„Autoaibė“ – pasiruošk rudeniui

„Autoaibė“ – pasiruošk rudeniui

Ateina ruduo. Dienos vis trumpėja, rytai darosi vėsesni. Neužilgo ir medžių lapai nusidažys įvairiomis rudens spalvomis, o kaštonmedžiai pradės barstyti ant šaligatvių kaštonus. Vėstantys orai, tamsesni rytai ir ilgėjantys vakarai bei slidesni keliai automobilių vairuotojams atneša naujų iššūkių. Tinkamiausias metas jiems pasiruošti yra vasaros pabaiga. Todėl „Autoaibė“ specialistai dalijasi keliais naudingais patarimais, kaip paruošti automobilį rudens sezonui.

Oro filtrai

Šiltuoju metų laiku oro filtrai sukaupia daugiausiai teršalų, todėl patikrinkite automobilyje esančius variklio ir salono oro filtrus. Variklio oro filtras daro įtaką variklio optimaliam darbui, salono filtras – į saloną patenkančiam orui. Purvas, dulkės ir kiti teršalai vizualiai gerai matomi ant balto oro filtro sienelių. Jei filtras yra užsiteršęs, pakeiskite jį nauju. Naujas variklio oro filtras pagerina variklio darbą, optimizuoja degalų sąnaudas. Naujas automobilio salono oro filtras savo ruožtu pagerina šilto ar šalto oro patekimą į saloną ir nesukelia jokių pašalinių kvapų taip pat sumažina langų rasojimą nes pagerėja ventiliacija.

Patikrinkite stabdžių veikimą

Tinkamai veikiantys stabdžiai – tai vienas iš svarbiausių saugaus vairavimo veiksnių. Ar žinote, kad atsakingas vairuotojas kiekvieną kartą įsėdęs į automobilį ir pradėjęs važiuoti trumpam jį sustabdo, kad įsitikintų, ar gerai veikia stabdžiai?

Tinkamai funkcionuojanti stabdžių sistema turi neskleisti jokių garsų ir vibracijų. Nuspaudus stabdžio pedalą automobilis turi sustoti numatytoje vietoje. Stabdžiai neturėtų apsunkinti vairavimo proceso ar kelti nepasitikėjimo. Vairuotojui įtariant, kad stabdžiai veikia netinkamai, „Autoaibė“ specialistai pataria jų veikimo tinkamumą patikėti kompetentingam meistrui.

Patikrinkite akumuliatorių

Vidutinis automobilio akumuliatoriaus tarnavimo laikas yra maždaug nuo 3 iki 5 metų. Jeigu automobilio elektros sistema yra techniškai tvarkinga, akumuliatorius gali tarnauti nekeldamas jokių rūpesčių ir jo nereikia papildomai įkrauti keletą metų. Senesnius akumuliatorius „Autoaibė“ ekspertai rekomenduoja tikrinti reguliariai.

Pats paprasčiausias būdas patikrinti akumuliatoriaus įkrovimo lygį yra pasinaudoti spalviniu indikatoriumi. Indikatoriaus langelis yra matomas ant akumuliatoriaus korpuso viršaus. Jis gali būti žalios, geltonos arba juodos spalvos. Jei indikatoriuje matoma žalia spalva, tai reiškia, kad akumuliatorius yra įkrautas optimaliai, geltona – neoptimaliai, juoda – akumuliatorius yra ties išsikrovimo riba. Jei akumuliatoriuje spalvinio indikatoriaus nėra, akumuliatoriaus įkrovimo lygį galima patikrinti prie jo prijungus voltmetrą. Tai galite padaryti patys ar šį darbą pavesdami specialistui. Bet kokiu atveju, jei akumuliatoriaus įtampa yra žemiau 12 V, jį reikia įkrauti arba pakeisti nauju. Šaltoką rudens rytą nepilnai įkrauto akumuliatoriaus galios variklio užvedimui gali tiesiog nepakakti.

Valytuvai ir jų gumos

Atėjus lietingam ir tamsiam metų laikui matomumas pro priekinį ir galinį automobilio stiklą turi būti maksimalus. Įsitikinkite, ar valytuvai veikia tinkamai, o ant jų uždėtos gumos gerai nuvalo stiklą. Atidžiai apžiūrėkite valytuvų gumas, ar jos nesuskirdusios ir nesupleišėjusios. Jeigu įtariate, kad stiklas blogai nuvalomas dėl susidėvėjusių gumų, pakeiskite jas naujomis.

Patikrinkite aušinimo skystį

Po variklio gaubtu yra aušinimo skysčio išsiplėtimo bakelis. Jis pažymėtas užrašu arba simboliu: „Esant karštam varikliui atidaryti draudžiama“. Ant aušinimo skysčio išsiplėtimo bakelio yra žymos „MIN“ ir „MAX“. Aušinimo skysčio linija neturėtų būti žemiau „MIN“ žymos ir ne aukščiau „MAX“ žymos.

Jei aušinimo skysčio per mažai, pripilkite jo. Jeigu vasarą vietoje aušinimo skysčio naudojote distiliuotą vandenį, artėjant rudeniui „Autoaibė“ ekspertai rekomenduoja vėl pereiti prie aušinimo skysčio naudojimo, kad atėjus žiemai aušinimo skysčio koncentracija būtų pakankama varikliui nuo užšalimo apsaugoti. Tame pačiame automobilyje naudokite to paties gamintojo, tos pačios spalvos ir tų pačių cheminių savybių aušinimo skystį.

Patikrinkite padangas arba paveskite tai padaryti kam nors už jus

Padangų protektoriaus gylis negali būti mažesnis nei 3 mm žiemą ir 1,6 mm vasarą. Protektoriaus gylį galite išmatuoti specialiu prietaisu arba slankmačiu.

