„Audi e-tron“ elektromobilis išbandytas kalnų keliuose

1

„Audi e-tron“ elektromobilis išbandytas kalnų keliuose

Naujasis „Audi e-tron“ elektra varomas SUV apjungia milžinišką galią ir didelį efektyvumą. Jo elektros variklių galia siekia iki 300 kW, 100 km/val. greitį jis pasiekia mažiau nei per 6 sekundes, o vienu įkrovimu gali nuvažiuoti daugiau kaip 400 kilometrų WLTP ciklu. Naujasis elektrinis Audi modelis jau išbandytas ir kalnų keliuose Jungtinėse Amerikos Valstijose.

Kilometras nuokalne – kilometru didesnė rida

Didelį elektromobilio nuvažiuojamą atstumą užtikrina ir itin pažangi energijos rekuperavimo sistema, kurios galimybės buvo išbandytos JAV Uoliniuose kalnuose 4302 metrų aukštyje esančioje Paiko viršukalnėje. Čia, kur dar 1987 metais žymiąsias „Pikes Peak“ lenktynes „Audi Sport quattro S1“ automobiliu laimėjo legendinis lenktynininkas Walteris Röhrlis, buvo bandomas elektra varomas „Audi e-tron“, turintis pažangią kintamojo veikimo energijos rekuperavimo sistemą. Leidžiantis 31 kilometro nuokalne ir aukščių skirtumui siekiant 1900 metrų, elektrinis SUV generavo maždaug tiek pat energijos, kiek užtektų nuvažiuoti tokį patį atstumą – energija į akumuliatorius įkraunama iki 300 Nm ir 220 kW siekiančia galia – nei vieno kito serijinės gamybos modelio sistema nėra tokia efektyvi.

Pažangi energijos rekuperavimo sistema

Iki 30 proc. „Audi e-tron“ įveikiamo atstumo užtikrina energijos rekuperavimo sistema, kuri apjungia abu elektros variklius ir integruotą elektrohidraulinę stabdžių kontrolės sistemą. Čia yra trys energijos rekuperavimo režimai: rankinis, automatinis ir naudojantis stabdžių sistemą. Pastarasis režimas veikia itin sklandžiai ir nepastebimai, stabdymą elektros varikliais papildant hidrauline stabdžių sistema. O kadangi daugiau kaip 90 proc. stabdymų vyksta mažesniu nei 0,3 g pagreičiu, tam naudojami tik elektros varikliai ir taip kiekvieną kartą įkraunami akumuliatoriai.

Pasirinkus stipriausią energijos rekuperavimo režimą, elektriniu SUV galima važiuoti nesinaudojant stabdžių pedalu – elektromobilis stabdomas vos atleidus akceleratorių, o ratų stabdžių sistema aktyvuojama tik tada, kai pradedama stabdyti didesniu kaip 0,3 g pagreičiu. „Audi“ yra pirmasis gamintojas pasaulyje, kurio serijiniame elektromobilyje sumontuota elektrohidraulinė stabdžių sistema. Kompaktiškas stabdžių modulis turi hidraulinį vožtuvą, kuris sukuria papildomą slėgį rekuperaciniam stabdymui, o stipraus stabdymo metu vos per 150 milisekundžių užtikrinamas maksimalus slėgis – tokia sistema, palyginti su įprastais stabdžiais, leidžia pasiekti iki 20 proc. trumpesnį stabdymo kelią.

Priklausomai nuo eismo sąlygų, stabdžių kontrolės sistema parenka ar „Audi e-tron“ bus stabdomas elektros varikliais, stabdžiais ar abiem sistemomis vienu metu. Išnaudoti visą elektrinio SUV energijos rekuperavimo potencialą padeda standartinėje įrangoje esanti efektyvumo pagalba, kuri vertina eismo sąlygas naudodama radarų, vaizdo kamerų ir navigacijos sistemos duomenis. Taip pat veikdama kartu su prisitaikančia automatine greičio palaikymo sistema, ji gali iš anksto pristabdyti ar padidinti elektromobilio greitį.  

