Ateities transportas: Estijoje testuojamos ilgesnių ir sunkesnių krovinių gabenimo galimybės

Ateities transportas: Estijoje testuojamos ilgesnių ir sunkesnių krovinių gabenimo galimybės

Estijos transporto departamentas ir pirmaujanti pasaulyje logistikos įmonė „DB Schenker“ išbandė autotraukinio, kurio ilgis didesnis nei 25 metrai, o svoris – 60 tonų, panaudojimo galimybes. Tokio dydžio krovinių transportavimas būtų kur kas ekologiškesnis ir efektyvesnis.

Tris dienas kelyje tarp Talino ir Tartu „Schenker“ vykdė bandymus, kuriems buvo naudojamos trys pilnai pakrautos transporto priemonės. Estijos transporto departamentas analizuos rezultatus, iš kurių paaiškės, ar ilgesni autotraukiniai yra efektyvesni, ir kiek jų naudojimas įtakoja aplinką bei kelius.

„Estijoje atlikti bandymai suteiks svarbios informacijos, kuri bus naudinga ir Lietuvai“, – sako „Schenker“ vadovas Lietuvoje Audrius Sungaila.

Šiuo metu Lietuvoje didžiausias leistinas priekabos ilgis yra 18,75 metro. „Ilgesnių sunkvežimių naudojimas gali tapti nauju Lietuvos standartu, kurio Estija siekia atlikdama šiuos bandymus ir kuris jau galioja Šiaurės šalyse“, – pažymi A.Sungaila.

Sunkvežimias, kurių ilgis 25,25 metrai, vienu reisu galima pervežti 13 tonų krovinių daugiau nei dabar, tad juos naudojant tarpmiestinis krovinių transportas taptų daug efektyvesnis.

Šiaurės šalių patirtis ir turimi duomenys rodo, kad naudojant ilgesnes transporto priemones, trečdaliu sumažėja degalų sąnaudos ir eismo srautai, be to, kroviniams gabenti prireikia mažiau darbo jėgos. Ilgesni sunkvežimiai reiškia, kad per metus nuvažiuojama mažiau milijonų kilometrų. Sumažinus kelionių skaičių, pagerėja kelių eismo saugumas ir sumažėja išmetamo CO2 emisijos.

Nuotraukoje:

Bandymų metu tarp dviejų didžiausių Estijos miestų – Talino ir Tartu buvo renkami efektyvumo duomenys gabenant krovinius 3 transporto priemonėmis: vienas 25,25 metro 8 ašių sunkvežimis, kurios registravimo masė yra 60 tonų, viena įprasta puspriekabė, kurios ilgis 16,5 metro ir vienas 10 metrų ilgio krovininis sunkvežimis.

Bandymų vaizdo įrašą galima rasti čia: https://we.tl/t-AbYTq5coRO

Pranešimą paskelbė: Ieva Šimkūnaitė-Jansonienė, KPMS ir partneriai

Kiti skelbimai:
 
Kaunas Hockey ledo ritulys
 
Kaip serviruoti stalą gimtadienio šventei?
 
Kuo metalinės tvoros pranašesnės?
 
Pastolių nuoma Kaune palankiomis sąlygomis
 
Įrankių nuoma Klaipėdoje ir kituose miestuose

Rekomenduojame

DPF filtro valymas – tik su specialistais

DPF filtro valymas – tik su specialistais

Gamintojai kurdami mašiną kiekvieną jos dalį pasirenka labai atsakingai. Tik jų visuma gali užtikrinti, kad transporto priemonė funkcionuos tinkamai. Keista, kad naudodamiesi mašinomis savininkai išima dalis, kurios jiems atrodo nereikalingos, galiausiai, sertifikuotas, konkrečiai pritaikytas – keičia kitomis, dažnai pigesnėmis, kurios gaminamos iš visai kitokių medžiagų nei originalas. Tai dažniausiai ne tik trumpina transporto priemonės funkcionalumą, […]

