Gatvėse nuolat daugėjant elektromobilių, kartu su jais atsiranda ir įvairių, bet ne visada teisingų mitų bei teorijų. Pavyzdžiui, pasirodžius vieniems pirmųjų elektromobilių, vairuotojai buvo gąsdinami nesinaudoti savitarnos plovyklomis, nes jose kyla rizika būti nutrenktiems elektros. Nors ekspertai į tokius teiginius žvelgia su šypsena, bet pripažįsta, kad kai ką žinoti reikia.
Prieš atkreipiant dėmesį į tam tikrus elektra varomų automobilių plovimo niuansus, pirmiausia pamėginkite atsakyti sau į klausimą – ar apskritai esate girdėję apie nors vieną nelaimingą atsitikimą, kai žmonės būtų nukentėję plaudami elektromobilį? Su tokiu atveju, kad plovimo metu būtų pažeistas elektromobilis, kol kas nėra susidūręs elektromobiliais prekiaujančios, juos prižiūrinčios ir remontuojančios įmonės „Autojuta“ atstovas Paulius Dailidėnas.
„Iki šiol neturėjome tokio atvejo, kad atvyktų elektromobilis su kokiais nors gedimais, kurie būtų susiję su jo plovimu. Apskritai, elektromobilių svarbiausi komponentai yra labai gerai apsaugoti nuo drėgmės, todėl jie yra pakankamai atsparūs. Problemų galėtų kilti nebent tuo atveju, jei elektromobilis buvo nekokybiškai suremontuotas, ardytas akumuliatorius ar kiti svarbūs komponentai“.
Švaros centrų „Švaros broliai“ vadovas Algirdas Plečkaitis teigia, kad kasdienis elektromobilių plovimas niekuo nesiskiria nuo paprastų automobilių švarinimo. Tačiau situacija pasikeičia kai kalbama apie vidinių komponentų valymą, ant kurių gali kauptis nešvarumai.
„Jokiu būdu negalima naudoti aukšto slėgio plaunant jungtis, nes vandens ir oro srovė gali pakelti gumines tarpines, po kuriomis prasiskverbia drėgmė. Jei norisi palaikyti švarą ten, kur yra atviresnės vietos ir matosi oranžiniai aukštos įtampos laidai, valdymo moduliai ar kiti elektromobilio komponentai, juos valyti reikia naudojant šepetėlį, valiklį ar šluostę. Tačiau apskritai, jei tiksliai nežinote kaip valyti tam tikrus komponentus, geriau tai patikėti švaros specialistams, kurie yra apmokyti ir žino koks yra teisingiausias būdas plauti elektromobilius“.
Ekspertas priduria, kad automobiliai su vidaus degimo varikliais ir elektromobiliai turi vieną esminį skirtumą – elektromobiliams nereikia keisti tepalų ar atlikti kitokio aptarnavimo bei remonto, kurio metu gali išsilieti tepalas, todėl natūraliai, elektromobiliai yra švaresni, bet kai kuriose vietose dulkės ar kiti aplinkos nešvarumai vis tiek kaupiasi. Tačiau perspėjama, kad patiems geriau nelysti į vietas, kurios sunkiai prieinamos ar kuriose gali būti pažeidžiamų elementų. Tai geriau patikėti profesionalams.
Tuo metu elektromobilį plaunant savarankiškai, svarbu žinoti kelias svarbiausias taisykles, kurios padės išvengti didesnių ar mažesnių problemų.
„Elektromobilio negalima plauti, kai jis yra prijungtas prie elektros tinklo ir yra įkraunamas, taip pat visada reikia įsitikinti, kad įkrovimo lizdo apsauginės durelės yra tinkamai ir sandariai uždarytos. Drėgmei ar plovimui jautrios vietos pažymėtos specialiais ženklais, jų negalima ignoruoti. Taip pat patartina panagrinėti automobilio naudotojo žinyną, kuriame taip pat galima rasti aktualios ir tikslios informacijos apie konkretų elektromobilio modelį ir jo priežiūrą,“ – pataria P. Dailidėnas.
Kaip ir automobiliai varomi vidaus degimo varikliais, elektromobiliai tarpusavyje gali skirtis konstrukciškai dėl skirtingo elektrinės pavaros komponentų išdėstymo ar turėti kitokių techninių subtilybių, kurios gali reikalauti specifinės priežiūros.
