„Autoaibė“ – pasiruošk rudeniui

„Autoaibė“ – pasiruošk rudeniui

Ateina ruduo. Dienos vis trumpėja, rytai darosi vėsesni. Neužilgo ir medžių lapai nusidažys įvairiomis rudens spalvomis, o kaštonmedžiai pradės barstyti ant šaligatvių kaštonus. Vėstantys orai, tamsesni rytai ir ilgėjantys vakarai bei slidesni keliai automobilių vairuotojams atneša naujų iššūkių. Tinkamiausias metas jiems pasiruošti yra vasaros pabaiga. Todėl „Autoaibė“ specialistai dalijasi keliais naudingais patarimais, kaip paruošti automobilį rudens sezonui.

Oro filtrai

Šiltuoju metų laiku oro filtrai sukaupia daugiausiai teršalų, todėl patikrinkite automobilyje esančius variklio ir salono oro filtrus. Variklio oro filtras daro įtaką variklio optimaliam darbui, salono filtras – į saloną patenkančiam orui. Purvas, dulkės ir kiti teršalai vizualiai gerai matomi ant balto oro filtro sienelių. Jei filtras yra užsiteršęs, pakeiskite jį nauju. Naujas variklio oro filtras pagerina variklio darbą, optimizuoja degalų sąnaudas. Naujas automobilio salono oro filtras savo ruožtu pagerina šilto ar šalto oro patekimą į saloną ir nesukelia jokių pašalinių kvapų taip pat sumažina langų rasojimą nes pagerėja ventiliacija.

Patikrinkite stabdžių veikimą

Tinkamai veikiantys stabdžiai – tai vienas iš svarbiausių saugaus vairavimo veiksnių. Ar žinote, kad atsakingas vairuotojas kiekvieną kartą įsėdęs į automobilį ir pradėjęs važiuoti trumpam jį sustabdo, kad įsitikintų, ar gerai veikia stabdžiai?

Tinkamai funkcionuojanti stabdžių sistema turi neskleisti jokių garsų ir vibracijų. Nuspaudus stabdžio pedalą automobilis turi sustoti numatytoje vietoje. Stabdžiai neturėtų apsunkinti vairavimo proceso ar kelti nepasitikėjimo. Vairuotojui įtariant, kad stabdžiai veikia netinkamai, „Autoaibė“ specialistai pataria jų veikimo tinkamumą patikėti kompetentingam meistrui.

Patikrinkite akumuliatorių

Vidutinis automobilio akumuliatoriaus tarnavimo laikas yra maždaug nuo 3 iki 5 metų. Jeigu automobilio elektros sistema yra techniškai tvarkinga, akumuliatorius gali tarnauti nekeldamas jokių rūpesčių ir jo nereikia papildomai įkrauti keletą metų. Senesnius akumuliatorius „Autoaibė“ ekspertai rekomenduoja tikrinti reguliariai.

Pats paprasčiausias būdas patikrinti akumuliatoriaus įkrovimo lygį yra pasinaudoti spalviniu indikatoriumi. Indikatoriaus langelis yra matomas ant akumuliatoriaus korpuso viršaus. Jis gali būti žalios, geltonos arba juodos spalvos. Jei indikatoriuje matoma žalia spalva, tai reiškia, kad akumuliatorius yra įkrautas optimaliai, geltona – neoptimaliai, juoda – akumuliatorius yra ties išsikrovimo riba. Jei akumuliatoriuje spalvinio indikatoriaus nėra, akumuliatoriaus įkrovimo lygį galima patikrinti prie jo prijungus voltmetrą. Tai galite padaryti patys ar šį darbą pavesdami specialistui. Bet kokiu atveju, jei akumuliatoriaus įtampa yra žemiau 12 V, jį reikia įkrauti arba pakeisti nauju. Šaltoką rudens rytą nepilnai įkrauto akumuliatoriaus galios variklio užvedimui gali tiesiog nepakakti.

Valytuvai ir jų gumos

Atėjus lietingam ir tamsiam metų laikui matomumas pro priekinį ir galinį automobilio stiklą turi būti maksimalus. Įsitikinkite, ar valytuvai veikia tinkamai, o ant jų uždėtos gumos gerai nuvalo stiklą. Atidžiai apžiūrėkite valytuvų gumas, ar jos nesuskirdusios ir nesupleišėjusios. Jeigu įtariate, kad stiklas blogai nuvalomas dėl susidėvėjusių gumų, pakeiskite jas naujomis.

Patikrinkite aušinimo skystį

Po variklio gaubtu yra aušinimo skysčio išsiplėtimo bakelis. Jis pažymėtas užrašu arba simboliu: „Esant karštam varikliui atidaryti draudžiama“. Ant aušinimo skysčio išsiplėtimo bakelio yra žymos „MIN“ ir „MAX“. Aušinimo skysčio linija neturėtų būti žemiau „MIN“ žymos ir ne aukščiau „MAX“ žymos.

