Automobilio paruošimas vasarai: kuo pasirūpinti, kad vėliau netektų nusivilti?

Automobilio paruošimas vasarai: kuo pasirūpinti, kad vėliau netektų nusivilti?

Asmeninį automobilį paruošti būtina kiekvienam sezonui – artėjant žiemai tai daugeliui atrodo savaime suprantama: juk tada  reikia pakeisti padangas, langų skystį, į bagažinę įsimesti ledo grandiklį. Ateinant vasarai, kai kuriuos procesus nemažai vairuotojų praleidžia: teisinasi, neva su žieminėmis padangomis galima važiuoti ištisus metus, o žieminis langų apiplovimo skystis funkciją atlieka ir vasarą. Visgi specialistai su jų argumentais nesutinka ir įspėja apie dėl tokio elgesio gresiančias pasekmes.

 Saugesnės – vasarinės padangos

„Automobilio paruošimas vasaros sezonui – eilė nesudėtingų procedūrų, kurias reikėtų atlikti po šaltojo metų laikotarpio. Vis tik vairuotojai kartais dalį procedūrų praleidžia dėl laiko ar finansų trūkumo, o vėliau nukenčia dvigubai – dėl netikėtai nutrūkusios kelionės ir/ar keliskart išaugusios remonto sąmatos. Mąstyti siūlau taip: jei automobilis naudojamas ištisus metus, tai ir jo priežiūrai skirti laiko reikia visais sezonais“, – teigia Autoplius.lt portalo komunikacijos vadovas Matas Buzelis.

Pirmiausia specialistas siūlo pasirūpinti, kad automobilis turėtų vasarines padangas. Į klausimą „ar tikrai vasarą reikia vasarinių padangų“ geriausiai atsako nepriklausomi bandymai, o vieni išsamiausių yra atliekami Didžiojoje Britanijoje įkurtos „Tyre reviews“ organizacijos.

Vienas naujausių „Tyre reviews“ testų – skirtingų tipų padangų palyginimas esant 15–18 laipsnių šilumai. Stabdant nuo 80 iki 8 km/val. ant šlapios kelio dangos vasarinėms padangoms užteko 33,97 metro, žieminėms – 34,82 m, o universalioms – 35,54. Ant sausos kelio dangos skirtumai didesni – vasarinėmis padangomis „apautą“ automobilį pristabdyti nuo 96 iki 8 km/val. pavyko nuvažiavus 36,2 metro, universaliomis – 41,65, o žieminėmis – 42,92 m. Skirtumas tarp vasarinių ir žieminių padangų atrodo nedidelis – vos daugiau nei 6 metrai. Tačiau tai – dviejų vidutinių pėsčiųjų perėjų plotis.

Investicija atsiperka

Saugumas nėra vienintelis argumentas, kodėl reikėtų naudoti vasarines padangas. Automobilis su jomis bus ekonomiškesnis nei su žieminėmis, važiuos tyliau, o pačios padangos dėvėsis lėčiau, todėl dviejų skirtingiems sezonams pritaikytų komplektų naudojimas pasiteisina ir finansine prasme.

„Automobilis yra ilgalaikis turtas, naudojamas ne vienerius metus, todėl ir jo eksploatavimo išlaidas reikėtų įsivertinti ilgalaikėje perspektyvoje. Dėl šios priežasties verta investuoti į kritinius aspektus – jei tam ir prireiks papildomų išlaidų šiuo metu, išskaidžius jas per keletą mėnesių, įmanoma susidėlioti stabilų finansinį planą ir, žinoma, apsidrausti nuo galimų daug rimtesnių išlaidų ateityje“, – teigia specializuoto banko „Bigbank“ Lietuvos filialo vadovas Rolandas Norvilas.

Skaičiuojama, jog automobilis su žieminėmis padangomis vartoja apie 10 proc. daugiau degalų nei vasarinėmis, o tai vieno sezono metu gali virsti šimtais eurų.

Smulkmenos, kurioms reikia skirti dėmesio

Artėjant vasarai, vien padangų pakeisti neužtenka – reikėtų skirti laiko ir dalį išlaidų nusimatyti kitiems būtiniems dalykams kaip valytuvai, langų apiplovimo skystis, aušinimo sistema, salono filtras.

„Nei į langų apiplovimo, nei į variklio aušinimo sistemas nereikėtų pilti vandens. Jis kalkėja ir dėl šios savybės sistemos gali būti užkištos, sugesti siurbliai ir kitos dalys. Taip vieną kartą sutaupant kelis eurus, galima prisidaryti bėdų, kurios kainuos kelis šimtus“, – aiškina M. Buzelis.

Tinkamai reikia pasirūpinti ir ventiliacija – pakeisti salono filtrą bei papildyti kondicionavimo sistemą šaltnešiu (freonu), atlikti jos dezinfekciją. Tai – kelias dešimtis eurų kainuojantys dalykai, tačiau jų nepadarius, komfortiška kelionė gali baigtis pačiu netikėčiausiu metu.

Linkę atsinaujinti

Antrasis metų ketvirtis – balandžio–birželio mėnesiai – statistiškai yra gausiausias Lietuvoje automobilių sandoriais. Praėjusiais metais jų įvyko daugiau nei 124 tūkst., augimo tendencija pastebima ir šiemet.

