Automobilių kainos koreguoja lietuvių planus: saugumas ir tvarumas nustumti į antrą planą

Automobilių kainos koreguoja lietuvių planus: saugumas ir tvarumas nustumti į antrą planą

Ekonominės situacijos neapibrėžtumas ir itin ilgi naujų automobilių pristatymo terminai verčia lietuvius persvarstyti savo planus keisti transporto priemonę. Dalis tautiečių norėtų įsigyti ekologiškesnį ir saugesnį automobilį, tačiau jų norus koreguoja šeimos finansai. Metai prasidėjo naujų automobilių registracijų sumažėjimu ir nors ekspertai įžvelgia pozityvių ženklų rinkoje, pastebimas automobilių parko senėjimas.

„AutoTyrimų“ duomenimis, šių metų sausį naujų automobilių šalyje registruota 7,5 proc. mažiau nei pernai. Pagrindinėmis to priežastimis įvardijami automobilių tiekimo sutrikimai ir ekonominiai sunkumai. Kita vertus, pirmąjį šių metų mėnesį įregistruota beveik dvigubai daugiau elektromobilių – 174.

Sausio mėnesį vienas didžiausių šalyje automobilių skelbimų portalų „Autogidas.lt“ atliko lankytojų apklausą, po kurios paaiškėjo, kad daugiau nei pusė respondentų automobilį įsigytų tik pardavę savo senąjį bei atsižvelgdami į finansines galimybes.

„Beveik ketvirtadalis apklausoje dalyvavusių svetainės „Autogidas.lt“ lankytojų tikina, kad ekonominė situacija lemia jų sprendimą renkantis transporto priemonę. Pusė apklaustųjų nurodo, kad automobiliui įsigyti galėtų skirti iki 5000 eurų, o beveik 60 proc. respondentų nurodė, kad dabar turimas automobilis yra senesnis nei 12 metų“, – sako pardavimų portalo „Autogidas.lt“ atstovė Julija Martinkevičienė.

Ji pažymi, kad ribotos finansinės galimybės daro įtaką Lietuvos automobilių parko kokybei, nes senesni automobiliai nėra tokie ekologiški, taip pat neturi naujos kartos saugumo sistemų.

„Nors visame pasaulyje daug kalbama apie automobilių taršą, tačiau dyzelinių automobilių parkas Lietuvoje nemažėja. Apie 60 proc. automobilių yra dyzeliniai ir nemažai tų automobilių yra senesni nei 12 metų. Kalbant apie ne pačius naujausius automobilius, populiariausiųjų gretų neužleidžia „Volkswagen“, BMW, „Audi“, „Škoda“. Tačiau antrinė rinka pildosi naujais modeliais, pastaruoju metu vis dažniau pirkėjų akys krypsta į Pietų Korėjos ir japonų gamintojų automobilius. Tikėtina, kad dėl to po kelerių metų tarp populiariausiųjų įsiterps ne tik Vokietijos koncernai“, – sako „Autogidas.lt“ atstovė.

Automobilių parkas sensta

VĮ „Regitra“ generalinio direktoriaus pavaduotojas Saulius Šuminas atkreipia dėmesį, kad Lietuvos automobilių parke pragiedrulių mažai – parkas senėjantis ir tebedvelkiantis dyzelinu.

„Visą Lietuvos automobilių parką sudaro apie 2 mln. transporto priemonių, iš kurių apie 1,5 mln. yra lengvieji automobiliai. 2022 metų sausio mėnesį lengvųjų automobilių amžiaus vidurkis šalyje siekė 15,9 metų, liepos mėnesį – 16,1 metų, o šių metų pradžioje amžiaus vidurkis jau siekia 16,2 metų. Kai turime gausų transporto parką, tai nedidelis naujų automobilių prieaugis pozityvios įtakos statistikai nedaro“, – sako S. Šuminas.

Jis priduria, kad prie automobilių senėjimo iš dalies prisideda ekonominė situacija šalyje bei naujų automobilių pasiūla.

