Skaisti pavasario saulė teikia ne vien geras emocijas – akinantys jos spinduliai gatvėse tampa tikru iššūkiu vairuotojams. Tokios vairavimo sąlygos, pasak specialistų, kelyje yra kur kas pavojingesnės nei akinančios kitų transporto priemonių šviesos ar šlapia kelio danga.
„Dėl pavasario saulės spindulių vairuotojams itin suprastėja matomumas, o dėl to – padidėja eismo nelaimių rizika. Į akis šviečiant saulei vairuotojai dažniausiai nepastebi priešais važiuojančio arba kelkraštyje stovinčio automobilio ir į jį atsitrenkia. Taip pat nematomais vairuotojams saulės apšviestame ruože tampa ir pėstieji, dviratininkai, paspirtukų vairuotojai bei kiti eismo dalyviai. Apakintas saulės vairuotojas nemato kelio, todėl nepastebi nieko, kas yra priekyje“, – kalba vairavimo mokyklos vadovas Artūras Pakėnas.
Nuo saulės nukenčia ir vairuotojai, ir pėstieji
Pasak draudimo bendrovės „Gjensidige“ Žalų departamento vadovės Baltijos šalims Viktorijos Katilienės, saulės apakintų vairuotojų sukelti eismo įvykiai dažniausiai išsiskiria skaudžiais padariniais.
„Fiksuojame nelaimes, įvykstančias nereguliuojamose sankryžose, išvažiavimuose iš kelių, kai saulė vairuotojui šviečia iš kairiojo šono ir dažnai sutrukdo pastebėti iš kairės artėjančias transporto priemones. Automobilių ir kitų motorinių transporto priemonių matomumą akinant saulei pagerina visą parą privalomos artimosios žibintų šviesos. Tuo tarpu nesaugiausiais vadinami eismo dalyviai – pėstieji ir dviratininkai – deja, tokių priemonių neturi”, – sako V. Katilienė.
Draudikės teigimu, dėl akinančios saulės dažnai nukenčia ir pėstieji. „Eismo nelaimės atsitinka tada, kai žmonės į pėsčiųjų perėją išeina neįsitikinę, kad transporto priemonės vairuotojas juos mato ir jau mažina automobilio greitį“, – pabrėžia draudimo bendrovės atstovė.
Apsauginis skydelis padeda ne visiems
Norint apsisaugoti nuo saulės, pasak vairavimo mokytojo, vairuotojams negali padėti nei automobiliuose sumontuoti apsauginiai skydeliai, nei akių primerkimas. „Skydeliai nuo saulės gali apsaugoti tik vidutinio ir aukštesnio ūgio vairuotoją, žemesniems jie – beverčiai. Net ir atlenkus skydelį, dažnai jo apsauga nesiekia vairuotojo akių lygio, todėl gelbsti mažai“, – sako A. Pakėnas.
Jis rekomenduoja visada užsidėti akinius nuo saulės, kurie, pasak specialisto, ženkliai pagerina matomumą kelyje akinant saulei. „Ne veltui visuose naujesniuose automobiliuose yra speciali vieta pasidėti akiniams. Nuo saulės vairuotojams jie yra patikima apsauga. Akiniai automobilyje turi būti visada, nes saulės spinduliai visais metų laikais prastina kelio matomumą”, – tvirtina vairavimo mokyklos vadovas.
Jis atkreipia dėmesį, kad vairuotojų naudojami akiniai nuo saulės privalo turėti ultravioletinių spindulių apsaugą ir poliarizuotus stiklus.
Langų plovimo skystis – ypatingai svarbus
V. Katilienė primena, kad dabar gatvėse prasideda laikas, kai vairuotojai turi pasirūpinti pakankamu kiekiu langų valymo skysčio ir kokybiškais valytuvais. „Po žiemos patikrinkite priekinių ir galinių langų valytuvų guminių juostelių nusidėvėjimą. Apžiūrėkite, ar juose neatsidaro įtrūkimų, apnašų. Kai kurių valytuvų šluoteles reikia keisti naujomis pakitus jų spalvai. Įprastai valytuvų šluoteles patariama keisti mažiausiai kartą per metus“, – teigia draudikė.
Ji pabrėžia ir langų plovimo skysčio svarbą: „Šviečiant saulei stiklo nešvarumai dar labiau pablogina matymo kokybę. Jie ypač trukdo tada, kai vairuotojas važiuoja pavėsiu ir staiga į stiklą pašviečia saulė. Šiltajam metų laikui skirti langų valymo skysčiai pasižymi geromis valomosiomis savybėmis, todėl orams atšilus žieminį langų skystį pakeiskite tokiu, kuris skirtas šiltajam sezonui“.
