Padangų keitimas nėra vien tik sezoniškumo klausimas – svarbu įvertinti ir jų realią būklę. Net jei protektoriaus gylis atrodo pakankamas, pasenusi ar pažeista guma gali kelti pavojų. Kol dalis lietuvių net ir žiemą keliuose pasirodo su vasarinėmis padangomis, ekspertai pataria, į ką atkreipti dėmesį norint išlikti saugiems kelyje.
Kai kurie vairuotojai pavasarį delsia keisti žiemines padangas dėl jų tinkamumo naudoti visais metų laikais. Specialistai įspėja, kad tai gali turėti neigiamų pasekmių tiek vairavimo saugumui, tiek automobilio ekonomiškumui.
Žieminės padangos šiltuoju metų laiku praranda savo efektyvumą – jos ilgina stabdymo kelią, mažina automobilio stabilumą posūkiuose ir greičiau dėvisi. Be to, esant aukštesnei temperatūrai, padangų guma suminkštėja ir tai ne tik nepadeda, bet ir kenkia – ypač važiuojant didesniu greičiu.
Be saugumo aspektų, žieminės padangos lemia didesnes degalų sąnaudas. Dėl didesnio pasipriešinimo riedėjimui automobilio variklis dirba intensyviau, o tai gali padidinti degalų suvartojimą net iki 10 proc.
Esama vairuotojų, kurie po padangų keitimo termino ir toliau naudoja dygliuotas padangas. Specialistai atkreipia dėmesį, kad toks elgesys ne tik gadina kelius ir padangas, bet ir gali užtraukti baudą – dygliuotų padangų naudojimas ne sezono metu yra draudžiamas.
Svarbu gerai apžiūrėti padangas
Protektoriaus gylis yra svarbiausias rodiklis, lemiantis padangų sukibimą su kelio danga ir bendrą saugumą. Lietuvoje minimalus leistinas vasarinių padangų protektoriaus gylis yra 1,6 mm, o žieminių – 3 mm.
Vis dėlto, specialistai rekomenduoja padangas keisti tada, kai protektoriaus gylis sumažėja iki 3 mm vasarinėms ir 4 mm žieminėms padangoms. Anot jų, tai užtikrina geresnį sukibimą ir stabdymo efektyvumą. Protektoriaus gylį galima pamatuoti specialiu matuokliu arba slankmačiu.
Svarbu ir padangų amžius – net jei jos atrodo geros būklės, laikui bėgant guma kietėja, o tai silpnina sukibimą su keliu. Dauguma gamintojų rekomenduoja keisti padangas kas 5–6 metus. Padangų pagaminimo datą galima rasti ant jų šono – tai keturių skaitmenų kodas, kur pirmieji du skaičiai nurodo pagaminimo savaitę, o paskutiniai du – metus.
Vizualinė padangų būklė gali signalizuoti apie būtinybę jas keisti. Svarbu atidžiai apžiūrėti padangas, ar nėra įtrūkimų, gumbų, pjūvių ar kitų pažeidimų. Netolygus nusidėvėjimas gali rodyti neteisingą ratų suvedimą ar netinkamą slėgį padangose, todėl reikėtų periodiškai tai tikrinti.
Svarbu nepamiršti ir padangų slėgio bei sezoniškumo. Prieš pradėdami naudoti pernykštes padangas, patikrinkite jų slėgį ir palyginkite su gamintojo rekomendacijomis. Netinkamas slėgis gali lemti greitesnį nusidėvėjimą ir prastesnį automobilio valdymą.
Net laiku pakeistos padangos gali sukelti problemų
Draudimo bendrovės BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis pabrėžia, kad daugiau problemų vairuotojams kyla rudenį, kuomet reikia keisti padangas iš vasarinių į žiemines. Eksperto teigimu, iškritę krituliai neretai sukelia iššūkių automobilių savininkams.
„Pavojingiausios situacijos kyla žiemą, kai žmonės bando važinėti su netinkamomis padangomis – nusidėvėjusiomis, skirtingų tipų ar net vasarinėmis. Tokie atvejai nėra dažni, bet jie įvyksta ir gali lemti avarijas“, – tikina A. Žiukelis.
