Automobilių gamintojai kartu su „Huawei“ kurs 5G transporto ekosistemą

1

Automobilių gamintojai kartu su „Huawei“ kurs 5G transporto ekosistemą

Aštuoniolika automobilių industrijos atstovų pradėjo bendradarbiauti su telekomunikacijų bendrove „Huawei“, siekdami plėtoti 5G ryšio įranga aprūpinto transporto ekosistemą. Lyderių pozicijas Kinijoje užimančioms automobilių bendrovėms, tokioms kaip „FAW Group“, „BYD“ ir „T3 Mobility“, kompanija tieks technologijas, skirtas 5G transporto priemonių testavimui. Tai paspartins išmaniųjų automobilių kūrimą ir penktos kartos tinklo komunikacijų diegimą šioje pramonės srityje.

Pirmąjį 5G ryšio modulį „MH5000“, sukurtą atsižvelgiant į transporto industrijos poreikius „Huawei“ pristatė praėjusiais metais. Ši įranga įgalina automobilių gamintojus diegti įvairius išmanius sprendimus, kurie leistų eismo priemonėms nuolat tarpusavyje keistis informacija ar netgi tapti savavaldėmis. Neseniai įsteigtas telekomunikacijų bendrovės ir aštuoniolikos pramonės lyderių aljansas yra tik dar vienas kryptingas žingsnis link 5G tinklo komercializavimo automobiliams.

Tačiau apsiriboti tik ryšio priemonių automobiliams kūrimu – neplanuojama. Bendrovė taip pat vysto atvirą sumanaus vairavimo platformą, siekdama pagilinti žinias automobilių valdymo sistemų, išmaniųjų vairuotojo kabinų ir sąsajos su programėle srityse. Prieš porą metų „Huawei“ netgi pademonstravo, kaip „Mate 10 Pro“ išmanusis telefonas, naudodamas pažangius dirbtinio intelekto sprendimus ir gaudamas informaciją iš įvairių jutiklių, geba atstoti vairuotoją ir savarankiškai valdyti „Porsche“ automobilį.

Padėtų užtikrinti saugesnį eismą

Nors šiuolaikiniai automobiliai yra aprūpinti įvairiomis saugumo sistemomis, avarijos ir kiti nelaimingi atsitikimai kelyje – vis dar neretas reiškinys. Vienos transporto priemonės jutikliai nėra pajėgūs surinkti pakankamai informacijos, galinčios užkirsti kelią eismo įvykiui. Tačiau šią problemą nesunkiai išspręstų sistema, leidžianti automobiliams komunikuoti ir keistis informacija tarpusavyje.

Deja, dabartinis 4G ryšio standartas, ekspertų teigimu, tam nėra tinkamas. Visų pirma, jo spartos nepakanka perduoti informacijai iš aukštos raiškos video kamerų ir įvairių radarų, montuojamų transporto priemonėse. Be to, situacija eisme keičiasi akimirksniu, o ketvirtos kartos tinklo vėlavimas paprasčiausiai yra per didelis, kad laiku kitiems automobiliams persiųstų duomenis apie pasikeitusias sąlygas ir padėtų užkirsti kelią nelaimei. Tačiau tikimasi, kad su šiais iššūkiais turėtų susidoroti greitesnis, pajėgesnis ir su kur kas mažesniu vėlavimu veikiantis 5G ryšys.

Pavyzdžiui, automobiliui slystant apledėjusiame kelyje, transporto priemonė galėtų automatiškai apie tai įspėti kitus ta pačia kryptimi judančius automobilius, todėl jie, privažiavę slidų ruožą, sulėtintų greitį. 5G ryšys galėtų padėti ir kitų sudėtingesnių eismo situacijų metu – lenkiant kitus automobilius ar vilkiką siaurame kelyje. Gauti duomenys iš norimo lenkti sunkvežimio priekyje sumontuotos kameros padėtų užkirsti kelią pavojingam manevrui, susidūrus su vairuotojui nematomomis priešpriešinio eismo juosta važiuojančiomis transporto priemonėmis.

Sumažintų laiką kamščiuose

5G transporto ekosistema pasitarnautų ir kur kas patogesniam susisiekimui. Šiuo metu egzistuoja nemažai įvairių eismo situacijos stebėjimo programėlių, tačiau nė viena jų dar nėra pajėgi užkirsti kelią spūsčių formavimuisi miestuose. Automobiliai, apsikeitę informacija tarpusavyje ir su miesto eismo stebėjimo sistemomis, galėtų itin tiksliai parinkti optimaliausią maršrutą vairuotojams ir padėti išvengti varginančio laiko leidimo automobilyje piko valandomis. Informacijos mainai taip pat paspartintų savavaldžių automobilių raidą.

