės susidomėjimas naujesniais automobiliais“, – sako J. Martinkevičienė.

Amžius lemia saugumą

Andrius Gasparavičius, BTA draudimo Transporto žalų reguliavimo skyriaus vadovas, antrina ekspertams, kad kuo automobilis senesnis, tuo jis nesaugesnis. Eksploatavimo metu dėvisi detalės, o tai neigiamai veikia keleivių saugumą.

„Šiandieninių automobilių kritinis amžius siekia apie 10 metų. Tokio amžiaus ir senesni automobiliai lemia dukart didesnę riziką patirti traumas eismo įvykio metu. Verta pažymėti, kad eksploatuojant stipriai nusidėvėjusį arba techniškai netvarkingą automobilį maždaug 50 proc. išauga rizika patekti į eismo įvykį. Senesni automobiliai neretai neturi pažangiausių saugumo sistemų, pavyzdžiui, aklosios zonos stebėjimo ar automatinio stabdymo sistemų, o kai kurie paprastesnės komplektacijos modeliai neturi ir keleivių apsaugai skirtų oro pagalvių“, – sako A. Gasparavičius.

Jis pažymi, kad automobilio techniniai trūkumai gali patuštinti piniginę ir eismo įvykio metu, jei paaiškėtų, kad eismo įvykio priežastis – netinkama eksploatacijai automobilių techninė būklė.

Tvarumas sunkiai skinasi kelią regionuose

„Autogidas.lt“ atstovė J. Martinkevičienė pastebi, kad ne tik naujesni, bet ir mažiau taršūs automobiliai dažniausiai domina didmiesčių gyventojus

„Antrinė rinka po truputį pildosi hibridais ir elektromobiliais. Jų prieaugis stebimas kasmet. Dažniausiai mažiau taršiais automobiliais ir brangesnėmis transporto priemonėmis domisi didesnių miestų gyventojai. Taip yra ir dėl šeimos mėnesio pajamų, ir dėl kelionių atstumų. Miestuose, kur eismas lėtesnis ir yra daugiau stabdymo zonų bei įrengta daugiau įkrovimo stotelių, vairuotojai lengviau įvertina elektromobilių pranašumus. Tačiau, plečiant elektromobilių infrastruktūros tinklą, o antrinei rinkai pasipildžius patraukliais elektriniais modeliais, situacija gali pasikeisti per artimiausius keletą metų“, – prognozuoja J. Martinkevičienė.

 

Pranešimą paskelbė: Andrius Baranauskas, Winning Reputation

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
Kelių transporto paslaugų eksportas per tris 2024 metų ketvirčius mažėjo 3 proc.

Kelių transporto paslaugų eksportas per tris 2024 metų ketvirčius mažėjo 3 proc.

Kasmet augusi krovinių vežimo kelių transportu rinka Lietuvoje pernai susidūrė su sunkumais – įmonės, nors ir išlaikė krovinių apyvartos augimą, tačiau patyrė paslaugų eksporto apimčių sumažėjimą, teigiama Tarptautinio transporto ir logistikos aljanso (TTLA) atliktoje rinkos analizėje. Aljanso pateiktais Lietuvos banko duomenimis, palyginti su tuo pačiu metu 2023-iaisiais, 2024-ųjų sausį–rugsėjį krovininio kelių transporto paslaugų eksportas sumažėjo […]


Pasiruošimas startui: Vilniaus oro uosto naujajame išvykimo terminale vyksta masinis testavimas

Pasiruošimas startui: Vilniaus oro uosto naujajame išvykimo terminale vyksta masinis testavimas

Šeštadienį (sausio 11 d.) Vilniaus oro uoste organizuojamas istorinis renginys – masinis naujojo išvykimo terminalo testavimas. Atlikti testavimą per rekordiškai trumpą laiką dar lapkritį užsiregistravo per 1 000 savanorių. Atvykę į naująjį oro uosto išvykimo terminalą testuotojai pasijaus tarsi tikri šešių skrydžių keleiviai ir padės Lietuvos oro uostų komandoms nustatyti, kaip pasiruošta terminalo atidarymui, numatytam […]


Darbo ir pajamų apsauga: pavėžėjamas daugiau grėsmių nei privalumų?

Darbo ir pajamų apsauga: pavėžėjamas daugiau grėsmių nei privalumų?

Lietuvoje pavėžėjai įprastai dirba pagal individualią veiklą (ĮV), o ne pagal darbo sutartį. Tai, anot specialistų, darbuotojams kelia daugiau grėsmių nei privalumų. „Skaitmeninės darbo platformos (programėlės, kurios sujungia paslaugų teikėjus su klientais) sukuria prieštaringas darbo santykių formas ir trikdo tradicinį darbo organizavimą. Šis verslo modelis apriboja darbuotojų teisę naudotis darbo apsauga“, – teigia Vilniaus universiteto […]


„airBaltic“ padvigubino simuliatorių pajėgumą ir įdiegė naują „Airbus A220“ pilno skrydžio simuliatorių

„airBaltic“ padvigubino simuliatorių pajėgumą ir įdiegė naują „Airbus A220“ pilno skrydžio simuliatorių

Ryga. Pirmaujanti Baltijos šalių oro linijų bendrovė „airBaltic“ toliau plečia savo mokymų infrastruktūrą – „airBaltic“ mokymų centre Rygoje (Latvija) įrengtas antrasis „Airbus A220“ pilno skrydžio simuliatorius. Šis modernus papildymas gerokai padidins oro linijų bendrovės galimybes mokyti ir palaikyti vis didėjančios pilotų komandos kvalifikaciją, taip pat padės augančiam „Airbus“ orlaivių parkui ir nuolatinei „airBaltic“ pilotų akademijos […]


Kelininkai ruošiasi lijundrai ir plikledžiui – darbus vykdo prevenciškai

Kelininkai ruošiasi lijundrai ir plikledžiui – darbus vykdo prevenciškai

Kaip skelbia sinoptikai, šiandien popiet numatomas pavojingas meteorologinis reiškinys – lijundra ir plikledis. Šiuos pavojingus reiškinius indikuoja ir AB „Kelių priežiūra“ pasitelkiamos sprendimų paramos sistemos. Kelininkai praneša, kad jų mechanizmai nenutrūkstamai tęsia darbus – valstybinės reikšmės keliuose vykdomas sniego ir ledo šalinimas, barstymas arba tirpalo purškimas dar prieš prognozuojamą slidumo susidarymą. 1-ojo kelių priežiūros lygio […]


Esminiai Lietuvos oro uostų projektai 2025 metais: planuoja tolesnę plėtrą, iš viso investuos 58 mln. eurų

Esminiai Lietuvos oro uostų projektai 2025 metais: planuoja tolesnę plėtrą, iš viso investuos 58 mln. eurų

Pernai Lietuvos oro uostų (LTOU) pasiektas aptarnautų keleivių rekordas (6,6 mln.) – tarpinė stotelė puoselėjant lyderystę Baltijos regione ir toliau vykdant strateginę plėtrą. Vilniaus, Kauno ir Palangos oro uostus valdanti bendrovė šiemet numato įgyvendinti esminius projektus, kurie ateityje leis kokybiškai aptarnauti iki 10 mln. keleivių per metus. Planuojama, kad 2025-aisiais į visą LTOU tinklo infrastruktūrą […]