Ar verta persėsti į hibridinį automobilį?

1

Ar verta persėsti į hibridinį automobilį?

Per pirmojo karantino piką pavasarį – kovo-balandžio mėnesiais gatvėse buvo žymiai mažiau praeivių ir transporto. Pravėrę langą galėjome džiaugtis tyla ir švaresniu oru. Šiuo metu miestų gatvėse vėl garsiai riaumoja automobiliai ir girdimas triukšmas skatina susimąstyti: ar įmanoma patogiai keliauti kur kas tylesnėmis ir aplinkai draugiškesnėmis transporto priemonėmis?

Pasirodo, ant dviračio sėsti nebūtina. Alternatyva įprastiems yra hibridiniai automobiliai, kurie dirba tyliai, yra itin ekonomiški, o norintiems juos įsigyti netgi taikoma valstybės parama.

Hibridas – ne naujiena ir lietuviams

Manantiems, kad hibridiniai automobiliai yra tik pastarųjų metų naujovė – reiktų pasidomėti istorija. Pasirodo, tokios transporto priemonės pradėtos kurti dar XIX a. pabaigoje. Jos itin išpopuliarėjo prieš kelis dešimtmečius, kuomet vienas populiariausių Japonijos automobilių gamintojų – „Toyota“ – sukūrė pirmąjį pasaulyje masinės gamybos, kiekvienam prieinamą hibridinį modelį „Toyota Prius“. Šiuo metu jis yra tapęs hibridinio automobilio sinonimu.

Tokie automobiliai ne naujiena ir lietuviams. Remiantis „Regitros“ duomenimis, registruotų hibridinių lengvųjų automobilių Lietuvoje jau yra 28 tūkst. Ir šis skaičius sparčiai didėja – per du metus jis išaugo beveik dvigubai: nuo 13 tūkst. 2019 m. sausio 1 d. iki 28 251 šių metų sausio 1 d.

Hibrido ypatybė – 2 varikliai

Didžiausia intriga – hibridiniuose modeliuose nepriekaištingai veikia nebe vienas, kaip įprasta, o du – benzininis ir elektrinis varikliai. Tai leidžia itin efektyviai išnaudoti tiek elektros, tiek vidaus degimo variklio generuojamą energiją.

Nedidelius atstumus mieste su hibridiniu automobiliu galima keliauti išvis be degalų – veikiant tik elektros varikliui. Jis ypač pasitarnauja ten, kur benzininio variklio sąnaudos įprastai būna labai didelės: judant atbuline eiga, pajudant iš vietos, parkuojantis ir pan. Važiuojant ilgesnius atstumus, automatiškai įsijungia įprastas benzininis variklis.

Važiuoja pigiau, teršia mažiau

Hibridiniai automobiliai patrauklūs ir dėl ekonomiškumo – tikrai neplonina juos vairuojančiųjų piniginės. Pavyzdžiui, naujajam „Toyota Yaris Hybrid“ 100 km tereikia vos nuo 3,8–4,0 l degalų.

Neįkraunamiems hibridinių automobilių vairuotojams išvis nereikia rūpintis elektros energijos papildymu: priešingai nei elektromobiliams, „Toyota“ hibridiniams modeliams įkrovimas nereikalingas.

Žinoma, aukumuliatoriaus gyvybę palaikyti būtina, – tačiau jis kraunasi pats, naudodamas perteklinę kinetinę energiją ir keliaujant, kaip įprasta, tereikia prisipildyti degalų baką įprastoje degalinėje.

Jokių taršos mokesčių ir piniginės lengvatos

Hibridiniai automobiliai taupyti padeda ne tik degalų sąskaita – šiais metais liepą įvestas taršos mokestis netuštins tokius automobilius vairuojančiųjų kišenės.

Mokestis taikomas tik transporto priemonėms, kurių išskiriamas CO2 kiekis viršija 130 g/km, – o tai gali būti ir naujutėlaitis tik benzinu varomas automobilis. Štai nauji hibridiniai – taršos ribos neperžengia. 

Be to, įsigyjant hibridinį automobilį, galima pasinaudoti valstybės parama. Nuo 2019 m. pab. Aplinkos ministerija gali skirti iki 1 000 Eur kompensaciją, jei savo senąjį automobilį atiduodate utilizavimui ir perkate hibridinį, – nesvarbu naują, ar naudotą.

