Automobilio švaros paslaptis – ar tikrai pakanka gero šampūno?

1

Automobilio švaros paslaptis – ar tikrai pakanka gero šampūno?

Daugeliui vairuotojų automobilio išorės švara yra ne tik estetikos, bet ir savotiškos pagarbos sau bei aplinkai ženklas. Blizgantis paviršius, kruopščiai nuvalytos detalės ir tvarkingas vaizdas džiugina ne tik pačių akį, bet ir formuoja aplinkinių nuomonę. Tačiau dažnai kyla klausimas – ar užtenka tiesiog nupurkšti automobilį vandeniu ir naudoti paprastą automobilio šampūną, kad transporto priemonė būtų švari bei ilgiau išlaikytų puikią būklę?

Automobilio šampūnas – pirmas žingsnis į švarą

Tinkamai pasirinktas automobilio šampūnas yra ne tik priemonė dulkėms ar purvui nuplauti – tai viena svarbiausių apsaugos priemonių, padedančių išlaikyti dažų sluoksnio vientisumą, nepažeidžiant lako. Šiuolaikiniai šampūnai dažnai praturtinti papildomomis medžiagomis: vaško dalelėmis, keraminėmis nano dalelėmis ar pH balansuota formule. Jie ne tik nuvalo, bet ir padengia paviršių apsauginiu sluoksniu, kuris mažina nešvarumų prikibimą ateityje.

Svarbu žinoti, kad ne visi šampūnai yra vienodi. Pigūs arba buitinio tipo plovikliai gali turėti stiprių cheminių medžiagų, kurios ilgainiui pažeidžia kėbulo paviršių, nublukina dažus ar net palieka matomas žymes. Todėl būtina rinktis tik specialiai automobiliams skirtas priemones.

Kaip atpažinti kokybišką šampūną?

Geras automobilio šampūnas pasižymi keletu esminių savybių:

  • Jis yra neutralus pH – tai reiškia, kad nekenkia nei dažų sluoksniui, nei vaško dangai.
  • Sudėtyje nėra agresyvių tirpiklių ar abrazyvinių dalelių.
  • Tinkamai putoja – putos padeda suminkštinti purvą ir sumažina trintį, todėl paviršius valomas švelniau.
  • Gali būti papildytas vaško ar apsauginių komponentų.

Kai kurie gamintojai siūlo šampūnus su keramikine danga, kurie ne tik valo, bet ir suteikia hidrofobinį efektą – vanduo lengviau nubėga nuo paviršiaus, kartu nusinešdamas dulkes bei kitus nešvarumus.

Plovimo technika – ne mažiau svarbi nei priemonė

Nors automobilio šampūnas atlieka pagrindinį vaidmenį, vien jo nepakanka. Net pats brangiausias šampūnas nepadės, jei automobilis bus plaunamas netinkamai. Viena dažniausių klaidų – trynimas nešvarumų sausu ar nepakankamai švariu paviršiumi. Taip atsiranda mikroįbrėžimai, kurie su laiku gali virsti rimtesnėmis žymėmis.

Rekomenduojama naudoti dviejų kibirų metodą – viename kibire šampūno tirpalas, kitame – švarus vanduo, kuriame po kiekvieno plovimo panardinama kempinė ar mikropluošto pirštinė. Tokiu būdu išvengiama nešvarumų perkėlimo atgal ant automobilio paviršiaus.

Taip pat labai svarbu pradėti nuo viršaus ir eiti žemyn – stogas, langai, kapotas, šonai ir tik tuomet ratai bei slenksčiai. Šios apatinės dalys dažniausiai yra labiausiai užterštos, todėl turėtų būti plaunamos paskiausiai.

Kada plauti automobilį ir kiek dažnai?

Plauti reikėtų reguliariai – ne tik tada, kai jis stipriai purvinas. Dulkės, paukščių išmatos, kelio druska ar net lietaus lašai palieka žymes, kurios ilgainiui įsigeria į lako paviršių ir tampa sunkiai pašalinamos. Idealu plauti automobilį bent kartą per savaitę arba kas dvi savaites, atsižvelgiant į sezoną ir oro sąlygas.

Svarbu vengti plovimo saulėje – šampūnas gali greitai išdžiūti ir palikti dėmių. Geriausia plauti anksti ryte arba vakare, kai paviršius nėra įkaitęs.

Papildomos priemonės – ar verta?

Kartu su šampūnu galima naudoti ir kitus priežiūros produktus: ratlankių valiklius, vabzdžių likučių šalinimo purškalus, stiklų valiklius. Taip pat – švelnius vaško pagrindo džiovinimo skysčius, kurie padeda greičiau nusausinti paviršių ir neleidžia susidaryti kalkių nuosėdoms.

Vis dėlto šių priemonių naudojimas turėtų būti saikingas – per daug chemijos gali pažeisti apsaugines dangas arba sukelti alergines reakcijas jautriems žmonėms. Jei pasirenkamas kokybiškas automobilio šampūnas, daugeliu atvejų papildomų priemonių naudoti nereikia.