„Esant sudėtingesnei ekonominei situacijai realu, kad pirkėjai atsargiau žiūri į išlaidas ir susilaikė arba dar vis susilaiko nuo transporto priemonės pirkimo. Galima daryti prielaidą, kad tie, kurie buvo nusprendę įsigyti visiškai naują automobilį, šiemet sunkiai įgyvendins savo lūkestį, nes dalis pardavėjų jau yra išpardavę naujus automobilius. Situacija rinkoje gana sudėtinga, todėl ne viskas nuo norų priklauso, daug ką lemia ir tai, kas dabar yra rinkoje“, – sako S. Šuminas.

„Autogidas.lt“ atstovė priduria, kad lyginant praėjusius 3 metus, pastaraisiais metais keliais procentais sumažėjo parduodamų 12-15 metų senumo automobilių.

„Praėjusiais metais augo susidomėjimas 16 metų ir senesniais automobiliais. Lyginant su 2020 metais, tokių automobilių paklausa mūsų svetainėje padidėjo maždaug 8 proc. Tam įtakos turi tiek naujesnių automobilių pasiūlos trūkumas rinkoje, tiek kaina. Pastebime, kad pastaruoju metu pirkėjai labiau vertina kiekvieną eurą, todėl ieško optimalaus piniginei varianto. Džiaugiamės, kad galime pasiūlyti asortimentą įvairių poreikių klientams ir viliamės, kad ilgainiui didės susidomėjimas naujesniais automobiliais“, – sako J. Martinkevičienė.

Amžius lemia saugumą

Andrius Gasparavičius, BTA draudimo Transporto žalų reguliavimo skyriaus vadovas, antrina ekspertams, kad kuo automobilis senesnis, tuo jis nesaugesnis. Eksploatavimo metu dėvisi detalės, o tai neigiamai veikia keleivių saugumą.

„Šiandieninių automobilių kritinis amžius siekia apie 10 metų. Tokio amžiaus ir senesni automobiliai lemia dukart didesnę riziką patirti traumas eismo įvykio metu. Verta pažymėti, kad eksploatuojant stipriai nusidėvėjusį arba techniškai netvarkingą automobilį maždaug 50 proc. išauga rizika patekti į eismo įvykį. Senesni automobiliai neretai neturi pažangiausių saugumo sistemų, pavyzdžiui, aklosios zonos stebėjimo ar automatinio stabdymo sistemų, o kai kurie paprastesnės komplektacijos modeliai neturi ir keleivių apsaugai skirtų oro pagalvių“, – sako A. Gasparavičius.

Jis pažymi, kad automobilio techniniai trūkumai gali patuštinti piniginę ir eismo įvykio metu, jei paaiškėtų, kad eismo įvykio priežastis – netinkama eksploatacijai automobilių techninė būklė.

Tvarumas sunkiai skinasi kelią regionuose

„Autogidas.lt“ atstovė J. Martinkevičienė pastebi, kad ne tik naujesni, bet ir mažiau taršūs automobiliai dažniausiai domina didmiesčių gyventojus

„Antrinė rinka po truputį pildosi hibridais ir elektromobiliais. Jų prieaugis stebimas kasmet. Dažniausiai mažiau taršiais automobiliais ir brangesnėmis transporto priemonėmis domisi didesnių miestų gyventojai. Taip yra ir dėl šeimos mėnesio pajamų, ir dėl kelionių atstumų. Miestuose, kur eismas lėtesnis ir yra daugiau stabdymo zonų bei įrengta daugiau įkrovimo stotelių, vairuotojai lengviau įvertina elektromobilių pranašumus. Tačiau, plečiant elektromobilių infrastruktūros tinklą, o antrinei rinkai pasipildžius patraukliais elektriniais modeliais, situacija gali pasikeisti per artimiausius keletą metų“, – prognozuoja J. Martinkevičienė.

