Artėjant Vėlinėms, gyventojai gausiai lanko kapus, šiomis dienomis kapines – ypač vakarais – mėgsta filmuoti bei fotografuoti dronų savininkai. „Oro navigacija“ atkreipia dėmesį, kad virš dalies kapinių, ar jų prieigų, bepiločių orlaivių eismas yra ribojimas ar net visai draudžiamas, o kiekvienam skrydžiui reikia ruoštis iš anksto.
„Paprastai dronus gyventojai naudoja pramogai, tačiau būtina suprasti, kad kiekvienas skrydis yra dalyvavimas oro eisme. Todėl skrydį reikėtų vykdyti atsakingai, laikantis numatytų taisyklių ir gerbiant kitus žmones bei jų poreikius. Tas ypač svarbu per Vėlines, kurios daug kam yra rimties metas“, – sako „Oro navigacija“ vadovas Saulius Batavičius.
Kartais gali prireikti ir Kariuomenės leidimo
„Oro navigacija“ primena, kad dronų skrydį reikėtų planuoti iš anksto. Prieš skrydį būtina patikrinti ar teritorija, kurioje numatomas skrydis, nepatenka į draudžiamąją arba ribojamąją zoną.
Tą galima padaryti tinklalapyje https://utm.ans.lt/, kuriame pateiktas detalus žemėlapis su visomis bepiločių orlaivių sistemų (UAS) geografinėmis zonomis ir kitais oro erdvės apribojimais.
Jeigu planuojama skristi šiose zonose, tą galima daryti tik gavus atsakingos institucijos arba teritorijos savininko leidimą – priešingu atveju skrydis nebus legalus. Ten kur yra visai aviacijai draudžiamos zonos, būtina gauti Lietuvos Kariuomenės Karinių oro pajėgų leidimą.
Pažeidėjui gresia ne tik bauda, bet ir drono konfiskacija
Galiojantys teisės aktai numato, kad už skrydžius be leidimo draudžiamose ir ribojamose zonose, gali būti baudžiama administracine tvarka. Bauda už pirmą pažeidimą gali siekti nuo 400 Eur iki 800 Eur, taip pat numatyta galimybė konfiskuoti droną ir jo valdymo įrangą.
Jei pažeidimas pasikartoja, galimos skirti baudos dydis auga nuo 800 Eur iki 1200 Eur (ar net daugiau), taip pat konfiskuojami įrenginiai.
Pranešimą paskelbė: Tomas Andriukonis, UAB „INK agency“
„Via Lietuva“ primena, kad artėjant savaitgaliui, kai Lietuvoje bus minimos Vėlinės, eismo srautai keliuose tradiciškai išaugs. Daug žmonių vyks lankyti artimųjų kapų įvairiuose šalies regionuose, todėl vairuotojai raginami būti itin atidūs, planuoti keliones iš anksto ir laikytis Kelių eismo taisyklių bei atsižvelgti į valstybinės reikšmės keliuose vykdomus kelių bei tiltų remonto darbus. „Šiuo laikotarpiu vairuotojų […]
Reaguodamas į suaktyvėjusius Lietuvos oro erdvės pažeidimus, kuriuos sukelia iš Baltarusijos teritorijos paleidžiami kontrabandiniai balionai, susisiekimo ministras Juras Taminskas oficialiai kreipėsi į Tarptautinės civilinės aviacijos organizacijos (ICAO) generalinį sekretorių Juaną Carlosą Salazarą bei Europos Komisijos Mobilumo ir transporto (DG MOVE) generalinę direktorę Magdą Kopczyńską. Kreipimesi į ICAO ministerija prašo įvertinti neteisėtus ir grėsmę aviacijos saugumui […]
Lietuvos vairuotojų šią žiemą magistralėje A1 Vilnius–Kaunas ir A5 automagistralėje nuo Garliavos iki Marijampolės laukia naujovė – dinaminis padidinto greičio režimas. Esant palankioms oro sąlygoms, čia bus galima važiuoti greičiau – iki 130 km/val. vietoj dabar galiojančio 110 km/val. greičio. Šiuo metu 130 km/val.greičio režimas galioja tik šiltuoju laikotarpiu (nuo balandžio 1 d. iki lapkričio […]
Kolekcinių automobilių platforma „Commody“ atveria iki šiol tik siauram ratui prieinamą kolekcinių automobilių rinką plačiajai visuomenei ir pristato pirmąjį investicinį automobilį. Nuo šiol kiekvienas norintis gali tapti legendinio 2003 m. „Porsche 911 Turbo“, dar žinomo kaip „Porsche 996“, bendrasavininku bei kurti savo svajonių kolekciją. Pirmasis parduodamas automobilis – išskirtinis ryškiai geltonas (angl. „Speed Yellow“) 2003 […]
„Via Lietuva“ informuoja apie sezoninius Kelių eismo taisyklių pasikeitimus: nuo lapkričio 1 d. mažėja maksimalus leistinas važiavimo greitis automagistralėse ir greitkeliuose, prasideda žieminių padangų sezonas. Nuo lapkričio 1 d. iki kovo 31 d. lengvaisiais automobiliais, krovininiais automobiliais, kurių didžiausioji leidžiamoji masė ne didesnė kaip 3,5 t, motociklais ir triračiais automagistralėse ir greitkeliuose leidžiama važiuoti ne […]
Lietuvos oro uostai (LTOU) pradeda pasirengimą teisiniam procesui, kurio tikslas – apginti savo ir partnerių interesus. Kol kas dėl balionų iš Baltarusijos patirti nuostoliai nėra apibrėžti, tačiau akivaizdu, kad padaryta reikšminga tiesioginė ir netiesioginė žala valstybei, keleiviams, Lietuvos oro uostams, oro bendrovėms ir kitiems partneriams. „Svarbiausia – keleivių ir gyventojų saugumas. Privalome aiškiai parodyti, kad […]