Atnaujinta bilietų pardavimo sistema palengvina vasaros keliones: prie sprendimo sukūrimo prisidėjo ir lietuviai

Atnaujinta bilietų pardavimo sistema palengvina vasaros keliones: prie sprendimo sukūrimo prisidėjo ir lietuviai

Vasara – kelionių metas. Ypač didelė apkrova šiuo metu tenka traukiniams, vykstantiems į pajūrį. Praėjusių metų liepą traukinius rinkosi 459 tūkst. gyventojų kai įprastai, rudenį ar žiemą, jų skaičius siekia vidutiniškai apie 400 tūkst. Jau šeštą sezoną skaičiuoja ir papildomas reisas „Pajūrio ekspresas“, suteikiantis keliautojams galimybę pasiekti Palangą, Nidą, Pervalką ir Juodkrantę, tad keleivių vežimo traukiniais bendrovė „LTG Link“ džiaugiasi spėję atnaujinti savo bilietų pardavimų sistemą. Nuo šiol ji veikia kur kas patogiau ir greičiau, o sistemą sukurti padėjo ir Lietuvos bendrovė UAB „Raso“.

Įmonė prisidėjo kuriant ir diegiant mobilių kasos aparatų sprendimą, kuriais konduktoriai-kontrolieriai traukiniuose parduoda bei atspausdina vietoje įsigyjamus bilietus. Su tuo pačiu įrenginiu jie gali ir automatizuotai patikrinti keleivių jau turimus bilietus. Procesas vyksta greičiau, patogiau ir suteikia keleiviams dar daugiau komforto, keliaujant traukiniais.

Aparatas telpa delne

 Sprendimas sukurtas taip, kad būtų taupomas keleivių laikas, o konduktoriams-kontrolieriams tikrinti ir parduoti bilietus nekiltų keblumų. Mobiliame delninuke, kuris savo išvaizda primena planšetinį kompiuterį, pasirenkami reikalingi kriterijai, pavyzdžiui, kelionės tikslas ar keleiviui taikoma nuolaida, o nešiojamas kasos aparatas fiksuoja pirkimo-pardavimo procesą bei atspausdina kelionės bilietą. Šiuo metu įdiegti 85 mobiliųjų kasų komplektai, sudaryti iš specializuotų delninukų „Chipherlab RS35“ ir kompiuterinių kasos aparatų „POS Raso-12“, kuriais aprūpinti visi „LTG Link“ traukiniuose dirbantys konduktoriai-kontrolieriai.

„Įdiegėme dviejų komponentų įrangą – spausdintuvą su fiskaline dalimi bei delninuką. Tai patogus ir modernus sprendimas, palengvinantis bilietų pardavėjų ir kontrolierių darbą. Delninukas turi didelės talpos bateriją, kuri veikia visas aštuonias darbo valandas ir net ilgiau, naudojant pačiu intensyviausiu režimu. Tuo tarpu spausdintuvas su fiskaline dalimi veikia kaip nešiojamas kasos aparatas ir kelionės bilieto spausdintuvas viename“, – pasakoja „Raso“ pardavimų vadovas Ričardas Tamašiūnas.

Į delną telpančiame įrenginyje integruotas ir skeneris, todėl bilietus galima ne tik parduoti, bet ir vykdyti automatizuotą jų patikrą nuskenuojant bilietų brūkšninį kodą – tai daug greitesnis ir patikimesnis sprendimas, sutaupantis nemažai kontrolierių darbo laiko.

„LTG Link“ yra viena didžiausių Lietuvos įmonių, naudojančių šią dvikomponentę kasos aparatų sistemą savo veikloje. Diegiant naująją įrangą kartu buvo atnaujintos ir sumodernintos sistemos, kurios leidžia įrangos komponentams keistis informacija dar greičiau bei spausdinti ir tikrinti bilietus be trikdžių. Šis sprendimas – visiškai naujai sukurtos bilietų pardavimo sistemos dalis“, – teigia R. Tamašiūnas.

Sprendimą sukūrusi ir įdiegusi bendrovė teikia ir įrangos priežiūros paslaugas. Jei kuriam nors įrenginiui kažkas atsitiktų – jis pakeičiamas pakaitiniu, kol bus sutaisytas sugedęs įrenginys. Taip užtikrinamas nepertraukiamas paslaugų teikimas ir sklandžios keleivių kelionės traukiniais. 

Padėjo kolegoms iš Estijos

Vis dėlto didžiausiu iššūkiu modernizuojant „LTG Link“ nuotolinių bilietų pardavimą traukiniuose tapo ne pati įranga, o programiniai sprendimai. R. Tamašiūno teigimu, diegiant kelių komponentų įrangą, ypač svarbus sklandus informacijos perdavimas tarp įrenginių, tačiau vien to neužtenka. Būtina atitikti valstybės nustatytus įrangos fiskalinius reikalavimus.

„Tam, kad viskas veiktų sklandžiai, svarbus tinkamas programinio sprendimo ir įrangos integravimas. Dažnai kyla daug iššūkių, kadangi programinis sprendimas turi ne tik užtikrinti duomenų perdavimą, bet ir prisitaikyti prie fiskalinių reikalavimų. Programavimo procesas sudėtingas, tačiau mes padėjome rasti sprendimą ir traukiniuose esanti įranga veikia sklandžiai bei atitinka visus apskaitos reikalavimus, – įsitikinęs R. Tamašiūnas.

 Naują „LTG Link“ bilietų sistemą kūrė ir diegė Estijos bendrovė „Turnit“, kuri yra viena iš Europos viešojo transporto sektoriaus bilietų sistemų tiekėjų lyderių. Vis dėlto Estijoje kasos aparatai veikia kitokiu principu, juose nėra naudojami fiskaliniai blokai, kaip Lietuvoje, todėl lietuvių įmonės turima patirtis padėjo sklandžiai įdiegti reikiamas funkcijas.

