„Audi“ pristatė „Q6 e-tron“ prototipą su pirmaisiais pasaulyje informatyviaisiais žibintais

1

„Audi“ pristatė „Q6 e-tron“ prototipą su pirmaisiais pasaulyje informatyviaisiais žibintais

„Audi Q6 e-tron“ elektromobilyje montuojami antros kartos OLED technologijos galiniai žibintai leis keisti automobilio išvaizdą, įgalins naujas funkcijas ir netgi padidins eismo saugumą. „Audi“ nuosekliai tobulinama technologija ateityje pavers įprastus žibintus išmaniaisiais ekranais, kurių šviesa perteiks kitiems eismo dalyviams svarbią informaciją. Šio gamintojo automobilių aprašymuose atsiras ir naujas terminas – informatyvieji žibintai. Serijinei gamybai ruošiamame „Q6 e-tron“ įdiegti aktyvieji skaitmeninės technologijos žibintai – pirmoji pasaulyje tokio tipo sistema.

Unikalus ir dinamiškas stilius

Priekiniai ir galiniai žibintai atrodo taip, lyg pulsuotų gyvybe. Būtent tokį įspūdį ir buvo siekiama sukurti diegiant pirmąsias keturių žiedų prekių ženklo aktyvias skaitmeninės technologijos šviesas. Prasidėjus serijinei „Q6 e-tron“ gamybai ši sistema bus įtraukta į papildomai siūlomą skaitmeninių technologijų apšvietimo paketą.

Aktyvųjį žibintų valdymą įgalina viename iš „Q6 e-tron“ kompiuterių įdiegtas specialus programinės įrangos modulis, kurį bendromis jėgomis sukūrė „Audi“ ir įmonių grupei priklausančios informacinių technologijų bendrovės „Cariad“ specialistai. Įsijungus antros kartos OLED galiniams žibintams vienu metu veikia šeši 360 segmentų skydeliai, kurie pagal specialų algoritmą dešimties milisekundžių intervalais sukuria vis naują vaizdą. Būtent ši programa įkvepia automobiliui gyvybę ir leidžia jam sąveikauti su aplinka.

Priekyje aktyviosios skaitmeninės technologijos žibintų komplektą sudaro 12 pritemdomų segmentų, o gale naudojami vien OLED elementai. Sąveikaujant atskiriems šviesos segmentams vaizdo ryškumas nekinta.

Novatoriška technologija

„Q6 e-tron“ sumontuoti OLED galiniai žibintai unikalūs tuo, kad gali transliuoti automobilį supančiai aplinkai labai specifinę informaciją. Lyginant su praėjusios kartos technologija, vieno skaitmeninio skydelio segmentų skaičius buvo padidintas nuo šešių iki 60. Elektromobilio gale iš viso sumontuoti šeši OLED skydeliai, kuriuose įdiegta 360 segmentų.

Novatoriška OLED technologija leidžia sukurti unikalaus dizaino galinius žibintus, kurie taip pat pasižymi itin dideliu kontrastu. Yra ir kitų privalumų: šviesos šaltinio valdymui nereikia papildomų reflektorių, kreipiančiųjų ar lęšių, todėl ši sistema yra itin efektyvi. Minėtos savybės leidžia „Audi“ inžinieriams ištrinti ribą tarp dvimačio ir trimačio vaizdo – plokštumoje formuojami erdviniai objektai.

Inovacijų netrūksta ir automobilio priekyje. Naujos kartos dienos šviesos vizualiai atskirtos nuo kitų žibintų modulių, todėl išorės dizainas atrodo labiau išbaigtas. Išlaikyta trimačių skaidrių detalių dizaino kryptis, o naująsias dienos šviesas dabar sudaro 70 atskirų LED segmentų. Žvelgiant iš priekio aiškiai pastebima prizmės forma, prie kurios dera ir dėmesį į automobilio žibintus nukreipianti metalizuota apdaila.