Su taršiu automobiliu į miestą nebeįvažiuosite?

Pasidomėti hibridais ypač verta, jei keliaujate savo transportu ar gyvenate svetur, lankote užsienyje esančius giminaičius. Europoje hibridinių automobilių pranašumai prieš, pavyzdžiui, benzininius, yra itin aktualūs. Jau kurį laiką didžiuosiuose Švedijos, Norvegijos, Didžiosios Britanijos, Danijos, Vokietijos ir kitų šalių miestuose galioja Mažos taršos zonos. Tai reiškia, kad į miestą ar į tam tikras jo teritorijas su benzininiu, ar kitokiu taršiu transportu įvažiuoti draudžiama.

Mažos taršos politika seka ir Lietuva – šiais metais patvirtintame Alternatyvių degalų įstatyme numatoma tokias zonas įrengti ir Lietuvos teritorijose. Štai dar vienas atsakymas, kodėl, ruošiantis ateičiai, verta persėsti už hibridinio automobilio vairo.

5 klausimai dažniausiai užduodami hibridinių automobilių savininkams

Ar hibridinis automobilis gali išsikrauti kelionės metu?

Kadangi yra varomas dviejų skirtingų variklių – benzininio ir elektros, tokių nemalonių staigmenų nebus, mat hibridinis akumuliatorius įkraunamas savaime panaudojant automobilio kinetinę energiją. Pavyzdžiui, stabdymo metu Elektros stotyse tokio automobilio krauti nereikia, tik, kaip ir įprastai, pripildyti degalų baką bet kurioje degalinėje.

Ar mokėsiu vairuoti hibridą?

Žinoma, jei turite vairuotojo pažymėjimą. Hibridinių automobilių valdymas niekuo nesiskiria nuo įprastų, turinčių automatinę pavarų dėžę. „Toyotos“ hibridiniuose modeliuose iš elektros į benziną persijungiama automatiškai. Pats automobilis parenka ekonomiškiausią, labiausiai energiją ir degalus taupantį važiavimo režimą – rankiniu būdu nieko perjungti kelionės metu ar prieš ją nereikia. Viskas ką jums teks padaryti – užvesti variklį ir mėgautis įprastu vairavimu.

Ar hibridiniai automobiliai yra ilgaamžiai?

„Toyota“ savo hibridinius automobilius gamina ir tobulina jau daugiau nei 20 metų – tokios transporto priemonės yra itin patikimos ir tarnauja ne vieną dešimtmetį. Šis japonų gamintojas patikimumą liudija suteikdamas garantiją – „Toyota“ hibridiniams automobiliams taikoma 5 metų arba 150 000 km garantija, o jų hibridiniams akumuliatoriams – 10 metų garantija.

Ar pasibaigus degalams, galiu važiuoti vien tik elektros energija?

Pajudėti iš vietos ar įvažiuoti į stovėjimo vietą galima naudojant vien tik elektros energiją, tačiau degalų automobilyje būtinai turi būti. Gamintojas nerekomenduoja pasibaigus degalams naudoti vien tik elektros energiją, taip galima iš esmės pažeisti automobilio veikimo sistemą.

Ar hibridinis automobilis geriau nei benzininis?

Esminiai hibrido pranašumai – ilgaamžiškumas, ekonomiškumas, ekologija ir kaina. Skaičiuojama, kad hibridinis automobilis sunaudoja net 30 proc. mažiau degalų, o jo eksploatavimas ir išlaikymas vidutiniškai kainuoja 30 proc. mažiau. Dėl hibridinės sistemos ypatybių, rekomenduojamas tolygesnis stabdymas ar pajudėjimas iš vietos – taip natūraliai lėčiau dėvisi ir ilgiau tarnauja stabdžių diskai ir padangos.

Tiek naujų, tiek naudotų hibridinių automobilių kaina rinkoje yra panaši kaip ir benzininių, tačiau hibridas – tai ne tik automobilis, bet ir investicija į ateitį. Atsižvelgiant į taršos ribojimo politiką, su hibridiniu nuvažiuosite ten, kur taršūs benzininiai ilgainiui gali būti nebeįleidžiami. 

