Atodrėkio pavojai: ne tik varvekliai ir sniego nuošliaužos nuo stogų, bet ir netikėta rizika keliuose

Atodrėkio pavojai: ne tik varvekliai ir sniego nuošliaužos nuo stogų, bet ir netikėta rizika keliuose

Netikėtai prasidėjus atodrėkiui, o oro temperatūrai tiek dieną, tiek naktį besisukant aplink 0º C, formuojasi ne tik varvekliai, bet ir daug žalos pridarančios sunkaus sniego nuošliaužos. Draudikai savo ruožtu perspėja, kad vyraujant permainingiems orams atsiranda ir papildoma rizika kelyje – nuo automobilių, ypač sunkvežimių krentantis sniegas bei ledas gali tapti rimto eismo įvykio priežastimi.

Rizika, kurios neįvertiname

Draudimo bendrovės BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis sako, kad atodrėkis keliuose pavojingas ne vien dėl plikledžio pavojaus.

„Lengvųjų automobilių vairuotojai jau įprato, kad žiemą būtina ne tik automobilio langus, bet ir variklio gaubtą bei stogą nuvalyti nuo sniego, nes pradėjęs kristi jis gali stipriai pabloginti matomumą tiek pačiam vairuotojui, tiek ir aplinkiniams eismo dalyviams. Tačiau būtent sunkvežimių vairuotojai tai padaro ne visada, o atodrėkis ir ant automobilių stogų besiformuojantys sunkaus sniego ar net ledo luitai kelia rimtą pavojų eismo dalyviams“, – aiškina A. Žiukelis.

Pasak jo, ši problema tapo labai aktuali dabar, kai orai permainingi, daug kritulių ir ledo luitams formuotis sąlygos itin palankios. Tokiomis sąlygomis per kelias dienas ant stogo taip susiformuoja didžiuliai ir pavojingi ledo luitai.

„Lengvųjų automobilių vairuotojai turėtų būti atsargūs važiuodami paskui sunkvežimius, vilkikus su puspriekabėmis, taip pat ties sankryžomis, posūkiais – ten kur šios transporto priemonės lėtėja, greitėja ar suka. Būtent tokiu metu dažniausiai nuo jų ir nuslysta ledas. Ir tam nereikia, kad automobilis judėtų dideliu greičiu. Gerai, jei ledas nukrenta ant kelio, bet kur kas liūdniau viskas gali baigtis iš paskos važiuojant lengvajam automobiliui“, – sako specialistas.

A. Žiukelio teigimu, jei atsidūrėte tokioje situacijoje, nepasimeskite, žinokite, jog tai draudžiamasis eismo įvykis ir būtina pildyti eismo įvykio deklaraciją.

„Taip, tai eismo įvykis. Vairuotojai turi pildyti eismo įvykio deklaraciją, užfiksuoti visas detales. Jei yra nesklandumų ar nesutarimų – kviesti policiją. Jei vilkikas ar sunkvežimis toliau nuvažiuoja lyg niekur nieko, tai traktuojama kaip pabėgimas iš įvykio vietos, todėl jei tik įmanoma, pasistenkite užfiksuoti bent jau automobilio numerius ir nedelsiant kvieskite policiją“, – pataria BTA ekspertas.

Kenčia ir nuo varveklių

Atodrėkio metu nuo varveklių ir sniego nuošliaužų nukenčia ir tiesiogiai eisme nedalyvaujantys automobiliai. Juos, kaip ir kitą turtą gali apgadinti nuo stogų krentantis sniegas ar ledas, kuris nemažiau pavojingas ir praeiviams.

„Svarbiausia ir bene vienintelė taisyklė – jei tik įmanoma, nestatykite automobilio tokiose vietose, kur gali formuotis varvekliai, kristi sniegas. Ypač nepatariu tokiose vietose automobilį palikti ilgesniam laikui – jei šiandien varvekliai ten ir nekaba, nereiškia, kad rytoj nesusiformuos“, – teigia A. Žiukelis.

Jei radote sniego nuošliaužų ar krentančio ledo apgadintą automobilį, pirmiausia kreipkitės į namo savininką, administratorių bei už priežiūrą atsakingą asmenį. Apie įvykį taip pat galite informuoti policiją.

„Vairuotojų civilinės atsakomybės draudimas tokių rizikų neapima, tuo tarpu apsidraudusieji Kasko gaus draudimo išmoką už patirtą žalą. Siekdami, kad žala būtų išieškota iš pastatą valdančio ar jo priežiūrą administruojančio asmens ar įstaigos, kalbėkitės ir tarkitės, kaip situaciją galima išspręsti kuo paprasčiau ir operatyviau. Jei susitarti nepavyksta, tuomet teks kreiptis į policiją, registruoti įvykį ir tuomet tiesiogiai ar teismine tvarka žala bus išieškoma“, – situaciją komentuoja specialistas.

