Ambicijų stoka lemia augančias sostinės spūstis

Ambicijų stoka lemia augančias sostinės spūstis

Tarp kažkada planuotų didžiųjų Vilniaus projektų – daugiabučių gyvenamųjų namų programa, aplinkkelis ir ateities susisiekimą turinti užtikrinti lengvojo metro sistema.

Prabėgo keletas dešimtmečių, užaugo nauja, modernesnė, karta… Gyvenamųjų namų statyba, atiduota į privataus kapitalo rankas, vyksta kaip iš pypkės.

Su susisiekimu situacija kur kas prastesnė. Aplinkkelį kelininkai, gavę dosnų valstybės užsakymą, išjudino tik po 40 metų, o „TomTom“ miestų statistika rodo, kad iki karantino spūstys sostinėje augo po 2 proc. kasmet. Akivaizdu, kad ši tendencija prasitęs jau šį rudenį, prasidėjus naujiems mokslo metams ir dar labiau atlaisvinus karantino ribojimus.

Prasčiausia situacija su viešuoju transportu. Rengiant Metropoliteno įgyvendinimo įstatymą viena parlamentarė vis baimingai kartodavo, kad metro – kosmosas. Laimei, kolegų neįtikino. Už metro balsavo 111 Seimo narių, 4 susilaikė, o prieš jį nebuvo nė vieno. Netgi kosmonautė nuslopo prieš ekspertų ir įvairių žinybų argumentus.

Vilniaus savivaldybėje viskas vėl sugrįžo į kosmoso lygmenį. Bent taip šį projektą apibūdina „Susisiekimo paslaugų“ vadovė. Tiesa, ši įmonė nesirūpina ateities transportu, jos rūpestis – tvarkingas autobusų ir troleibusų važinėjimas sostinės gatvėmis. Tam užtenka ir užrašo ant troleibuso šono „Judu paprastai“. Ar „greitųjų“ linijų paišybos ant asfalto ir taip siaurose gatvėse.

„Gal išsivažinės?“ – emigracijos įkarštyje  vylėsi Vilniaus plėtros vadovas M. Pakalnis, vis tolyn stumdamas sostinės transporto naujoves.

„Reikia tikėtis, kad Vilnius netaps milijoniniu miestu“, – spėja Ž. Mauricas, „Luminor“ banko ekonomistas. Pamenate geležinę sovietmečio normą: nėra milijono gyventojų – špyga jums, o ne metro!

Susisiekimo ministras, braidydamas, kaip koks seklys Morka, praeities keliukais ir klystkeliais, staiga pajuto nostalgiją seniai nurašytam tramvajui. Šio Vilniaus gatvėms visiškai netinkamo transporto šiaip taip – saugant miestą – sugebėta išvengti dar gūdžiais sovietiniais laikais. Dabar, žiūrėk, dar ims ir sugrįš. Juk ministro kriterijai puikiai suvokiami kiekvienam socialinių tinklų komentatoriui – pigus ir paprastas. Tokiais vadovautis – ir iki „konkės“ netoli, nors ministras šią vasarą gal ir nešienaus, nes užsiėmęs moderniuoju transportu – dviračiais ir paspirtukais. Ir visu Darnaus judumo planu.

Įdomus dalykas: Susisiekimo ministerija užsiima dviračių trasomis, paspirtukais… O užsiminus apie metro, tuoj puola mojuoti rankomis: tai ne mūsų, tai – savivaldybės!

Na, o savivaldybė… Kosmosas, kaip jau minėjau. Kosmosas – valdininkams. O meras? Kuo ilgiau meras sėdi savo kėdėje, tuo labiau tolsta projekto įgyvendinimas: nuo reikia planuoti iki po 15 metų, vėliau – reikia, bet nežinia  kada… Kiek dar tols?  Iki kokių kosminių erdvių?  

Pasidairiau, kas darosi Europos miestuose – geležinkelių ir metropolitenų atgimimo metas. Briuselis, Turinas, Renas, Gracas, Belgradas… Vieni plėtoja, kiti braižo planus…

Sutikite, jei per 50 metų negali įgyvendinti projekto, tai jau – ne pinigų ar techninių galimybių klausimas. Tik mentaliteto.