„Vienas niuansų kalbant apie elektromobilius, yra jų akumuliatorių aušinimo ir vėdinimo sistema. Dėl temperatūrų skirtumų, ten kur yra akumuliatorius, kaupiasi drėgmė ir gamintojai yra numatę tam tikrus jos pašalinimo būdus. Kai kurie senesni elektromobiliai turi specialius drenažus kondensato pašalinimui, tačiau jie yra įrengti tokiose vietose, kuriose kaupiasi purvas užkemšantis sistemos vožtuvus ir latakus. Todėl siūlau pasidomėti ar jūsų elektromobilis gali turėti tokių problemų ir būtinai į tai atkreipti dėmesį,“ – perspėja A. Plečkaitis.
Visgi, jei nutiktų taip, kad plaunant elektromobilį būtų padaroma klaida, dėl kurios būtų pažeisti kokie nors jo elementai, atsirastų veikimo sutrikimų, šių problemų nereikėtų bandyti spręsti savarankiškai. Tokiu atveju būtina kreiptis į specialistus, kurie turi reikiamą kvalifikaciją ir įrangą pažeidimams nustatyti ir pašalinti.
Kasdienė elektromobilių priežiūra ir jų švarinimas praktiškai niekuo nesiskiria nuo įprastų, vidaus degimo variklius turinčių automobilių. Kaip ir visais atvejais, svarbu žinoti savo galimybių ribas, o specifinį valymą patikėti tiems, kurie žino niuansus ir turi tinkamas priemones.
Pranešimą paskelbė: Ramūnas Fetingis, MB STORM Media LT
Susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis žengia svarbų žingsnį siekdamas optimizuoti susisiekimo sektoriaus įmones – planuojama Smiltynės perkėlą prijungti prie Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos. Reorganizacija prasidės rudenį, o šio sprendimo naudą pajus tiek kurorto svečiai, tiek vietos bendruomenė. „Norime ne tik sutaupyti įmonių išlaidas, bet ir gyventojų atostogoms išleidžiamus pinigus. Pastaraisiais metais poilsiautojams nerimą kėlė […]
Liepos 16-18 d. susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis dirba Klaipėdoje, kur su komanda apžiūri strategiškai svarbius pajūrio infrastruktūros objektus, susitinka su vietos susisiekimo sektoriaus atstovais. Vizito metu ministras pristatys planuojamus pokyčius, kurie palies tiek poilsiautojus, tiek vietos bendruomenę. Ministras pristatys sprendimus, susijusius su biurokratijos mažinimu, bilietų kainomis keleiviams, valdymo struktūrų optimizavimu, efektyvesne viešojo sektoriaus įmonių veikla […]
Lietuvoje įkurta tarptautinė aviacijos paslaugų įmonė „GetJet Aviation Holdings“ pristatė 2024 metų finansinius rezultatus. Holdingo grynasis pelnas per metus siekė 25,4 mln. eurų, o bendros grupę sudarančių įmonių pajamos buvo 184,3 mln. eurų per 2024 metus. „GetJet“ grupė ir toliau išlaiko vieną aukščiausių pelningumo rodiklių pasaulinėje ACMI bei techninio orlaivių aptarnavimo paslaugų rinkoje. „2024-ieji buvo […]
Keliaudami po Baltijos šalis ar kitur pasaulyje, daugelis žmonių susiduria su klausimu – ar naudotis nuosavu automobiliu, ar ekonomiškiau būtų jį išsinuomoti? Abu variantai turi savitų privalumų ir trūkumų, bet galutinis sprendimas paprastai priklauso nuo kelionės pobūdžio, trukmės ir kitų aplinkybių. Automobilių nuomos tarpininkas EconomyBookings.com, priklausantis „Booking Group Corporation“ ir „Bolt Drive“, pateikia savo įžvalgas […]
Skaičiuojant paskutines valandas iki didžiausių Baltijos šalyse „Aurum 1006 km lenktynių“ starto, „Circle K Miles+“ komandos lenktynininkas Eimantas Navikauskas atskleidžia, kiek litrų degalų sudeginama per varžybas, ir dalijasi patarimais, kaip įprastose kelionėse važiuoti ekonomiškiau. Kas lemia didžiausias sąnaudas? Eimantas Navikauskas atskleidžia, kad artėjančiose lenktynėse vairuos „Audi R8 LMS GT3 EVO II“ – vieną greičiausių kėbulinių […]
Tarptautinė antžeminių paslaugų, orlaivių degalų tiekimo ir logistikos paslaugų teikėja „Baltic Ground Service“ (BGS), priklausanti didžiausiai pasaulyje ACMI (orlaivių nuoma su įgula, technine priežiūra ir draudimu) grupei „Avia Solutions Group“, birželį antrą kartą iš eilės užtikrino 100 proc. punktualumą, aptarnaudama „Wizz Air“ skrydžius Vilniaus oro uoste. Įspūdingam rezultatui nesutrukdė ir įsibėgėjantis atostogų sezonas, kasmet apsunkinantis […]