Ateities logistiką: ką rinksis klientas 2025 m.?

1

Ateities logistiką: ką rinksis klientas 2025 m.?

Transporto ir logistikos srityje labai svarbią dalį užima klientai, kuriems transporto įmonės teikia savo paslaugas. Dėl to svarbu išgirsti, kokia yra klientų nuomonė, įžvalgos apie tai, kas laukia logistikos ateityje. Vilniaus Gedimino technikos universitete (VILNIUS TECH) vykusio Transporto inovacijų forumo metu buvo aptartos logistikos ateities perspektyvos. Diskusijoje dalyvavo „SBA baldų“ tiekimo grandinės vadovė Rita Pelenienė, „Auga Group“ ekologinių produktų vystymo ir komercijos vadovas Laurynas Miškinis ir UAB „Putokšnis“ Pirkimų direktorė Donata Steigvilaitė-Urbietienė. Įmonių atstovai pasidalino savo ateities vizijomis, kaip jų manymu, logistika atrodys ateityje.

Kaip atrodys logistika po penkerių metų?

Diskusijos metu pašnekovai dalijosi įžvalgomis, kaip logistika galėtų atrodyti po 5 metų. Daugelis išsakė norą kryptingai eiti ekologiškumo, žalumo ir skaitmenizacijos keliu. Didžiausios galimybės įžvelgiamos logistikos procesų skaitmenizavime.

Anot „SBA baldų“ tiekimo grandinės vadovės R. Pelenienės, krovinių pervežimo kasdienybėje trūksta uberio. „Norėčiau, kad visi automobiliai ir jų maršrutai būtų matomi viename ekrane, kaip, pavyzdžiui, skrydžių valdymo centre. Kai mano krovinį pasirenka, tuomet aš matau kainą, atvykimo datą, vietą. Man nereikia ieškoti vadybininko, kuriam prisiskambinsiu, o gal ir ne. Dabar gyvename, lyg ežiukai rūke: atsidarę vartus laukiame atvažiuojančio krovinio, o jo kaip nėra, taip nėra. Manau, operatyvinėje veikloje reikia kuo mažiau žmogiško kišimosi, interakcijų. Integracijos norisi ne tik su vežėjais, ekspeditoriais, bet ir su valstybinėmis institucijomis, deklaracijomis, sienų kirtimais“, – sakė ji.

UAB „Putokšnis“ Pirkimų direktorė D. Steigvilaitė-Urbietienė sakė tikinti, kad po penkerių metų įmonės gaminami produktai klientams bus pristatomi ekologišku, žaliu transportu. „Atsidariusi kompiuterio ekraną noriu matyti, kaip ir kur juda kroviniai. Svarbiausia, kad vairuotojams nereikėtų perduoti jokių popierinių dokumentų. Aš norėčiau matyti skaitmenizuotą sistemą“, – įžvalgomis dalijosi moteris.

„Auga Group“ ekologinių produktų vystymo ir komercijos vadovas L. Miškinis  į šią temą pažvelgė kitu kampu. Pasak jo, logistika suvokiama, kaip daikto pergabenimas, perkėlimas erdvėje ar laike. Tai – viena svarbiausių grandinės dalių visame procese. „Mano lūkestis, kad atvykus į biurą, šalia sėdėtų logistas, kuris nėra mano įmonės darbuotojas. Jis – partneris tikrąją to žodžio prasme, kuris ne tik teikia paslaugas, bet ir moko mane, kaip tvariau organizuoti gamybą, grandinę, kad būtų patenkintas ne tik vartotojas, logistas ar užsakymą pateikusi įmonė, bet ir  ta aplinka, kurioje mes egzistuojame. Tvarumas, sprendimų ieškojimas – tai mano lūkestis ir vizija“, – teigė vadovas.

Ekologiškumas, žalumas, tvarumas – svarbūs paslaugų tiekėjų rodikliai

Miškinis teigia, kad ekologija ir tvarumas – įmonės „Auga Group“ strategijos DNR. Tai reiškia, kad įmonės darbuotojai ieško sprendimų visose srityse, pradedant žemės ūkiu, baigiant produktų pristatymu vartotojui. „Kalbant apie logistiką Europoje, prieš 20-30 metų ji buvo atsakinga už 14 proc. kenksmingų medžiagų išmetimo į orą emisijų, o 2018 m. – už 25 proc. Jeigu mes surandame sprendimą, kuris galėtų emisijų skaičių sumažinti bent jau 10-20 proc., tai yra pusė tiek, kiek visas žemės ūkis padaro emisijų. Tai – būtinybė. Pasigendame ir galimybės pasirinkti. Dažniausiai renkamės iš greitumo, pigumo ir kokybės“, – sakė vadovas.

