Automobilių gamintojai kartu su „Huawei“ kurs 5G transporto ekosistemą

1

Automobilių gamintojai kartu su „Huawei“ kurs 5G transporto ekosistemą

Aštuoniolika automobilių industrijos atstovų pradėjo bendradarbiauti su telekomunikacijų bendrove „Huawei“, siekdami plėtoti 5G ryšio įranga aprūpinto transporto ekosistemą. Lyderių pozicijas Kinijoje užimančioms automobilių bendrovėms, tokioms kaip „FAW Group“, „BYD“ ir „T3 Mobility“, kompanija tieks technologijas, skirtas 5G transporto priemonių testavimui. Tai paspartins išmaniųjų automobilių kūrimą ir penktos kartos tinklo komunikacijų diegimą šioje pramonės srityje.

Pirmąjį 5G ryšio modulį „MH5000“, sukurtą atsižvelgiant į transporto industrijos poreikius „Huawei“ pristatė praėjusiais metais. Ši įranga įgalina automobilių gamintojus diegti įvairius išmanius sprendimus, kurie leistų eismo priemonėms nuolat tarpusavyje keistis informacija ar netgi tapti savavaldėmis. Neseniai įsteigtas telekomunikacijų bendrovės ir aštuoniolikos pramonės lyderių aljansas yra tik dar vienas kryptingas žingsnis link 5G tinklo komercializavimo automobiliams.

Tačiau apsiriboti tik ryšio priemonių automobiliams kūrimu – neplanuojama. Bendrovė taip pat vysto atvirą sumanaus vairavimo platformą, siekdama pagilinti žinias automobilių valdymo sistemų, išmaniųjų vairuotojo kabinų ir sąsajos su programėle srityse. Prieš porą metų „Huawei“ netgi pademonstravo, kaip „Mate 10 Pro“ išmanusis telefonas, naudodamas pažangius dirbtinio intelekto sprendimus ir gaudamas informaciją iš įvairių jutiklių, geba atstoti vairuotoją ir savarankiškai valdyti „Porsche“ automobilį.

Padėtų užtikrinti saugesnį eismą

Nors šiuolaikiniai automobiliai yra aprūpinti įvairiomis saugumo sistemomis, avarijos ir kiti nelaimingi atsitikimai kelyje – vis dar neretas reiškinys. Vienos transporto priemonės jutikliai nėra pajėgūs surinkti pakankamai informacijos, galinčios užkirsti kelią eismo įvykiui. Tačiau šią problemą nesunkiai išspręstų sistema, leidžianti automobiliams komunikuoti ir keistis informacija tarpusavyje.

Deja, dabartinis 4G ryšio standartas, ekspertų teigimu, tam nėra tinkamas. Visų pirma, jo spartos nepakanka perduoti informacijai iš aukštos raiškos video kamerų ir įvairių radarų, montuojamų transporto priemonėse. Be to, situacija eisme keičiasi akimirksniu, o ketvirtos kartos tinklo vėlavimas paprasčiausiai yra per didelis, kad laiku kitiems automobiliams persiųstų duomenis apie pasikeitusias sąlygas ir padėtų užkirsti kelią nelaimei. Tačiau tikimasi, kad su šiais iššūkiais turėtų susidoroti greitesnis, pajėgesnis ir su kur kas mažesniu vėlavimu veikiantis 5G ryšys.

Pavyzdžiui, automobiliui slystant apledėjusiame kelyje, transporto priemonė galėtų automatiškai apie tai įspėti kitus ta pačia kryptimi judančius automobilius, todėl jie, privažiavę slidų ruožą, sulėtintų greitį. 5G ryšys galėtų padėti ir kitų sudėtingesnių eismo situacijų metu – lenkiant kitus automobilius ar vilkiką siaurame kelyje. Gauti duomenys iš norimo lenkti sunkvežimio priekyje sumontuotos kameros padėtų užkirsti kelią pavojingam manevrui, susidūrus su vairuotojui nematomomis priešpriešinio eismo juosta važiuojančiomis transporto priemonėmis.

Sumažintų laiką kamščiuose

5G transporto ekosistema pasitarnautų ir kur kas patogesniam susisiekimui. Šiuo metu egzistuoja nemažai įvairių eismo situacijos stebėjimo programėlių, tačiau nė viena jų dar nėra pajėgi užkirsti kelią spūsčių formavimuisi miestuose. Automobiliai, apsikeitę informacija tarpusavyje ir su miesto eismo stebėjimo sistemomis, galėtų itin tiksliai parinkti optimaliausią maršrutą vairuotojams ir padėti išvengti varginančio laiko leidimo automobilyje piko valandomis. Informacijos mainai taip pat paspartintų savavaldžių automobilių raidą.