 

Pranešimą paskelbė: Andrius Baranauskas, Winning Reputation

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
Lietuvos įmonės ir toliau perka „Porsche“, tačiau populiarėja ir „Tesla“

Lietuvos įmonės ir toliau perka „Porsche“, tačiau populiarėja ir „Tesla“

Lietuvos įmonės šiuo metu yra įregistravusios daugiau kaip 470 tūkst. automobilių – tokius duomenis rodo „Regitra“. Virš 32 tūkst. iš jų yra elektromobiliai, tačiau didžioji dauguma – net 58,1 proc. (273 tūkst.) – vis dar varomi dyzelinu. Banko „Bigbank“ duomenimis, įmonės naujus automobilius perka vidutiniškai už kiek daugiau nei 42 tūkst. eurų, o naudotus automobilius […]


NASA astronautė VILNIUS TECH studentams: šiame universitete visus jaudina skrydžiai

NASA astronautė VILNIUS TECH studentams: šiame universitete visus jaudina skrydžiai

Gegužę VILNIUS TECH universitetas sulaukė ypatingų svečių – lankėsi buvusi NASA astronautė Heidemarie Stefanyshyn-Piper ir JAV delegacija. Ji skaitė paskaitą Antano Gustaičio aviacijos instituto (AGAI) studentams ir kosmoso entuziastams apie karjerą inžinerijoje, kosmoso keliones, misijas ir savo patirtis. Heidemarie Stefanyshyn-Piper – amerikiečių inžinierė ir NASA astronautė. Baigusi inžinerijos mokslus, ji įstojo į JAV jūrų pajėgas […]


„Lidl Lietuva“ tęsia plėtrą: atidarytas antrasis logistikos centras šalyje

„Lidl Lietuva“ tęsia plėtrą: atidarytas antrasis logistikos centras šalyje

 Penktadienį Vilniuje duris ir rampas oficialiai atvėrė antrasis šalyje „Lidl Lietuva“ logistikos centras. Inovatyviais ir aplinkai draugiškais sprendimais pasižymintis logistikos centras leis tęsti tinklo plėtrą Lietuvoje, o efektyvus jo darbas – ir toliau užtikrinti pirkėjams geriausią kainos ir kokybės santykį. Netoli Lentvario įsikūrusiame logistikos centre buvo sukurta daugiau nei 200 darbo vietų. Vieno moderniausių Baltijos šalyse logistikos […]


Atskleidė, kiek iš tiesų kainuoja elektromobilio išlaikymas

Atskleidė, kiek iš tiesų kainuoja elektromobilio išlaikymas

Elektromobilius vairuojančių gyventojų išlaidos kelionėms gali būti daugiau negu dvigubai mažesnės nei tradicinių transporto priemonių savininkų. Tad nenuostabu, jog elektrinių automobilių populiarumas pastaraisiais metais Lietuvoje sparčiai auga. Naujausiais valstybės įmonės „Regitra“ duomenimis, šių metų gegužės 1 d. iš viso Lietuvoje buvo įregistruota 13 301 M1 ir N1 klasės elektromobilių, be to, mūsų šalies keliais važinėja […]


„airBaltic“ užtikrintai pasitinka vasarą – balandį keleivių padaugėjo 35 proc.

„airBaltic“ užtikrintai pasitinka vasarą – balandį keleivių padaugėjo 35 proc.

Lietuva. Latvijos oro linijų bendrovė „airBaltic“ vasaros sezoną pradeda stipriai – 2024 m. balandį Lietuvoje pervežė 53 400 keleivių, t. y. 35 proc. daugiau nei tuo pačiu laikotarpiu pernai. Tai antras pagal dydį balandžio mėnesį Lietuvoje pervežtų keleivių skaičius per visą aviakompanijos istoriją. Balandį „airBaltic“ įvykdė 618 skrydžių arba 38 proc. daugiau nei pernai. „Keleivių […]


Verslo centras „Vestum“: judėsime kitaip – kaip ir visas pasaulis

Verslo centras „Vestum“: judėsime kitaip – kaip ir visas pasaulis

Vilniaus vakarinėje dalyje, šalia Buivydiškių tvenkinio, neseniai iškilęs modernus 5 aukštų biurų pastatas „Vestum“ vilioja nuomininkus. Naujasis nekilnojamojo turto objektas vienoje iš pagrindinių Vilniaus miesto sankryžų, kur susikerta Šiaurinė gatvė ir Vakarinis aplinkkelis, pirmiausia domina patogią vietą vertinančius, nuo sostinės spūsčių pavargusius verslo atstovus. Atsižvelgė į mažesnių patalpų poreikį Vilniaus Vakarinėje gatvėje 105 numeriu pažymėtas […]