Ateities logistiką: ką rinksis klientas 2025 m.?

1

Ateities logistiką: ką rinksis klientas 2025 m.?

Transporto ir logistikos srityje labai svarbią dalį užima klientai, kuriems transporto įmonės teikia savo paslaugas. Dėl to svarbu išgirsti, kokia yra klientų nuomonė, įžvalgos apie tai, kas laukia logistikos ateityje. Vilniaus Gedimino technikos universitete (VILNIUS TECH) vykusio Transporto inovacijų forumo metu buvo aptartos logistikos ateities perspektyvos. Diskusijoje dalyvavo „SBA baldų“ tiekimo grandinės vadovė Rita Pelenienė, „Auga Group“ ekologinių produktų vystymo ir komercijos vadovas Laurynas Miškinis ir UAB „Putokšnis“ Pirkimų direktorė Donata Steigvilaitė-Urbietienė. Įmonių atstovai pasidalino savo ateities vizijomis, kaip jų manymu, logistika atrodys ateityje.

Kaip atrodys logistika po penkerių metų?

Diskusijos metu pašnekovai dalijosi įžvalgomis, kaip logistika galėtų atrodyti po 5 metų. Daugelis išsakė norą kryptingai eiti ekologiškumo, žalumo ir skaitmenizacijos keliu. Didžiausios galimybės įžvelgiamos logistikos procesų skaitmenizavime.

Anot „SBA baldų“ tiekimo grandinės vadovės R. Pelenienės, krovinių pervežimo kasdienybėje trūksta uberio. „Norėčiau, kad visi automobiliai ir jų maršrutai būtų matomi viename ekrane, kaip, pavyzdžiui, skrydžių valdymo centre. Kai mano krovinį pasirenka, tuomet aš matau kainą, atvykimo datą, vietą. Man nereikia ieškoti vadybininko, kuriam prisiskambinsiu, o gal ir ne. Dabar gyvename, lyg ežiukai rūke: atsidarę vartus laukiame atvažiuojančio krovinio, o jo kaip nėra, taip nėra. Manau, operatyvinėje veikloje reikia kuo mažiau žmogiško kišimosi, interakcijų. Integracijos norisi ne tik su vežėjais, ekspeditoriais, bet ir su valstybinėmis institucijomis, deklaracijomis, sienų kirtimais“, – sakė ji.

UAB „Putokšnis“ Pirkimų direktorė D. Steigvilaitė-Urbietienė sakė tikinti, kad po penkerių metų įmonės gaminami produktai klientams bus pristatomi ekologišku, žaliu transportu. „Atsidariusi kompiuterio ekraną noriu matyti, kaip ir kur juda kroviniai. Svarbiausia, kad vairuotojams nereikėtų perduoti jokių popierinių dokumentų. Aš norėčiau matyti skaitmenizuotą sistemą“, – įžvalgomis dalijosi moteris.

„Auga Group“ ekologinių produktų vystymo ir komercijos vadovas L. Miškinis  į šią temą pažvelgė kitu kampu. Pasak jo, logistika suvokiama, kaip daikto pergabenimas, perkėlimas erdvėje ar laike. Tai – viena svarbiausių grandinės dalių visame procese. „Mano lūkestis, kad atvykus į biurą, šalia sėdėtų logistas, kuris nėra mano įmonės darbuotojas. Jis – partneris tikrąją to žodžio prasme, kuris ne tik teikia paslaugas, bet ir moko mane, kaip tvariau organizuoti gamybą, grandinę, kad būtų patenkintas ne tik vartotojas, logistas ar užsakymą pateikusi įmonė, bet ir  ta aplinka, kurioje mes egzistuojame. Tvarumas, sprendimų ieškojimas – tai mano lūkestis ir vizija“, – teigė vadovas.

