Ateities transportas: Estijoje testuojamos ilgesnių ir sunkesnių krovinių gabenimo galimybės

Ateities transportas: Estijoje testuojamos ilgesnių ir sunkesnių krovinių gabenimo galimybės

Estijos transporto departamentas ir pirmaujanti pasaulyje logistikos įmonė „DB Schenker“ išbandė autotraukinio, kurio ilgis didesnis nei 25 metrai, o svoris – 60 tonų, panaudojimo galimybes. Tokio dydžio krovinių transportavimas būtų kur kas ekologiškesnis ir efektyvesnis.

Tris dienas kelyje tarp Talino ir Tartu „Schenker“ vykdė bandymus, kuriems buvo naudojamos trys pilnai pakrautos transporto priemonės. Estijos transporto departamentas analizuos rezultatus, iš kurių paaiškės, ar ilgesni autotraukiniai yra efektyvesni, ir kiek jų naudojimas įtakoja aplinką bei kelius.

„Estijoje atlikti bandymai suteiks svarbios informacijos, kuri bus naudinga ir Lietuvai“, – sako „Schenker“ vadovas Lietuvoje Audrius Sungaila.

Šiuo metu Lietuvoje didžiausias leistinas priekabos ilgis yra 18,75 metro. „Ilgesnių sunkvežimių naudojimas gali tapti nauju Lietuvos standartu, kurio Estija siekia atlikdama šiuos bandymus ir kuris jau galioja Šiaurės šalyse“, – pažymi A.Sungaila.

Sunkvežimias, kurių ilgis 25,25 metrai, vienu reisu galima pervežti 13 tonų krovinių daugiau nei dabar, tad juos naudojant tarpmiestinis krovinių transportas taptų daug efektyvesnis.

Šiaurės šalių patirtis ir turimi duomenys rodo, kad naudojant ilgesnes transporto priemones, trečdaliu sumažėja degalų sąnaudos ir eismo srautai, be to, kroviniams gabenti prireikia mažiau darbo jėgos. Ilgesni sunkvežimiai reiškia, kad per metus nuvažiuojama mažiau milijonų kilometrų. Sumažinus kelionių skaičių, pagerėja kelių eismo saugumas ir sumažėja išmetamo CO2 emisijos.

Nuotraukoje:

Bandymų metu tarp dviejų didžiausių Estijos miestų – Talino ir Tartu buvo renkami efektyvumo duomenys gabenant krovinius 3 transporto priemonėmis: vienas 25,25 metro 8 ašių sunkvežimis, kurios registravimo masė yra 60 tonų, viena įprasta puspriekabė, kurios ilgis 16,5 metro ir vienas 10 metrų ilgio krovininis sunkvežimis.

Bandymų vaizdo įrašą galima rasti čia: https://we.tl/t-AbYTq5coRO

Pranešimą paskelbė: Ieva Šimkūnaitė-Jansonienė, KPMS ir partneriai

Kiti skelbimai:
 
TOMS Geo Lace Women's Alpargata Black 40
 
GEOX Kilwi Girl J02D5B0MABC Pink C8172 32
 
Camper Peu Cami 17665-014 Black 42
 
Crocs™ Crocband™ Black 44,5
 
BIOMECANICS 212164 Blanco/Multi 27

Rekomenduojame

M. Skuodis: pietinės Klaipėdos uosto dalies plėtra – potencialas naujiems kroviniams ir investicijoms pritraukti

M. Skuodis: pietinės Klaipėdos uosto dalies plėtra – potencialas naujiems kroviniams ir investicijoms pritraukti

Lankydamiesi šiandien Klaipėdoje Ministrė Pirmininkė Ingrida Šimonytė ir susisiekimo ministras Marius Skuodis apžiūrėjo per pastaruosius metus išplėtotą Malkų įlanką bei perspektyvinę pietinę dalį, kurioje artimiausiais metais planuojama dideli darbai. Sėkmingai atliktos investicijos į Malkų įlanką Klaipėdos uostui jau leidžia užsitikrinti dar tvirtesnes pozicijas laivų remonto rinkoje, didinti krovos pajėgumą, o numatoma pietinės uosto dalies plėtra […]

