„Audi Q6 e-tron“ elektromobilyje montuojami antros kartos OLED technologijos galiniai žibintai leis keisti automobilio išvaizdą, įgalins naujas funkcijas ir netgi padidins eismo saugumą. „Audi“ nuosekliai tobulinama technologija ateityje pavers įprastus žibintus išmaniaisiais ekranais, kurių šviesa perteiks kitiems eismo dalyviams svarbią informaciją. Šio gamintojo automobilių aprašymuose atsiras ir naujas terminas – informatyvieji žibintai. Serijinei gamybai ruošiamame „Q6 e-tron“ įdiegti aktyvieji skaitmeninės technologijos žibintai – pirmoji pasaulyje tokio tipo sistema.
Unikalus ir dinamiškas stilius
Priekiniai ir galiniai žibintai atrodo taip, lyg pulsuotų gyvybe. Būtent tokį įspūdį ir buvo siekiama sukurti diegiant pirmąsias keturių žiedų prekių ženklo aktyvias skaitmeninės technologijos šviesas. Prasidėjus serijinei „Q6 e-tron“ gamybai ši sistema bus įtraukta į papildomai siūlomą skaitmeninių technologijų apšvietimo paketą.
Aktyvųjį žibintų valdymą įgalina viename iš „Q6 e-tron“ kompiuterių įdiegtas specialus programinės įrangos modulis, kurį bendromis jėgomis sukūrė „Audi“ ir įmonių grupei priklausančios informacinių technologijų bendrovės „Cariad“ specialistai. Įsijungus antros kartos OLED galiniams žibintams vienu metu veikia šeši 360 segmentų skydeliai, kurie pagal specialų algoritmą dešimties milisekundžių intervalais sukuria vis naują vaizdą. Būtent ši programa įkvepia automobiliui gyvybę ir leidžia jam sąveikauti su aplinka.
Priekyje aktyviosios skaitmeninės technologijos žibintų komplektą sudaro 12 pritemdomų segmentų, o gale naudojami vien OLED elementai. Sąveikaujant atskiriems šviesos segmentams vaizdo ryškumas nekinta.
Novatoriška technologija
„Q6 e-tron“ sumontuoti OLED galiniai žibintai unikalūs tuo, kad gali transliuoti automobilį supančiai aplinkai labai specifinę informaciją. Lyginant su praėjusios kartos technologija, vieno skaitmeninio skydelio segmentų skaičius buvo padidintas nuo šešių iki 60. Elektromobilio gale iš viso sumontuoti šeši OLED skydeliai, kuriuose įdiegta 360 segmentų.
Novatoriška OLED technologija leidžia sukurti unikalaus dizaino galinius žibintus, kurie taip pat pasižymi itin dideliu kontrastu. Yra ir kitų privalumų: šviesos šaltinio valdymui nereikia papildomų reflektorių, kreipiančiųjų ar lęšių, todėl ši sistema yra itin efektyvi. Minėtos savybės leidžia „Audi“ inžinieriams ištrinti ribą tarp dvimačio ir trimačio vaizdo – plokštumoje formuojami erdviniai objektai.
Inovacijų netrūksta ir automobilio priekyje. Naujos kartos dienos šviesos vizualiai atskirtos nuo kitų žibintų modulių, todėl išorės dizainas atrodo labiau išbaigtas. Išlaikyta trimačių skaidrių detalių dizaino kryptis, o naująsias dienos šviesas dabar sudaro 70 atskirų LED segmentų. Žvelgiant iš priekio aiškiai pastebima prizmės forma, prie kurios dera ir dėmesį į automobilio žibintus nukreipianti metalizuota apdaila.
Didesnis saugumas
„Audi“ automobiliuose diegiama įspėjimo apie saugų atstumą funkcija „Q6 e-tron“ modelyje buvo praplėsta išnaudojant informatyviuosius galinius žibintus. Ji įspėja kitus eismo dalyvius apie potencialius pavojus ir kelyje esančias kliūtis. Galinių žibintų juostoje gali būti rodomas ir konkrečią kritinę situaciją atspindintis vaizdas drauge įjungiant įprastą avarinį signalą. Panašiai, kaip ir dabartinės kartos A8 modeliuose, įspėjimai pateikiami apdorojus duomenų spiečiuose kaupiamą informaciją.
Informatyvieji žibintai leido patobulinti ir saugaus išlipimo funkciją. Iki šiol ši sistema tik įspėdavo keleivius apie artėjantį kitą automobilį ar dviratį. Tam pritaikius galinių žibintų juostą sistemą veikia ir atvirkštiniu būdu – informuoja iš galo artėjančius vairuotojus ar dviratininkus apie atidaromas automobilio duris. Tai leidžia padidinti visų eismo dalyvių saugumą.
Specialūs simboliai galinių žibintų juostoje rodomi ir įjungus automatinio parkavimo funkciją. Greta esantys eismo dalyviai tuomet žino, kad gali saugiai priartėti prie automobilio.
