Atodrėkio pavojai: ne tik varvekliai ir sniego nuošliaužos nuo stogų, bet ir netikėta rizika keliuose

Atodrėkio pavojai: ne tik varvekliai ir sniego nuošliaužos nuo stogų, bet ir netikėta rizika keliuose

Netikėtai prasidėjus atodrėkiui, o oro temperatūrai tiek dieną, tiek naktį besisukant aplink 0º C, formuojasi ne tik varvekliai, bet ir daug žalos pridarančios sunkaus sniego nuošliaužos. Draudikai savo ruožtu perspėja, kad vyraujant permainingiems orams atsiranda ir papildoma rizika kelyje – nuo automobilių, ypač sunkvežimių krentantis sniegas bei ledas gali tapti rimto eismo įvykio priežastimi.

Rizika, kurios neįvertiname

Draudimo bendrovės BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis sako, kad atodrėkis keliuose pavojingas ne vien dėl plikledžio pavojaus.

„Lengvųjų automobilių vairuotojai jau įprato, kad žiemą būtina ne tik automobilio langus, bet ir variklio gaubtą bei stogą nuvalyti nuo sniego, nes pradėjęs kristi jis gali stipriai pabloginti matomumą tiek pačiam vairuotojui, tiek ir aplinkiniams eismo dalyviams. Tačiau būtent sunkvežimių vairuotojai tai padaro ne visada, o atodrėkis ir ant automobilių stogų besiformuojantys sunkaus sniego ar net ledo luitai kelia rimtą pavojų eismo dalyviams“, – aiškina A. Žiukelis.

Pasak jo, ši problema tapo labai aktuali dabar, kai orai permainingi, daug kritulių ir ledo luitams formuotis sąlygos itin palankios. Tokiomis sąlygomis per kelias dienas ant stogo taip susiformuoja didžiuliai ir pavojingi ledo luitai.

„Lengvųjų automobilių vairuotojai turėtų būti atsargūs važiuodami paskui sunkvežimius, vilkikus su puspriekabėmis, taip pat ties sankryžomis, posūkiais – ten kur šios transporto priemonės lėtėja, greitėja ar suka. Būtent tokiu metu dažniausiai nuo jų ir nuslysta ledas. Ir tam nereikia, kad automobilis judėtų dideliu greičiu. Gerai, jei ledas nukrenta ant kelio, bet kur kas liūdniau viskas gali baigtis iš paskos važiuojant lengvajam automobiliui“, – sako specialistas.

A. Žiukelio teigimu, jei atsidūrėte tokioje situacijoje, nepasimeskite, žinokite, jog tai draudžiamasis eismo įvykis ir būtina pildyti eismo įvykio deklaraciją.

„Taip, tai eismo įvykis. Vairuotojai turi pildyti eismo įvykio deklaraciją, užfiksuoti visas detales. Jei yra nesklandumų ar nesutarimų – kviesti policiją. Jei vilkikas ar sunkvežimis toliau nuvažiuoja lyg niekur nieko, tai traktuojama kaip pabėgimas iš įvykio vietos, todėl jei tik įmanoma, pasistenkite užfiksuoti bent jau automobilio numerius ir nedelsiant kvieskite policiją“, – pataria BTA ekspertas.

Kenčia ir nuo varveklių

Atodrėkio metu nuo varveklių ir sniego nuošliaužų nukenčia ir tiesiogiai eisme nedalyvaujantys automobiliai. Juos, kaip ir kitą turtą gali apgadinti nuo stogų krentantis sniegas ar ledas, kuris nemažiau pavojingas ir praeiviams.

„Svarbiausia ir bene vienintelė taisyklė – jei tik įmanoma, nestatykite automobilio tokiose vietose, kur gali formuotis varvekliai, kristi sniegas. Ypač nepatariu tokiose vietose automobilį palikti ilgesniam laikui – jei šiandien varvekliai ten ir nekaba, nereiškia, kad rytoj nesusiformuos“, – teigia A. Žiukelis.

Jei radote sniego nuošliaužų ar krentančio ledo apgadintą automobilį, pirmiausia kreipkitės į namo savininką, administratorių bei už priežiūrą atsakingą asmenį. Apie įvykį taip pat galite informuoti policiją.

„Vairuotojų civilinės atsakomybės draudimas tokių rizikų neapima, tuo tarpu apsidraudusieji Kasko gaus draudimo išmoką už patirtą žalą. Siekdami, kad žala būtų išieškota iš pastatą valdančio ar jo priežiūrą administruojančio asmens ar įstaigos, kalbėkitės ir tarkitės, kaip situaciją galima išspręsti kuo paprasčiau ir operatyviau. Jei susitarti nepavyksta, tuomet teks kreiptis į policiją, registruoti įvykį ir tuomet tiesiogiai ar teismine tvarka žala bus išieškoma“, – situaciją komentuoja specialistas.