Klaipėdoje Premjerė ir susisiekimo ministras dalyvaus naujo lietuviško kelto vardo suteikimo ceremonijoje ir apžiūrės plėtojamą pietinę uosto dalį

Klaipėdoje Premjerė ir susisiekimo ministras dalyvaus naujo lietuviško kelto vardo suteikimo ceremonijoje ir apžiūrės plėtojamą pietinę uosto dalį

Penktadienį, liepos 23 d., Ministrė Pirmininkė Ingrida Šimonytė ir susisiekimo ministras Marius Skuodis lankysis Klaipėdoje, kur dalyvaus naujo „Smiltynės perkėlos“ kelto vardo suteikimo ceremonijoje, laivu plauks ir apžiūrės Malkų įlanką bei Klaipėdos uosto pietinę dalį, kurioje artimiausiais metais planuojama didelė plėtra. „Smiltynės perkėlai“ pastatytas 60 m ilgio, 14 m pločio universalus keleivinis-krovininis keltas „Klaipėda“ išskirtinis […]

Pandemija Lietuvos aviacijoje – kada grįšime į įprastas vėžes?

Pandemija Lietuvos aviacijoje – kada grįšime į įprastas vėžes?

Netikėtai pasaulį užklupęs Covid-19 iš esmės sukrėtė aviacijos industriją. Siekiant suvaldyti virusą, lyg tol klestėjusi sfera kone pernakt smuko į dar neregėtas žemumas. Nacionalinės aviacijos asociacijos LAVIA teigimu, prireiks bent dviejų metų, kol sugrįšime į 2019 metais pasiekto aviacijos piko laikus. Asociacijos prielaida remiasi optimistinėmis prognozėmis, laikantis pozicijos, kad pasaulinė pandeminė situacija gerės arba bent […]

Marius Skuodis approved the new Board of Lietuvos geležinkeliai, AB

Marius Skuodis approved the new Board of Lietuvos geležinkeliai, AB

Upon the approval of the Minister of Transport and Communications, the newly formed Board of Lietuvos geležinkeliai, AB (LTG) takes up its duties. It consists of 7 members; i.e. five independent members: Dalia Andrulionienė, Eugenijus Preikša, Bernard Guillelmon, Kęstutis Šliužas, Aurimas Vilkelis; and 2 members delegated by the Ministry of Transport and Communications: Romas Švedas […]

Skelbiami mėgėjiškų vaizdo siužetų saugaus eismo tema konkurso nugalėtojai

Skelbiami mėgėjiškų vaizdo siužetų saugaus eismo tema konkurso nugalėtojai

Paaiškėjo valstybės įmonės Lietuvos automobilių kelių direkcijos (toliau – Kelių direkcija) skelbto mėgėjiškų vaizdo siužetų saugaus eismo tema konkurso nugalėtojai. I grupėje, kurioje varžėsi 12-18 metų amžiaus autorių sukurti vaizdo siužetai geriausiais pripažinti vaizdo siužetai „Saugok save“ (autorius Lukas Pacevičius iš Vilniaus) ir „Vairuodamas nesinaudok telefonu!“ (autoriai Benas ir Darius Bačkaičiai iš Kauno). III grupėje, […]

M. Skuodis patvirtino naują „Lietuvos geležinkelių“ valdybą

M. Skuodis patvirtino naują „Lietuvos geležinkelių“ valdybą

Susisiekimo ministrui Mariui Skuodžiui patvirtinus, darbą pradeda naujos sudėties AB „Lietuvos geležinkeliai“ (LTG) valdyba. Ją sudaro 7 nariai: penki nepriklausomi – Dalia Andrulionienė, Eugenijus Preikša, Bernardas Guillelmonas, Kęstutis Šliužas, Aurimas Vilkelis ir du Susisiekimo ministerijos deleguoti nariai – Romas Švedas ir Agnė Amelija Mikalonė. Nauja LTG valdyba buvo renkama po to, kai sausį susisiekimo ministras […]