Galingi elektros varikliai

Elektrinis SUV stebina ne tik savo efektyvumu, bet ir galimybėmis – dviejų elektros variklių galia siekia 265 kW ir išsiskiria įspūdingu 561 Nm sukimo momentu. Tokia galia gali būti išlaikoma iki 60 sekundžių, todėl galima net kelis kartus maksimaliai efektyviai įsibėgėti iki elektronika apriboto didžiausio 200 km/val. greičio. Pasirinkus S režimą aktyvuojama maksimali galia, kurios metu aštuonioms sekundėms pasiekiama 300 kW ir 664 Nm galia, leidžianti dideliam SUV elektromobiliui iki 100 km/val. įsibėgėti per mažiau nei šešias sekundes.

Daugiau informacijos apie „Audi e-tron“  ir nuotraukos: www.e-tron.audi  

Pranešimą paskelbė: Monika Tamulaitytė, Fabula Hill+Knowlton Strategies

Kiti skelbimai:
 
TOMS Popsicles Kid's Alpargata Cadet Blue 28,5
 
Crocs™ Funlab Shark Band Sandal Kids Navy 24
 
ZAXY Looney Tunes Thong 17762 Grey 37
 
Crocs™ Serena Metallic Bar Flip Womens Gold/Black 39,5
 
ZAXY Start V Black/Pink 35,5

Rekomenduojame

Padėjo atgabenti priemones su koronavirusu kovojantiems medikams – sulaukė šmeižto

Padėjo atgabenti priemones su koronavirusu kovojantiems medikams – sulaukė šmeižto

Logistikos įmones valdanti Lietuvos kapitalo bendrovė „Hoptrans“, vykdydama Vyriausybės specialųjį užsakymą, sėkmingai organizavo medicininės apsaugos priemonių, skirtų su koronaviruso infekcija kovojantiems šalies medikams, pervežimą iš Kinijos į Lietuvą. Tačiau sėkmingai įvykdytą medicinos priemonių pervežimo operaciją aptemdė paskleistas šmeižtas ir melas „Hoptrans“ grupės atžvilgiu. Kaip informavo Vytas Volkevičius, vienas iš „Hoptrans“ akcininkų, šiuo metu tai yra […]

Susisiekimo ministerija: automobilių techninę apžiūrą bus galima atlikti vėliau

Susisiekimo ministerija: automobilių techninę apžiūrą bus galima atlikti vėliau

Atsižvelgdama į riziką, susijusią su koronaviruso plitimu, Susisiekimo ministerija keičia privalomosios transporto priemonių techninės apžiūros atlikimo tvarką. Pasibaigus techninės apžiūros galiojimo terminui, ją bus galima atlikti pasibaigus karantino laikotarpiui ir dar 30 kalendorinių dienų po karantino pabaigos. Be to, nustatyti specialūs techninių apžiūrų atlikimo saugumo reikalavimai, jas atliekant karantino metu. „Plintant koronavirusinei infekcijai COVID-19 ir […]

Draudikai stebi pasikeitusias žalų aplinkybes: eismo įvykiai šalia namų, neaiškūs įbrėžimai ir nepastebėtos vagystės

Draudikai stebi pasikeitusias žalų aplinkybes: eismo įvykiai šalia namų, neaiškūs įbrėžimai ir nepastebėtos vagystės

Kovo viduryje šalyje įvedus karantiną, draudikai teigia jau pirmosiomis jo dienomis fiksavę gana ryškius transporto žalų pokyčius. Nors šalies keliuose potencialių situacijų eismo įvykiams lieka vis mažiau, draudimo bendrovės ERGO Lietuvoje specialistai pastebi, kad didelė dalis jų nutinka automobilių stovėjimo aikštelėse. Pastarosiomis savaitėmis taip pat pastebima, kad vairuotojai rečiau gali įvardyti, kada ir kur nutiko […]

Apsaugos nuo koronaviruso rinkinys vairuotojams: kas privalo būti automobilio salone

Apsaugos nuo koronaviruso rinkinys vairuotojams: kas privalo būti automobilio salone

Apsaugos nuo koronaviruso rekomendacijų žmonės turi nepamiršti net ir sėsdami į savo automobilį. Draudikai vairuotojams pataria vengti tiesioginio kontakto su kitais vairuotojais, tarnybų bei degalinių darbuotojais. Šeimos gydytojas ragina nepamiršti, kad apsaugos priemonių nuo koronaviruso būtina turėti ne tik namuose ar darbe, bet ir automobilyje. „Pastaruoju metu itin svarbu kuo mažiau tiesiogiai bendrauti su kitais […]