„Audi“ pristatė koncepcinį „PB18 e-tron“ elektromobilį

1

„Audi“ pristatė koncepcinį „PB18 e-tron“ elektromobilį

Monterėjuje (Kalifornija, JAV) vykstančiame kasmetiniame „Pebble Beach“ automobilių festivalyje „Audi“ pirmą kartą pristatė koncepcinį modelį – sportinį „Audi PB18 e-tron“ elektromobilį. Ši radikali galingo sportinio automobilio vizija buvo sukurta naujojoje „Audi“ dizaino studijoje Malibu, Kalifornijoje.

Įspūdingos išvaizdos automobilio kėbulas slepia ilgametę „Audi“ pergalių „Le Mans“ lenktynių serijoje patirtį, o techninius sprendimus įdiegė patyrę „Audi Sport“ padalinio specialistai. Modelio pavadinime „PB18 e-tron“ atspindima premjeros Pebble Beach vieta ir pergalingi lenktyninio „LMP1“ klasės „Audi R18 e-tron“ prototipo genai.

Iš pirmo žvilgsnio naujasis koncepcinis modelis atrodo kaip gimininga pernai pristatyto „Audi Aicon“ modelio versija, kadangi jie turi panašius dizaino elementus, tokius kaip įgaubti šoniniai langai, itin išraiškingos ratų arkos ir elektros pavara, tačiau jų koncepcija skiriasi iš esmės. Pernykštis modelis buvo kurtas kaip prabangus savivaldis automobilis tolimoms kelionėms, o „Audi PB18 e-tron“ yra ypatingas sportinis elektromobilis lenktynėms ir gatvėms su unikalia vairuotojo vietos koncepcija.

Automobilyje nėra sudėtingų autonominio važiavimo funkcijų ir kitos nereikalingos bei svorį didinančios papildomos įrangos, o vairuotojo sėdynė ir prietaisų skydelis su vairu ir pedalais yra apjungti į vieną modulį, kuris gali būti pastumtas į salono centrą.

„Audi“ dizaino studijos Malibu vadovas Gael Buzyn sako: „Norime vairuotojui suteikti patirtį, kuri yra įmanoma tik tokiuose sportiniuose automobiliuose kaip  „Audi R18“, todėl vairuotojo vietą kūrėme idealioje sportinio automobilio padėtyje – centre. Bet taip pat siekėme, kad „PB18 e-tron“ būtų praktiškas, todėl vairuotojo vietos modulį galima pastumti į įprastą padėtį šone, o šalia gali atsisėsti keleivis.“

„Audi PB18 e-tron“ sukurtas pagal klasikinio sportinio automobilio principus su varikliu prieš galinę ašį, todėl idealioje vietoje esantis svorio centras užtikrina puikias valdymo savybes. Automobilio kėbulas pagamintas naudojant aliuminį, anglies pluoštą ir kompozicines medžiagas, taip pat čia sumontuoti pažangūs ir palyginti nesunkūs naujos kartos kietojo elektrolito akumuliatoriai – visi šie sprendimai užtikrina mažesnį kaip 1550 kg svorį.

Koncepcinis elektromobilis yra klasikinių sportinio automobilio proporcijų: 4,53 m ilgio, 2 m pločio ir vos 1,15 m aukščio. Jo profilis su tolygiai iki masyvių galinių statramsčių ir statmeno galinio lango žemėjančia stogo linija primena „Shooting brake“ kėbulo tipą, apjungiantį kupė ir universalo bruožus. Šis sprendimas ne tik suteikė įsimenančią išvaizdą, bet ir lėmė didelę 460 l bagažinės talpą, tad čia tilps gerokai daugiau nei tik šalmas ir sportinė apranga.

Koncepciniame automobilyje sumontuoti trys galingi elektros varikliai – vienas priekyje ir du gale. Priekinio variklio galia siekia 150 kW, galinius ratus suka bendros 350 kW galios varikliai  – „Audi PB18 e-tron“ yra tikras  „quattro“ automobilis. Bendra vienu metu pasiekiama galia yra 500 kW, kuri bėgėjantis gali būti padidinta iki 570 kW. Įspūdingas 830 Nm sukimo momentas užtikrina, kad sportinio elektromobilio įsibėgėjimas iki 100 km/val. trunka tik šiek tiek daugiau nei 2 sekundes – beveik tiek pat per kiek įsibėgėja dabartinis „LMP1“ prototipas.