Parengė Tadas Jogėla

Pranešimą paskelbė: Juozas Zykus, Viešoji įstaiga „Vilniaus metro“

Kiti skelbimai:
 
Service Perm Post Treatment Stabilizatorius cheminiam sušukavimui,1000 ml
 
Crocs™ Kids' Fun Lab Super Mario Lights Clog Flame 27
 
Intense Shower Gel Parfumuotas dušo gelis, 200ml
 
Crocs™ Baya Lined Clog Navy/Navy 39,5
 
Crocs™ Classic Bright Cobalt 36,5

Rekomenduojame

Pristatyta į Lietuvą atkeliaujanti nauja, nuotoliniu būdu valdomų automobilių pritaikymo technologija

Pristatyta į Lietuvą atkeliaujanti nauja, nuotoliniu būdu valdomų automobilių pritaikymo technologija

Artimiausiu metu Lietuvos vartotojams bus pristatyta į šalį atkeliaujanti nauja technologinė galimybė – per nuotolį valdomų automobilių techninis funkcionalumas ir pritaikymas automobilių dalijimosi srityje. Šios technologijos pranašumus, kurie viešai bus pademonstruoti kitą savaitę, su susisiekimo ministru Mariumi Skuodžiu susitikime trečiadienį aptarė automobilių dalijimosi paslaugas Baltijos šalyse teikiančios įmonės „CityBee“ vadovai.   „Lietuvos transporto sektorius, kaip […]

Susisiekimo ministerijos tikslas – Lietuvoje registruotų orlaivių skrydžiai į JAV

Susisiekimo ministerijos tikslas – Lietuvoje registruotų orlaivių skrydžiai į JAV

Lietuva sieks gauti JAV federalinės aviacijos administracijos (FAA) leidimą Lietuvoje registruotiems orlaiviams vykdyti skrydžius į JAV. Susisiekimo ministerija pavedė Transporto kompetencijų agentūrai įgyvendinti projektą, kad iki 2023 m. sausio 1 d. būtų sėkmingai atliktas skrydžiams organizuoti reikalingas FAA auditas ir gautas šios organizacijos leidimas. „Siekiame, kad Lietuvoje registruoti orlaiviai galėtų organizuoti skrydžius į JAV, veikti […]

Kaip elgtis išvydus švyturėlius: patarė nedaryti kelių esminių klaidų

Kaip elgtis išvydus švyturėlius: patarė nedaryti kelių esminių klaidų

Rudenį į gatves pajudant vis daugiau transporto priemonių nesnaudžia ir specialiųjų transporto priemonių vairuotojai. Dažnai jie kelią pro intensyvų eismą skinasi apie save pranešdami švyturėliais, į kuriuos privalu reaguoti visiems eismo dalyviams. Draudimo bendrovės ERGO atstovas primena, kaip reikėtų reaguoti į skirtingų spalvų švyturėlius ir elgtis kelyje, kad nebūtų sukeliamos pavojingos situacijos. Stebėkite aplinką ERGO […]

„IAA MOBILITY 2021“ parodoje debiutavo naują vairavimo patirtį suteikiantis „Huawei AR–HUD“

„IAA MOBILITY 2021“ parodoje debiutavo naują vairavimo patirtį suteikiantis „Huawei AR–HUD“

Rugsėjo antrą savaitę Miunchene, Vokietijoje, surengtoje 2021 m. Tarptautinėje mobilumo parodoje (IAA MOBILITY 2021) „Huawei“ pristatė naujausios kartos papildytos realybės projekcinį vairuotojo ekraną (AR-HUD). Šis sprendimas automobilio priekinį stiklą paverčia pirmojo asmens vaizdo (First Person View) ekranu, kuriame, pasitelkiant pažangias technologijas, integruotos saugumo, informacijos ir pramogų funkcijos, sukuriančios visiškai naują vairavimo patirtį. Turėdama daugiau nei […]

Oro vežėjo  „Alitalia“ nebeliks: pataria, kaip elgtis jos bilietus įsigijusiems vartotojams

Oro vežėjo „Alitalia“ nebeliks: pataria, kaip elgtis jos bilietus įsigijusiems vartotojams

Oro vežėjų rinka ruošiasi svarbiems pokyčiams: nuo spalio 15 d. Italijos vyriausybei priklausiusią  aviakompaniją „Alitalia“ pakeis „Italia Trasporto Aereo“ bendrovė, plačiau žinoma kaip ITA.  Finansinių problemų „Alitalia“ turėjo jau anksčiau, tačiau koronaviruso pandemija padėtį dar pablogino, todėl po mėnesio lėktuvai su „Alitalia“ ženklu bus visam laikui nutupdyti. Ką reikia žinoti šio oro vežėjo bilietus įsigijusiems […]

„Wizz Air“ pilotų atlyginimus grąžina į priešpandeminį lygį

„Wizz Air“ pilotų atlyginimus grąžina į priešpandeminį lygį

Sparčiausiai auganti Europos oro linijų bendrovė „Wizz Air” šiandien praneša, kad nuo š. m. spalio 1 d pilotams grąžina tokius atlyginimus, kokie jie buvo prieš pandemiją. Pilotų atlyginimus oro linijų bendrovės buvo priverstos mažinti prasidėjus COVID-19 pandemijai; „Wizz Air“ – vienos pirmųjų oro linijų, nusprendusių juos atstatyti. Įmonė taip pat skelbia, kad, norėdama įgyvendinti savo […]