„Audi e-tron“ elektromobilis išbandytas kalnų keliuose

1

„Audi e-tron“ elektromobilis išbandytas kalnų keliuose

Naujasis „Audi e-tron“ elektra varomas SUV apjungia milžinišką galią ir didelį efektyvumą. Jo elektros variklių galia siekia iki 300 kW, 100 km/val. greitį jis pasiekia mažiau nei per 6 sekundes, o vienu įkrovimu gali nuvažiuoti daugiau kaip 400 kilometrų WLTP ciklu. Naujasis elektrinis Audi modelis jau išbandytas ir kalnų keliuose Jungtinėse Amerikos Valstijose.

Kilometras nuokalne – kilometru didesnė rida

Didelį elektromobilio nuvažiuojamą atstumą užtikrina ir itin pažangi energijos rekuperavimo sistema, kurios galimybės buvo išbandytos JAV Uoliniuose kalnuose 4302 metrų aukštyje esančioje Paiko viršukalnėje. Čia, kur dar 1987 metais žymiąsias „Pikes Peak“ lenktynes „Audi Sport quattro S1“ automobiliu laimėjo legendinis lenktynininkas Walteris Röhrlis, buvo bandomas elektra varomas „Audi e-tron“, turintis pažangią kintamojo veikimo energijos rekuperavimo sistemą. Leidžiantis 31 kilometro nuokalne ir aukščių skirtumui siekiant 1900 metrų, elektrinis SUV generavo maždaug tiek pat energijos, kiek užtektų nuvažiuoti tokį patį atstumą – energija į akumuliatorius įkraunama iki 300 Nm ir 220 kW siekiančia galia – nei vieno kito serijinės gamybos modelio sistema nėra tokia efektyvi.

Pažangi energijos rekuperavimo sistema

Iki 30 proc. „Audi e-tron“ įveikiamo atstumo užtikrina energijos rekuperavimo sistema, kuri apjungia abu elektros variklius ir integruotą elektrohidraulinę stabdžių kontrolės sistemą. Čia yra trys energijos rekuperavimo režimai: rankinis, automatinis ir naudojantis stabdžių sistemą. Pastarasis režimas veikia itin sklandžiai ir nepastebimai, stabdymą elektros varikliais papildant hidrauline stabdžių sistema. O kadangi daugiau kaip 90 proc. stabdymų vyksta mažesniu nei 0,3 g pagreičiu, tam naudojami tik elektros varikliai ir taip kiekvieną kartą įkraunami akumuliatoriai.

Pasirinkus stipriausią energijos rekuperavimo režimą, elektriniu SUV galima važiuoti nesinaudojant stabdžių pedalu – elektromobilis stabdomas vos atleidus akceleratorių, o ratų stabdžių sistema aktyvuojama tik tada, kai pradedama stabdyti didesniu kaip 0,3 g pagreičiu. „Audi“ yra pirmasis gamintojas pasaulyje, kurio serijiniame elektromobilyje sumontuota elektrohidraulinė stabdžių sistema. Kompaktiškas stabdžių modulis turi hidraulinį vožtuvą, kuris sukuria papildomą slėgį rekuperaciniam stabdymui, o stipraus stabdymo metu vos per 150 milisekundžių užtikrinamas maksimalus slėgis – tokia sistema, palyginti su įprastais stabdžiais, leidžia pasiekti iki 20 proc. trumpesnį stabdymo kelią.

Priklausomai nuo eismo sąlygų, stabdžių kontrolės sistema parenka ar „Audi e-tron“ bus stabdomas elektros varikliais, stabdžiais ar abiem sistemomis vienu metu. Išnaudoti visą elektrinio SUV energijos rekuperavimo potencialą padeda standartinėje įrangoje esanti efektyvumo pagalba, kuri vertina eismo sąlygas naudodama radarų, vaizdo kamerų ir navigacijos sistemos duomenis. Taip pat veikdama kartu su prisitaikančia automatine greičio palaikymo sistema, ji gali iš anksto pristabdyti ar padidinti elektromobilio greitį.  

