Antrinė elektromobilių rinka Lietuvoje: asmeniniam naudojimui – gausu, verslui dar netinka

Antrinė elektromobilių rinka Lietuvoje: asmeniniam naudojimui – gausu, verslui dar netinka

Iš visų 2021 metais naujai Europoje registruotų lengvųjų transporto priemonių 17,8 proc. sudarė elektromobiliai – grynieji ir įkraunami hibridiniai. Lietuva šiuo atžvilgiu smarkiai atsilieka. Mūsų šalyje per praėjusius metus registruoti elektromobiliai sudarė tik 2,22 proc. visų registruotų automobilių. Tačiau ekspertai teigia, kad padėtis netrukus turėtų keistis dėl sparčiai augančios antrinės elektromobilių rinkos.

Įperkamų yra

„Jau šiandien galima įsigyti pakankamai įperkamų – nuo 17 iki 25 tūkst. eurų kainuojančių – naudotų elektromobilių, kurie mieste gali nuvažiuoti 150-200 kilometrų. Tokių elektromobilių antrinėje automobilių rinkoje kiekvieną dieną atsiranda vis daugiau. Ir pernai, ir šiemet mūsų svetainėje buvo patalpinta po maždaug 500 įperkamų elektromobilių pardavimo skelbimų“, – sako Evaldas Narbuntovičius, svetainės „Autogidas.lt“ vadovas.

Jo teigimu, jeigu daugiausiai važinėjama mieste, visiškai pakanka ir paties pigiausio šiuo metu rinkoje esančio elektromobilio – maždaug 6 iki 10 tūkst. eurų kainuojančio „Nissan Leaf“, kurio nuvažiuojamas atstumas yra 80-100 kilometrų.

„Regitros“ duomenimis, jau 2021-aisiais naudotų elektromobilių (ir grynųjų, ir įkraunamų hibridų) registruota daugiau, nei naujų. Pernai Lietuvoje registruoti 1155 nauji grynieji elektromobiliai ir 1347 naudoti. Įkraunamų hibridinių automobilių parką papildė 402 naujos ir 935 naudotos transporto priemonės. 

„Didžioji dalis žmonių, persėdusių prie elektrinio transporto vairo, atgal jau nebesižvalgo, nes pamato pakankamai daug privalumų. Tačiau pats energijos šaltinio keitimo žingsnis reikalauja pasirengimo ir apsisprendimo“, – sako portalo „Autogidas.lt“ vadovas.

Pagreitis su kliūtimis

„Antrinė elektromobilių rinka iš esmės pradėjo formuotis tik praėjusiais metais. Jų elementariai nebuvo, nes apskritai elektromobilių istorija yra pakankamai trumpa. Patys elektromobiliai pradėjo populiarėti 2016-2017 metais ir tik dabar jau galima rasti pardavinėjamų 4-5 metų senumo elektromobilių. Šiuo metu stebimas antrinės rinkos augimo pagreitis“, – sako Laurynas Boguševičius, elektromobilių salono „Deals on Wheels“ vadovas.

E. Narbuntovičius be elektromobilių rinkos augimo pastebi ir priežastis, dėl kurios šis augimas gali būti lėtesnis nei tikimasi. „Antrinė elektromobilių rinka ir toliau augs. Jos augimas didele dalimi priklausys nuo pirminės rinkos augimo, o šis pastaruoju metu buksuoja dėl stringančios pasiūlos. Pirminės rinkos augimo kreivė po 5-6 metų natūraliai atsispindės antrinėje rinkoje. Bet pirminės rinkos ribotumo efektas antrinėje rinkoje juntamas ir dabar – nėra tokios geros pasiūlos, o ir kainos aukštesnės“, – aiškina E. Narbuntovičius.

E. Narbuntovičius nurodo, kad elektromobilių rinkos augimą skatina ne tik noras važiuoti tvariau, bet ir pati vairavimo patirtis – automobilio dinamiškumas, tylumas, patogumas. Tačiau antrinei rinkai nelabai palanku tai, kad prieš 5-6 metus pagamintų elektromobilių vienu įkrovimu įveikiamas atstumas buvo nedidelis.