Baudos iki 300 eurų

Netikėtų oro permainų padariniai kitų asmenų turtui ar sveikatai yra laikomi draudžiamuoju įvykiu pagal gyventojų turto civilinę atsakomybę. Tačiau už varveklių priežiūrą atsako turto valdytojas. Jeigu tai nuosavas namas – jo savininkas, jeigu tai daugiabutis – bendrija arba paskirtas asmuo, jeigu tai valstybinės patalpos – įmonė, kuri jas administruoja.

Jeigu stogas yra neprižiūrimas ir kelia pavojų aplinkiniams, skiriama bauda už techninę statinio nepriežiūrą svyruoja nuo 60 iki 300 eurų.

Apie BTA:

AAS „BTA Baltic Insurance Company“ (BTA) priklauso Vidurio ir Rytų Europos draudimo rinkos lyderei Austrijos „Vienna Insurance Group AG“ (VIG) ir yra didžiausia VIG bendrovė Baltijos regione. Beveik 200 metų veikianti, per 50 įmonių 25-iose šalyse valdanti VIG pirmauja Baltijos šalyse, kur grupės įmonės 2018 m. užima ketvirtadalį ne gyvybės draudimo rinkos. 2017 m. BTA savo draudimo partneriu Lietuvoje pasirinko per 400 tūkst. privačių bei verslo klientų, su kuriais pasirašyta beveik 1 mln. draudimo sutarčių, atlyginta per 38 mln. eurų žalų.

Pranešimą paskelbė: Lina Valantiejūtė, UAB „Idea Prima“

Kiti skelbimai:
 
EMU Australia Kitty Sneaker Pink 24
 
HELLY HANSEN Woodlands Coffee Bean/Natura/Black 45
 
Argan Infusion Anti Dandruff Shampoo Šampūnas nuo pleiskanų, 250ml
 
EMU Australia Leopard Brumby Midnight 28
 
HELLY HANSEN Seraphina Demi Women's Whiskey/Frosted Almond 38

Seimo nario D. Kreivio pranešimas: „Kyla grėsmė Lietuvos pašto ateičiai“

2019 m. lapkričio 13 d. pranešimas žiniasklaidai Seimo Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų frakcijos narys Dainius Kreivys kreipėsi į susisiekimo ministrą Jaroslavą Narkevičių, prašydamas skubiai pateikti paaiškinimus dėl Susisiekimo ministerijos ir asmeniškai ministro diskredituojamo vienos didžiausių valstybės valdomų bendrovių, AB Lietuvos paštas, valdymo. „Ministras privalo 5000 Lietuvos pašto darbuotojų, institucijoms ir visai visuomenei labai aiškiai, ir, […]

  Straipsniai »

Seimui pristatytas transporto priemonės pirmos registracijos mokesčio projektas

  Seimui pristatytas Motorinių transporto priemonių pirmos registracijos mokesčio įstatymo projektas Nr. XIIIP-4132, kuriuo siūloma nuo kitų metų sausio 1 d. reglamentuoti motorinių transporto priemonių apmokestinimo transporto priemonių pirmos registracijos mokesčiu tvarką. Mokestį mokėtų M1 klasei ar N1 klasei priskirtos motorinės transporto priemonės, pirmą kartą registruojamos Lietuvos Respublikos kelių transporto priemonių registre valdytojas. Numatoma, kad […]

  Straipsniai »

Susisiekimo ministras: sklandi Lietuvos pašto veikla bus užtikrinta

Susisiekimo ministerija apgailestauja, kad nepavyko surasti sutarimo su AB Lietuvos paštas valdybos nariais ir dėkoja už jų indėlį į bendrovės veiklą. Atsisakius valdybai tęsti darbą iki šių metų pabaigos, Susisiekimo ministerija skubiai suformuos naują valdybą. Jau inicijuotos procedūros naujų nepriklausomų narių atrankai, siekiant suformuoti nuolatinę bendrovės valdybą, kuri atitiktų EBPO reikalavimus. „Naujoji bendrovės valdyba turės […]

  Straipsniai »

Pasirašyta sutartis dėl ilgalaikės Lietuvos susisiekimo plėtros iki 2050 m. strategijos rengimo

Susisiekimo ministerijos iniciatyva pradedama rengti Lietuvos susisiekimo plėtros iki 2050 m. strategija, kuria siekiama numatyti optimalias ilgalaikes šalies transporto sektoriaus plėtros kryptis ir prioritetus. Pagal pasirašytą strategijos rengimo sutartį ją numatoma parengti iki kitų metų liepos mėnesį. „Ilgalaikė susisiekimo strategija suteiks pagrindą kryptingai, gerąja užsienio valstybių praktika pagrįstai tolimesnei Lietuvos transporto sektoriaus plėtrai. Tai leis […]

  Straipsniai »