Galingi elektros varikliai

Elektrinis SUV stebina ne tik savo efektyvumu, bet ir galimybėmis – dviejų elektros variklių galia siekia 265 kW ir išsiskiria įspūdingu 561 Nm sukimo momentu. Tokia galia gali būti išlaikoma iki 60 sekundžių, todėl galima net kelis kartus maksimaliai efektyviai įsibėgėti iki elektronika apriboto didžiausio 200 km/val. greičio. Pasirinkus S režimą aktyvuojama maksimali galia, kurios metu aštuonioms sekundėms pasiekiama 300 kW ir 664 Nm galia, leidžianti dideliam SUV elektromobiliui iki 100 km/val. įsibėgėti per mažiau nei šešias sekundes.

Daugiau informacijos apie „Audi e-tron“  ir nuotraukos: www.e-tron.audi  

Pranešimą paskelbė: Monika Tamulaitytė, Fabula Hill+Knowlton Strategies

Kiti skelbimai:
 
Evelatus Apple iPhone 4/4s
 
Rašalas Epson T2633 XL magenta Claria | 9,7 ml | XP-600/700/800
 
Evelatus Samsung A40 Gradient Glass Case 2 Bubble Gum
 
Mocco 3D Silicone Back Case For Mobile Phone Giraffe Samsung A510F Galaxy A5 (2016) Black
 
Blun DIAMOND ultra thin silicone back cover case for Samsung J530F Galaxy J5 (2017) with Rose gold frame
Pavojingi siuntiniai Lietuvos keliuose – kas gresia už neteisingą jų transportavimą?

Pavojingi siuntiniai Lietuvos keliuose – kas gresia už neteisingą jų transportavimą?

Dėl itin sparčiai populiarėjančių įvairių buitinių ir pramoninių elektronikos prietaisų Europos ir tuo pačiu Lietuvos keliuose kasdien keliauja vis daugiau įvairių kategorijų pavojingų krovinių (ADR), kurie, nesilaikant reikalavimų, gali sukelti itin skaudžių pasekmių. Todėl tiek draudikai, tiek teisininkai atkreipia įvairius pavojingus krovinius siunčiančių verslų ir siuntų bendrovių dėmesį į kuo atsakingesnį jų vertinimą ir transportavimą, […]

  Straipsniai »
Sostinės Kareivių gatvėje – naujas dviračių takas

Sostinės Kareivių gatvėje – naujas dviračių takas

Palei Kareivių gatvę, tarp Kareivių ir Žirmūnų gatvių sankryžos, nusidriekė naujas beveik kilometro ilgio dviračių takas. Šioje tako atkarpoje paklotas raudonas asfaltas, įrengtas naujas dviračių tako apšvietimas, šaligatviai, atliktas ženklinimas. Naujas raudono asfalto takas tapo taip reikalinga jungtis su Eurovelo taku palei Nerį, kurį jau spėjo pamėgti daugelis dviratininkų. Tako įrengimui savivaldybė skyrė apie 250 […]

  Straipsniai »

Baigta rekonstruoti magistralės „Via Baltica“ dalis – Panevėžio aplinkkelis

Gerinant eismo sąlygas magistralėje „Via Baltica“, baigtas rekonstruoti apie 22 km ilgio Panevėžio aplinkkelis. Jis praplatintas nuo 2 iki 3 eismo juostų, dėl reversinio eismo organizavimo sudarytos greitkeliui artimos eismo sąlygos. „Magistralėje „Via Baltica“ atlikti darbai ypač svarbūs eismo saugai ir važiavimo komfortui. Svarbiausioje šalies magistralėje Šiaurės–Pietų kryptimi sudarytos sąlygos važiuoti greičiau, kartu sumažinant eismo […]

  Straipsniai »
Dar vienas naujas skyrius „Porsche“ istorijoje – atidaryta „Taycan“ gamykla

Dar vienas naujas skyrius „Porsche“ istorijoje – atidaryta „Taycan“ gamykla

Nuo „Mission E“ koncepcijos pristatymo 2015 m. Frankfurto automobilių parodoje iki pirmojo serijinės gamybos elektrinio „Taycan“ modelio praėjo mažiau nei 48 mėnesiai. Šią savaitę daugiau nei trijų šimtų politikos, verslo ir žiniasklaidos atstovų akyse „Porsche“ atvertė dar vieną naują skyrių gamintojo istorijoje – atidarė pirmajam elektromobiliui „Taycan“ skirtą gamybos liniją. „Elektromobilis „Taycan“ yra naujoji „Porsche“ […]

  Straipsniai »