Ar plaunant elektromobilį, gali nutrenkti elektra? Ką būtina žinoti?

Ar plaunant elektromobilį, gali nutrenkti elektra? Ką būtina žinoti?

Gatvėse nuolat daugėjant elektromobilių, kartu su jais atsiranda ir įvairių, bet ne visada teisingų mitų bei teorijų. Pavyzdžiui, pasirodžius vieniems pirmųjų elektromobilių, vairuotojai buvo gąsdinami nesinaudoti savitarnos plovyklomis, nes jose kyla rizika būti nutrenktiems elektros. Nors ekspertai į tokius teiginius žvelgia su šypsena, bet pripažįsta, kad kai ką žinoti reikia.

Prieš atkreipiant dėmesį į tam tikrus elektra varomų automobilių plovimo niuansus, pirmiausia pamėginkite atsakyti sau į klausimą – ar apskritai esate girdėję apie nors vieną nelaimingą atsitikimą, kai žmonės būtų nukentėję plaudami elektromobilį? Su tokiu atveju, kad plovimo metu būtų pažeistas elektromobilis, kol kas nėra susidūręs elektromobiliais prekiaujančios, juos prižiūrinčios ir remontuojančios įmonės „Autojuta“ atstovas Paulius Dailidėnas.

„Iki šiol neturėjome tokio atvejo, kad atvyktų elektromobilis su kokiais nors gedimais, kurie būtų susiję su jo plovimu. Apskritai, elektromobilių svarbiausi komponentai yra labai gerai apsaugoti nuo drėgmės, todėl jie yra pakankamai atsparūs. Problemų galėtų kilti nebent tuo atveju, jei elektromobilis buvo nekokybiškai suremontuotas, ardytas akumuliatorius ar kiti svarbūs komponentai“.

Švaros centrų „Švaros broliai“ vadovas Algirdas Plečkaitis teigia, kad kasdienis elektromobilių plovimas niekuo nesiskiria nuo paprastų automobilių švarinimo. Tačiau situacija pasikeičia kai kalbama apie vidinių komponentų valymą, ant kurių gali kauptis nešvarumai.

„Jokiu būdu negalima naudoti aukšto slėgio plaunant jungtis, nes vandens ir oro srovė gali pakelti gumines tarpines, po kuriomis prasiskverbia drėgmė. Jei norisi palaikyti švarą ten, kur yra atviresnės vietos ir matosi oranžiniai aukštos įtampos laidai, valdymo moduliai ar kiti elektromobilio komponentai, juos valyti reikia naudojant šepetėlį, valiklį ar šluostę. Tačiau apskritai, jei tiksliai nežinote kaip valyti tam tikrus komponentus, geriau tai patikėti švaros specialistams, kurie yra apmokyti ir žino koks yra teisingiausias būdas plauti elektromobilius“.

Ekspertas priduria, kad automobiliai su vidaus degimo varikliais ir elektromobiliai turi vieną esminį skirtumą – elektromobiliams nereikia keisti tepalų ar atlikti kitokio aptarnavimo bei remonto, kurio metu gali išsilieti tepalas, todėl natūraliai, elektromobiliai yra švaresni, bet kai kuriose vietose dulkės ar kiti aplinkos nešvarumai vis tiek kaupiasi. Tačiau perspėjama, kad patiems geriau nelysti į vietas, kurios sunkiai prieinamos ar kuriose gali būti pažeidžiamų elementų. Tai geriau patikėti profesionalams.

Tuo metu elektromobilį plaunant savarankiškai, svarbu žinoti kelias svarbiausias taisykles, kurios padės išvengti didesnių ar mažesnių problemų.

„Elektromobilio negalima plauti, kai jis yra prijungtas prie elektros tinklo ir yra įkraunamas, taip pat visada reikia įsitikinti, kad įkrovimo lizdo apsauginės durelės yra tinkamai ir sandariai uždarytos. Drėgmei ar plovimui jautrios vietos pažymėtos specialiais ženklais, jų negalima ignoruoti. Taip pat patartina panagrinėti automobilio naudotojo žinyną, kuriame taip pat galima rasti aktualios ir tikslios informacijos apie konkretų elektromobilio modelį ir jo priežiūrą,“ – pataria P. Dailidėnas.

Kaip ir automobiliai varomi vidaus degimo varikliais, elektromobiliai tarpusavyje gali skirtis konstrukciškai dėl skirtingo elektrinės pavaros komponentų išdėstymo ar turėti kitokių techninių subtilybių, kurios gali reikalauti specifinės priežiūros.

„Vienas niuansų kalbant apie elektromobilius, yra jų akumuliatorių aušinimo ir vėdinimo sistema. Dėl temperatūrų skirtumų, ten kur yra akumuliatorius, kaupiasi drėgmė ir gamintojai yra numatę tam tikrus jos pašalinimo būdus. Kai kurie senesni elektromobiliai turi specialius drenažus kondensato pašalinimui, tačiau jie yra įrengti tokiose vietose, kuriose kaupiasi purvas užkemšantis sistemos vožtuvus ir latakus. Todėl siūlau pasidomėti ar jūsų elektromobilis gali turėti tokių problemų ir būtinai į tai atkreipti dėmesį,“ – perspėja A. Plečkaitis.

