Geodezija ilgą laiką buvo suvokiama kaip matininkų darbas su ruletėmis ir teodolitais. Tačiau šiandien ši sritis tapo aukštųjų technologijų centru, jungiančiu mokslą, inžineriją ir miestų kūrimo vizijas. Vilniuje ir Kaune įsikūrusi įmonė LiMAP, veikianti nuo 2016 metų, parodė, kad geodezija gali būti moderni ir dinamiška, pritaikoma prie didžiausių infrastruktūros projektų. Įmonės projektai šiandien apima ne tik Lietuvą ar kitas Europos šalis, bet galima paminėti ir Azerbaidžaną, Omaną bei Jungtinę Karalystę, o tarptautinę komandą sudaro beveik 100 įvairių sričių aukštos kvalifikacijos specialistų.
LiMAP naudodama LiDAR bei fotogrametrijos technologijas per vieną dieną geba išmatuoti iki 200 km infrastruktūros, pateikdama itin detalią informaciją projektų planavimui ir kelių būklės vertinimui. Tos pačios technologijos šiandien taikomos ir „Rail Baltica“ greitojo geležinkelio vystymo projekte – viename didžiausių transporto infrastruktūros projektų Europoje. „Prisidėti prie tokio masto darbų mums yra ne tik iššūkis, bet ir pasididžiavimas – įrodymas, kad lietuvių inžinierių kompetencija vertinama tarptautiniu mastu“, – sako įmonės vadovai.
LiMAP kasdienybė – tai LiDAR spinduliai, 3D lazeriniai skenavimai, dronų fotogrametrija ir skaitmeniniai dvyniai. Įmonės įranga naudojama tiek keliuose, geležinkeliuose, tiek sudėtingose erdvėse – tuneliuose, pramoniniuose objektuose ar net ant vandens. Šie metodai leidžia matyti ne tik bendrą vaizdą, bet ir menkiausius įtrūkimus ar deformacijas. Tokiu būdu projektuotojai dirba tiksliau, užsakovai taupo laiką ir lėšas, o statybos procesas tampa sklandesnis bei saugesnis. “Kadangi LiMAP paslaugas dažniausiai renkasi juridiniai asmenys, atsakingai skaičiuojantys investicijų grąžą, padvigubėjusi įmonės apyvarta per pastaruosius metus, tampa aiškiu teikiamos vertės įrodymu. Mūsų darbas dažnai lieka nematomas, bet jis būtinas. Be tikslumo ir detalumo nėra progreso – nei keliuose, nei geležinkeliuose, nei miestuose. Mes kuriame pagrindą, ant kurio gimsta ateities infrastruktūra“, – sako vienas iš LiMAP įkūrėjų Arminas Mačiulis.
Be infrastruktūros projektų, LiMAP taip pat aktyviai taiko dirbtinį intelektą aplinkosaugos srityje. Vienas iš tarptautinių projektų – paukščių migracijos stebėjimas. Naudojant AI algoritmus, identifikuojama kiekvieno paukščio padėtis, suteikiamas individualus ID ir kuriamos duomenų bazės, leidžiančios stebėti migracijos pokyčius. Tokiu būdu geodezijos technologijos tampa ne tik miestų ar kelių kūrimo įrankiu, bet ir prisideda prie gamtos apsaugos bei mokslo pažangos
Įmonė per dešimtmetį tapo viena ryškiausių aukštosios geodezijos atstovių Baltijos šalyse. Jos tikslumas siekia iki 0,2 milimetro – tai lygis, kuris dar neseniai buvo siejamas tik su aukščiausio lygio kosmoso programomis. Šis preciziškumas leidžia statybos projektuose išvengti net menkiausių klaidų, o tai reiškia saugesnius tiltus, tvirtesnius kelius ir patikimesnę infrastruktūrą ateities kartoms. Vos kelių dešimtųjų milimetro skirtumas gali lemti brangiai kainuojančias klaidas, todėl toks tikslumas tampa strateginiu pranašumu.
Tokie pasiekimai įmanomi tik todėl, kad įmonė savo veiklą grindžia aiškiomis vertybėmis – atsakomybe, profesionalumu ir požiūriu, jog geodezija yra ne tik skaičiai, bet ir priemonė kurti saugesnę, tvaresnę aplinką. LiMAP taip pat vadovaujasi tarptautiniais kokybės standartais ISO 9001:2015 ir aplinkosaugos vadybos sistema ISO 14001:2015, o tai reiškia, kad įmonė atsakingai žiūri ne tik į klientų poreikius, bet ir į aplinką, kurioje dirba.