„Bigbank“ atstovas R. Norvilas pastebi, kad toks sezoniškumas gali atsirasti dėl atostogų planavimo: ruošdamiesi vasaros kelionėms, vartotojai įsivertina remonto įkainius ir reikalingą laiką, bei, vedini dar ir noro atsinaujinti, neretai įsigyja naują transporto priemonę. Finansų specialisto teigimu, vidutinė paskolos automobilio įsigijimui suma, lyginant su šaltuoju sezonu, vasarą paauga apie 10 proc. ir siekia beveik 6000 eur.

Apsisprendus atsinaujinti transporto priemonę ar įsigyti naują, R. Norvilas pataria neskubėti ir, prieš imant paskolą, palyginti bent trijų bankų pasiūlymus. Mažiausios palūkanos dar negarantuoja geriausios paskolos kainos, todėl specialistas siūlo atkreipti dėmesį į BVKKMN (bendrą vartojimo kredito kainos metinę normą) – būtent ji nurodo paskolos kainą, įskaičiuojant visus papildomus mokesčius.

„BVKKMN yra visos metinės su kreditu susijusios išlaidos: ne tik palūkanos, bet ir sutarties administravimo mokesčiai, komisiniai ir kiti. Lyginant skirtingų bankų pasiūlymus, reikia atkreipti dėmesį ne į palūkanas ar kažkurį kitą dydį, o būtent į BVKKMN“, – apibendrina finansų specialistas R. Norvilas.

 Apie „Bigbank“

„Bigbank“ – specializuotas estiško kapitalo bankas, veikiantis Estijoje, Latvijoje, Lietuvoje, Suomijoje, Vokietijoje, Austrijoje, Ispanijoje, Olandijoje ir Švedijoje. Lietuvoje bankas teikia vartojimo paskolas, verslo paskolas ir pirkimo išsimokėtinai paslaugą.

Pranešimą paskelbė: Greta Šimonėlytė, UAB „INK agency“

Kiti skelbimai:
 
Camper Oruga K200157 Black 014 38
 
Converse Chuck Taylor All Star Hi White/White 36,5
 
Camper Imar Copa K200929 White Natural 36
 
Vagabond Anni 4937-001 Black 37
 
Crocs™ Funlab Unicorn Charm Sandal Kids Lavender 28

Rekomenduojame

Taisyklės galioja ir dviračių takuose: ką pamiršta eismo dalyviai?

Taisyklės galioja ir dviračių takuose: ką pamiršta eismo dalyviai?

Dviračių sezonui įsibėgėjant, į miestų gatves ir užmiesčio kelius išrieda vis daugiau dviratininkų. Deja, dar ne visi dviračiais važinėja saugiai. Specialistai primena, kad tiek lekiant dviračių takais miestuose, tiek minant pedalus užmiestyje, svarbu atminti dviratininkams galiojančias taisykles ir reikalavimus, o taip pat – žinoti nerašytas taisykles, kurios leis prie vairo jaustis saugiau. Dviračių takas – […]

J. Narkevič: Dengiamos dėl karantino sunkumus patyrusių leidėjų išlaidos

J. Narkevič: Dengiamos dėl karantino sunkumus patyrusių leidėjų išlaidos

Vyriausybei skyrus 597 tūkst. AB Lietuvos pašto teikiamoms periodinių leidinių pristatymo kaimo vietovėse ir miestuose paslaugoms kompensuoti, leidėjams bus padengtos periodinių leidinių pristatymo išlaidos už 2 mėn.  „Mes žinome ir suprantame, kad periodinių leidinių leidėjai prasidėjus karantinui tapo pažeidžiami, susidūrė su nežinomybe, ar sugebės išlikti šiais sudėtingais laikais. Tikime, jog kompensuodami leidinių pristatymo išlaidas prisidėsime […]

Svarbūs Šiaulių regiono projektai sulaukė didžiosios dalies – net 84 Seimo narių palaikymo!

Svarbūs Šiaulių regiono projektai sulaukė didžiosios dalies – net 84 Seimo narių palaikymo!

Šiaulių miesto vadovai pastaruoju metu itin stengėsi, kad į Vyriausybėje rengiamą ekonomikos skatinimo planą, dar vadinamą Ateities ekonomikos DNR planu, patektų ir keletas ne tik miestui, regionui, bet ir visai šaliai svarbių projektų – Šiaulių oro uosto infrastruktūros išvystymo ir geležinkelio vėžės į Šiaulių LEZ teritoriją atstatymo projektai. Dabar Šiaulių iniciatyva sulaukė itin rimto palaikymo […]

Ruošiantis į kelionę lėktuvu: patarimai keliautojams oro uostuose

Ruošiantis į kelionę lėktuvu: patarimai keliautojams oro uostuose

Palengva grįžtanti keleivinė aviacija skrydžių pasiilgusiems keliautojams kelia vis daugiau džiaugsmo. Vis dėlto daugelyje šalių galiojant įvairiems apribojimams ir saugumo priemonėms, keliautojams būtina atsiminti tam tikrus pokyčius oro uostuose ir orlaiviuose. Siekiant palengvinti skrydžio pasiruošimo procesą, Lietuvos oro uostai primena pagrindines kelionių šiuo metu taisykles, padėsiančias užtikrinti jūsų ir aplinkinių saugumą. Namų darbai – atlikti […]