Jei aušinimo skysčio per mažai, pripilkite jo. Jeigu vasarą vietoje aušinimo skysčio naudojote distiliuotą vandenį, artėjant rudeniui „Autoaibė“ ekspertai rekomenduoja vėl pereiti prie aušinimo skysčio naudojimo, kad atėjus žiemai aušinimo skysčio koncentracija būtų pakankama varikliui nuo užšalimo apsaugoti. Tame pačiame automobilyje naudokite to paties gamintojo, tos pačios spalvos ir tų pačių cheminių savybių aušinimo skystį.

Patikrinkite padangas arba paveskite tai padaryti kam nors už jus

Padangų protektoriaus gylis negali būti mažesnis nei 3 mm žiemą ir 1,6 mm vasarą. Protektoriaus gylį galite išmatuoti specialiu prietaisu arba slankmačiu.

Patikrinkite, ar padangos nesuskirdusios, neatpleišėjusios ir be matomų įtrūkimų. Verta pabrėžti, kad ant tos pačios ašies sumontuotų padangų aukštis, plotis, raštas, nusidėvėjimas ir sezoniškumo tipas turi būti vienodas. Jei bent vienas iš šių išvardytų padangų savybių neatitinka, tokios padangos jau nebėra tinkamos eksploatuoti. Jų nepakeitę galite ne tik sulaukti baudos, bet ir sukelti kelyje pavojų sau ir aplinkiniams. „Autoaibė“ primena, kad reguliarus padangų tikrinimas yra geras vairuotojo įprotis.

Pranešimą paskelbė: Martyna Tijūnelytė – Žvinienė, UAB BPN LT

Kiti skelbimai:
 
REIMA Hopper Melange Grey 110
 
REIMA Parvin Melange Grey 110
 
Crocs™ Bayaband Clog Kid's Lemon 28
 
REIMA Hopper Raspberry Pink 110
 
REIMA Puhuri 510306 Navy 6985 98

Rekomenduojame

VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijos direktoriumi paskirtas Remigijus Lipkevičius

VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijos direktoriumi paskirtas Remigijus Lipkevičius

Gavus kompetentingų institucijų išvadas, šiandien darbą pradeda valstybės įmonės Lietuvos automobilių kelių direkcijos direktorius Remigijus Lipkevičius, paskirtas 5 metų kadencijai. „Vienas svarbiausių valstybės įmonės Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovo tikslų – sėkmingas kelių ūkio valdymo pertvarkos įgyvendinimas ir efektyvus lėšų, skirtų valstybinės reikšmės keliams prižiūrėti ir plėtoti, panaudojimas. Linkiu sėkmės direktoriui einant šias atsakingas pareigas“, […]

Kauno oro uoste svarstoma įrengti saulės jėgainių parką

Kauno oro uoste svarstoma įrengti saulės jėgainių parką

Lietuvos oro uostų tinklui priklausantis Kauno oro uostas paskelbė rinkos konsultacijas ir šiuo metu pradeda svarstyti galimybes įrengti saulės jėgainių parką oro uosto teritorijoje. Oro uosto atstovai teigia, kad saulės jėgainės tiekiama energija ateityje padėtų Kauno oro uostui mažinti išlaidas elektrai, efektyvintų veiklą, o kartu būtų prisidedama prie žaliosios energetikos skatinimo šalyje. Pasak Kauno oro […]

„Aviatic“ su strateginiais partneriais iš Izraelio spręs COVID-19 pandemijos mestus iššūkius: vysto šio ir kitų virusų prevencijai skirtus inovatyvius įrenginius

„Aviatic“ su strateginiais partneriais iš Izraelio spręs COVID-19 pandemijos mestus iššūkius: vysto šio ir kitų virusų prevencijai skirtus inovatyvius įrenginius

Pasaulinė COVID-19 pandemija stipriai sukrėtė aviacijos sritį, kuriai, kaip ir kiekvienam kitam sektoriui, teko ne tik spręsti kilusius iššūkius, bet ir ieškoti būdų kaip prisitaikyti prie naujos kasdienybės. Siekdama prisidėti prie kovos su pandemija, „Aviatic“ Šiaulių regione planuoja gaminti viruso prevencijai skirtus inovatyvius įrenginius – bekontaktę simptomų atpažinimo sistemą „TAMAR“ ir dezinfekavimo tunelį, kurie padės […]

Bus tvarkomas vienas blogiausių krašto kelių Lietuvoje

Bus tvarkomas vienas blogiausių krašto kelių Lietuvoje

Įsigaliojo VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijos ir rangovo sutartis dėl krašto kelio Nr. 145 Kėdainiai–Šėta–Ukmergė ruožo nuo 26,80 iki 40,27 km rekonstravimo. Sutarties vertė – 11,97 mln. eurų su PVM. Darbai turi būti atlikti per 9 mėnesius nuo sutarties įsigaliojimo. Į šį terminą kasmetinė 3 mėnesių technologinė pertrauka neįskaičiuota. Sutartis pasirašyta 2020 m. rugsėjo 11 […]