Patikrinkite, ar padangos nesuskirdusios, neatpleišėjusios ir be matomų įtrūkimų. Verta pabrėžti, kad ant tos pačios ašies sumontuotų padangų aukštis, plotis, raštas, nusidėvėjimas ir sezoniškumo tipas turi būti vienodas. Jei bent vienas iš šių išvardytų padangų savybių neatitinka, tokios padangos jau nebėra tinkamos eksploatuoti. Jų nepakeitę galite ne tik sulaukti baudos, bet ir sukelti kelyje pavojų sau ir aplinkiniams. „Autoaibė“ primena, kad reguliarus padangų tikrinimas yra geras vairuotojo įprotis.

Pranešimą paskelbė: Martyna Tijūnelytė – Žvinienė, UAB BPN LT

Kiti skelbimai:
 
Kaunas Hockey ledo ritulys
 
Kaip serviruoti stalą gimtadienio šventei?
 
Kuo metalinės tvoros pranašesnės?
 
Pastolių nuoma Kaune palankiomis sąlygomis
 
Įrankių nuoma Klaipėdoje ir kituose miestuose

Rekomenduojame

DPF filtro valymas – tik su specialistais

DPF filtro valymas – tik su specialistais

Gamintojai kurdami mašiną kiekvieną jos dalį pasirenka labai atsakingai. Tik jų visuma gali užtikrinti, kad transporto priemonė funkcionuos tinkamai. Keista, kad naudodamiesi mašinomis savininkai išima dalis, kurios jiems atrodo nereikalingos, galiausiai, sertifikuotas, konkrečiai pritaikytas – keičia kitomis, dažnai pigesnėmis, kurios gaminamos iš visai kitokių medžiagų nei originalas. Tai dažniausiai ne tik trumpina transporto priemonės funkcionalumą, […]

Ministerija siūlo tikrinti subrangovus nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbioms įmonėms atliekant viešuosius pirkimus

Ministerija siūlo tikrinti subrangovus nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbioms įmonėms atliekant viešuosius pirkimus

Susisiekimo ministerija, siekdama padidinti viešųjų pirkimų proceso efektyvumą ir skaidrumą, atkreipia dėmesį į būtinybę plėsti nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių įmonių ketinamų sudaryti sandorių patikrą ir numatyti galimybę patikrinti ne tik sandorio šalį, bet ir subrangovus. „Vykdant ministerijos valdomų įmonių ketinamų sudaryti sandorių patikrą, pasitaiko situacijų, kai riziką nacionalinio saugumo interesams kelia ne kita sandorio šalis, […]

Keičiantis Kelių eismo taisyklėms, transporto priemonių nebus galima statyti įvažiavimų į teritorijas sankirtose ir arčiau kaip 5 m atstumu nuo jų

Keičiantis Kelių eismo taisyklėms, transporto priemonių nebus galima statyti įvažiavimų į teritorijas sankirtose ir arčiau kaip 5 m atstumu nuo jų

Nuo Naujųjų metų įsigalios dalis Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimų, todėl Susisiekimo ministerija kviečia vairuotojus iš anksto pasiruošti būsimiems pokyčiams. Eismo dalyviai raginami atkreipti dėmesį, kad nuo sausio 1 d. bus draudžiama stovėti gatvės ir įvažiavimo į  teritoriją sankirtoje ir arčiau kaip 5 m atstumu nuo jos – taip siekiama užtikrinti eismo saugumą ir sudaryti […]

Paleidžiamas eismas Lentvario tuneliu

Paleidžiamas eismas Lentvario tuneliu

Gruodžio 1 d., 13 val. vyks eismo paleidimo per Lentvario tunelį po geležinkelio pervaža simbolinis renginys. Dalyvauja susisiekimo viceministras Julius Skačkauskas, Trakų rajono meras Andrius Šatevičius, AB „LTG Infra“ generalinis direktorius Karolis Sankovski, VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijos direktorius Remigijus Lipkevičius ir rangovų atstovai. Lentvario geležinkelio pervažos rekonstrukcijos ir tunelio valstybinės reikšmės rajoninio kelio Nr. […]

Valstybinės reikšmės keliuose veikia dar 56 vidutinio greičio matavimo sistemos

Valstybinės reikšmės keliuose veikia dar 56 vidutinio greičio matavimo sistemos

Valstybinės reikšmės keliuose veikia dar 56 vidutinio greičio matavimo sistemos (toliau – VGMS). Iš viso valstybinės reikšmės keliuose šiuo metu veikia 162 vidutinio greičio matuokliai 81 kelio ruože ir 70 momentinio greičio matuoklių, išdėstytų pavojinguose taškuose. Šie matuokliai fiksuoja greičio pažeidimus, kelių mokesčio sumokėjimo, techninės apžiūros ir civilinės atsakomybės draudimo galiojimą.  Planuojama, kad  kitais metais […]

Užburtas elektromobilių ratas: išeiti iš jo gali padėti ir verslas

Užburtas elektromobilių ratas: išeiti iš jo gali padėti ir verslas

Nepaisant skiriamos paramos už tradicinio automobilio iškeitimą į elektrinį, Lietuvoje šios aplinkai draugiškos transporto priemonės vis dar išlieka gan retas reiškinys. Vienas pagrindinių stabdžių –nepakankamai išplėtotas įkrovimo tinklas. Nors valstybė žada tinklą plėsti, iš užburto rato padėti ištrūkti gali ir verslo iniciatyvos. Lietuva yra trečia mažiausią elektromobilių įkrovimo stotelių tinklą turinti šalis tarp 27 Europos […]