Didesnis saugumas

 „Audi“ automobiliuose diegiama įspėjimo apie saugų atstumą funkcija „Q6 e-tron“ modelyje buvo praplėsta išnaudojant informatyviuosius galinius žibintus. Ji įspėja kitus eismo dalyvius apie potencialius pavojus ir kelyje esančias kliūtis. Galinių žibintų juostoje gali būti rodomas ir konkrečią kritinę situaciją atspindintis vaizdas drauge įjungiant įprastą avarinį signalą. Panašiai, kaip ir dabartinės kartos A8 modeliuose, įspėjimai pateikiami apdorojus duomenų spiečiuose kaupiamą informaciją.

Informatyvieji žibintai leido patobulinti ir saugaus išlipimo funkciją. Iki šiol ši sistema tik įspėdavo keleivius apie artėjantį kitą automobilį ar dviratį. Tam pritaikius galinių žibintų juostą sistemą veikia ir atvirkštiniu būdu – informuoja iš galo artėjančius vairuotojus ar dviratininkus apie atidaromas automobilio duris. Tai leidžia padidinti visų eismo dalyvių saugumą.

Specialūs simboliai galinių žibintų juostoje rodomi ir įjungus automatinio parkavimo funkciją. Greta esantys eismo dalyviai tuomet žino, kad gali saugiai priartėti prie automobilio.

Nauja saviraiškos laisvė

Naujoji technologija leidžia pasirinkti iki aštuonių skirtingų naujojo „Q6 e-tron“ priekinių ir galinių žibintų stiliaus variantų. Šia naujo lygio automobilio suasmeninimo priemone galima pasinaudoti dviem būdais – įsijungus „myAudi“ programėlę arba MMI multimedijos sistemą. Papildomai siūlomi įrangos paketai leidžia pasinaudoti dar šešiais skirtingais žibintų stiliaus ir vairuotojo pasitikimo bei palydėjimo apšvietimo sekų variantais.

Naudodamiesi „myAudi“ programėle vartotojai gali aktyvuoti norimą žibintų dizainą, pasirinkti pasitinkant vairuotoją arba palydint jį namo aktyvuojamas dinaminio apšvietimo sekas. Taip pat galima išbandyti antrosios kartos OLED galinių žibintų funkcijas. Papildomai gali būti aktyvuojamos „Matrix LED“ priekinių žibintų funkcijų – ženklų spindėjimo slopinimo ir kitų eismo dalyvių maskavimo – demonstracijos.

„Q6 e-tron“ modelius įsigysiantys klientai drauge su svarbiausiomis funkcijomis taip pat galės užsisakyti ir norimą žibintų stilių. Įrangą galima bus aktyvuoti neribotam laikui arba nurodyti konkretų laikotarpį. Toks lankstumas „Audi“ klientams leis suasmeninti naujojo „Q6 e-tron“ išorės dizainą renkantis vieną iš aštuonių skirtingų žibintų stiliaus variantų.

Pranešimą paskelbė: Ieva Zujūtė , UAB „Fabula ir partneriai”

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
Elektrinių paspirtukų paruošimas žiemojimui: ką svarbu žinoti?

Elektrinių paspirtukų paruošimas žiemojimui: ką svarbu žinoti?

Sparčiai vėstant orams, gatvėse galima pastebėti vis mažiau judančių elektrinių paspirtukų. Nors šeimininkai jau ruošia juos žiemos sezonui, ekspertai nerekomenduoja šių transporto priemonių palikti be priežiūros ilgesnį laiką – pastaruoju metu daugėja atvejų, kai elektriniuose paspirtukuose esančios ličio jonų baterijos sprogsta ir sukelia gaisrus ne tik įkrovimo metu. Siekiant išvengti tokių nelaimių, patariama pasirūpinti elektrinių […]


Šalies keliuose tapo saugiau: „Via Lietuva“ skelbia apie įgyvendintą šių metų „juodųjų dėmių“ sprendimų planą

Šalies keliuose tapo saugiau: „Via Lietuva“ skelbia apie įgyvendintą šių metų „juodųjų dėmių“ sprendimų planą

