Ambicijų stoka lemia augančias sostinės spūstis

Ambicijų stoka lemia augančias sostinės spūstis

Tarp kažkada planuotų didžiųjų Vilniaus projektų – daugiabučių gyvenamųjų namų programa, aplinkkelis ir ateities susisiekimą turinti užtikrinti lengvojo metro sistema.

Prabėgo keletas dešimtmečių, užaugo nauja, modernesnė, karta… Gyvenamųjų namų statyba, atiduota į privataus kapitalo rankas, vyksta kaip iš pypkės.

Su susisiekimu situacija kur kas prastesnė. Aplinkkelį kelininkai, gavę dosnų valstybės užsakymą, išjudino tik po 40 metų, o „TomTom“ miestų statistika rodo, kad iki karantino spūstys sostinėje augo po 2 proc. kasmet. Akivaizdu, kad ši tendencija prasitęs jau šį rudenį, prasidėjus naujiems mokslo metams ir dar labiau atlaisvinus karantino ribojimus.

Prasčiausia situacija su viešuoju transportu. Rengiant Metropoliteno įgyvendinimo įstatymą viena parlamentarė vis baimingai kartodavo, kad metro – kosmosas. Laimei, kolegų neįtikino. Už metro balsavo 111 Seimo narių, 4 susilaikė, o prieš jį nebuvo nė vieno. Netgi kosmonautė nuslopo prieš ekspertų ir įvairių žinybų argumentus.

Vilniaus savivaldybėje viskas vėl sugrįžo į kosmoso lygmenį. Bent taip šį projektą apibūdina „Susisiekimo paslaugų“ vadovė. Tiesa, ši įmonė nesirūpina ateities transportu, jos rūpestis – tvarkingas autobusų ir troleibusų važinėjimas sostinės gatvėmis. Tam užtenka ir užrašo ant troleibuso šono „Judu paprastai“. Ar „greitųjų“ linijų paišybos ant asfalto ir taip siaurose gatvėse.

„Gal išsivažinės?“ – emigracijos įkarštyje  vylėsi Vilniaus plėtros vadovas M. Pakalnis, vis tolyn stumdamas sostinės transporto naujoves.

„Reikia tikėtis, kad Vilnius netaps milijoniniu miestu“, – spėja Ž. Mauricas, „Luminor“ banko ekonomistas. Pamenate geležinę sovietmečio normą: nėra milijono gyventojų – špyga jums, o ne metro!

Susisiekimo ministras, braidydamas, kaip koks seklys Morka, praeities keliukais ir klystkeliais, staiga pajuto nostalgiją seniai nurašytam tramvajui. Šio Vilniaus gatvėms visiškai netinkamo transporto šiaip taip – saugant miestą – sugebėta išvengti dar gūdžiais sovietiniais laikais. Dabar, žiūrėk, dar ims ir sugrįš. Juk ministro kriterijai puikiai suvokiami kiekvienam socialinių tinklų komentatoriui – pigus ir paprastas. Tokiais vadovautis – ir iki „konkės“ netoli, nors ministras šią vasarą gal ir nešienaus, nes užsiėmęs moderniuoju transportu – dviračiais ir paspirtukais. Ir visu Darnaus judumo planu.

Įdomus dalykas: Susisiekimo ministerija užsiima dviračių trasomis, paspirtukais… O užsiminus apie metro, tuoj puola mojuoti rankomis: tai ne mūsų, tai – savivaldybės!

Na, o savivaldybė… Kosmosas, kaip jau minėjau. Kosmosas – valdininkams. O meras? Kuo ilgiau meras sėdi savo kėdėje, tuo labiau tolsta projekto įgyvendinimas: nuo reikia planuoti iki po 15 metų, vėliau – reikia, bet nežinia  kada… Kiek dar tols?  Iki kokių kosminių erdvių?  

Pasidairiau, kas darosi Europos miestuose – geležinkelių ir metropolitenų atgimimo metas. Briuselis, Turinas, Renas, Gracas, Belgradas… Vieni plėtoja, kiti braižo planus…

Sutikite, jei per 50 metų negali įgyvendinti projekto, tai jau – ne pinigų ar techninių galimybių klausimas. Tik mentaliteto.