Ministerija siūlo tikrinti subrangovus nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbioms įmonėms atliekant viešuosius pirkimus

Ministerija siūlo tikrinti subrangovus nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbioms įmonėms atliekant viešuosius pirkimus

Susisiekimo ministerija, siekdama padidinti viešųjų pirkimų proceso efektyvumą ir skaidrumą, atkreipia dėmesį į būtinybę plėsti nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių įmonių ketinamų sudaryti sandorių patikrą ir numatyti galimybę patikrinti ne tik sandorio šalį, bet ir subrangovus. „Vykdant ministerijos valdomų įmonių ketinamų sudaryti sandorių patikrą, pasitaiko situacijų, kai riziką nacionalinio saugumo interesams kelia ne kita sandorio šalis, […]

Keičiantis Kelių eismo taisyklėms, transporto priemonių nebus galima statyti įvažiavimų į teritorijas sankirtose ir arčiau kaip 5 m atstumu nuo jų

Keičiantis Kelių eismo taisyklėms, transporto priemonių nebus galima statyti įvažiavimų į teritorijas sankirtose ir arčiau kaip 5 m atstumu nuo jų

Nuo Naujųjų metų įsigalios dalis Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimų, todėl Susisiekimo ministerija kviečia vairuotojus iš anksto pasiruošti būsimiems pokyčiams. Eismo dalyviai raginami atkreipti dėmesį, kad nuo sausio 1 d. bus draudžiama stovėti gatvės ir įvažiavimo į  teritoriją sankirtoje ir arčiau kaip 5 m atstumu nuo jos – taip siekiama užtikrinti eismo saugumą ir sudaryti […]

Paleidžiamas eismas Lentvario tuneliu

Paleidžiamas eismas Lentvario tuneliu

Gruodžio 1 d., 13 val. vyks eismo paleidimo per Lentvario tunelį po geležinkelio pervaža simbolinis renginys. Dalyvauja susisiekimo viceministras Julius Skačkauskas, Trakų rajono meras Andrius Šatevičius, AB „LTG Infra“ generalinis direktorius Karolis Sankovski, VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijos direktorius Remigijus Lipkevičius ir rangovų atstovai. Lentvario geležinkelio pervažos rekonstrukcijos ir tunelio valstybinės reikšmės rajoninio kelio Nr. […]

Valstybinės reikšmės keliuose veikia dar 56 vidutinio greičio matavimo sistemos

Valstybinės reikšmės keliuose veikia dar 56 vidutinio greičio matavimo sistemos

Valstybinės reikšmės keliuose veikia dar 56 vidutinio greičio matavimo sistemos (toliau – VGMS). Iš viso valstybinės reikšmės keliuose šiuo metu veikia 162 vidutinio greičio matuokliai 81 kelio ruože ir 70 momentinio greičio matuoklių, išdėstytų pavojinguose taškuose. Šie matuokliai fiksuoja greičio pažeidimus, kelių mokesčio sumokėjimo, techninės apžiūros ir civilinės atsakomybės draudimo galiojimą.  Planuojama, kad  kitais metais […]

Užburtas elektromobilių ratas: išeiti iš jo gali padėti ir verslas

Užburtas elektromobilių ratas: išeiti iš jo gali padėti ir verslas

Nepaisant skiriamos paramos už tradicinio automobilio iškeitimą į elektrinį, Lietuvoje šios aplinkai draugiškos transporto priemonės vis dar išlieka gan retas reiškinys. Vienas pagrindinių stabdžių –nepakankamai išplėtotas įkrovimo tinklas. Nors valstybė žada tinklą plėsti, iš užburto rato padėti ištrūkti gali ir verslo iniciatyvos. Lietuva yra trečia mažiausią elektromobilių įkrovimo stotelių tinklą turinti šalis tarp 27 Europos […]