„Audi e-tron“ pristatytas augančiai Lietuvos elektromobilių rinkai

1

„Audi e-tron“ pristatytas augančiai Lietuvos elektromobilių rinkai

Lietuvoje antradienį pristatytas itin lauktas elektromobilis – naujasis „Audi e-tron“, tituluojamas aukščiausios klasės visureigiu, vienijančiu sportiškumą ir kasdienį praktiškumą. Į Lietuvos parodų ir kongresų centrą LITEXPO susirinkę žiniasklaidos atstovai ir kiti srities ekspertai dalyvavo specialioje konferencijoje, kurioje klausė pranešimų ir diskutavo, kokie pagrindiniai iššūkiai ir ateities perspektyvos laukia augančios elektromobilių rinkos Lietuvoje. Iškart po konferencijos, renginio svečiai galėjo pirmieji išbandyti naująjį elektromobilį.

 

Rinkos plėtra Lietuvoje – kasmet kone dvigubai daugiau elektromobilių

16 kartų daugiau – toks elektromobilių pokytis užfiksuotas Lietuvoje per daugiau nei penkerius metus. VĮ „Regitra“  duomenimis, didžiausias rinkos augimo pikas buvo pasiektas 2018 m. ir tęsiasi iki dabar. Šių metų kovo 1 d. duomenimis Lietuvoje jau buvo užregistruoti 1024 grynieji elektromobiliai, 14614 hibridinių ir 642 iš išorės įkraunami hibridiniai (Plug-in) M1 ir N1 klasės automobiliai.

Nors elektromobilių Lietuvoje kol kas yra sąlyginai mažai, tačiau pastarųjų metų rinkos augimo tendencijos rodo, kad elektromobilių skaičius per metus Lietuvoje kone padvigubėja – pastebimas eksponentinis augimas.

Ekspertų teigimu, žmonėms elektromobiliai tampa vis labiau prieinami finansiškai: „Pingant technologijoms, pinga ir patys elektromobiliai. Žinoma, tam įtaką daro ir vis didesnė pasiūla – gamintojai vartotojams siūlo vis įvairesnį elektromobilių pasirinkimą. Tai lemia ir vis didesnį augimą naudotų automobilių rinkoje, kuri Lietuvoje yra labai aktyvi“, – teigė vienas iš konferencijos dalyvių – Lietuvos kelių direkcijos Intelektinių sistemų skyriaus vyriausias specialistas Andrius Teškevičius.

Elektromobilių rinkos augimui turėti įtakos gali ir pažangių šalių pavyzdžiai. Plačiausias paplitęs – Norvegijos, turinčios aktyviausią elektromobilių rinką valstybės, fenomenas. Aplink turime daugybę pavyzdžių ir gerųjų praktikų, į kurias galime atsižvelgti kuriant ir tobulinant teisinę bazę, pristatant vartotojams elektrinių transporto priemonių privalumus, plėtojant infrastruktūrą.

Lietuvoje ir Bulgarijoje vis populiarėjančios „Spark“ elektromobilių dalijimosi platformos vadovas Nerijus Dagilis teigė, kad 2018 m. įmonė padidino automobilių parką tris kartus, o šiemet „Spark“ klientai turės galimybę naudotis jau daugiau nei 600 elektromobilių. „Mūsų tikslas, kad klientai kelionės tikslą pasiektų patogiai ir tausodami aplinką. Tokios pasaulinės tendencijos kaip atsakingas vartojimas ir dalijimosi ekonomika, tvarumas ir ekologija, technologijų vystymasis ir inovacijos lemia, kad lietuviai vis dažniau iš taško A į tašką B renkasi keliauti elektromobiliu“, – savo pranešimo metu įžvalgomis dalijosi Nerijus Dagilis.

„Audi e-tron“ – visureigis vienijantis sportiškumą ir kasdienį praktiškumą

„Tai unikalus produktas „Audi“ automobilių gamoje. Naujasis „Audi e-tron“ elektra varomas SUV apjungia milžinišką galią ir didelį efektyvumą. Du elektros varikliai kartu su elektrine visų ratų pavara užtikrina stulbinamą galią ir manevringumą ne tik per kasdienes keliones gatvėse, tačiau leidžia taip pat lengvai valdyti šį elektromobilį bekelėje. Mes tikime, kad „Audi e-tron“ supaprastins vairuotojų kasdienybę tiek ilgose išvykose, tiek važinėjantis mieste“, – teigė „Audi“ prekės ženklo vadovas Lietuvai ir Latvijai Ilgvars Ļubka.

Bandomųjų važiavimų metu renginio dalyviams suteikta visiškai nauja patirtis: erdviame ir stilingame salone galima mėgautis įspūdingu erdviniu garsu ir naudotis pažangiais technologijų sprendimais.

„Audi e-tron“ elektros variklių galia siekia iki 300 kW, 100 km/val. greitį jis pasiekia mažiau nei per 6 sekundes, o vienu įkrovimu gali nuvažiuoti daugiau kaip 400 kilometrų WLTP ciklu. Pakankamą ridos atsargą užtikrina didelis aukštos įtampos akumuliatorius.

