Atsižvelgdama į Lietuvos ir Lenkijos oficialius prašymus, ICAO planuoja pradėti lėktuvo incidento Baltarusijoje tyrimą

Atsižvelgdama į Lietuvos ir Lenkijos oficialius prašymus, ICAO planuoja pradėti lėktuvo incidento Baltarusijoje tyrimą

Ketvirtadienį vykusiame neeiliniame Jungtinių Tautų Tarptautinės civilinės aviacijos organizacijos (ICAO) tarybos posėdyje Lietuvos susisiekimo ministras Marius Skuodis dar kartą paragino atlikti išsamų ir objektyvų gegužės 23 d. incidento tyrimą, kai tarptautiniu maršrutu į Vilnių skridęs „Ryanair“ lėktuvas su 126 keleiviais buvo priverstas nutūpti Minske. 193 šalis vienijanti ICAO atsižvelgė į Lietuvos ir kitų šalių siūlymus – ši Jungtinių Tautų organizacija ketina pradėti tyrimą pagal Čikagos konvencijos 55 straipsnį įvykio aplinkybėms ištirti.

„Remdamasi Čikagos konvencija, Lietuvos Respublika kreipiasi į ICAO tarybą dėl išsamaus ir objektyvaus šio įvykio tyrimo dėl kelių konvencijos straipsnių ir tarptautinės teisės pažeidimų. Atsižvelgiant į tai, kad incidentas yra susijęs su Europos Sąjungos oro linijų bendrove, prašome, kad į šį tyrimą taip pat būtų įtraukta Europos Sąjungos aviacijos saugos agentūra. Svarbiausias mūsų rūpestis – skrydžių keleivių saugumas“, – neeiliniame ICAO tarybos posėdyje aptariant Baltarusijoje sekmadienį įvykusį incidentą sakė ministras M. Skuodis.

Ministras pabrėžė, kad incidentas Baltarusijos oro erdvėje ir Baltarusijos valdžios atstovų veiksmai aiškiai parodė, jog yra didelė rizika skrydžių saugai Baltarusijos oro erdvėje, todėl kyla klausimas, ar Baltarusija gali teikti saugias oro navigacijos paslaugas. Tai pabrėžė ir Europos Sąjungos aviacijos saugos agentūra (EASA), kuri išleido Saugumo informacijos biuletenį, kuriame nurodo visiems skrydžių operatoriams vengti Baltarusijos oro erdvės, nebent tai būtų būtina skrydžio saugai atsiradus nenumatytoms aplinkybėms. Keletas Europos oro linijų bendrovių, tarp jų SAS, „Air Baltic“, „Wizz Air“, „Air France“, „Lufthansa“, „Finnair“, jau nusprendė vengti skrydžių Baltarusijos oro erdvėje.

Be Lietuvos, ICAO tarybos posėdyje taip pat buvo suteikta galimybė pasisakyti su incidentu susijusių Baltarusijos, Airijos ir Lenkijos šalių atstovams, savo pozicijas išsakė ir tarybos nariai.

ICAO tarybos posėdyje ministras M. Skuodis iškėlė klausimus, susijusius su lėktuvo incidentu Baltarusijoje. Pavyzdžiui, iki šiol nėra žinoma, kodėl priverstinai nutupdyto „Ryanair“ lėktuvo pilotams nebuvo suteikta visa sprendimui priimti būtina informacija, ypač, kodėl Minskas teigia negalėjęs susisiekti su šios oro linijų bendrovės atstovais, kai tuo tarpu „Ryanair“ tai neigia. Kodėl lėktuvas buvo nukreiptas į toliau esantį Minsko oro uostą, kai buvo likę vos keletas minučių skrydžio iki Lietuvos valstybės sienos? Kodėl keleiviai buvo laikomi lėktuve, jei buvo įtariamas sprogmens lėktuve pavojus? Kodėl nebuvo laikomasi įprasto evakuacijos protokolo? Kodėl penkiems keleiviams nebuvo leista tęsti kelionę lėktuvu iš Minsko į Vilnių? Taip pat – kodėl Minsko oro navigacijos dispečeriai apie tariamą sprogmenį „Ryanair“ lėktuvo jo pilotą įspėjo beveik pusvalandžiu anksčiau, nei patys gavo tariamą „Hamas“ grasinantį laišką?

Ministras informavo, kad Lietuva yra pasirengusi bendradarbiauti su tarptautinėmis institucijomis ir suteikti visą reikalingą informaciją.

