Atsižvelgdama į Lietuvos ir Lenkijos oficialius prašymus, ICAO planuoja pradėti lėktuvo incidento Baltarusijoje tyrimą

Atsižvelgdama į Lietuvos ir Lenkijos oficialius prašymus, ICAO planuoja pradėti lėktuvo incidento Baltarusijoje tyrimą

Ketvirtadienį vykusiame neeiliniame Jungtinių Tautų Tarptautinės civilinės aviacijos organizacijos (ICAO) tarybos posėdyje Lietuvos susisiekimo ministras Marius Skuodis dar kartą paragino atlikti išsamų ir objektyvų gegužės 23 d. incidento tyrimą, kai tarptautiniu maršrutu į Vilnių skridęs „Ryanair“ lėktuvas su 126 keleiviais buvo priverstas nutūpti Minske. 193 šalis vienijanti ICAO atsižvelgė į Lietuvos ir kitų šalių siūlymus – ši Jungtinių Tautų organizacija ketina pradėti tyrimą pagal Čikagos konvencijos 55 straipsnį įvykio aplinkybėms ištirti.

„Remdamasi Čikagos konvencija, Lietuvos Respublika kreipiasi į ICAO tarybą dėl išsamaus ir objektyvaus šio įvykio tyrimo dėl kelių konvencijos straipsnių ir tarptautinės teisės pažeidimų. Atsižvelgiant į tai, kad incidentas yra susijęs su Europos Sąjungos oro linijų bendrove, prašome, kad į šį tyrimą taip pat būtų įtraukta Europos Sąjungos aviacijos saugos agentūra. Svarbiausias mūsų rūpestis – skrydžių keleivių saugumas“, – neeiliniame ICAO tarybos posėdyje aptariant Baltarusijoje sekmadienį įvykusį incidentą sakė ministras M. Skuodis.

Ministras pabrėžė, kad incidentas Baltarusijos oro erdvėje ir Baltarusijos valdžios atstovų veiksmai aiškiai parodė, jog yra didelė rizika skrydžių saugai Baltarusijos oro erdvėje, todėl kyla klausimas, ar Baltarusija gali teikti saugias oro navigacijos paslaugas. Tai pabrėžė ir Europos Sąjungos aviacijos saugos agentūra (EASA), kuri išleido Saugumo informacijos biuletenį, kuriame nurodo visiems skrydžių operatoriams vengti Baltarusijos oro erdvės, nebent tai būtų būtina skrydžio saugai atsiradus nenumatytoms aplinkybėms. Keletas Europos oro linijų bendrovių, tarp jų SAS, „Air Baltic“, „Wizz Air“, „Air France“, „Lufthansa“, „Finnair“, jau nusprendė vengti skrydžių Baltarusijos oro erdvėje.

Be Lietuvos, ICAO tarybos posėdyje taip pat buvo suteikta galimybė pasisakyti su incidentu susijusių Baltarusijos, Airijos ir Lenkijos šalių atstovams, savo pozicijas išsakė ir tarybos nariai.

ICAO tarybos posėdyje ministras M. Skuodis iškėlė klausimus, susijusius su lėktuvo incidentu Baltarusijoje. Pavyzdžiui, iki šiol nėra žinoma, kodėl priverstinai nutupdyto „Ryanair“ lėktuvo pilotams nebuvo suteikta visa sprendimui priimti būtina informacija, ypač, kodėl Minskas teigia negalėjęs susisiekti su šios oro linijų bendrovės atstovais, kai tuo tarpu „Ryanair“ tai neigia. Kodėl lėktuvas buvo nukreiptas į toliau esantį Minsko oro uostą, kai buvo likę vos keletas minučių skrydžio iki Lietuvos valstybės sienos? Kodėl keleiviai buvo laikomi lėktuve, jei buvo įtariamas sprogmens lėktuve pavojus? Kodėl nebuvo laikomasi įprasto evakuacijos protokolo? Kodėl penkiems keleiviams nebuvo leista tęsti kelionę lėktuvu iš Minsko į Vilnių? Taip pat – kodėl Minsko oro navigacijos dispečeriai apie tariamą sprogmenį „Ryanair“ lėktuvo jo pilotą įspėjo beveik pusvalandžiu anksčiau, nei patys gavo tariamą „Hamas“ grasinantį laišką?

Ministras informavo, kad Lietuva yra pasirengusi bendradarbiauti su tarptautinėmis institucijomis ir suteikti visą reikalingą informaciją.