„15-30 tūkst. eurų kainos rėžiuose galima rasti ir patikimų, ir netgi dar gamintojo garantiją turinčių elektromobilių. Didžiausias skirtumas bus nuvažiuojamuose atstumuose. Bet tas pats kainos poveikis nuvažiuojamam atstumui būdingas ir naujiems elektromobiliams: kuo daugiau pinigų skirsi, tuo toliau važiuosi. Faktas, kad jau yra 20 tūkst. kainuojančių automobilių, kurie tinkami be streso naudoti 100 km spinduliu nuo gyvenamosios vietos“, – priduria L. Boguševičius.

Sprendimas verslui sudėtingesnis

Abu automobilių rinkos ekspertai sutaria, kad kol kas į santykinai prieinamos kainos rėžius – 15-30 tūkst. eurų – patenkantys naudoti elektromobiliai tinkamiausi šeimoms. Tuo tarpu sprendimas dėl jų panaudojimo darbo reikmėms turi būti gerai pasvertas ir reikalauja infrastruktūros parengimo.

„Prieinami naudoti elektromobiliai dėl vienu įkrovimu jais nuvažiuojamo atstumo yra puikiai tinkami kaip antras šeimos automobilis. Kai kuriais atvejais – ir kaip pirmas. Esant kokiai nors ypatingai situacijai, kai nuosavo elektromobilio įkrovimo nebepakanka, galima laikinai persėsti ir į nuomojamą transporto priemonę“, – sako E. Narbuntovičius.

L. Boguševičius nurodo, kad įmonėms nebrangūs elektromobiliai su mažesniu nuvažiuojamu atstumu nėra tinkami dėl darbo valandų vertės. „Įmonių vadybininkams, kurie yra nuolat kelyje, dar nepakanka nebrangių naudotų elektromobilių nuvažiuojamo atstumo. Verslui nepriimtina, kai vadybininkas, turintis visą dieną važinėti pas partnerius ir klientus, valandą stovi įkrovimo aikštelėje“, – tvirtina „Deals on Wheels“ vadovas.

Tačiau E. Narbuntovičius nurodo, jog ne viskas taip vienareikšmiška. „Sprendimas priklausytų nuo to, koks tas verslas, kiek vadybininkui per dieną reikia nuvažiuoti ir kokiais keliais, taip pat – nuo infrastruktūros parengtumo. Jeigu darbo reikalais važinėjama po visą Lietuvą ir greitkeliais, tai elektromobilis nebūtų geriausias pasirinkimas. Bet jeigu darbuotojas per dieną nuvažiuoja iki 200 kilometrų, daugiausiai mieste, tai antrinėje rinkoje jau tikrai galima rasti ekonomiškų, poreikius atitinkančių pasiūlymų. Ypač – jei prie namų ar darbo yra įkrovimo galimybė.“

Apie Autogidas.lt“:

Transporto priemonių skelbimų portalas „Autogidas“ Lietuvoje veikia daugiau nei 15 metų. Per mėnesį jame patalpinama apie 20 tūkst. automobilių, motociklų, sunkiojo transporto ir žemės ūkio technikos skelbimų. Portalą valdo bendrovė „Vertikali medija“, kuriai taip pat priklauso nekilnojamojo turto skelbimų portalas „Domoplius“.

Pranešimą paskelbė: Andrius Baranauskas, Winning Reputation

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
Kitąmet bus remontuojamas viadukas kelyje nuo Vilniaus į Trakus

Kitąmet bus remontuojamas viadukas kelyje nuo Vilniaus į Trakus

2023 m. bus pradėtas įgyvendinti valstybinės reikšmės magistralinio kelio A16 Vilnius–Prienai–Marijampolė 16,017 km viaduko kapitalinio remonto projektas.  Remonto darbai turės būti atlikti per 13 mėn. nuo sutarties įsigaliojimo. VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijos (toliau – Kelių direkcija) ir rangovo pasirašytos sutarties vertė – 1,664 mln. eurų su PVM.   Transporto mazge planuojama remontuoti virš magistralinio […]