Parengė Tadas Jogėla

Pranešimą paskelbė: Juozas Zykus, Viešoji įstaiga „Vilniaus metro“

Kiti skelbimai:
 
ALTERCORE 353 Black 44
 
Elements Calming Shampoo Šampūnas jautriai galvos odai, 1000ml
 
ALTERCORE Roca Vegan Black 40
 
Hydration Kit Drėkinamasis plaukų priežiūros rinkinys, 1vnt
 
Crocs™ Classic Bae Clog Womens Lime Zest 42,5

Rekomenduojame

Prof. A. Avižienis: „Boeing 737 MAX“ katastrofas lėmė neįdiegti papildomi jutikliai

Prof. A. Avižienis: „Boeing 737 MAX“ katastrofas lėmė neįdiegti papildomi jutikliai

Dviejų naujų lėktuvų „Boeing 737 MAX“ katastrofos, kuriose žuvo 346 žmonės, įvyko todėl, kad nebuvo įdiegti papildomi, dubliuojantys atakos kampo jutikliai (angl. Angle-of-Attack, AoA), kurie būtų papildę du AoA jutiklius, jau esančius ant abiejų „737 MAX“ lėktuvo priekio šonų. Šį teiginį virtualioje konferencijoje Taipėjuje, Taivane birželio 22 dieną pristatė Vytauto Didžiojo universiteto (VDU) ir Kalifornijos […]

Net 85 proc. Lietuvos gyventojų svarbu, kad geležinkelis keltų kuo mažesnį triukšmą

Net 85 proc. Lietuvos gyventojų svarbu, kad geležinkelis keltų kuo mažesnį triukšmą

Šiemet įsibėgėjęs 24 mln. vertės projektas „Triukšmo mažinimo priemonių geležinkeliuose įrengimas“ – tik dalis geležinkelio triukšmą slopinančių priemonių, kurias įgyvendina „LTG Infra“ vystydama ir modernizuodama šalies geležinkelio tinklą. Gyventojų apklausos duomenys rodo, jog net 85 proc. Lietuvos gyventojų svarbu, kad geležinkelis keltų kuo mažesnį triukšmą ir net 71 proc. dėl triukšmo nenorėtų gyventi šalia geležinkelio. […]

The Minister and Ryanair management discussed matters on investment opportunities in Kaunas airport

The Minister and Ryanair management discussed matters on investment opportunities in Kaunas airport

On Tuesday, Minister of Transport and Communications Marius Skuodis met with the management of the Irish airline company Ryanair in the Ministry to discuss the company’s plans regarding further investment into aircraft maintenance infrastructure in Kaunas airport and regional development opportunities upon the completion of Rail Baltica. The meeting was attended by Director of Operations […]

Bendraamžiai: kelias Vilnius–Utena ir susisiekimo ministras

Bendraamžiai: kelias Vilnius–Utena ir susisiekimo ministras

Utenos rajono savivaldybėje Seimo nario Gintauto Palucko kvietimu birželio 21 d. lankėsi susisiekimo ministras Marius Skuodis su komanda.  Svečiai susitiko su Utenos rajono savivaldybės meru Alvydu Katinu, savivaldybės administracijos vadovais, skyrių vedėjais, Utenos apskrities savivaldybių merais ir administracijų vadovais, verslo atstovais, žiniasklaida. Susitikimuose taip pat dalyvavo Seimo nariai Gintautas Paluckas, Edmundas Pupinis, Lietuvos automobilių kelių […]

A. Kuezada: nusitaikėme į perspektyvią aviacijos sritį, kuri svarbi ir Šiauliams, ir Lietuvai

A. Kuezada: nusitaikėme į perspektyvią aviacijos sritį, kuri svarbi ir Šiauliams, ir Lietuvai

2022 metais Lietuva prisijungs prie išskirtinio verslo žemėlapio: šalių, kuriose orlaiviai ne tik remontuojami, bet ir pertvarkomi iš keleivinių į šiuo metu ypač paklausius krovininius. Strateginį investuotoją „Aviatic MRO“ pritraukusio Šiaulių oro uosto vadovė Aurelija Kuezada pastebi, kad keleiviai į skrydžius grįžta pakankamai atsargiai, tačiau oro krovinių paklausa jau viršija iki pandemijos buvusį lygį, todėl […]

Jau šiemet pradedama rengtis magistralinio kelio Vilnius–Utena rekonstrukcijai, visą kelią atnaujinti planuojama iki 2025 m. pabaigos

Jau šiemet pradedama rengtis magistralinio kelio Vilnius–Utena rekonstrukcijai, visą kelią atnaujinti planuojama iki 2025 m. pabaigos

Susisiekimo ministerija informuoja, kad vienintelį šalies magistralinį kelią su betono danga – A14 Vilnius–Utena – siekiama visiškai rekonstruoti iki 2025 m. pabaigos. Šio kelio rekonstravimo planą ir numatomus darbų etapus susisiekimo ministras Marius Skuodis šiandien pristatė Utenoje vykusiame susitikime su šio regiono savivaldybių atstovais ir visuomene. „Jau šiais metais prasidės parengiamieji darbai, kad „amžiaus statybomis“ […]