Visgi, jei nutiktų taip, kad plaunant elektromobilį būtų padaroma klaida, dėl kurios būtų pažeisti kokie nors jo elementai, atsirastų veikimo sutrikimų, šių problemų nereikėtų bandyti spręsti savarankiškai. Tokiu atveju būtina kreiptis į specialistus, kurie turi reikiamą kvalifikaciją ir įrangą pažeidimams nustatyti ir pašalinti. 

Kasdienė elektromobilių priežiūra ir jų švarinimas praktiškai niekuo nesiskiria nuo įprastų, vidaus degimo variklius turinčių automobilių. Kaip ir visais atvejais, svarbu žinoti savo galimybių ribas, o specifinį valymą patikėti tiems, kurie žino niuansus ir turi tinkamas priemones.

Pranešimą paskelbė: Ramūnas Fetingis, MB STORM Media LT

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
Naujajame Vilniaus oro uosto išvykimo terminale įdiegtos visos technologijos: vyksta vidiniai testavimo darbai

Naujajame Vilniaus oro uosto išvykimo terminale įdiegtos visos technologijos: vyksta vidiniai testavimo darbai

Naujajame Vilniaus oro uosto išvykimo terminale jau įdiegtos visos technologijos ir šiuo metu vyksta jų derinimo ir vidinio testavimo darbai. Moderniausia įranga pagrindiniame šalies oro uoste leis dvigubai išplėsti keleivių aptarnavimo pajėgumus, pagreitins procesus bei užtikrins dar geresnę keliavimo patirtį. „Siekdami turėti pažangiausią oro uosto išvykimo terminalą Baltijos šalyse, vykdėme daugiau kaip 15 didesnių ar […]


Kęstutis Grinaveckas. Trys priežastys, kodėl verslas neskubės persėsti į elektromobilį 2025 metais

Kęstutis Grinaveckas. Trys priežastys, kodėl verslas neskubės persėsti į elektromobilį 2025 metais

Klimato neutralumas iki 2050 m., automobilių su vidaus degimo varikliais gamybos ir pardavimo uždraudimas nuo 2035 metų ir t.t. Tai – priemonės, kurios kasmet vis labiau turėtų skatinti perėjimą prie elektromobilių. Vis dėlto, panašu, kad bent jau verslai skubėti nelinkę, mat 2024 m. augant Europos komercinių transporto priemonių pardavimams, elektromobiliai tame tarpe nesudarė itin reikšmingos […]


5 programėlės, kurios pravers kiekvienam vairuotojui

5 programėlės, kurios pravers kiekvienam vairuotojui

5 programėlės, kurios pravers kiekvienam vairuotojui Šiais laikais galima rasti programėlę kiekvienai gyvenimo sričiai – ne išimtis ir automobilio vairavimas. Rinkoje siūloma daugybė mobiliųjų aplikacijų, kurios ne tik palengvina kasdienę automobilio priežiūrą, bet ir padeda išvengti aibės nepatogumų kelyje. Tačiau kaip išsirinkti vertingiausias? Rinkos ekspertai dalinasi penkiomis naudingomis programėlėmis, kurios pravers tiek pradedantiesiems, tiek ir […]


Ambicinga „Adampolis Group“ plėtra: į naują kompleksą investuoja 33 mln. Eur

Ambicinga „Adampolis Group“ plėtra: į naują kompleksą investuoja 33 mln. Eur

„Adampolis Group“, įtvirtinusi savo pozicijas kaip oficiali „MAN Truck & Bus“ atstovė Lietuvoje ir Suomijoje, pradeda ambicingą plėtros projektą Kaune. Statomame naujame verslo komplekse bus sutelktos visos įmonių grupės paslaugos, o jame įsikursianti „MAN Truck & Bus Lietuva“ atstovybė taps vienu didžiausių MAN aptarnavimo centrų Europoje. „Adampolis Group“ yra viena didžiausių komercinio transporto bei specialiosios […]


Seimas spręs, ar atšaukti pareigą aplinkosaugininkams tikrinti lengvųjų automobilių taršą

Seimas spręs, ar atšaukti pareigą aplinkosaugininkams tikrinti lengvųjų automobilių taršą

2024m. gruodžio 3 d. pranešimas žiniasklaidai (Seimo naujienos ● Seimo nuotraukos ● Seimo transliacijos ir vaizdo įrašai) Seimas pradėjo svarstyti Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisas, kuriomis siūloma aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės pareigūnams panaikinti teisę keliuose stabdyti dalį transporto priemonių ir tikrinti jų į aplinką išmetamų teršalų kiekį bei panaikinti privalomosios techninės apžiūros dokumentų galiojimą. […]


„Swiss International Air Lines“ į Vilnių skraidys dažniau

„Swiss International Air Lines“ į Vilnių skraidys dažniau

Šveicarijos tarptautinės oro linijos („Swiss International Air Lines“) nuo 2025 m. aviacijos sezono pradžios padidins skrydžių tarp Vilniaus ir Ciuricho skaičių. Reguliarūs tiesioginiai skrydžiai vasaros mėnesiais bus vykdomi kasdien. „Swiss International Air Lines“ (SWISS) skelbia, kad nuo 2025 m. aviacijos sezono pradžios tarp Vilniaus ir Ciuricho skraidys dažniau. Lyginant su 2024 m. vasaros sezonu, vežėjo […]