Baudos iki 300 eurų

Netikėtų oro permainų padariniai kitų asmenų turtui ar sveikatai yra laikomi draudžiamuoju įvykiu pagal gyventojų turto civilinę atsakomybę. Tačiau už varveklių priežiūrą atsako turto valdytojas. Jeigu tai nuosavas namas – jo savininkas, jeigu tai daugiabutis – bendrija arba paskirtas asmuo, jeigu tai valstybinės patalpos – įmonė, kuri jas administruoja.

Jeigu stogas yra neprižiūrimas ir kelia pavojų aplinkiniams, skiriama bauda už techninę statinio nepriežiūrą svyruoja nuo 60 iki 300 eurų.

Apie BTA:

AAS „BTA Baltic Insurance Company“ (BTA) priklauso Vidurio ir Rytų Europos draudimo rinkos lyderei Austrijos „Vienna Insurance Group AG“ (VIG) ir yra didžiausia VIG bendrovė Baltijos regione. Beveik 200 metų veikianti, per 50 įmonių 25-iose šalyse valdanti VIG pirmauja Baltijos šalyse, kur grupės įmonės 2018 m. užima ketvirtadalį ne gyvybės draudimo rinkos. 2017 m. BTA savo draudimo partneriu Lietuvoje pasirinko per 400 tūkst. privačių bei verslo klientų, su kuriais pasirašyta beveik 1 mln. draudimo sutarčių, atlyginta per 38 mln. eurų žalų.

Pranešimą paskelbė: Lina Valantiejūtė, UAB „Idea Prima“

Kiti skelbimai:
 
Crocs™ Monterey Wedge Womens Black 42,5
 
LORENZO 62-160-32 Black 38
 
Happy Socks Hamburger Multi 9000 36-40
 
Crocs™ Literide Modform Lace Mens Navy/White 47,5
 
ZAXY Talk Sandal Platform 17608 Nude 39

Rekomenduojame

Lietuvos paštas įspėja: beveik trečdalis siuntų iš užsienio atkeliauja su netinkamai nurodytais adresais

Lietuvos paštas įspėja: beveik trečdalis siuntų iš užsienio atkeliauja su netinkamai nurodytais adresais

Kasmet Lietuvą pasiekia milijonai siuntų iš užsienio, tačiau apie 30 proc. jų atkeliauja su netinkamai nurodytu gavėjo adresu – pavyzdžiui,  jis būna nepilnas, nurodyta neegzistuojanti gatvė ir pan. Dažniausiai tokie atvejai pasitaiko su siuntomis iš Kinijos – būtent iš šios šalies siuntų į Lietuvą atkeliauja daugiausiai. Remiantis Lietuvos pašto duomenimis, praėjusiais metais į Lietuvą iš […]

„Capitalica“ plėtos virš 100 mln. eurų dydžio žaliąjį logistikos NT fondą

„Capitalica“ plėtos virš 100 mln. eurų dydžio žaliąjį logistikos NT fondą

SBA grupės investicijų valdymo įmonė „Capitalica Asset Management“ steigia pirmąjį Baltijos šalyse logistikos nekilnojamojo turto (NT) fondą. Lietuvos bankas suteikė veiklos licenciją uždarojo tipo informuotiesiems investuotojams skirtam investiciniam fondui „Capitalica Green Logistics Fund“, kuris investuos į jau pastatytus žaliosios koncepcijos logistikos centrus, esančius prie didžiųjų miestų bei pagrindinių transporto magistralių visame Baltijos regione. Steigiamo fondo […]

Seimo Socialinių reikalų ir darbo komitetas: būtina sparčiau gerinti tolimųjų reisų vairuotojų darbo sąlygas

Seimo Socialinių reikalų ir darbo komitetas: būtina sparčiau gerinti tolimųjų reisų vairuotojų darbo sąlygas

2021 m. vasario 24 d. pranešimas žiniasklaidai    Komitetas vykdo tęstinę parlamentinę kontrolę dėl kelių transporto vairuotojų darbo sąlygų ir socialinių garantijų. Seimas dar 2019 m. priėmė rezoliuciją „Dėl tolimųjų reisų vairuotojų socialinės padėties gerinimo“ – žengiami pirmieji žingsniai šio sektoriaus skaidrumui užtikrinti. Tačiau profesinių sąjungų atstovai tebevardija kylančias problemas tarp šio sektoriaus darbuotojų ir […]

„Scania“ turi naują vadovą

„Scania“ turi naują vadovą

Švedijos sunkiojo transporto gamintojos „Scania“ valdyba naujuoju „Scania“ generaliniu direktoriumi ir prezidentu paskyrė Christianą Leviną. Jis pakeis iki šiol „Scania“ vadovavusį Henriką Henrikssoną. C. Levinas  perims įmonės vairą nuo 2021 m. gegužės 1 d. C. Šiuo metu jis yra „Volkswagen“ valdomos komercinių transporto priemonių grupės „Traton SE“ („Traton Group“), kuriai priklauso „Scania“, valdybos narys ir […]