Pranešimą paskelbė: Dalia Perednienė, LR Susisiekimo ministerija

Kiti skelbimai:
 
ALTERCORE 353 Black 44
 
Elements Calming Shampoo Šampūnas jautriai galvos odai, 1000ml
 
ALTERCORE Roca Vegan Black 40
 
Hydration Kit Drėkinamasis plaukų priežiūros rinkinys, 1vnt
 
Crocs™ Classic Bae Clog Womens Lime Zest 42,5

Rekomenduojame

Prof. A. Avižienis: „Boeing 737 MAX“ katastrofas lėmė neįdiegti papildomi jutikliai

Prof. A. Avižienis: „Boeing 737 MAX“ katastrofas lėmė neįdiegti papildomi jutikliai

Dviejų naujų lėktuvų „Boeing 737 MAX“ katastrofos, kuriose žuvo 346 žmonės, įvyko todėl, kad nebuvo įdiegti papildomi, dubliuojantys atakos kampo jutikliai (angl. Angle-of-Attack, AoA), kurie būtų papildę du AoA jutiklius, jau esančius ant abiejų „737 MAX“ lėktuvo priekio šonų. Šį teiginį virtualioje konferencijoje Taipėjuje, Taivane birželio 22 dieną pristatė Vytauto Didžiojo universiteto (VDU) ir Kalifornijos […]

Net 85 proc. Lietuvos gyventojų svarbu, kad geležinkelis keltų kuo mažesnį triukšmą

Net 85 proc. Lietuvos gyventojų svarbu, kad geležinkelis keltų kuo mažesnį triukšmą

Šiemet įsibėgėjęs 24 mln. vertės projektas „Triukšmo mažinimo priemonių geležinkeliuose įrengimas“ – tik dalis geležinkelio triukšmą slopinančių priemonių, kurias įgyvendina „LTG Infra“ vystydama ir modernizuodama šalies geležinkelio tinklą. Gyventojų apklausos duomenys rodo, jog net 85 proc. Lietuvos gyventojų svarbu, kad geležinkelis keltų kuo mažesnį triukšmą ir net 71 proc. dėl triukšmo nenorėtų gyventi šalia geležinkelio. […]

The Minister and Ryanair management discussed matters on investment opportunities in Kaunas airport

The Minister and Ryanair management discussed matters on investment opportunities in Kaunas airport

On Tuesday, Minister of Transport and Communications Marius Skuodis met with the management of the Irish airline company Ryanair in the Ministry to discuss the company’s plans regarding further investment into aircraft maintenance infrastructure in Kaunas airport and regional development opportunities upon the completion of Rail Baltica. The meeting was attended by Director of Operations […]

Bendraamžiai: kelias Vilnius–Utena ir susisiekimo ministras

Bendraamžiai: kelias Vilnius–Utena ir susisiekimo ministras

Utenos rajono savivaldybėje Seimo nario Gintauto Palucko kvietimu birželio 21 d. lankėsi susisiekimo ministras Marius Skuodis su komanda.  Svečiai susitiko su Utenos rajono savivaldybės meru Alvydu Katinu, savivaldybės administracijos vadovais, skyrių vedėjais, Utenos apskrities savivaldybių merais ir administracijų vadovais, verslo atstovais, žiniasklaida. Susitikimuose taip pat dalyvavo Seimo nariai Gintautas Paluckas, Edmundas Pupinis, Lietuvos automobilių kelių […]

A. Kuezada: nusitaikėme į perspektyvią aviacijos sritį, kuri svarbi ir Šiauliams, ir Lietuvai

A. Kuezada: nusitaikėme į perspektyvią aviacijos sritį, kuri svarbi ir Šiauliams, ir Lietuvai

2022 metais Lietuva prisijungs prie išskirtinio verslo žemėlapio: šalių, kuriose orlaiviai ne tik remontuojami, bet ir pertvarkomi iš keleivinių į šiuo metu ypač paklausius krovininius. Strateginį investuotoją „Aviatic MRO“ pritraukusio Šiaulių oro uosto vadovė Aurelija Kuezada pastebi, kad keleiviai į skrydžius grįžta pakankamai atsargiai, tačiau oro krovinių paklausa jau viršija iki pandemijos buvusį lygį, todėl […]

Jau šiemet pradedama rengtis magistralinio kelio Vilnius–Utena rekonstrukcijai, visą kelią atnaujinti planuojama iki 2025 m. pabaigos

Jau šiemet pradedama rengtis magistralinio kelio Vilnius–Utena rekonstrukcijai, visą kelią atnaujinti planuojama iki 2025 m. pabaigos

Susisiekimo ministerija informuoja, kad vienintelį šalies magistralinį kelią su betono danga – A14 Vilnius–Utena – siekiama visiškai rekonstruoti iki 2025 m. pabaigos. Šio kelio rekonstravimo planą ir numatomus darbų etapus susisiekimo ministras Marius Skuodis šiandien pristatė Utenoje vykusiame susitikime su šio regiono savivaldybių atstovais ir visuomene. „Jau šiais metais prasidės parengiamieji darbai, kad „amžiaus statybomis“ […]