Ar automobilis bus patrauklus ateityje, nurodo jo istorija

Ar automobilis bus patrauklus ateityje, nurodo jo istorija

Pirkėjų tikslas – už kuo mažesnę pinigų sumą rasti geriausiai namų ūkio poreikius tenkinantį automobilį. Tačiau po kelių metų automobilį parduodant, žmonės dažnai supranta pirkdami neįvertinę itin svarbaus automobilio parametro – likvidumo.

Automobilį su tvarkinga istorija parduoti paprasčiau

Automobilių pirkėjai, rinkdamiesi automobilį, pirmiausia turėtų padaryti namų darbus.

Anot „Citadele Leasing” lengvųjų automobilių lizingo skyriaus vadovo Andriaus Daunoravičiaus, pasirinkę pageidaujamą pirkti automobilį, jie turėtų patikrinti transporto priemonės būklę autorizuotame servise bei susipažinti su jos istoriniais faktais.

„Suklastota rida arba rimti eismo įvykiai automobilį tikrai padaro mažiau patrauklų antrinėje rinkoje“, – tvirtina A. Daunoravičius.

Automobilių finansavimo specialistas taip pat akcentuoja, kad ieškodami transporto priemonės pirkėjai ne visada atsižvelgia, iš kur automobilis buvo importuotas. Pavyzdžiui, iš JAV atgabentos mašinos yra laikomos padidintos rizikos.

„Dažnu atveju tai būna automobiliai po stiprių eismo įvykių – kitaip jų importuoti iš JAV paprasčiausiai neapsimokėtų. Tokiems automobiliams yra taikomos griežtesnės finansavimo sąlygos“, – priduria ekspertas.

Nenorintys prarasti pinigų automobilius keičia dažniau

Internete galime rasti daugybę patarimų, kokio amžiaus automobilius rekomenduojama rinktis norint neprarasti per didelės sumos dėl nuvertėjimo. Laikoma, kad apynaujės, 3-5 metų amžiaus naudotos transporto priemonės per kelių metų laikotarpį nuvertėja mažiau nei visiškai nauji modeliai.

Tuo tarpu „Autojuta” Vilniaus padalinio vadovas Justas Grendelis pažymi, kad išmintingi pirkėjai, pasirinkę geidžiamą modelį, gali prarasti mažiau pinigų, o kai kuriais atvejais, net ir po kelių metų eksploatacijos, automobilį parduoti už jo įsigijimo kainą. Tačiau, kaip pastebi pardavimo specialistas, svarbu rinktis kruopščiai, o norint, kad automobilis nenuvertėtų – parduoti greičiau.

„Klientams užsisakius automobilius iš užsienio, pirmiausiai susipažįstame su visa įmanoma informacija, kuriai nebūtina fizinė patikra. Pastebėję įtarimus keliančius faktus, pavyzdžiui, ridos įrašų neatitikimus ar duomenis apie patirtą žalą, informuojame pirkėjus. Žalos istorija yra vienas iš automobilio likvidumą nusakančių veiksnių, todėl čia reikia palikti kuo mažiau vietos interpretacijoms ir leisti kalbėti faktams. Tvarkingi automobiliai kainuoja daugiau, tačiau ateityje jie geriau išlaiko vertę, o ir parduoti tokius modelius būna lengviau“, – teigia J. Grendelis.

Siūlo nepraleisti nei vieno automobilio pirkimo žingsnio

Transporto priemonių patikros platformos „carVertical” komunikacijos vadovas Matas Buzelis pastebi, kad aklai pasitikėdami pardavėjais labiausiai rizikuoja tie, kurie renkasi brangesnius, apynaujus modelius. Visgi, specialistas pabrėžia, jog ne visi pirkėjai linkę kovoti už savo teises ir reikalauti kompensacijų.

„Kai kurie vairuotojai susitaiko ir praryja tą karčią apgavystės piliulę. Apgauti apynaujų, brangesnių automobilių pirkėjai dažnai negali parduoti savo mašinų už rinkos kainą – jie priversti sukčiauti patys arba susitaikyti su dideliu nuostoliu. Tai dar viena priežastis, dėl ko visada siūlome automobilį ne tik tikrinti servise bei atlikti bandomąjį važiavimą, bet ir susipažinti su istoriniais duomenimis pagal kėbulo numerį. Tik taip galima išsirinkti likvidžią transporto priemonę“, – priduria ekspertas.