Nereikėtų pamiršti ir ekologijos aspekto. Duomenų apsikeitimas tarp automobilių padėtų jiems palaikyti nuolatinį greitį, išvengti nereikalingo stabdymo. Be to, koordinuotai veikiančios transporto priemonių sistemos suteiktų galimybę joms greitkeliu judėti būriu, nedideliu atstumu viena nuo kitos, kas padėtų sumažinti oro pasipriešinimą. Visos šios priemonės leistų automobiliams sudeginti mažiau degalų ir automatiškai sumažintų išmetamų teršalų kiekį.

Pranešimą paskelbė: Inga Petrauskaitė, UAB „INK agency“

Kiti skelbimai:
 
HELLY HANSEN Vidda Parka Women's Black L
 
CAMPER Oxyde Foca Dark Brown 37
 
HELLY HANSEN Rigging Coat Men's Black L
 
Crocs™ Classic Lined Clog Navy/Charcoal 36,5
 
REIMA Stemu Denim Blue 29

Rekomenduojame

„BMW Motorrad“ atskleidė penkias 2021 m. motociklų sezono naujienas

„BMW Motorrad“ atskleidė penkias 2021 m. motociklų sezono naujienas

Rudeniui artėjant pabaigos link, Vokietijos gamintoja „BMW Motorrad“ atskleidė būsimojo 2021 m. motociklų sezono naujienas. Kitąmet į gatves išriedės net penki nauji modeliai: šį pavasarį atnaujinto „R 18“ klasikinė versija „BMW R 18 Classic“ ir  atnaujinta „BMW R nineT“ modelių šeima: „R nineT“, „R nineT Pure“, „R nineT Scrambler“ bei „R nineT Urban G/S“.   […]

Vilnius kviečia Vėlinių dienomis kapines lankyti saugiai: vengti didesnių susibūrimų, dėvėti kaukes

Vilnius kviečia Vėlinių dienomis kapines lankyti saugiai: vengti didesnių susibūrimų, dėvėti kaukes

Šiandien sostinėje įsigaliojus lokalaus karantino apribojimams, savivaldybė kviečia gyventojus atsakingai planuoti artėjantį Vėlinių savaitgalį, įvertinti savo sveikatos būklę ir rizikas, ypač tai svarbu vyresnio amžiaus žmonėms, turintiems įvairių lėtinių susirgimų. Savo ruožtu savivaldybė pasirūpino, kad spalio 31 d. ir lapkričio 1–2 d. dažniau kursuotų viešasis transportas, o Rokantiškių, Saltoniškių, Karveliškių ir Kairėnų kapinių prieigose pakeitė […]

Ruduo bėga greitai, žiema jau ne už kalnų – pats laikas keisti padangas iš vasarinių į žiemines!

Ruduo bėga greitai, žiema jau ne už kalnų – pats laikas keisti padangas iš vasarinių į žiemines!

Žinome, kad padangos – tai vienintelė transporto priemonės dalis, kuri liečiasi su kelio danga, ir jas keisti reikia du (2) kartus per metus, prieš vasarą, ir žiemą. Kiekvienas vairuotojas Lietuvoje privalo pakeisti savo vairuojamos transporto priemones padangas iš vasarinių į žiemines iki tam nustatyto termino – lapkričio 10-os dienos. Padangos gali būti pakeičiamos ir anksčiau, […]

„airBaltic“ susisiekimą su Baltijos šalimis sieks išlaikyti ir žiemą

„airBaltic“ susisiekimą su Baltijos šalimis sieks išlaikyti ir žiemą

Vilniuje nuo šios savaitės įsigaliojo naujas „airBaltic“ žiemos tvarkaraštis. Šio sezono metu oro linijų bendrovė planuoja vykdyti aštuonis tiesioginius skrydžius iš Vilniaus. Iš Lietuvos sostinės „airBaltic“ siūlys tiesioginius skrydžius į Amsterdamą, Berlyną, Kijevą, Londoną, Miuncheną, Oslą ir Paryžių ir patogų susisiekimą per Rygą daugiau nei 40 krypčių. Be to, skrendant iš Rygos į žiemos tvarkaraštį […]