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
Stogo bagažinėse telpa viskas: nuo vaikiško vežimėlio iki žvejybos įrangos

Stogo bagažinėse telpa viskas: nuo vaikiško vežimėlio iki žvejybos įrangos

Kur dėti daiktus? Milijoną kartų bagažinėje perdėliojami daiktai. Ginčai tarp šeimos narių, kurie daiktai „nusipelno“ keliauti kartu, kurie bus „nubausti“ ir liks namuose. Daugelis yra susidūręs su situacija, kai į automobilį pirmiausia sukrauname daiktus, o tik paskui bandome įsisprausti patys. Tokiu atveju, važiuojame nepatogiai, nesaugiai ir nesmagiai. Išlaisvinti salono ir bagažinės vidų gali padėti stogo […]


Prahoje Vidurio Europos ir Baltijos šalių transporto ministrai tariasi dėl didesnio europinio finansavimo strateginiams infrastruktūros projektams

Prahoje Vidurio Europos ir Baltijos šalių transporto ministrai tariasi dėl didesnio europinio finansavimo strateginiams infrastruktūros projektams

Vidurio Europos ir Baltijos šalių transporto ministrai, šiandien susitikę Čekijos sostinėje Prahoje, pasirašė deklaraciją, kuria sutariama stiprinti tarpusavio bendradarbiavimą, siekiant didesnio europinio finansavimo strateginiams regiono transporto infrastruktūros projektams, gerinantiems karinio mobilumo jungtis su Europa. Deklaraciją kartu su Čekijos, Estijos, Vengrijos, Latvijos, Lenkijos ir Slovakijos transporto ministrais pasirašiusio Lietuvos susisiekimo ministro Mariaus Skuodžio teigimu, didesnis europinis […]


Transport ministers from Central Europe and Baltic countries met in Prague to discuss advancing European funding for strategic transport infrastructure projects in the region

Transport ministers from Central Europe and Baltic countries met in Prague to discuss advancing European funding for strategic transport infrastructure projects in the region

Central European and Baltic transport ministers met in Prague today and signed a joint Declaration that will strengthen cooperation in seeking more EU funding for strategic transport infrastructure projects in the region to improve military mobility in Europe and within the region. Having signed the Declaration along with his peers the Transport Ministers and representatives […]


M. Skuodis su Vidurio Europos ir Baltijos šalių kolegomis Prahoje tarsis dėl strateginių transporto jungčių finansavimo ir plėtros

M. Skuodis su Vidurio Europos ir Baltijos šalių kolegomis Prahoje tarsis dėl strateginių transporto jungčių finansavimo ir plėtros

Susisiekimo ministras Marius Skuodis ketvirtadienį vyksta į Prahą, kur su Vidurio Europos ir Baltijos šalių transporto ministrais tarsis dėl bendrų transporto infrastruktūros projektų įgyvendinimo. Siekdami toliau gerinti viso regiono susisiekimą ir stiprinti karinio mobilumo jungtis, ministrai ketina pasirašyti bendrą deklaraciją dėl strateginių transporto jungčių plėtros ir finansavimo. Višegrado šalių grupei šiuo metu pirmininkaujančios Čekijos organizuojamame […]


Mr Skuodis to discuss financing and development of strategic transport links with Central European and Baltic colleagues in Prague

Mr Skuodis to discuss financing and development of strategic transport links with Central European and Baltic colleagues in Prague

Lithuanian Minister of Transport and Communications, Marius Skuodis, is travelling to Prague on Thursday to discuss the implementation of joint transport infrastructure projects with the transport ministers of Central Europe and the Baltic States. In order to further improve connectivity across the region and strengthen military mobility links, the ministers intend to sign a joint […]


Logistikos valdymo sistema Cargo Stream žengia į priekį su dirbtinio intelekto sprendimais: automatizacijos lygis pasiekė 60-80%

Logistikos valdymo sistema Cargo Stream žengia į priekį su dirbtinio intelekto sprendimais: automatizacijos lygis pasiekė 60-80%

Lietuvoje sukurta ir naudojama visoje Europoje, logistikos valdymo sistema Cargo Stream sėkmingai įgyvendino dvejų metų trukmės projektą, skirtą dirbtinio intelekto (AI) technologijų integravimui į visus logistikos procesus. Rezultatai kalba patys už save – vidutinėms ir didelėms įmonėms pasiektas 60-80% automatizacijos lygis, kuris žymiai padidina veiklos efektyvumą ir pelningumą. Logistikos sektorius susiduria su daugybe iššūkių – […]