Jo teigimu, dažniausiai du veiksnius suderinti pavyksta, o trečio – ne. Greitai, pigiai, bet nekokybiškai ir pan. Įmonė „SBA baldai“ dirba kartu su „Ikea“ ir žino, ko reikalauja klientai: jie orientuojasi į tvarumą, žalumą, perdirbimą. Deja, įmonės šiuo metu negali pasiūlyti elektrinių sunkvežimių.

Negalime jų nusipirkti, paleisti į apyvartą, pervežinėti gaminius, žaliavas, to tarp pasirinkimų nėra. Tikiuosi, kad tai atsiras. Svarbu, kaip sudėliojame procesus, sugebame tą patį krovinių kiekį pervežti su mažiau vilkikų. Pervežant krovinius reikia loginio mąstymo: kaip sudėlioti logistinį procesą taip, kad nestovėtų tuščias vilkikas, vairuotojas nelauktų. Darbo jėga taip pat labai ribota. Kol nebus tvarių sprendimų, reikia galvoti, kaip tai padaryti gudriau“, – sakė „SBA baldų“ tiekimo grandinės vadovė R. Pelenienė.

UAB „Putokšnis“ savo strategijoje taip pat remiasi ekologija ir žalumu. Įmonė gamina produkciją visame pasaulyje žinomiems prekiniams ženklams. Jie reikalauja, kad visu 100 proc. būtų pagaminti ir pristatyti visiškai žali produktai. „Neturime elektrinių automobilių, tiesiog beldžiamės į duris logistams, ieškome, kas ir kokį ekologišką sprendimą galėtų pasiūlyti“, – teigė UAB „Putokšnis“ Pirkimų direktorė D. Steigvilaitė-Urbietienė.

Pasak jos, šiuo metu geriausia turėti du sprendimus: vieną – pigiai ir greitai, kitą – tvariai ir ekologiškai. Nesvarbu, kiek tai kainuotų. Svarbiausia, kad toks pasiūlymas būtų pateiktas, nes šiandien to labai trūksta.

Ko tikimasi iš partnerių kitais metais?

Miškinis teigia, kad norėtų sulaukti klausimo, kas yra tvarumas todėl, kad kiekvienas žmogus šią sąvoką supranta skirtingai.Turime susitarti, kas tai yra, kaip mes tai matuojame ir tada pradėti siūlyti sprendimus. Tai – mano lūkestis: sulaukti iš logistų tokio pasiūlymo, kad esame pasiruošę, susitariame, kas tai ir imame daryti“, – sakė vyras.

UAB „Putokšnis“ Pirkimų direktorė pritarė šiai nuomonei. Ji iš logistų norėtų sulaukti klausimo, ko reikia įmonei. Šiandien jau nėra kalbama vien tik apie patį paprasčiausią sprendimą – nuvežti arba parvežti krovinį iš taško A į tašką B. „Klausantis skaitmeninių sprendimų, norėtųsi, kad pagaliau pajudėtų skaitmeniniai procesai ir, kad muitinės dokumentai judėtų skaitmenine linkme. Mums būtų paprasčiau ir lengviau“, – teigė D. Steigvilaitė-Urbietienė.

Pasak R. Pelenienės, labai svarbus visos sistemos integravimas: tarpvalstybinis, tarpinstitucinis, verslas-verslui. Taip pat – visų šių punktų vizualumas. Svarbiausia, kad grandinė nenutrūktų prie muitinės ar kokioje kitoje valstybėje.

Simo Bernoto nuotrauka.

Pranešimą paskelbė: Agnė Augustinaitė, Vilniaus Gedimino technikos universitetas

Kiti skelbimai:
 
REIMA Stemu Black 36
 
Crocs™ Classic Glitter Lined Clog Starry Skies Glitter 39,5
 
REIMA Lampi Candy Pink 140
 
REIMA Passo 569408F Black 23
 
Trilliance Shampoo Žvilgesio suteikiantis šampūnas, 1000 ml

Rekomenduojame

Lietuvoje siūloma įrengti didžiausią Baltijos šalyse sunkiasvorių elektromobilių įkrovimo stotelių tinklą

Lietuvoje siūloma įrengti didžiausią Baltijos šalyse sunkiasvorių elektromobilių įkrovimo stotelių tinklą