Ekologiškumas, žalumas, tvarumas – svarbūs paslaugų tiekėjų rodikliai

Miškinis teigia, kad ekologija ir tvarumas – įmonės „Auga Group“ strategijos DNR. Tai reiškia, kad įmonės darbuotojai ieško sprendimų visose srityse, pradedant žemės ūkiu, baigiant produktų pristatymu vartotojui. „Kalbant apie logistiką Europoje, prieš 20-30 metų ji buvo atsakinga už 14 proc. kenksmingų medžiagų išmetimo į orą emisijų, o 2018 m. – už 25 proc. Jeigu mes surandame sprendimą, kuris galėtų emisijų skaičių sumažinti bent jau 10-20 proc., tai yra pusė tiek, kiek visas žemės ūkis padaro emisijų. Tai – būtinybė. Pasigendame ir galimybės pasirinkti. Dažniausiai renkamės iš greitumo, pigumo ir kokybės“, – sakė vadovas.

Jo teigimu, dažniausiai du veiksnius suderinti pavyksta, o trečio – ne. Greitai, pigiai, bet nekokybiškai ir pan. Įmonė „SBA baldai“ dirba kartu su „Ikea“ ir žino, ko reikalauja klientai: jie orientuojasi į tvarumą, žalumą, perdirbimą. Deja, įmonės šiuo metu negali pasiūlyti elektrinių sunkvežimių.

Negalime jų nusipirkti, paleisti į apyvartą, pervežinėti gaminius, žaliavas, to tarp pasirinkimų nėra. Tikiuosi, kad tai atsiras. Svarbu, kaip sudėliojame procesus, sugebame tą patį krovinių kiekį pervežti su mažiau vilkikų. Pervežant krovinius reikia loginio mąstymo: kaip sudėlioti logistinį procesą taip, kad nestovėtų tuščias vilkikas, vairuotojas nelauktų. Darbo jėga taip pat labai ribota. Kol nebus tvarių sprendimų, reikia galvoti, kaip tai padaryti gudriau“, – sakė „SBA baldų“ tiekimo grandinės vadovė R. Pelenienė.

UAB „Putokšnis“ savo strategijoje taip pat remiasi ekologija ir žalumu. Įmonė gamina produkciją visame pasaulyje žinomiems prekiniams ženklams. Jie reikalauja, kad visu 100 proc. būtų pagaminti ir pristatyti visiškai žali produktai. „Neturime elektrinių automobilių, tiesiog beldžiamės į duris logistams, ieškome, kas ir kokį ekologišką sprendimą galėtų pasiūlyti“, – teigė UAB „Putokšnis“ Pirkimų direktorė D. Steigvilaitė-Urbietienė.

Pasak jos, šiuo metu geriausia turėti du sprendimus: vieną – pigiai ir greitai, kitą – tvariai ir ekologiškai. Nesvarbu, kiek tai kainuotų. Svarbiausia, kad toks pasiūlymas būtų pateiktas, nes šiandien to labai trūksta.

Ko tikimasi iš partnerių kitais metais?

Miškinis teigia, kad norėtų sulaukti klausimo, kas yra tvarumas todėl, kad kiekvienas žmogus šią sąvoką supranta skirtingai.Turime susitarti, kas tai yra, kaip mes tai matuojame ir tada pradėti siūlyti sprendimus. Tai – mano lūkestis: sulaukti iš logistų tokio pasiūlymo, kad esame pasiruošę, susitariame, kas tai ir imame daryti“, – sakė vyras.

UAB „Putokšnis“ Pirkimų direktorė pritarė šiai nuomonei. Ji iš logistų norėtų sulaukti klausimo, ko reikia įmonei. Šiandien jau nėra kalbama vien tik apie patį paprasčiausią sprendimą – nuvežti arba parvežti krovinį iš taško A į tašką B. „Klausantis skaitmeninių sprendimų, norėtųsi, kad pagaliau pajudėtų skaitmeniniai procesai ir, kad muitinės dokumentai judėtų skaitmenine linkme. Mums būtų paprasčiau ir lengviau“, – teigė D. Steigvilaitė-Urbietienė.