„Kiekvienas mūsų projektas yra iššūkis, bet kartu ir investicija į ateitį. Mes dirbame su detalėmis, bet galvojame apie visumą – nuo saugesnių kelių iki patogesnių miestų“, – priduria Andrius Aponas, LiMAP padalinio vadovas Indijoje.
Pranešimą paskelbė: Lijana Mačiulienė, UAB Limap
Rugsėjo 16–22 dienomis Lietuvoje vyks tradicinė Europos judumo savaitė – didžiausia pasaulyje tvaraus judumo kampanija. Planuojama, kad jai susivienys apie 3000 miestų Europoje, Azijoje, Šiaurės ir Pietų Amerikoje. „Kartais pamirštame, kad kasdienėms kelionėms turime alternatyvų nuosavam automobiliui – ėjimas pėsčiomis, dviračiai, viešasis transportas. Variantų tikrai yra. Vis dėlto didžiausias mūsų lūkestis – kad tai nebūtų […]
Skaitmeninė platforma „Wolt“ rudenį pradeda padidintu dėmesiu eismo saugai – kurjeriams-partneriams pristatyta nauja saugaus eismo edukacinė programa. Jos tikslas – stiprinti atsakingo elgesio keliuose kultūrą ir mažinti incidentų riziką vykdant užsakymus, rašoma pranešime spaudai. Rugsėjis į Lietuvos miestus sugrąžino intensyvesnį eismą ir atgijusias gatves. Miesto gatvėmis judantys pėsčiųjų, dviratininkų, paspirtukininkų ir automobilių srautai dar išaugo, […]
2025 m. rugsėjo 15 d. pranešimas žiniasklaidai (Seimo naujienos ● Seimo nuotraukos ● Seimo transliacijos ir vaizdo įrašai) Sulaukę naujo Vilniaus oro uosto Aviacijos saugumo skyriaus darbuotojų laiško, kuriame vardijamos darbo laiko apskaitos problemos ir pateikiama informacijos, leidžiančios įtarti psichologinį smurtą darbuotojų atžvilgiu, socialdemokratai ketina imtis suminės darbo laiko apskaitos klausimo. „Vilniaus oro uosto […]
Klaipėdos rajono savivaldybėje, Dituvos kaime, „Via Lietuva“ pradeda valstybinės reikšmės rajoninio kelio Nr. 2203 Dituva–Priekulė–Dreižiai rekonstravimo darbus. Juos atliekant bus įrengta žiedinė sankryža, atnaujinta asfalto danga, nutiestas pėsčiųjų ir dviračių takas, atlikti kiti darbai. Tai padės užtikrinti sklandesnį transporto judėjimą ir gerokai padidins eismo saugumą. Bendra rekonstruojamo ruožo dalis sieks 300 metrų. „Via Lietuva“ pabrėžia […]
Prasidėjus mokslo metams ir Vilniaus viešajam transportui prisipildžius keleivių, pastebimai padaugėja ir paliktų daiktų. Vien rugsėjį, nors mėnuo tik įpusėjęs, įmonės „Vilniaus viešasis transportas“ Keleivių patirties komandą pasiekė netoli šimto įvairiausių keleivių viešajame transporte paliktų daiktų – daugiau nei dvigubai nei pastaraisiais rugsėjais. „Rugsėjis – kuprinių mėnuo. Niekada daugiau metuose pamestų moksleivių kuprinių nerandame tiek, […]
Automobilio markė šiandien gali atskleisti ne tik vairuotojo skonį, bet ir skirtingų kartų požiūrį bei įpročius. Pasak „Citadele Leasing“ Lietuvos filialo vadovo Vaidoto Gursko, didžiausią įtaką automobilių pirkimams per 2025 m. pirmuosius aštuonis mėnesius turėjo tūkstantmečio karta (angl. millennials), konservatyviausi išliko vyriausi vairuotojai, o jauniausi Z kartos pirkėjai vis dažniau renkasi „premium“ ar elektrifikuotus modelius. […]