Atostogos „ant ratų“: pravartu pasidomėti ir kultūriniais niuansais

Atostogos „ant ratų“: pravartu pasidomėti ir kultūriniais niuansais

Vasaros atostogas keliaujant automobiliu susiplanavę žmonės paprastai atidžiai išstudijuoja pasirinktą maršrutą ir norimus aplankyti objektus. Renkantis tokį poilsio būdą rekomenduojama neužmiršti ne tik asmens dokumentų bei draudimo poliso, bet ir pasidomėti kultūriniais niuansais, kurie tam tikrose situacijose gali tapti lemtingo nesusikalbėjimo priežastimi.

Atsargiai su gestais

Keliaujant po šalis, kuriose sunkiau susikalbėti angliškai ar kita mokama kalba, svarbu nepamiršti universalių bendravimo su policija taisyklių.

„Nebūtinai turite pakliūti į rimtą bėdą – policija gali sustabdyti, norėdama tiesiog patikrinti dokumentus. O jei pakliuvote į eismo įvykį, kontakto su pareigūnais tikriausiai neišvengsite. Didžiausiu iššūkiu tokiu atveja tampa nesusikalbėjimas, jei jūs nemokate vietos kalbos, o policininkai nekalba jūsiške. Tokiu atveju svarbu nesutrikti ir prisiminti, kad ramybė, santūrumas ir ramus tonas bent jau nepakenks“, – teigia draudimo bendrovės BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis

Anglų kalba laikoma universalia ne tik verslo, bet ir kelionių kalba. Be to, dauguma žmonių žino bent jau kelis angliškus žodžius ar pagrindines frazes. Pasak jo, tokiu atveju su policijos atstovais reikia stengtis kalbėti lėtai, naudoti elementarius žodžius ir paprastas sakinių konstrukcijas. Esant reikalui pasitelkti į pagalbą mobiliąsias vertimo programėles. Vis dėlto, net ir žinomi, mums universalūs atrodantys gestai gali sukelti bėdų ir net įžeisti.

„Elementarus nykščio pakėlimas į viršų, mūsų suprantamas kaip „viskas gerai“, tačiau kai kuriose Artimųjų Rytų šalyse toks gestas bus prilygintas nepadoriam pasiuntimui pakėlus vidurinį pirštą. Toje pačioje Europoje, Graikijoje, apskritimo formos OK ženklas, parodytas sujungus rodomąjį pirštą ir nykštį, turi seksualinį kontekstą ir yra laikomas labai įžeidžiu. Tuo tarpu Prancūzijoje jis gali reikšti „nulį“. Tad neverbalinė kalba gali būti dar rizikingesnė nei bandymas komunikuoti žodžiais“, – atkreipia dėmesį A. Žiukelis.

Iš lygumų – į greitkelius ir kalnus

Lietuvoje eismas vyksta dešine kelio puse, o pats kraštovaizdis – lygus. Didžiausias leistinas greitis –130 km/h, tačiau dalyje kelių dėl remonto ir šią vasarą atsiras greitį lėtinantys ruožai, potencialiai tampantys transporto spūsčių priežastimi. Tuo tarpu užsienyje vairuotojai susiduria su kur kas įvairesniais vairavimo iššūkiais – rieda itin intensyviais greitkeliais, keliauja kalnais.

„Europos greitkeliuose daug kur vyrauja ir didesni greičiai, tikrai labai intensyvus srautas ir tuopačiu galioja nerašyta taisyklė netapti „stabdžiu“, pasirinkus judėti žymiai lėčiau negu visi kiti. Čia būtina išlikti budriems, kadangi pražiopsoto nusukimo kaina gali būti žinojimas, kad dešimtis kilometrų tenka važiuoti klaidinga kryptimi, tolstant nuo savo tikslo. Kitas iššūkis – riboto matomumo kalnų keliai. Dalis vairuotojų neįvertina, kad kalnų tipo kelias reikalauja gerokai daugiau laiko tam pačiam atstumui įveikti, tad kelionę būtina planuotis atidžiai. Taip pat  kalnuose didesnės ir degalų sąnaudos, todėl būtina prieš kelionę pripildyti atsargas. Važiuojant patariama laikytis griežtai savo kelio pusėje ir bet kurią sekundę būti pasiruošus netikėtai situacijai“, – sako Andrius Žiukelis.

Savų iššūkių sukuria ir vairavimas mums neįprasta kairiąja kelio puse Didžiojoje Britanijoje, Airijoje, Maltoje ir Kipre.

Kaip netapti kaltu be kaltės

Andrius Žiukelis pripažįsta, kad draudikų praktikoje pasitaiko situacijų, kuomet dėl nesusikalbėjimo įvykus eismo įvykiui nukentėjusiam tiesiog yra parodoma, kur pasirašyti, ir taip jis staiga tampa kaltuoju.

„Eismo įvykio deklaracija yra panaši visose Europos Sąjungos šalyse, taip pat galioja ir lietuviškos eismo deklaracijos. Tiesa, parašu kai kuriose šalyse gali būti patvirtinami skirtingi dalykai. Lietuvoje atsakomybę patvirtinti reikia pažymint parašu 14 grafą, tuo tarpu kitose šalyse pasirašymas gali reikšti tiesiog faktą, kad eismo dalyvis patvirtina išdėstytas aplinkybes. Todėl labai svarbu teisingai nupiešti schemas, tiksliai sužymėti aplinkybes”,  – sako ekspertas.