Nereikėtų pamiršti ir ekologijos aspekto. Duomenų apsikeitimas tarp automobilių padėtų jiems palaikyti nuolatinį greitį, išvengti nereikalingo stabdymo. Be to, koordinuotai veikiančios transporto priemonių sistemos suteiktų galimybę joms greitkeliu judėti būriu, nedideliu atstumu viena nuo kitos, kas padėtų sumažinti oro pasipriešinimą. Visos šios priemonės leistų automobiliams sudeginti mažiau degalų ir automatiškai sumažintų išmetamų teršalų kiekį.

Pranešimą paskelbė: Inga Petrauskaitė, UAB „INK agency“

Kiti skelbimai:
 
TOMS Citrus Stripe Print Rope Women's Alpargata Multi-Color 37
 
TOMS Alien Galaxy Glow In The Dark Women's Black 37,5
 
REIMA Vatten Blue Dream 116
 
REIMA Mighty Black 164
 
REIMA Lampi Yellow 116

Rekomenduojame

Vairavimas per balas: ką daryti, kad automobilis netaptų skenduoliu

Vairavimas per balas: ką daryti, kad automobilis netaptų skenduoliu

Vasaros karščiai neatsiejami nuo gaivalingų audrų ir liūčių, apsemiančių gatves. Nors tai nutinka bene kasmet, ne visi vairuotojai žino, ką daryti prieš save kelyje išvydus tyvuliuojančią balą. Draudikai sako, kad dėl trūkstamų įgūdžių, savo ir automobilio galimybių pervertinimo ar paprasčiausių netinkamų aplinkybių vairuotojams, važiuojantiems patvinusiais keliais, neretai tenka baloje laukti techninės pagalbos.  Draudimo bendrovės BTA […]

Automobilyje paliktam vaikui vasaros karščiai gali būti mirtinai pavojingi

Automobilyje paliktam vaikui vasaros karščiai gali būti mirtinai pavojingi

Kasmet vasarą garsiai nuskamba bent vienas kitas atvejis, susijęs su automobilyje paliktais mažamečiais vaikais. Draudimo bendrovė „Gjensidige” atkreipia dėmesį, kad saulėtą vasaros dieną automobilyje palikę vaiką tėvai rizikuoja jo sveikata. Neretai tėvai, nenorėdami žadinti važiuojant užmigusio vaiko, palieka jį miegoti prie praviro lango uždarytoje transporto priemonėje, nesusimąstydami, kaip jie tuo metu rizikuoja vaiko sveikata. Viešai […]

„Circle K“ į degalinę Tauragėje investavo 2 mln. eurų

„Circle K“ į degalinę Tauragėje investavo 2 mln. eurų

Kanados kapitalo degalinių tinklas „Circle K“ iš esmės užbaigė savo didžiausią pastarųjų metų investicijų projektą Tauragėje. Į prieš pusantrų metų įsigytą degalinę tinklas investavo daugiau kaip 2 mln. eurų, įskaitant ir jos įsigijimo išlaidas: pastatė naują parduotuvę, atnaujino degalų zoną, baigia įrengti visiškai naują automobilių plovyklą. Po generalinės rekonstrukcijos darbą pradėjusios „Circle K“ Tauragės degalinės, […]

„DPD Lietuva“ jau įveda papildomas saugumo priemones siuntų pristatymo procesuose

„DPD Lietuva“ jau įveda papildomas saugumo priemones siuntų pristatymo procesuose

Vyriausybei reaguojant į dabartinę situaciją Lietuvoje, kai dėl koronaviruso (2019-nCoV) šalyje vėl stiprinamos apsisaugojimo priemonės ir grąžinamas privalomas kaukių dėvėjimas, „DPD Lietuva“ krizinei situacijai ruošiasi iš anksto. Stengiantis kiek įmanoma labiau sumažinti riziką savo klientams ir kurjeriams, siuntų pristatymo įmonė imasi prevencinių veiksmų.  Nors šalyje ir nėra įvestas karantinas, siekiant užkirsti kelią koronaviruso infekcijos plitimui, […]