Šiaulių oro uosto vadovė atsako, ar realu iš Šiaulių sulaukti užsakomųjų reisų į Turkiją ar Egiptą

Šiaulių oro uosto vadovė atsako, ar realu iš Šiaulių sulaukti užsakomųjų reisų į Turkiją ar Egiptą

Tarptautiniam Šiaulių oro uostui priimant vis daugiau orlaivių, dažniau sulaukiama klausimų, ar galima ir kada turistams laukti užsakomųjų reisų iš Šiaulių populiariomis atostogų kryptimis, pavyzdžiui, į Turkiją ar Egiptą. Oro uosto vadovė sako, kad toks verslo modelis įtikinamiausiai atrodytų nebent „popieriuje“. Sena nauja idėja Aurelijos Kuezados teigimu, svarstymus dėl keleivinių skrydžių galimai skatina tai, kad […]

Gerėja VVT darbuotojų darbo sąlygos: netrukus bus išmokėti didesni atlyginimai, pristatyti nauji poilsio nameliai

Gerėja VVT darbuotojų darbo sąlygos: netrukus bus išmokėti didesni atlyginimai, pristatyti nauji poilsio nameliai

Įvedus naują darbo apmokėjimo sistemą, „Vilniaus viešojo transporto“ (VVT) darbuotojų asmenines sąskaitas jau pasiekė vidutiniškai 15,5 proc. didesni atlyginimų avansai. Gerėja ir kitos darbo sąlygos – pakeisti grafikai kokybiškam pietų ir poilsio laikui, atsisakyta žalų išskaičiavimo dėl eismo įvykių. Atsižvelgus į vairuotojų pastabas, Vilniaus miesto savivaldybė patobulino poilsio patalpų galinėse maršrutų stotelėse projektą – tokių mieste bus […]

Susisiekimo ministras M. Skuodis su vizitu lankysis Jungtinėje Karalystėje, dalyvaus tarptautinėje elektromobilumo konferencijoje Londone

Susisiekimo ministras M. Skuodis su vizitu lankysis Jungtinėje Karalystėje, dalyvaus tarptautinėje elektromobilumo konferencijoje Londone

Susisiekimo ministras Marius Skuodis pirmadienį išvyksta į Jungtinę Karalystę (JK), kur skaitys pranešimą vienoje didžiausių tarptautinių elektromobilumo konferencijų „London EV Show“. Ministras M. Skuodis vizito metu taip pat susitiks su JK Parlamento Transporto komitetu, JK aviacijos, jūrų ir saugumo ministre, Škotijos transporto ministre.   Antrus metus iš eilės Londone rengiamoje konferencijoje „London EV Show“ politikos, […]

Posūkių rodymas kelyje: kada privaloma, o kada gali grėsti bauda?

Posūkių rodymas kelyje: kada privaloma, o kada gali grėsti bauda?

Turbūt kone kiekvieną vairuotoją yra užplūdusios blogos emocijos, kai jam staigmena tapo priešais jį eisme dalyvavusio automobilio veiksmai. Laimė, jei toks manevravimas nerodant įspėjamojo posūkio signalo baigiasi laimingai ir nereikia pildyti eismo įvykio deklaracijos. Deja, dažnai pasitaiko ir nelaimingų nutikimų. Todėl draudimo ekspertas primena, kada reikia naudoti įspėjamąjį posūkio signalą, kada jo reikėtų vengti ir […]

Utena pasipuošė  naujomis autobusų stotelėmis

Utena pasipuošė naujomis autobusų stotelėmis

Utenoje baigtas įgyvendinti dar vienas miestui ir jo gyventojams svarbus projektas –Utenos miesto darnaus judumo plano priemonių diegimo pirmasis etapas. Jo metu  mieste įrengta 21 nauja  autobusų sustojimo stotelė, kurios pritaikytos ir žmonėms su negalia. Dar viena darnaus judumo plano priemonė – viešojo transporto žiedinių maršrutų  miesto gatvėmis įdiegimas. Planuojama parengti du žiedinius maršrutus, kurie […]