Pranešimą paskelbė: Romualdas -, –

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
Ramūs tėvai – saugesni vaikai: kaip išgyventi rugsėjo rytus namuose ir kelyje

Ramūs tėvai – saugesni vaikai: kaip išgyventi rugsėjo rytus namuose ir kelyje

Rugsėjis daugeliui reiškia ne tik naujas pradžias, bet ir iššūkius. Pirmąkart išleidus vaikus į mokyklą ar darželį arba pasikeitus atžalų mokymosi įstaigoms, dažnoje šeimoje susijaukia ryto rutina, o skubėjimas keliuose gali pasibaigti eismo įvykiais. Ekspertai sako, kad tokiose situacijose ypač svarbus planavimas ir ramybė.  Daugėja eismo įvykių Statistika rodo, kad pirmomis rugsėjo dienomis, palyginti su […]


Kelininkų pastangos nenuėjo perniek: Karaliaus Mindaugo prospekto asfalto dangą atnaujino greičiau nei planuota

Kelininkų pastangos nenuėjo perniek: Karaliaus Mindaugo prospekto asfalto dangą atnaujino greičiau nei planuota

Šią vasarą kantrybės pareikalavę darbai Karaliaus Mindaugo prospekte baigti. Pakeista susidėvėjusi važiuojamoji danga, kelio bortai, sutvarkyti šuliniai. UAB „Kauno keliai“ darbus atliko savaite greičiau nei planuota. „Nuoširdus ačiū visiems kelininkams, kurie vertėsi per galvą ir sugebėjo svarbioje arterijoje darbus užbaigti iki rugsėjo 1-osios. Žinome, kaip tai svarbu, ypač pirmąjį rudens mėnesį, kai į miestą plūsteli […]


Rugsėjį vairuotojams prireiks kantrybės: keliuose bus daugiau išsiblaškiusių ir taisyklių nesilaikančių eismo dalyvių

Rugsėjį vairuotojams prireiks kantrybės: keliuose bus daugiau išsiblaškiusių ir taisyklių nesilaikančių eismo dalyvių

Rugsėjis reiškia didelį pokytį keliuose bei eisme: į kelius sugrįžta ne tik moksleiviai ir studentai, beii ir atostogavę vairuotojai bei vaikai. Draudimo bendrovės „Gjensidige“ ekspertai perspėja – nuo rugsėjo 1-osios visų eismo dalyvių laukia intensyvesnis eismas, kuriame sutiksime ir naujus eismo dalyvius, ir išsiblaškiusius vairuotojus, ir neapdairiai skubančius pėsčiuosius. Ne mažesniu iššūkiu taps ir prieigos […]


20 procentų E. Sabučio kadencijos: geresni ir saugesni keliai, prieinamos ir patogios paslaugos arčiau namų

20 procentų E. Sabučio kadencijos: geresni ir saugesni keliai, prieinamos ir patogios paslaugos arčiau namų

Nuo ministro Eugenijaus Sabučio kadencijos pradžios Susisiekimo ministerija aiškiai žino savo tikslą ir svarbiausius prioritetus – saugi, patogi ir moderni susisiekimo infrastruktūra visoje Lietuvoje. Pradėti ir jau įgyvendinti darbai rodo realią pažangą – padėti pamatai rekordiniam finansavimui keliams, atstatomi byrantys avarinės būklės tiltai, o ministro komanda ir toliau aktyviai stiprina regionus bei užtikrina patogesnes bei […]


„Inbalance grid“ tapo „Vilniaus apšvietimo“ elektromobilių įkrovimo tinklo operatore: programėlėje atsiras virš 1000 naujų įkrovimo vietų

„Inbalance grid“ tapo „Vilniaus apšvietimo“ elektromobilių įkrovimo tinklo operatore: programėlėje atsiras virš 1000 naujų įkrovimo vietų

Bendrovė „Inbalance grid“, valdanti vieną didžiausių elektromobilių įkrovimo tinklų Lietuvoje, pasirašė bendradarbiavimo sutartį su savivaldybės įmone „Vilniaus apšvietimas“ ir tapo oficialia jos įrengtų elektromobilių įkrovos stotelių operatore. Nuo rugsėjo visomis „Vilniaus apšvietimo“ stotelėmis, kurių daugelis integruotos į miesto apšvietimo stulpus, bus galima naudotis per „Inbalance grid“ mobiliąją programėlę. Simonas Stankus, „Inbalance grid“ vadovas, sako, kad […]


„Via Lietuva“: rugsėjį bus tęsiami tilto per Nevėžį Kėdainiuose rekonstravimo darbai

„Via Lietuva“: rugsėjį bus tęsiami tilto per Nevėžį Kėdainiuose rekonstravimo darbai

„Via Lietuva“ informuoja, kad tilto per Nevėžį Kėdainiuose rekonstravimo darbus planuojama atnaujinti rugsėjo mėnesį – po to, kai bus baigti rengti projektiniai patikslinimai.   Rekonstruojant tiltą per Nevėžį Kėdainiuose (valstybinės reikšmės rajoninio kelio Nr. 1906 Aukštutiniai Kaniūkai–Babtai–Labūnava–Kėdainiai 44,3 km), buvo nustatyti turėklinio borto montavimo mazgų neatitikimai, kurie, jų nepašalinus, turėtų įtakos saugiam pėsčiųjų ir vairuotojų eismui. […]