„Audi PB18 e-tron“ yra ne tik galingas, bet ir ypatingai efektyvus. Kadangi stabdymui naudojami elektros varikliai, daug energijos grąžinama į akumuliatorius, o hidraulinė stabdžių sistema naudojama tik stipriai stabdant. Vandeniu aušinamų kietojo elektrolito akumuliatorių talpa siekia 95 kWh, kurie vienu įkrovimu leidžia nuvažiuoti daugiau kaip 500 kilometrų, matuojant WLTP ciklu. Elektromobilis gali būti įkraunamas iki 800 voltų siekiančia galia, todėl toks įkrovimas užtruktų vos 15 minučių.

Taip pat  „Audi PB18 e-tron“ galima įkrauti belaidžiu būdu, jei stovėjimo vietoje bus sumontuota prie elektros tinklo prijungta krovimo plokštė su integruota indukcine rite – elektromobiliui užvažiavus virš jos magnetinis laukas sukuria įtampą tarp jos ir dugne esančios ritės ir automobilis pradedamas krauti.

Pranešimą paskelbė: Monika Tamulaitytė, Fabula Hill+Knowlton Strategies

Kiti skelbimai:
 
Evelatus Apple iPhone 4/4s
 
Rašalas Epson T2633 XL magenta Claria | 9,7 ml | XP-600/700/800
 
Evelatus Samsung A40 Gradient Glass Case 2 Bubble Gum
 
Mocco 3D Silicone Back Case For Mobile Phone Giraffe Samsung A510F Galaxy A5 (2016) Black
 
Blun DIAMOND ultra thin silicone back cover case for Samsung J530F Galaxy J5 (2017) with Rose gold frame
Pavojingi siuntiniai Lietuvos keliuose – kas gresia už neteisingą jų transportavimą?

Pavojingi siuntiniai Lietuvos keliuose – kas gresia už neteisingą jų transportavimą?

Dėl itin sparčiai populiarėjančių įvairių buitinių ir pramoninių elektronikos prietaisų Europos ir tuo pačiu Lietuvos keliuose kasdien keliauja vis daugiau įvairių kategorijų pavojingų krovinių (ADR), kurie, nesilaikant reikalavimų, gali sukelti itin skaudžių pasekmių. Todėl tiek draudikai, tiek teisininkai atkreipia įvairius pavojingus krovinius siunčiančių verslų ir siuntų bendrovių dėmesį į kuo atsakingesnį jų vertinimą ir transportavimą, […]

  Straipsniai »
Sostinės Kareivių gatvėje – naujas dviračių takas

Sostinės Kareivių gatvėje – naujas dviračių takas

Palei Kareivių gatvę, tarp Kareivių ir Žirmūnų gatvių sankryžos, nusidriekė naujas beveik kilometro ilgio dviračių takas. Šioje tako atkarpoje paklotas raudonas asfaltas, įrengtas naujas dviračių tako apšvietimas, šaligatviai, atliktas ženklinimas. Naujas raudono asfalto takas tapo taip reikalinga jungtis su Eurovelo taku palei Nerį, kurį jau spėjo pamėgti daugelis dviratininkų. Tako įrengimui savivaldybė skyrė apie 250 […]

  Straipsniai »

Baigta rekonstruoti magistralės „Via Baltica“ dalis – Panevėžio aplinkkelis

Gerinant eismo sąlygas magistralėje „Via Baltica“, baigtas rekonstruoti apie 22 km ilgio Panevėžio aplinkkelis. Jis praplatintas nuo 2 iki 3 eismo juostų, dėl reversinio eismo organizavimo sudarytos greitkeliui artimos eismo sąlygos. „Magistralėje „Via Baltica“ atlikti darbai ypač svarbūs eismo saugai ir važiavimo komfortui. Svarbiausioje šalies magistralėje Šiaurės–Pietų kryptimi sudarytos sąlygos važiuoti greičiau, kartu sumažinant eismo […]

  Straipsniai »
Dar vienas naujas skyrius „Porsche“ istorijoje – atidaryta „Taycan“ gamykla

Dar vienas naujas skyrius „Porsche“ istorijoje – atidaryta „Taycan“ gamykla

Nuo „Mission E“ koncepcijos pristatymo 2015 m. Frankfurto automobilių parodoje iki pirmojo serijinės gamybos elektrinio „Taycan“ modelio praėjo mažiau nei 48 mėnesiai. Šią savaitę daugiau nei trijų šimtų politikos, verslo ir žiniasklaidos atstovų akyse „Porsche“ atvertė dar vieną naują skyrių gamintojo istorijoje – atidarė pirmajam elektromobiliui „Taycan“ skirtą gamybos liniją. „Elektromobilis „Taycan“ yra naujoji „Porsche“ […]

  Straipsniai »