V. Katilienė paaiškina, jog privalu prieš sėdant už vairo įsitikinti, jog transporto priemonės langai, žibintai, veidrodėliai ir valstybiniai numeriai – švarūs bei važiuoti pradėti tik įsitikinus, jog atsargoje yra pakankamai langų valymo skysčio, o valytuvai veikia sklandžiai. Langų ir veidrodėlių būklė lemia matomumo kokybę, o valstybinių numerių skaitomumas yra apibrėžtas Kelių eismo taisyklėse.
Jei akyse pradėjo raibuliuoti ar suprastėjo matomumas, V. Katilienė pataria saugiai sumažinti greitį arba sustoti kelkraštyje, kol regėjimas sugrįš į įprastinę būseną.
Pranešimą paskelbė: Kristina Jugulytė, PR Service
Automatinis mašinų valdymas, papildytosios realybės panaudojimas statybų aikštelėje, skaitmeninių dvynių kūrimas – tai ateities technologijos, kurias jau galima sutikti didžiausių Lietuvos infrastruktūros projektų statybų aikštelėse. Šalies kelių tiesimo įmonių atstovai teigia, kad skaitmeninių technologijų įsigalėjimo kelių tiesyboje nauda yra milžiniška: darbai vyksta daug greičiau, tačiau realiuoju laiku užtikrinama jų kokybė, atitiktis projektiniams reikalavimams, mažėja ir nelaimingų […]
Lietuvos Respublikos Prezidentas Gitanas Nausėda ketvirtadienį su savo patarėjais dirbo Rokiškyje. Daug dėmesio Rokiškyje valstybės vadovas skyrė viešojo transporto problematikai regione ir šalyje. Rokiškio geležinkelio stotyje vykusioje apskritojo stalo diskusijoje „Rokiškio rajono žmonių lūkesčius atitinkantis viešasis transportas“, kurioje dalyvavo Rokiškio bendruomenės, centrinės valdžios, savivaldos, keleivių vežimo įmonės „LTG Link“ atstovai, aptarti būtini sisteminiai pokyčiai ir […]
AB Lietuvos automobilių kelių direkcija informuoja, kad valstybinės reikšmės krašto kelio Nr. 229 Aristava–Kėdainiai–Cinkiškiai 5,151 km tilto rekonstrukcija artėja į pabaigą. Eismą tiltu planuojama paleisti birželio pabaigoje, t.y. anksčiau nei numatyta sutartyje. Pėstiesiems per Nevėžį susisiekimas buvo ir yra užtikrinamas laikinu pontoniniu pėsčiųjų tiltu, kuriuo pėstieji galės naudotis ir iki tol, kol bus užbaigti rekonstruojamo […]
2023 m. birželio 7 d. pranešimas žiniasklaidai (daugiau naujienų) Dalies Seimo narių polinkis kuo labiau apriboti paspirtukų judėjimą privedė prie sudėtingos teisėkūros procedūros, kurią parlamentui išpainioti bus rimtas iššūkis, atkreipia dėmesį Liberalų sąjūdžio frakcijos narys Andrius Bagdonas. Trečiadienį Seimo Teisės ir teisėtvarkos komitetas nagrinėjo Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisas, kuriomis nusitaikyta sureguliuoti judėjimą el. […]
Vienintelė oficiali „Mercedes-Benz“ atstovė mūsų šalyje bendrovė „Veho Lietuva“ įsigijo UAB „Auto Bodyshop“, vieną didžiausių kėbulo remonto įmonių Lietuvoje ir Baltijos regione. Šiuo žingsniu „Veho Lietuva“ siekia dar labiau išplėsti savo klientams siūlomų serviso paslaugų spektrą. „Šis sandoris yra nuoseklus mūsų įgyvendinamos strategijos, kurios stuburas – geriausia įmanoma klientų patirtis, žingsnis. Siekdami teikti aukščiausios kokybės […]
Įgyvendinant Europos Sąjungos (ES) bepiločių orlaivių (dronų) reglamentų paketo nuostatas, pagrindinis Lietuvos oro navigacijos paslaugų teikėjas „Oro navigacija“ investuoja 2,5 mln. eurų į sprendimus, kurie leis dronų naudotojams paprasčiau naudotis oro erdve. „Oro navigacija“ pasirašė sutartį su Austrijos įmone „Frequentis“, su kuria kartu Lietuvoje diegs U-Space paslaugų teikimo sistemą – per mobiliąją aplikaciją bepiločių orlaivių […]