Akistata su Covid-19: į Lietuvos oro uostus greitoji skubėjo daugiau kaip septyniasdešimt kartų

Akistata su Covid-19: į Lietuvos oro uostus greitoji skubėjo daugiau kaip septyniasdešimt kartų

Siekiant užkardyti COVID-19 viruso patekimą į šalį, Lietuvos oro uostuose buvo imtasi ypatingo reagavimo ir saugumo priemonių sustiprinimo. Šiuo laikotarpiu visuose šalies oro vartuose dirbo didelės visuomenės sveikatos specialistų, kariuomenės atstovų, savanorių, oro uostų, antžeminio aptarnavimo bendrovių darbuotojų ir į ekstremalios situacijos valdymą įsitraukusių institucijų pajėgos, dėjusios milžiniškas pastangas rūpinantis keliautojų gerove ir sveikata.

Nuo vasario mėnesio pradžios, kai Europoje  pradėjo augti užsikrėtusiųjų naujuoju koronavirusu skaičius, į Lietuvos oro uostus greitosios medicinos pagalbos automobiliai kviesti net 75 kartus.  Daugiausiai – 61 kartą – medikai vyko į Vilniaus oro uostą, Kaune lankėsi 9 ir Palangoje – 5 kartus.

Pats sudėtingiausias etapas Lietuvos oro uostuose buvo kovo 15–17 dienomis, o karščiausia diena – kovo 16-oji – tądien šalyje įsigaliojo privalomojo karantino taisyklės. Per šią parą vien Vilniaus oro uoste greitoji pagalba lankėsi net 20 kartų.

Kaip teigia Lietuvos oro uostų ekstremalių situacijų valdymo vadovas Henrikas Armoška-Eismontas, medikai į pagrindinius šalies oro vartus buvo kviečiama kaskart, vos tik keleiviams buvo fiksuojami galimi Covid-19 viruso simptomai: padidėjusi temperatūra, ūmus gerklės ar kūno skausmas, kiti būdingi nusiskundimai.

„Visais atvejais ligos simptomų turintys keleiviai būdavo izoliuojami atskirose patalpose, jiems tuoj pat kviečiami medikai. Toliau, siekiant užtikrinti kitų keleivių saugumą, terminalo dalys, kuriose buvo įtariamai užsikrėtęs keleivis, būdavo uždaromos ir nedelsiant dezinfekuojamos. Dezinfekuojamos buvo ir kitos, galimai užkrėstos erdvės: trapai, autobusai, palapinės ir kt.“, – pasikeitusius darbo principus prisimena H. A. Eismontas.

Pasak jo, dezinfekcija paprastai trunka apie 1–1,5 val., o kartais, priklausomai nuo patalpų dydžio, ir ilgiau. Be to, po šios procedūros yra privaloma ekspozicija (dezinfekcinės priemonės poveikio laikas, trunkanti dar apie 3 valandas ir, galiausiai, patalpų valymas. Per šį laikotarpį kai kurios oro uostų erdvės buvo dezinfekuotos net po 10–15 kartų.

Buvo etapų, kai dezinfekcijai buvo uždarytas visas atvykimo terminalas, tuomet buvo pasitelkiamas VIP terminalas, oro uostų ekstremalių situacijų valdymo bei kariuomenės palapinės. Šios patalpos, taip pat buvo reguliariai dezinfekuojamos, jeigu per jas būdavo pasitinkami galimai užsikrėtę keleiviai.

„Dėl dezinfekcijos būtinybės įprasti terminalo darbai kartais sustodavo net 4 ar 5 valandoms – tai, žinoma, sujaukė įprastą tvarką, sukėlė keleiviams nepatogumų. Vis dėlto, ekstremalių situacijų metų yra daroma viskas kad galimos rizikos būtų suvaldytos bei maksimaliai užtikrintas keleivių saugumas. Reikia pasidžiaugti, jog tiek specialios tarnybos, tiek mūsų vidaus darbuotojai buvo tokie susitelkę ir dėjo pastangas keleivių srautų suvaldymui“, – teigia H. A. Eismontas.

