2024m. lapkričio mėn. AB ,,Kelių priežiūra“ įvykusiame susirinkime su valdybos nariais ir veikiančių profsąjungų atstovais gerą pusvalandį buvo sprendžiami įvairūs klausimai: ieškota resursų, efektyvesnio, našesnio samdomų darbuotojų darbo, pinigų (lėšų), reikalingų įmonės veiklai. Bendrovės vadovui neišėjo paaiškinti, kodėl į jau senstantį kolektyvą nepritraukiami darbininkų iš Ukrainos (ar kitų šalių), ir kas gi daroma, kad dirbančiųjų darbo sąlygos, saugumas, sveikatos klausimai nors kiek pagerėtų. 2024 m. gruodžio mėn. įvykis, kai autostradoje į stovinčias AB ,,Kelių priežiūra“ mašinas, kuriose pietavo darbininkai, rėžėsi 20 tonų dujų cisterną gabenantis vilkikas dar kartą parodė, kad šioje bendrovėje buvusios, iki šio momento esančios, problemos dėl darbuotojų darbo sąlygų užtikrinimo – nesprendžiamos. Viešas paaiškinimas, kad autostradoje ribojantys ženklai buvo sustatyti ir tik rūkas kaltas – nelaiko kritikos. Kodėl darbininkai tokioje pavojingoje vietoje, autostradoje, buvo priversti pietauti tik mašinose – nutylima!!!. Ciniškas ir drastiškas paaiškinimas, kad tik vieną darbininką išvežė į ligoninę – netoleruotinas. Paaiškėjo, jog 69 metų amžiaus!!! darbininkas patyrė daugybinius sužalojimus t.y., kaulų lūžius, galvos, krūtinės lastos traumas ir t.t.
Klausiame ne tik Susisiekimo ministro, bet ir ilgamečių valdybos narių – V. Sliesoraičio, Ž. Valeišienės , A. A. Mikalonienės.
Kokie pakeitimai ruošiami (kiek dar metų reikia laukti), kad darbuotojai, atliekantys kelių priežiūros darbus, turėtų saugias ir sveikas darbo sąlygas ?
Ką veikia bendrovės saugos skyriaus vadovai, kaip jie įvertinti dėl akivaizdžiai nusikalstamo abejingumo, jei apie saugias ir sveikas sąlygas LPS ,,Sandrauga“ įmonės vadovams kalba ir rašo jau daugiau nei septyneri metai. Nesinori prisiminti bendrovės vadovų, kurie tik fantazavo ir imitavo vadovavimą bei kėlėsi savo darbo užmokestį.
Ką reikia pakeisti, kokias priemones taikyti, kad šioje įmonėje eilinis darbuotojas (žmogus) galėtų dirbti pagal suteikiamas, darbo sutartyje numatytas, darbo sąlygas?.
Kodėl pakeitus netikusį generalinį direktorių reikalai bendrovėje niekaip negerėja?
Kodėl darbuotojai autostradoje tiesiog kaip vergai, susigrūdę mašinose, purvinomis rankomis turi pietauti ir rizikuoti gyvybe ?
Kodėl nesprendžiamas darbininkų darbo sąlygos dėl būtinų fiziologinių poreikių atlikimo ?
Suprantame, kad kelininkams žiemos laikotarpis būna ypač sudėtingas.
LPS ,,Sandrauga“ atstovai pabrėžia, kad profsąjungų esminė funkcija ir pagrindinė užduotis ginti ir atstovauti dirbančiojo interesus – ne pataikauti darbdaviui, ne gražbyliauti, bet ginti dirbančiųjų interesus. Ne tik AB ,,Kelių priežiūra“ dirbantieji, bet ir valdybos nariai su ,,Sandrauga“ atstovais turėtų bendradarbiauti , o ne formaliai aptarti metų rezultatus, ir po to pakviesti apsilankyti „Kelių muziejuje“.