Jeigu vis dėlto iki galo lieka neaišku, ką reikš padėtas parašas, vairuotojai turėtų nevengti įrašyti deklaracijoje savo pastabas, kurios vėliau gali būti reikšmingos sprendžiant dėl atsakomybės bei žalos atlyginimo.

„Taip pat labai svarbu ir vaizdinė medžiaga – nebijokite drąsiai fiksuoti eismo įvykio detalių. Beje, nesikoncentruokite vien į patirtą žalą – eismo įvykio aplinkybėms nustatyti dažnai labai svarbus įvykio kontekstas, todėl atkreipkite dėmesį į aplinką: ženklinimą, kelio ženklus, automobilių padėtį kelyje, kitus svarbius niuansus. Tiesiog ten, kur sunku situaciją paaiškinti žodžiais, vaizdai kalba patys už save“, – pastebi A. Žiukelis.

Apie BTA:

AAS „BTA Baltic Insurance Company“ (BTA) priklauso Vidurio ir Rytų Europos draudimo rinkos lyderei Austrijos „Vienna Insurance Group AG“ (VIG) ir yra didžiausia VIG bendrovė Baltijos regione. Beveik 200 metų veikianti, per 50 įmonių 25-iose šalyse valdanti VIG pirmauja Baltijos šalyse, kur grupės įmonės 2018 m. užima ketvirtadalį ne gyvybės draudimo rinkos. 2018 m. BTA savo draudimo partneriu Lietuvoje pasirinko apie 420 tūkst. privačių bei verslo klientų, su kuriais pasirašyta virš 1 mln. draudimo sutarčių, atlyginta per 47 mln. eurų žalų.

Pranešimą paskelbė: Lina Valantiejūtė, UAB „Idea Prima“

Kiti skelbimai:
 
Lakštinė stangrinanti veido kaukė, 25 ml
 
HELLY HANSEN Koppervik Black/Ebony/Grey Fog 45
 
Vagabond Kenova 4457-201 Black 36
 
HELLY HANSEN Seraphina Women's Oatmeal/Natura/Cement 38
 
REIMA Ivalo Black 36

Susisiekimo ministras: perskirstyta 3,3 mln. eurų rezervinių lėšų Lietuvos keliams

 Atsižvelgiant į šiemet kelių rekonstravimo projektuose sutaupytas ar nepanaudotas lėšas, Susisiekimo ministerijos siūlymu perskirstyti 3,3 mln. eurų rezervinių Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo lėšų. Tam Vyriausybė pritarė 2019 m. spalio 30 dieną. „Perskirstomos lėšos teks kelių objektams, kuriuose darbai jau atlikti arba bus atlikti iki šių metų pabaigos. Taip pat atsižvelgėme į papildomai gautus […]

  Straipsniai »

Nuoseklus Lietuvos oro uostų augimas – stebimas visų finansinių rodiklių kilimas

Lietuvos oro uostai ir toliau skaičiuoja augančius finansinius rodiklius. Apžvelgus pirmuosius 9 šių metų  mėnesius suskaičiuota, jog lyginant su praėjusiais metais, bendros pajamos didėjo 13 proc. ir siekia beveik 37 mln. eurų. Lietuvos oro uostai pažymi, kad didėjo ir  aviacinės – skrydžių, keleivių aptarnavimo, krovinių gabenimo, ir neaviacinės veiklos – patalpų nuomos, maitinimo įstaigų, įvairių […]

  Straipsniai »
„GranTurismo Zéda“ žymi naujos „Maserati“ eros pradžią

„GranTurismo Zéda“ žymi naujos „Maserati“ eros pradžią

Foto: https://we.tl/t-UVyYjZaMef „Maserati“ verčia naują puslapį ilgoje ir įspūdingoje įmonės istorijoje. Vieno sėkmingiausių visų laikų „Maserati GranTurismo“ kupė gamybos pabaigoje pristatomas „GranTurismo Zéda“ – vienetinės gamybos automobilis, kuris liks šio modelio simbolis ir parduodamas nebus. Jis žymi ir dar vieną naują pradžią – baigiamą „Viale Ciro Menotti“ gamyklos Modenoje modernizavimą. „Maserati“ itin svarbi yra istorija, […]

  Straipsniai »
Naujovė pavėžėjų automobiliuose – specialios kėdutės mažyliams

Naujovė pavėžėjų automobiliuose – specialios kėdutės mažyliams

Tėveliai, besinaudojantys pavėžėjimo paslaugomis ir norintys keliauti su mažais vaikais, iki šiol susidurdavo su problema, mat tik nedaugelyje automobilių galėjo būti užtikrintas mažųjų keleivių saugumas. Tačiau nuo šiol, išsikvietus „Bolt“ specialios kategorijos automobilį, dėl to jaudintis neteks, nes jame bus įrengta vaikiška paaukštinimo kėdutė. Svarbiausia – klausyti ir išgirsti „Sulaukėme daugybės užklausų iš klientų ir […]

  Straipsniai »