Pranešimą paskelbė: Dalia Perednienė, LR Susisiekimo ministerija

Kiti skelbimai:
 
Service Perm Post Treatment Stabilizatorius cheminiam sušukavimui,1000 ml
 
Crocs™ Kids' Fun Lab Super Mario Lights Clog Flame 27
 
Intense Shower Gel Parfumuotas dušo gelis, 200ml
 
Crocs™ Baya Lined Clog Navy/Navy 39,5
 
Crocs™ Classic Bright Cobalt 36,5

Rekomenduojame

Lietuvos oro uostai primena: veido kaukių dėvėjimas keleivių terminaluose – lieka būtina saugumo priemonė

Lietuvos oro uostai primena: veido kaukių dėvėjimas keleivių terminaluose – lieka būtina saugumo priemonė

Lietuvos oro uostai primena, kad visi keleiviai prieš kelionę laukiantys skrydžio ir po kelionės patekę į terminalą – turėtų toliau dėvėti apsaugines veido kaukes. Tokia pati tvarka galioja ir keleivių terminaluose viešintiems lankytojams, artimiesiems, kurie pasitinka keleivius, šiuo atveju išimtis dėl privalomo kaukių dėvėjimo taikoma tik jaunesniems nei šešerių metų amžiaus vaikams. „Patekimas į Lietuvos […]

Per metus nesulaukė pinigų už atšauktus „Ryanair“ skrydžius – vartotojų gynėjai ragina nenuleisti rankų

Per metus nesulaukė pinigų už atšauktus „Ryanair“ skrydžius – vartotojų gynėjai ragina nenuleisti rankų

Airijoje registruotas oro vežėjas „Ryanair“ iki 2020 metų rugsėjo žadėjo keleiviams grąžinti pinigus už atšauktus skrydžius. Tačiau dar šiandien yra vartotojų, laukiančių, kada paslaugos teikėjas ištesės žodį. Jei bilietus pirkote tiesiogiai iš „Ryanair“ oficialaus internetinio puslapio  Tie vartotojai, kurie bilietus pirko tiesiogiai iš oro vežėjo, atšaukus skrydį, gali susigrąžinti pinigus arba gauti nukreipimą kitu maršrutu […]

Tarnybinius automobilius su vairuotojais Žemės ūkio ministerijoje pakeis pavėžėjai ir paspirtukai

Tarnybinius automobilius su vairuotojais Žemės ūkio ministerijoje pakeis pavėžėjai ir paspirtukai

Žemės ūkio ministerija atsisako tarnybinių automobilių ir vairuotojų. Darbuotojams bus sudarytos sąlygos rinktis alternatyvų transportą – pavėžėjus, automobilių dalinimosi paslaugas, paspirtukus ar automobilių nuomą. Iki šiol Žemės ūkio ministerija turėjo aštuonis automobilius ir keturis vairuotojus. Ministerijoje lieka vienas vairuotojas ir vienas automobilis, skirtas ministrui. Kiti automobiliai bus perduoti kitoms įstaigoms, kurios vykdo žemės ūkio valdymo […]

M. Skuodis: Tarptautinio Vilniaus oro uosto atvykimo terminalo sovietinis pastatas nesuderinamas su keleivių aptarnavimo ir modernaus oro uosto poreikiais

M. Skuodis: Tarptautinio Vilniaus oro uosto atvykimo terminalo sovietinis pastatas nesuderinamas su keleivių aptarnavimo ir modernaus oro uosto poreikiais

Susisiekimo ministras Marius Skuodis siūlo sparčiau atnaujinti ir plėtoti Vilniaus oro uosto terminalus, apsisprendžiant ir atsisakant beveik 70 metų senumo ir nemažų išlaikymo kaštų reikalaujančio oro uosto atvykimo terminalo senojo pastato. Okupacinę stalinizmo epochą menantį, pagal Rusijos oro uostų pavyzdžius statytą pastatą ministras siūlo keisti nauju, atvykstančius keleivius pasitiksiančiu šiuolaikišku, patogiu ir erdviu terminalu. „Vilniaus […]

Išskirtinė pramoga šeštadienį: mobili paroda traukinyje

Išskirtinė pramoga šeštadienį: mobili paroda traukinyje

Šeštadienį, rugsėjo 18 d., kelionę iš Lietuvos į Estiją pradeda specialusis Europos geležinkelių metus žymintis Baltijos šalių ekspresas. Miestų, kuriuose kelionės metu stos traukinys, gyventojai ir jų svečiai kviečiami nemokamai aplankyti traukinyje įrengtą mobilią parodą, pasakojančią apie geležinkelio naudą bei didžiausius šio sektoriaus projektus.  Traukinyje įrengtą parodą šeštadienį, rugsėjo 18 d., Vilniaus geležinkelio stotyje bus […]

Užtikrinus nacionalinio saugumo interesus Prezidentas pritarė strateginių valstybės įmonių pertvarkai

Užtikrinus nacionalinio saugumo interesus Prezidentas pritarė strateginių valstybės įmonių pertvarkai

Lietuvos Respublikos Prezidentas Gitanas Nausėda penktadienį pasirašė valstybės įmonių pertvarkymo į akcines bendroves įstatymų paketą po to, kai Seimas įtraukė į įstatymus nuostatas, sustiprinančias su viešosios transporto infrastruktūros valdymu ir nacionaliniu saugumu susijusių interesų apsaugą. Įstatymų paketu sudaromos prielaidos valstybės įmones „Lietuvos oro uostai“, „Oro navigacija“, „Vidaus vandens kelių direkcija“ ir „Klaipėdos valstybinio jūrų uosto […]