Akcinė bendrovė „Via Lietuva“ šiais metais nuosekliai vykdo eismo saugos priemonių šalies keliuose diegimo darbus. Pavasarį bendrovė užsibrėžė tikslą iki metų pabaigos įgyvendinti 32 eismo saugumą didinančius sprendimus šalyje užfiksuotuose „juodųjų dėmių“ kelių ruožuose bei sankryžose. Šį tikslą įgyvendinti pavyko anksčiau numatyto laiko – šiuo metu 26-iuose „juodųjų dėmių“ kelių ruožuose ir sankryžose jau yra […]


Lino istorija: nuo žaislinių lėktuvėlių iki savarankiškai miestuose dirbančių dronų

Lino istorija: nuo žaislinių lėktuvėlių iki savarankiškai miestuose dirbančių dronų

Akimirkai įsivaizduokite miestą, kuriame šalia įprastų tarnybų – ugniagesių, policijos, atliekų vežėjų, eismo srautų reguliavimo specialistų – dieną naktį beveik savarankiškai dirba pažangių dronų būriai. Jie realiuoju laiku stebi ir analizuoja miesto spūstis – pagal tai koreguojamas šviesoforų darbas. Kiti skubiai vyksta į įsiplieskusio gaisro vietą ir suteikia žmonių gyvybes gelbėjančią informaciją ugniagesiams. Treti visą […]


Po Kelių transporto kodekso pakeitimų nepadaugėjo vežėjų ir keliaujančių

Po Kelių transporto kodekso pakeitimų nepadaugėjo vežėjų ir keliaujančių

Nuo 2023-07-01 įsigalioję Kelių transporto kodekso pakeitimai sudarė formaliąsias sąlygas vežėjams laisvai ateiti į rinką, tačiau tai jų konkurencijos nepadidino, geresnės susisiekimo paslaugų kokybės keleiviams neužtikrino ir įtakos keleivių srautų didėjimui neturėjo. Valstybės kompensacijos vežėjams už lengvatas siekia 9,8 mln. Eur, tačiau trūksta objektyvių priemonių, leidžiančių patikrinti vežėjų pateikiamus duomenis, kurių pagrindu išmokamos kompensacijos. „Siekiant […]


Valstybės kontrolė: Sumažėjęs vežėjų skaičius nėra tiesiogiai susijęs su tolimojo susisiekimo reforma

Valstybės kontrolė: Sumažėjęs vežėjų skaičius nėra tiesiogiai susijęs su tolimojo susisiekimo reforma

Valstybės kontrolei šiandien paskelbtoje vertinimo ataskaitoje dėl tolimojo susisiekimo konstatavus, jog sumažėjęs vežėjų skaičius nėra tiesiogiai susijęs su tolimojo susisiekimo reforma, Susisiekimo ministerija pritaria šiam teiginiui, taip pat sutinka, kad reformos įgyvendinimas susidūrė su tam tikrais iššūkiais, kuriuos lėmė Konkurencijos tarybos ir teismų nustatyti trumpi įgyvendinimo terminai. Tačiau viešojoje erdvėje nuolat buvo manipuliuojama priešingais teiginiais, […]


Temperatūrai vėstant – lenktynininko R. Baciuškos patarimai vairuotojams, kaip elgtis kelyje atsiradus plikledžiui

Temperatūrai vėstant – lenktynininko R. Baciuškos patarimai vairuotojams, kaip elgtis kelyje atsiradus plikledžiui

Ilgąjį Vėlinių savaitgalį sinoptikams dalyje Lietuvos pranašaujant žemesnę temperatūrą kelyje galime sulaukti sudėtingesnių eismo sąlygų. Profesionalus lenktynininkas Rokas Baciuška sako, kad plikledis – vienas pavojingiausių reiškinių, didelį galvos skausmą keliantis ne tik eiliniams vairuotojams, bet ir profesionalams. Per plikledį pats buvo atsidūręs per plauką nuo nelaimės Lenktynininkas vairavimą ant plikledžio lygina su čiuožimu ant ledo […]