Nauja saviraiškos laisvė
Naujoji technologija leidžia pasirinkti iki aštuonių skirtingų naujojo „Q6 e-tron“ priekinių ir galinių žibintų stiliaus variantų. Šia naujo lygio automobilio suasmeninimo priemone galima pasinaudoti dviem būdais – įsijungus „myAudi“ programėlę arba MMI multimedijos sistemą. Papildomai siūlomi įrangos paketai leidžia pasinaudoti dar šešiais skirtingais žibintų stiliaus ir vairuotojo pasitikimo bei palydėjimo apšvietimo sekų variantais.
Naudodamiesi „myAudi“ programėle vartotojai gali aktyvuoti norimą žibintų dizainą, pasirinkti pasitinkant vairuotoją arba palydint jį namo aktyvuojamas dinaminio apšvietimo sekas. Taip pat galima išbandyti antrosios kartos OLED galinių žibintų funkcijas. Papildomai gali būti aktyvuojamos „Matrix LED“ priekinių žibintų funkcijų – ženklų spindėjimo slopinimo ir kitų eismo dalyvių maskavimo – demonstracijos.
„Q6 e-tron“ modelius įsigysiantys klientai drauge su svarbiausiomis funkcijomis taip pat galės užsisakyti ir norimą žibintų stilių. Įrangą galima bus aktyvuoti neribotam laikui arba nurodyti konkretų laikotarpį. Toks lankstumas „Audi“ klientams leis suasmeninti naujojo „Q6 e-tron“ išorės dizainą renkantis vieną iš aštuonių skirtingų žibintų stiliaus variantų.
Pranešimą paskelbė: Ieva Zujūtė , UAB „Fabula ir partneriai”
„Transimeksa“, viena didžiausių transporto įmonių Lietuvoje, įvykdė pokyčius įmonių grupės vadovų lygmenyje. Nuo rugsėjo 21 d., generalinio direktoriaus pareigas pradėjo eiti Simonas Vasilevičius, prieš tai „Transimeksoje“ užėmęs įmonių grupės Finansų direktoriaus pareigas. Alfredas Oras užėmė Verslo operacijų direktoriaus pareigas, o Nikolajus Roganovas tapo Strateginio vystymo direktoriumi. Buvęs generalinis direktorius Darius Vyšniauskas liko įmonių grupės valdybos […]
Susisiekimo ministerija skelbia itin lauktą viešosios elektromobilių įkrovimo infrastruktūros plėtros skatinimo pradžią. Pirmajam etapui skirta 12 mln. Eur parama. Planuojama, kad ši iniciatyva paskatins virš 1,2 tūkst. viešųjų ir pusiau viešų įkrovimo prieigų įrengimą privačia iniciatyva 42-ose savivaldybėse, šalia magistralinių ir krašto kelių, degalinėse, geležinkelių ir autobusų stotyse, oro uostuose, vidaus vandenų ir jūrų uostuose. […]
Vilnius. Latvijos oro linijų bendrovė „airBaltic“ praneša, kad paskyrė bendroves „STJ Advisors“ ir „Superia“ savo bendrais nepriklausomais finansiniais patarėjais planuojamam pirminiam viešam bendrovės akcijų platinimui (IPO). Finansų patarėjų vaidmuo – nepriklausomai peržiūrėti, konsultuoti ir prižiūrėti visą IPO procesą bei jo valdymą, taip pat vadovauti ir padėti visoms suinteresuotosioms šalims tam, kad būtų pasiektas geriausias įmanomas […]
„PRO BRO Group“ toliau tęsia plėtrą ir Panevėžyje atidarė antrąją tunelinę „Express“ plovyklą. Bendra investicijų į plovyklą suma siekia 4 mln. eurų. Tai jau 17-oji plovykla „PRO BRO“ tinkle Lietuvoje, o rugsėjo pradžioje atidaryta pirmoji plovykla Latvijoje. „Klaipėdos g. 162 B adresu Panevėžyje atidaryta antroji tunelinė „Express“ plovykla, kurioje transporto priemonė bus pilnai nuplauta per […]
Po sėkmingų Susisiekimo ministerijos, Lietuvos oro uostų ir oro bendrovės derybų, Lietuvos oro uostai pasirašė investicijų sutartį su „LOT Polish Airlines“ oro bendrove, kuri vykdys reguliarius skrydžius tarp Vilniaus (VNO) ir Londono Sičio (LCY) oro uostų. Pasirašyta sutartis bus įgyvendinama pagal naują skrydžių skatinimo modelį, užtikrinsiantį skrydžių tęstinumą į Lietuvai strategiškai svarbų Londono centrą, į […]
Elektromobilių įkrovimo tinklo vystytoja „Eleport“ gavo 13,8 mln. eurų finansavimą viešosios europinio TEN-T kelių tinklo įkrovimo infrastruktūros plėtrai. Įgyvendindama pagal Europos infrastruktūros tinklų priemonę (EITP) finansuojamą projektą Estijos įmonė šalia svarbiausių transporto arterijų Baltijos šalyse ir Lenkijoje įrengs 138 naujas įkrovimo stoteles. Europos Sąjungoje (ES) kuriamo tvaraus transporto tinklo infrastruktūros projektams iš viso bus skirta […]