Per ateinantį dešimtmetį Lietuvoje turėtų būti įrengta didžiausia Baltijos šalyse sunkiasvorių elektromobilių infrastruktūra, apimanti 900 įkrovimo stotelių tinklą.  Tokį tikslą regi Europos automobilių gamintojų asociacija ACEA, Europos Komisiją raginanti skubos tvarka iki 2030 metų įdiegti platų elektrinių sunkiasvorių automobilių infrastruktūros tinklą visoje Bendrijoje. Organizacija remiasi Europos žaliuoju susitarimu dėl klimatui neutralios ir tvarios ekonomikos. Pagal […]

Kvepianti bomba: per karščius automobilių oro gaivikliai gali pridaryti tūkstantinės žalos

Kvepianti bomba: per karščius automobilių oro gaivikliai gali pridaryti tūkstantinės žalos

Lietuvą šiemet aplankė rekordiniai karščiai. Didžiulė kaitra kelia pavojų ne tik gyventojų sveikatai, tačiau ir jų turtui. Visoje šalyje daugėja atvejų, kai dėl didelės oro temperatūros nukenčia automobiliai. Ypatingai stebina sprogstantys oro gaivikliai, kurie pažeidžia automobilių salonus, o didžiausia užfiksuota žala siekia net 6000 eurų. „Susidūrėme su nemažai atvejų, kai dėl karščio išsilydė automobilio salono […]

Akcija „Saugaus eismo stotelės“ – apie saugų mūsų visų eismą keliuose

Akcija „Saugaus eismo stotelės“ – apie saugų mūsų visų eismą keliuose

Valstybės įmonės Lietuvos automobilių kelių direkcijos (toliau – Kelių direkcija) organizuojamos saugaus eismo stotelės pradeda kelionę po Lietuvos miestus ir miestelius. Š. m. rugpjūčio 2 – rugsėjo 3 dienomis Lietuvos miestuose ir miesteliuose veiks 102 saugaus eismo stotelės, kuriose Kelių direkcijos saugaus eismo specialistai konsultuos lankytojus saugaus eismo temomis. Didžiausias dėmesys bus skirtas labiausiai pažeidžiamiems […]

Savivaldybių vietinės reikšmės keliams papildomai paskirstyta 20 mln. eurų

Savivaldybių vietinės reikšmės keliams papildomai paskirstyta 20 mln. eurų

Susisiekimo ministro Mariaus Skuodžio įsakymu Lietuvos savivaldybėms papildomai paskirstyta 20 mln. eurų Kelių priežiūros ir plėtros programos (KPPP) lėšų. Vyriausybei pritarus Susisiekimo ministerijos iniciatyvai, šiemet savivaldybės galės pačios spręsti, kokiems jų valdomiems keliams panaudoti šias KPPP lėšas, kurios iki šiol būdavo skiriamos tik žvyrkeliams asfaltuoti. „Pakeitus teisės aktus, savivaldybės neprivalės joms paskirstomų 20 mln. eurų […]

Greičio mėgėjams šalies lenktynininkai siūlo varžytis ne gatvėje, o trasoje

Greičio mėgėjams šalies lenktynininkai siūlo varžytis ne gatvėje, o trasoje

Palangoje vykusios „Aurum 1006 km“ lenktynės kurortą vėl drebino variklių griausmu, o varžybos nestokojo kvapą gniaužiančių ir neretai pavojingų incidentų. Todėl patys besivaržę lenktynininkai pastebi – greičiui ir azartiškam vairavimui skirtos specialios sąlygos, vieta ir laikas. Ne veltui lenktynių, kurias rėmė ir „Volfas Engelman Nealkoholinis“, dalyviai ragina Lietuvos vairuotojus lenktyniauti trasose, bet ne gatvėse, o norintiems […]

Lietuvoje pristatytas naujasis visiškai elektrinis SUV „Audi Q4 e-tron“

Lietuvoje pristatytas naujasis visiškai elektrinis SUV „Audi Q4 e-tron“

Į Lietuvą atvyko „Audi Q4 e-tron“ – pirmasis Keturių Žiedų markės kompaktinis elektrinis SUV, pasižymintis nulinėmis emisijomis, erdviu salonu, progresyviais valdymo, ekranų ir pagalbinių sistemų sprendimais, o papildytos realybės projekcinis ekranas visiškai nauju būdu apjungia virtualų ir realų pasaulius. Naujųjų „Audi Q4 e-tron“ kainos Lietuvoje prasideda nuo 44 700 eurų. „Elektrinis mobilumas plečiasi į vis […]