„Audi“ yra pirmasis gamintojas pasaulyje, kurio serijiniame elektromobilyje sumontuota elektrohidraulinė stabdžių sistema. Kompaktiškas stabdžių modulis turi hidraulinį vožtuvą, kuris sukuria papildomą slėgį rekuperaciniam stabdymui, o stipraus stabdymo metu vos per 150 milisekundžių užtikrinamas maksimalus slėgis – tokia sistema, palyginti su įprastais stabdžiais, leidžia pasiekti iki 20 proc. trumpesnį stabdymo kelią.

Tyrimas atskleidė: didžioji dalis lietuvių yra pasiruošę vairuoti elektomobilį

„Audi Lietuva“ užsakymu atliktas tyrimas, kurį atliko „Omnicon Media Group“ atskleidė, kad didžioji dalis respondentų (72 proc.) – Vilniaus ir Kauno gyventojų per dieną nuvažiuoja ne daugiau nei 50 kilometrų. Taigi šį atstumą jie lengvai galėtų įveikti ir vairuodami elektra varomą automobilį. Beveik trims ketvirtadaliams apklaustųjų (68 proc.) elektromobilis galėtų tapti puikiu palydovu savaitgalį, planuojant šiek tiek ilgesnes išvykas, kadangi jų nuvažiuotas atstumas dažniausiai neviršija 100 kilometrų.

Pasak respondentų, prieinama kaina, infrastruktūros gerinimas ir didesnė valstybės parama elektromobilių vairuotojams juos labiausiai paskatintų svarstyti apie elektromobilio įsigijimą.

Daugiau informacijos apie „Audi e-tron“: www.e-tron.audi  

 Daugiau nuotraukų iš renginio rasite čia: https://we.tl/t-nSMXrOnJt2

Pranešimą paskelbė: Rusnė Tamošaitytė, UAB „Fabula ir partneriai“

Kiti skelbimai:
 
Withings Steel HR Sport (40mm) OLED, 39 g, Black, Bluetooth, Built-in pedometer, Heart rate monitor, GPS (satellite), Waterproof
 
DAEWOO Washing machine WM-1710ELW Top loading, Washing capacity 6 kg, 700 RPM, A+, Depth 53.5 cm, Width 52.5 cm, White/ black, Semi-automatic, Display,
 
Kaitlentė Bosch PIF651FB1E
 
AOC 24B1H 23.6 “, VA, FHD, 1920 x 1080 pixels, 16:9, 5 ms, 250 cd/m², Black
 
Candy Hob CDH 32/1X Vitroceramic, Number of burners/cooking zones 2, Black,

Įpročiai prie vairo: estams rizikingas plepėjimas telefonu – nė motais, atsakingiausiai elgiasi lietuviai

Tyrimas parodė, kad Baltijos šalyse gatvės dar pilnos telefonu kalbančių vairuotojų. Jie tik pamažu atsisako šio įpročio: 39 proc. mūsų šalies vairuojančių žmonių kelyje nebekalba išmaniaisiais telefonais. Neatsakingiausiai elgiasi estai – tik penktadalis jų vengia kalbėti telefonu prie vairo, Latvijoje tokių žmonių – 27 procentai. Draudikai įspėja, kad telefoninio pokalbio metu vairuotojai nepakankamai stebi aplinką […]

  Straipsniai »

Kelių direkcija jau skelbia pirkimus 2020 m. rangos darbams

Š. m. rugpjūčio 19 d. duomenimis, Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos (Kelių direkcija) piniginių srautų įsipareigojimai pagal sutartis ir administravimo išlaidos 2019 m. valstybinės reikšmės keliams administruoti, prižiūrėti ir tiesti jau sudaro 404,8 mln. eurų arba 100 proc. viso Kelių direkcijai skirto biudžeto šiems metams. Be to, 2020 metams sudarytų sutarčių ir išlaidų […]

  Straipsniai »

Diena, kai vairuotojus kelyje dažniausiai užklumpa netikėtumai

Techninės pagalbos kelyje specialistai daugiausia darbo turi penktadieniais. „Lietuvos draudimo“ duomenimis, pirmą šių metų pusmetį pagal iškvietimų skaičių ši diena pastebimai išsiskyrė iš visų savaitės dienų. Išanalizavus statistiką paaiškėjo, kad penktadienį problemų keliuose patiria vidutiniškai net pusantro karto daugiau vairuotojų negu šeštadienį ar sekmadienį. Draudimo bendrovės duomenimis, jau ne vienerius metus fiksuojama tendencija, jog pats […]

  Straipsniai »

Kaip pavėžėjai užtikrina jūsų saugumą: 5 patikimiausi automobiliai

Automobilių pramonė užtikrindama patikimumą ir saugumą pastaraisiais metais žengė didžiulį šuolį. Tuo įsitikinę autoservisų specialistai, kartu perspėjantys, jog reguliari transporto priemonių priežiūra vis dar nėra pakankamai „madinga“. Kaip tai sprendžia profesijos, kur automobilio patikimumas itin svarbus ir kokie automobiliai jose dominuoja?  Teisingai rūpinasi tik penktadalis vairuotojų  Autoserviso „R2L“ direktorius Rimvydas Vaštakas aiškina, kad šiandien, kaip […]

  Straipsniai »