Pasak R. Pelenienės, labai svarbus visos sistemos integravimas: tarpvalstybinis, tarpinstitucinis, verslas-verslui. Taip pat – visų šių punktų vizualumas. Svarbiausia, kad grandinė nenutrūktų prie muitinės ar kokioje kitoje valstybėje.

Simo Bernoto nuotrauka.

Pranešimą paskelbė: Agnė Augustinaitė, Vilniaus Gedimino technikos universitetas

Kiti skelbimai:
 
Camper Oruga K200157 Multi – Assorted 40
 
Meu Cacho Meu Crush Conditioner Kondicionierius garbanotiems plaukams, 400ml
 
Camper Courb K100531 Grey 45
 
AUDIMAS Švelnūs modalo šortai 2111-249 High Rise Melange S
 
AUDIMAS Prigludusio sil. tamprūs džinsai 2011-142 Phantom W27/L30

Rekomenduojame

Išorinės reklamos prie valstybinės reikšmės kelių gali būti įrengtos tik už kelio apsaugos zonos ribų

Išorinės reklamos prie valstybinės reikšmės kelių gali būti įrengtos tik už kelio apsaugos zonos ribų

Išorinė reklama prie valstybinės reikšmės kelių gali būti įrengta tik už kelio apsaugos zonos ribų. Norint už kelio apsaugos zonos ribų įrengti reklamą, privaloma derinti veiksmus su sklypų savininkais. Leidimų tokio tipo reklamos įrengimui VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcija neišduoda. „Kelio apsaugos zonoje įrengti lauko reklamos stendus visų pirma yra nelegalu. Tačiau svarbiausias aspektas – […]

„Rail Baltica“ kelionę iš Vilniaus į Kauną sutrumpins iki 38 minučių

„Rail Baltica“ kelionę iš Vilniaus į Kauną sutrumpins iki 38 minučių

Kelionės tarp Vilniaus ir Kauno truks vos 38 minutes, Varšuvą, Rygą ir Taliną traukiniu pasieksime greičiau nei lėktuvu, o Vilniaus oro uostas bus lengvai pasiekiamas Lenkijos ir Latvijos gyventojams. Tai tik kelios pagrindinės naudos gyventojams ir verslui, įrengus projekto „Rail Baltica“ Kaunas–Vilnius jungtį, aptartos nuotoliniame susitikime „Rail Baltica“ Lietuvai: vertė regionams“ su Vilniaus regiono atstovais. […]

Susisiekimo ministerija apgailestauja dėl neišsamiai išdiskutuoto skaitmeninio radijo projekto

Susisiekimo ministerija apgailestauja dėl neišsamiai išdiskutuoto skaitmeninio radijo projekto

Susisiekimo ministerija atsiprašo dėl visuomenėje ažiotažą sukėlusio skaitmeninio radijo projekto, pasiūlius jį įtraukti į Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo planą (toliau – RRF). Viceministrė Agnė Vaiciukevičiūtė užtikrina, kad ministerijos politinė komanda dės pastangas, kad suinteresuotoms šalims nekiltų jokių abejonių dėl efektyvaus RRF lėšų panaudojimo ir jomis planuojamų finansuoti susisiekimo ministerijos projektų.  „Ministerija skubotai priėmė sprendimą […]

„Aukštaitijos siaurojo geležinkelio“ vadovo konkursas bus skelbiamas iš naujo

„Aukštaitijos siaurojo geležinkelio“ vadovo konkursas bus skelbiamas iš naujo

Siekdama pritraukti kuo daugiau pretendentų VšĮ „Aukštaitijos siaurasis geležinkelis“ direktoriaus pareigoms eiti, Susisiekimo ministerija informuoja, kad atšaukia balandį paskelbtą įstaigos vadovo konkursą ir artimiausiu metu skelbs naują. Balandį skelbtame konkurse dalyvavo trys kandidatai, tačiau tik vienas iš jų atitiko keliamus reikalavimus. „Neatsiradus dideliam kandidatų susidomėjimui pirmuoju konkursu, paskelbtu balandžio mėnesį, VšĮ „Aukštaitijos siaurasis geležinkelis“ dalininkų […]