Rekomenduojame

„Rail Baltica“: viešinamos geležinkelių Kauno geležinkelių mazgo specialiojo plano alternatyvos vystymo planas

„Rail Baltica“: viešinamos geležinkelių Kauno geležinkelių mazgo specialiojo plano alternatyvos vystymo planas

Visuomenė jau gali susipažinti su parengtu Kauno geležinkelio mazgo susisiekimo komunikacijų inžinerinės infrastruktūros vystymo plano koncepcija ir strateginio pasekmių aplinkai vertinimo ataskaita. Vietovių, esančių šalia Kauno geležinkelio mazgo, bendruomenės, susijusios organizacijos ir visuomenė kviečiamos aktyviai dalyvauti teritorijų planavimo procese, viešo svarstymo metu argumentuotai išsakyti savo pasiūlymus. „Kauno geležinkelio mazgas – viena sudėtingiausių geležinkelio infrastruktūrų, per […]

Sostinėje praūžė vairuotojų profesinio meistriškumo varžybos

Sostinėje praūžė vairuotojų profesinio meistriškumo varžybos

Liepos 5 d. UAB „Vilniaus viešasis transportas“ Viršuliškių transporto departamente įvyko jau tradicija tapusios autobusų ir troleibusų vairuotojų profesinio meistriškumo varžybos. Tai – 21-osios, rekordais ir staigmenomis pažymėtos varžybos. Renginį atidarė ir dalyvius bei svečius pasveikino UAB „Vilniaus viešasis transportas“ generalinis direktorius Darius Aleknavičius. „Pirmiausia didelis ačiū visiems viešojo transporto darbuotojams, kurie nenuilstamai dirba savo […]

Verslas prašo greičiau baigti geležinkelio vėžės tiesimą Šiauliuose

Verslas prašo greičiau baigti geležinkelio vėžės tiesimą Šiauliuose

Šiaulių bei visos Lietuvos verslininkus ir pramonininkus vienijančios organizacijos prašo toliau tęsti naujos geležinkelio linijos link Šiaulių laisvosios ekonominės zonos ir Šiaulių oro uosto statybą. Šiuo metu įrengtos geležinkelio infrastruktūros – 1,4 km ilgio vėžės, esą nepakanka norint užtikrinti mieste veikiančių įmonių konkurencingumą ir naujų investicijų atėjimą. Šiaulių pramoninis parkas (plotas 56 ha), laisvoji ekonominė […]

WIZZ AIR LĖKTUVAS PIRMĄKART SKRIDO VAROMAS TVARIAIS DEGALAIS

WIZZ AIR LĖKTUVAS PIRMĄKART SKRIDO VAROMAS TVARIAIS DEGALAIS

Sparčiausiai auganti Europos oro linijų bendrovė Wizz Air pirmą kartą atliko skrydį, naudodama tvarius degalus. Europos Sąjungos darnaus judumo konferencijos „Connecting Europe Days 2022“ proga, bendrovė dalį lėktuvo degalų pakeitė tvariais aviaciniais degalais (angl. sustainable aviation fuel, SAF). Parodomasis skrydis vyko iš Bukarešto Henri Coanda tarptautinio oro uosto į Liono Sent Egziuperi oro uostą. Tvarus […]

Rekordinis birželio mėnuo automobilių vairuotojams – nuostolių per vieną mėnesį tiek, kiek pernai jų buvo per visus metus

Rekordinis birželio mėnuo automobilių vairuotojams – nuostolių per vieną mėnesį tiek, kiek pernai jų buvo per visus metus

Pasibaigus pirmajam vasaros mėnesiui, ekspertai pastebi labai aiškią stichinių nelaimių tendenciją – rekordiškai, lyginant su ankstesniais metais, birželį per audras nukentėjo transporto priemonės. „Lietuvos draudimo“ duomenys atskleidžia, kad per šį birželio mėnesį dėl audrų automobiliai patyrė daugiau nuostolių, nei per visas 2021 metų audras. Nuostolių – keturis kartus daugiau nei praėjusį birželį Kaip sako draudimo […]

Jaunieji vairuotojai avarijų sukelia dukart daugiau, bet jų žalos mažesnės

Jaunieji vairuotojai avarijų sukelia dukart daugiau, bet jų žalos mažesnės

Lietuvoje asmenų, turinčių galiojantį vairuotojo pažymėjimą, šių metų pradžioje buvo apie 1,5 mln. Apie 4,45 proc. iš jų – pradedantieji vairuotojai, kurių automobiliai yra pažymėti klevo lapais. Oficialioji įskaitinių autoįvykių, kuriuose nukentėjo žmonės, statistika rodo, kad pradedantieji vairuotojai yra apie 8 proc. autoįvykių kaltininkai. BTA Draudimas, turintis duomenų ne tik apie įvykius, kuriuose nukentėjo žmonės, […]