„Kasos aparatas turi būti sertifikuotas ir registruotas Valstybinėje mokesčių inspekcijoje, o integracija atliekama pagal šalyje galiojančius apskaitos įstatymus, kurie kiekvienoje valstybėje skiriasi. Ypač daug iššūkių kėlė tai, kad Lietuva yra fiskalinė valstybė, o Estija – ne. Daug laiko ir dėmesio skyrėme kolegų iš Estijos konsultavimui, tiek kuriant programinį kodą, tiek atliepiant Lietuvos įstatymuose numatytą tvarką. Padėjome jiems suprasti mūsų rinką ir kasos aparatams keliamus reikalavimus“, – pasakoja R. Tamašiūnas.

Lietuvių įmonės sukurtas mobiliųjų kasų sprendimas galės būti pritaikytas ir kitose veiklose, ypač tose, kur greitai, mobiliai ir patikimai reikia parduoti arba patikrinti didelius bilietų kiekius arba atlikti daug pardavimo operacijų.

Daugiau informacijos:

Ričardas Tamašiūnas

UAB „Raso“ pardavimų vadovas

+37069927751

r.tamasiunas@raso.lt

www.raso.lt

Pranešimą paskelbė: Ieva Kniukštienė, Komunikacijos agentūra „Chestnut“ (MB „Žydintis kaštonas“)

Rekomenduojame

Ekspertai apie vairuotojų atidumą: ketvirtadalis automobilių apgadinimų padaromi judant atbulomis

Ekspertai apie vairuotojų atidumą: ketvirtadalis automobilių apgadinimų padaromi judant atbulomis

Eismo dalyvių tyrimai rodo, kad vairuotojas, naudodamas atbulinę pavarą, per metus vidutiniškai nuvažiuoja pusantro kilometro. Tačiau, draudikų duomenimis, ne kiekvienam vairuojančiajam šį atstumą pavyksta įveikti sklandžiai – nepadarius žalos kitiems. „Gjensidige“ statistika rodo, kad vienas iš penkių automobilių, kuriam draudimas atlygina žalą, apgadinamas važiuojant atbuline eiga. Vidutinė išmokos suma pastaraisiais metais tokių susidūrimų atvejais išaugo […]

Dėl paskelbto Kinijos sprendimo nutraukti bendradarbiavimą su Lietuva tarptautinio kelių transporto srityje

Dėl paskelbto Kinijos sprendimo nutraukti bendradarbiavimą su Lietuva tarptautinio kelių transporto srityje

Susisiekimo ministerija reiškia apgailestavimą, kad Kinijos Liaudies Respublika penktadienį paskelbė taikysianti sankcijas su verslo misija Taipėjuje viešėjusiai susisiekimo viceministrei Agnei Vaiciukevičiūtei ir nutrauksianti ryšius su Lietuva tarptautinio kelių transporto srityje. Pekinas renkasi ir toliau  tęsti ir stiprinti dar pernai pradėtų neteisėtų veiksmų prieš Europos Sąjungos narę – Lietuvą – kursą. Tai ne tik neprisideda prie […]

Regarding the announced decision of China to suspend cooperation with Lithuania in the field of international road transport

Regarding the announced decision of China to suspend cooperation with Lithuania in the field of international road transport

The Ministry of Transport and Communications expresses its regret that the People’s Republic of China decided to sanction Agnė Vaiciukevičiūtė, the Deputy Minister of Transport and Communications, who has been visiting Taipei with a business mission, and to suspend relations with Lithuania in the field of international road transport. Beijing further continues and fortifies illegal […]

Su Azija prekiaujantys Lietuvos verslai suka galvas dėl pabrangusio dolerio

Su Azija prekiaujantys Lietuvos verslai suka galvas dėl pabrangusio dolerio

Ženkliai pabrangęs JAV doleris su Azijos šalimis prekiaujančius Lietuvos verslus verčia mažinti pelną bei kelti produktų kainą, mat importo kaštai išaugo net iki 20%, JAV doleriui ir toliau išliekant populiariausia valiuta atsiskaitant su šiuo regionu. Kainų augimui įtaką daro ir logistikos problemos. Tačiau norintys bent kiek sumažinti praradimus verslininkai rado alternatyvą – atsiskaityti vietinėmis valiutomis, […]

Lithuania and Taiwan to develop cooperation in transport

Lithuania and Taiwan to develop cooperation in transport

Agnė Vaiciukevičiūtė, Deputy Minister of Transport and Communications, Algis Latakas, CEO of the Klaipėda State Seaport Authority (KVJUD), together with the delegation of Lithuanian business representatives, completed their official visit in Taipei, the capital of Taiwan, Hsinchu, Taichung, Tainan and Kaohsiung. The beginning of strengthening bilateral business relations was marked by the Memorandum of Understanding […]

Pusė lietuvių aumobilių pirmo techninės būklės egzamino neišlaiko

Pusė lietuvių aumobilių pirmo techninės būklės egzamino neišlaiko

Lietuvoje asmeniniai lengvieji automobiliai, kaip ir motociklai bei mopedai, atlikti techninę apžiūrą (TA) vežami po 3 metų nuo pirmosios registracijos, o po to, kas dvejus metus. Tačiau TA stotyse dirbantys specialistai pastebi, kad pirmuoju bandymu teigiamą periodinės techninės apžiūros vertinimą gauna vidutiniškai apie 50-52 proc. transporto priemonių. Galima daryti išvadą, kad pusė Lietuvos automobilių iki […]