Atodrėkio pavojai: ne tik varvekliai ir sniego nuošliaužos nuo stogų, bet ir netikėta rizika keliuose

Atodrėkio pavojai: ne tik varvekliai ir sniego nuošliaužos nuo stogų, bet ir netikėta rizika keliuose

Netikėtai prasidėjus atodrėkiui, o oro temperatūrai tiek dieną, tiek naktį besisukant aplink 0º C, formuojasi ne tik varvekliai, bet ir daug žalos pridarančios sunkaus sniego nuošliaužos. Draudikai savo ruožtu perspėja, kad vyraujant permainingiems orams atsiranda ir papildoma rizika kelyje – nuo automobilių, ypač sunkvežimių krentantis sniegas bei ledas gali tapti rimto eismo įvykio priežastimi.

Rizika, kurios neįvertiname

Draudimo bendrovės BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis sako, kad atodrėkis keliuose pavojingas ne vien dėl plikledžio pavojaus.

„Lengvųjų automobilių vairuotojai jau įprato, kad žiemą būtina ne tik automobilio langus, bet ir variklio gaubtą bei stogą nuvalyti nuo sniego, nes pradėjęs kristi jis gali stipriai pabloginti matomumą tiek pačiam vairuotojui, tiek ir aplinkiniams eismo dalyviams. Tačiau būtent sunkvežimių vairuotojai tai padaro ne visada, o atodrėkis ir ant automobilių stogų besiformuojantys sunkaus sniego ar net ledo luitai kelia rimtą pavojų eismo dalyviams“, – aiškina A. Žiukelis.

Pasak jo, ši problema tapo labai aktuali dabar, kai orai permainingi, daug kritulių ir ledo luitams formuotis sąlygos itin palankios. Tokiomis sąlygomis per kelias dienas ant stogo taip susiformuoja didžiuliai ir pavojingi ledo luitai.

„Lengvųjų automobilių vairuotojai turėtų būti atsargūs važiuodami paskui sunkvežimius, vilkikus su puspriekabėmis, taip pat ties sankryžomis, posūkiais – ten kur šios transporto priemonės lėtėja, greitėja ar suka. Būtent tokiu metu dažniausiai nuo jų ir nuslysta ledas. Ir tam nereikia, kad automobilis judėtų dideliu greičiu. Gerai, jei ledas nukrenta ant kelio, bet kur kas liūdniau viskas gali baigtis iš paskos važiuojant lengvajam automobiliui“, – sako specialistas.

A. Žiukelio teigimu, jei atsidūrėte tokioje situacijoje, nepasimeskite, žinokite, jog tai draudžiamasis eismo įvykis ir būtina pildyti eismo įvykio deklaraciją.

„Taip, tai eismo įvykis. Vairuotojai turi pildyti eismo įvykio deklaraciją, užfiksuoti visas detales. Jei yra nesklandumų ar nesutarimų – kviesti policiją. Jei vilkikas ar sunkvežimis toliau nuvažiuoja lyg niekur nieko, tai traktuojama kaip pabėgimas iš įvykio vietos, todėl jei tik įmanoma, pasistenkite užfiksuoti bent jau automobilio numerius ir nedelsiant kvieskite policiją“, – pataria BTA ekspertas.

Kenčia ir nuo varveklių

Atodrėkio metu nuo varveklių ir sniego nuošliaužų nukenčia ir tiesiogiai eisme nedalyvaujantys automobiliai. Juos, kaip ir kitą turtą gali apgadinti nuo stogų krentantis sniegas ar ledas, kuris nemažiau pavojingas ir praeiviams.

„Svarbiausia ir bene vienintelė taisyklė – jei tik įmanoma, nestatykite automobilio tokiose vietose, kur gali formuotis varvekliai, kristi sniegas. Ypač nepatariu tokiose vietose automobilį palikti ilgesniam laikui – jei šiandien varvekliai ten ir nekaba, nereiškia, kad rytoj nesusiformuos“, – teigia A. Žiukelis.

Jei radote sniego nuošliaužų ar krentančio ledo apgadintą automobilį, pirmiausia kreipkitės į namo savininką, administratorių bei už priežiūrą atsakingą asmenį. Apie įvykį taip pat galite informuoti policiją.

„Vairuotojų civilinės atsakomybės draudimas tokių rizikų neapima, tuo tarpu apsidraudusieji Kasko gaus draudimo išmoką už patirtą žalą. Siekdami, kad žala būtų išieškota iš pastatą valdančio ar jo priežiūrą administruojančio asmens ar įstaigos, kalbėkitės ir tarkitės, kaip situaciją galima išspręsti kuo paprasčiau ir operatyviau. Jei susitarti nepavyksta, tuomet teks kreiptis į policiją, registruoti įvykį ir tuomet tiesiogiai ar teismine tvarka žala bus išieškoma“, – situaciją komentuoja specialistas.

Baudos iki 300 eurų

Netikėtų oro permainų padariniai kitų asmenų turtui ar sveikatai yra laikomi draudžiamuoju įvykiu pagal gyventojų turto civilinę atsakomybę. Tačiau už varveklių priežiūrą atsako turto valdytojas. Jeigu tai nuosavas namas – jo savininkas, jeigu tai daugiabutis – bendrija arba paskirtas asmuo, jeigu tai valstybinės patalpos – įmonė, kuri jas administruoja.

Jeigu stogas yra neprižiūrimas ir kelia pavojų aplinkiniams, skiriama bauda už techninę statinio nepriežiūrą svyruoja nuo 60 iki 300 eurų.