Panašu, kad AB ,,Kelių priežiūra“ vadovą ir valdybos narius kol kas gaubia nežinomybės skraistė, rūkas…
Prašome imtis konkrečių priemonių, sudarant saugias ir sveikas darbo sąlygas AB „Kelių priežiūra“ darbuotojams.
Tikimės, kad apie konkrečius veiksmus būsime kuo skubiau informuoti.
Pagarbiai, Kęstutis Juknis
Pranešimą paskelbė: Kęstutis Juknis, Lietuvos profesinė sąjunga „Sandrauga”
„Volkswagen“ Lietuvoje pristato visapusiškai atnaujintą komercinių automobilių gamą – nuo kompaktiškojo „Caddy“ iki daugiafunkcio „Transporter“, erdvaus „Crafter“ ir legendinio „California“ kemperio. Šie naujausios kartos „Volkswagen“ modeliai sukurti siekiant užtikrinti neprilygstamą komfortą, kuris ypač svarbus tiems, kurie didžiąją dienos dalį praleidžia prie vairo. „Komerciniai automobiliai yra daugelio kasdienių operacijų pagrindas – jos jungia žmones, prekes ir […]
Sunkvežimių plovimas yra kur kas daugiau nei tik estetinis rūpestis – tai būtina priežiūros dalis, padedanti užtikrinti ilgesnį technikos tarnavimo laiką, saugumą keliuose ir įmonės įvaizdį. „Truckmaster“ sunkvežimių plovykla siūlo profesionalias plovimo paslaugas, atitinkančias šiuolaikinių transporto įmonių poreikius. Moderni įranga ir patikimos technologijos „Truck Master“ sunkvežimių plovyklose naudojama moderni ATLAS ir ITECO įranga, kuri užtikrina […]
Elektromobilių įkrovimo tinklo operatorė „Inbalance grid“ pradėjo vasaros plėtros sezoną – startavo nuo Kryžkalnio „Orlen“ degalinių, kur įjungti 8 nauji greitojo įkrovimo taškai A1 kelyje į pajūrį ir iš jo. Iš viso šiais metais „Inbalance grid“ įrengs 54 didelės galios įkrovimo prieigas. Naujose stotelėse – pigiausia kilovatvalandė A1 kelyje „A1 magistralė – tai stuburas, jungiantis […]
Ekonomikos ir inovacijų ministerija (EIMIN) finansuos įvairiose Lietuvos savivaldybėse esančių kelių, vedančių į teritorijas, kuriose kuriamos darbo vietos, tvarkymą: 7 projektams įgyvendinti skirta 5 mln. eurų. „Lietuvos regionų konkurencingumo didinimas – vienas svarbiausių EIMIN ekonomikos transformacijos plano „START“ prioritetų. Tad skirdami investicijų regionų kelių infrastruktūrai tobulinti ne tik pagerinsime susisiekimą, bet ir prisidėsime prie darbo […]
Pirmaujanti Baltijos šalių oro linijų bendrovė „airBaltic“ paskelbė planus padidinti skrydžių iš Vilniaus į Amsterdamą (Nyderlandai) ir Dubajų (Jungtiniai Arabų Emyratai) dažnį artėjančiu žiemos sezonu, nuo 2025 m. spalio pabaigos iki 2026 m. kovo pabaigos. „airBaltic“ tarp Vilniaus ir Amsterdamo vykdys net 14 skrydžių per savaitę, dar labiau pagerindama Lietuvos susisiekimą su pasauliu per vieną […]
Lietuvoje tęsiama elektromobilių viešojo įkrovimo tinklo plėtra. Per gegužės mėnesį žaliųjų energijos sprendimų bendrovė „Enefit“ visoje šalyje įrengė 23 naujas elektromobilių įkrovimo stoteles. Ekspertai sako, kad vis didesnis dėmesys kreipiamas erdvėms už didžiųjų miestų ribų, siekiant, kad infrastruktūra būtų išvystyta tolygiai visoje šalyje. Per gegužę įrengtose 23-ose stotelėse vienu metu jau dabar gali būti įkrauti […]