Šiuo metu keleiviniai skrydžiai Lietuvos oro uostuose yra beveik sustoję, tačiau fiksuojamas stabilus krovininių reisų skaičius, o krovinių kiekis pirmąjį šių metų ketvirtį lenkia analogišką praėjusių metų kiekį.

Apie Lietuvos oro uostus

Lietuvos oro uostų tinklui priklauso trys oro vartai Vilniuje, Kaune ir Palangoje. Per 2019 m. jie aptarnavo 6,5 mln. keleivių ir 62 tūkst. skrydžių. Šio žiemos sezono metu iš Lietuvos oro uostų 15 aviakompanijų tiesiogiai skraidina 76 reguliariosiomis kryptimis į 51 miestą 26 šalyse.

Pranešimą paskelbė: – -, Berta And, UAB

Kiti skelbimai:
 
Bio Phyto Mild Facial Cleanser Veido prausiklis, 250 ml
 
TOMMY HILFIGER 15-39-01-5 Black 01 44
 
AUDIMAS Švelnaus mod.polo maršk.ilg.rank. 2021-571 Navy Blazer S
 
Este 83-28-05-8 Black 37
 
Camper Courb K300289 Blue 46

Rekomenduojame

Vairavimas žiemą: svarbu atsakingai įvertinti eismo sąlygas

Vairavimas žiemą: svarbu atsakingai įvertinti eismo sąlygas

Žiemos sąlygos gali būti itin permainingos. Kartais net tą pačią dieną gali lyti, kristi sniegas, šlapdriba, formuotis plikledis arba staigiai kristi oro temperatūra, todėl prieš kiekvieną kelionę vairuotojai turėtų itin atidžiai įvertinti esamas eismo sąlygas, kelio dangos būklę ir pasirinkti žiemos sąlygoms tinkamą, saugų vairavimo stilių. Važiuojant slidžia kelio danga vairuoti reikėtų tolygiai, vengti staigių […]

„Audi e-tron GT“ premjera – jau vasario mėnesį

„Audi e-tron GT“ premjera – jau vasario mėnesį

„Nuostabiausias automobilis, kurį esu kada nors nupiešęs“ , – taip teigė „Audi Design“ padalinio vadovas Marc Lichte 2018 m. rudenį, kada gamintojas Los Andželo automobilių parodoje pristatė koncepcinį „Audi e-tron GT“. Po dviejų metų debiutuoja pirmas serijinės gamybos elektrinis „Gran Turismo“ klasės „Audi“ automobilis. Pasaulinė automobilio premjera – jau vasario 9 dieną. Apgalvotas ir funkcionalus […]

Susisiekimo ministro ir elektroninių ryšių rinkos atstovų susitikime – dėmesys 5G ryšiui, valstybinio kritinio ryšio tinklo kūrimui, Elektroninių ryšių įstatymo projektui

Susisiekimo ministro ir elektroninių ryšių rinkos atstovų susitikime – dėmesys 5G ryšiui, valstybinio kritinio ryšio tinklo kūrimui, Elektroninių ryšių įstatymo projektui

Susisiekimo ministras Marius Skuodis trečiadienį nuotoliniame susitikime su elektroninių ryšių rinkos atstovais išreiškė viltį, kad naujos kartos judriojo ryšio (5G) dažnių skirstymo aukciono pradžia neužtruks, tinklas bus tolygiai diegiamas visoje Lietuvoje ir artimiausiais metais pasieks bent jau didžiuosius šalies miestus. Taip pat, ministro manymu, labai svarbu, kad visa Lietuvoje esama elektroninių ryšių infrastruktūros informacija būtų […]

Vilnius pribrendo metropolitenui ir pagal Maskvos standartus

Vilnius pribrendo metropolitenui ir pagal Maskvos standartus

Nenuostabu, kad dalis Lietuvos visuomenės dar gyvena pagal sovietinius standartus. 50 metų mes jais vadovavomės, ne taip lengva atprasti. „Metro sąjūdžio“ žmonės jau beveik 20 metų įrodinėja, kad Vakarų Europoje sprendimą pradėti planuoti ir statyti miesto geležinkelį – metropoliteną lemia ekonominis ir socialinis tikslingumas, o ne gyventojų skaičius. Kol kas tuo įtikinti pavyko tik LR […]