Apie BTA:

AAS „BTA Baltic Insurance Company“ (BTA) priklauso Vidurio ir Rytų Europos draudimo rinkos lyderei Austrijos „Vienna Insurance Group AG“ (VIG) ir yra didžiausia VIG bendrovė Baltijos regione. Beveik 200 metų veikianti, per 50 įmonių 25-iose šalyse valdanti VIG pirmauja Baltijos šalyse, kur grupės įmonės 2018 m. užima ketvirtadalį ne gyvybės draudimo rinkos. 2017 m. BTA savo draudimo partneriu Lietuvoje pasirinko per 400 tūkst. privačių bei verslo klientų, su kuriais pasirašyta beveik 1 mln. draudimo sutarčių, atlyginta per 38 mln. eurų žalų.

Pranešimą paskelbė: Lina Valantiejūtė, UAB „Idea Prima”

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
Kur ieškoti ir kaip šalinti vaikų paliktus nešvarumus automobilyje?

Kur ieškoti ir kaip šalinti vaikų paliktus nešvarumus automobilyje?

Jei turite vaikų, labai tikėtina, kad automobiliu vasaros metu su jais leidotės į ne vieną ilgesnę kelionę tiek Lietuvoje, tiek ir užsienyje. Taip pat labai tikėtina, kad šių kelionių metu vaikai automobilyje paliko priminimus, kurie nebūtinai malonūs, nes dažnu atveju, tai įvairūs nešvarumai – pradedant smėliu, baigiant gėrimų ar maisto likučiais. Taip pat kai kurie […]


Vaizdas prie vairo: kodėl būtina stebėti aplinką 360 laipsnių kampu

Vaizdas prie vairo: kodėl būtina stebėti aplinką 360 laipsnių kampu

Didžioji dalis eismo nelaimių įvyksta dėl vairuotojo klaidų, tai – netinkamai pasirinktas greitis, pirmumo nepaisymas, dėmesio stoka aplinkai ar manevravimas neatsižvelgiant į eismo sąlygas. Draudikai atkreipia dėmesį, kad, norint saugiau vairuoti ir būti pasiruošus netikėtoms situacijoms kelyje, itin svarbu atidžiai stebėti aplinką ir žinoti, kas vyksta aplink automobilį 360 laipsnių erdvėje. „Vairuotojams ne tik būtina […]


„airBaltic“ dalinasi populiariausiomis didžiojo išpardavimo kryptimis

„airBaltic“ dalinasi populiariausiomis didžiojo išpardavimo kryptimis

Vilnius. Pirmaujanti oro linijų bendrovė Baltijos šalyse „airBaltic“ pristatė populiariausias kelionių kryptis, kurias keleiviai rinkosi per didžiausią metų išpardavimą IŠGRAIBSTYMAS. Išanalizavus bilietų pardavimus, paaiškėjo, kad šiuo metu populiariausios kryptys yra Tenerifė, Viena, Roma, Malaga, Londonas, Praha, Tivatas, Dubajus, Miunchenas ir Barselona. Rezultatai rodo, kad keleiviai domisi kelionėmis į miestą, saulėtu paplūdimiu, gamtos tyrinėjimais ir slidinėjimo […]


Atnaujintos dvi kelio atkarpos prie Rūdninkų karinio poligono

Atnaujintos dvi kelio atkarpos prie Rūdninkų karinio poligono

Vyriausybei skyrus papildomą finansavimą karinio mobilumo projektams šiandien oficialiai atidarytos dvi atnaujintos kelio prie Rūdninkų karinio poligono atkarpos. Tai padės užtikrinti tinkamą bei patogų Lietuvos kariuomenės bei Rūdninkų poligone dislokuoti ketinamos Vokietijos brigados judėjimą. Iš viso šiais metais į dvigubos paskirties kelių infrastruktūros atnaujinimą ketinama investuoti apie 185 mln. eurų bankų solidarumo mokesčio lėšų. Suderinus […]


Šiandien startuoja Europos judumo savaitė: darniai judėti kviečiama visa Lietuva

Šiandien startuoja Europos judumo savaitė: darniai judėti kviečiama visa Lietuva

Rugsėjo 16–22 dienomis Lietuvoje vyksta tradicinė Europos judumo savaitė – didžiausia pasaulyje darnaus judumo kampanija. Jai ruošiasi beveik 3000 miestų Europoje ir kituose žemynuose. Į kasmetinį savaitės maratoną jungiasi ir dešimtys Lietuvos miestų, nevyriausybinių organizacijų, akademinio pasaulio ir verslo atstovų bei bendruomenių, vienijamų to paties tikslo – kad šalies gyventojai prisidėtų prie CO2 emisijų mažinimo […]


„Lietuvos metų automobilio 2025“ komisijoje – du siurprizai

„Lietuvos metų automobilio 2025“ komisijoje – du siurprizai

Jau dvidešimt aštuntą kartą rengiamų „Metų automobilio“ rinkimų komisija visuomet buvo  hermetiška tarsi masonų ložė. Nieko keisto – konkursą organizuoja Lietuvos žurnalistų autoklubas (LŽA), todėl ir komisija buvo renkama vien iš pašvęstųjų – klubo narių. Jau nebe. Šiemet komisijoje net du nariai, neturintys bilietų į uždarą klubą, tačiau turintys žinių, tvirtą nuomonę ir neginčijamą autoritetą […]