Pasak jo, problemų kyla ir pavasarį. Orams tampant vis labiau nenuspėjamiems, pasitaiko atvejų, kai sniegas iškrenta jau po padangų keitimo termino. Tokiu atveju A. Žiukelis siūlo įsivertinti, ar kelionė tikrai būtina.
„Kiekvieną pavasarį pasitaiko vairuotojų, kurie anksti pasikeičia padangas į vasarines, o tada užklumpa netikėtos šalnos ar sniegas. Tokiu atveju labai svarbu įvertinti savo gebėjimą vairuoti sudėtingomis oro sąlygomis ir būti atsargiems“, – sako jis.
Lyderiaujantis greito elektromobilių įkrovimo tinklas Baltijos šalyse „Ignitis ON“ atnaujino elektromobilių įkrovimo parką Palangoje. Šiuo metu parke veikia 10 itin greito įkrovimo stotelių, kurių galia po 200 kW. Vienu metu čia įsikrauti gali 20 elektromobilių, nes kiekviena stotelė turi po dvi įkrovimo prieigas. Išgirdęs poreikį „Ignitis ON“ parke įrengė ir CHAdeMO jungtį. „Vienas iš „Ignitis […]
Vilniaus universiteto Matematikos ir informatikos fakulteto (VU MIF) studentai iškovojo pirmąją vietą tarptautiniame kvantinių technologijų hakatone, kuriame pasiūlė vieno iš aktualiausių šių dienų klausimų – kaip tvariai krauti elektromobilius – sprendimą. Balandžio 12–13 d. Poznanėje (Lenkija) vykusiame „Quantum QL Future Hackathon“ VU MIF studentai Liudas Kasperavičius, Rugilė Vasaitytė ir Agnė Petkevičiūtė, vadovaujami doc. Lino Petkevičiaus, […]
Lietuvoje transporto sektoriaus elektrifikacija vyksta gerokai sparčiau nei kitose Baltijos šalyse. Remiantis atsinaujinančios energijos technologijų bendrovės „GridX“ 2025 m. vasario duomenimis grįsta ataskaita, mūsų šalyje tūkstančiui gyventojų tenka 5,8 elektromobilio ir 1,03 viešojo įkrovimo stotelės. Tuo metu Estijoje šie rodikliai siekia atitinkamai 4,4 ir 0,77, o Latvijoje – 3,5 elektromobilio ir 0,62 stotelės tūkstančiui gyventojų. […]
Nors automagistralėje „Via Baltica“ žaliasis tiltas gyvūnams pastatytas tik 2023-ųjų pabaigoje, jis jau prisideda prie biologinės įvairovės išsaugojimo – vos prieš mėnesį sumontuota vaizdo stebėjimo kamera spėjo užfiksuoti, kad tiltu aktyviai naudojasi gyvūnai – lapės, stirnos, pilkieji kiškiai bei kiti žinduoliai. AB „Via Lietuva“ primena, jog laukiniai gyvūnai kelyje gali atsirasti ištisus metus, tačiau vėlyvą […]
Vokietijos svarba Lietuvai tik auga, tačiau dažnas dar nėra gerai pažinęs šios vienos didžiausių Europos šalių. Pavyzdžiui, ar žinojote, kad daugiausiai tiltų mieste yra visai ne Venecijoje ir ne Londone, o Hamburge? Šis kitoje gatvės – tiksliau, Baltijos jūros – pusėje nuo Lietuvos esantis miestas gali nustebinti ne tik šiuo faktu. Jame įkurtas muziejus išrinktas […]
Po daugiau nei dešimtmečio veiklos viena iš gerai žinomų buhalterinės apskaitos įmonių Lietuvoje – Buhalteria.lt – keičia savo vardą ir vizualinį identitetą. Nuo šiol įmonė veiks nauju pavadinimu – Baulera. Pasak įmonės atstovų, šis pokytis – natūralus žingsnis įmonės augimo kelyje, leidžiantis dar aiškiau iškomunikuoti tai, kas Baulera yra iš tiesų – artimas, profesionalus partneris, […]