Akina saulė: kaip išvengti nelaimių kelyje

Akina saulė: kaip išvengti nelaimių kelyje

Skaisti pavasario saulė teikia ne vien geras emocijas – akinantys jos spinduliai gatvėse tampa tikru iššūkiu vairuotojams. Tokios vairavimo sąlygos, pasak specialistų, kelyje yra kur kas pavojingesnės nei akinančios kitų transporto priemonių šviesos ar šlapia kelio danga.

„Dėl pavasario saulės spindulių vairuotojams itin suprastėja matomumas, o dėl to – padidėja eismo nelaimių rizika. Į akis šviečiant saulei vairuotojai dažniausiai nepastebi priešais važiuojančio arba kelkraštyje stovinčio automobilio ir į jį atsitrenkia. Taip pat nematomais vairuotojams saulės apšviestame ruože tampa ir pėstieji, dviratininkai, paspirtukų vairuotojai bei kiti eismo dalyviai. Apakintas saulės vairuotojas nemato kelio, todėl nepastebi nieko, kas yra priekyje“, – kalba vairavimo mokyklos vadovas Artūras Pakėnas.

Nuo saulės nukenčia ir vairuotojai, ir pėstieji

Pasak draudimo bendrovės „Gjensidige“ Žalų departamento vadovės Baltijos šalims Viktorijos Katilienės, saulės apakintų vairuotojų sukelti eismo įvykiai dažniausiai išsiskiria skaudžiais padariniais.

„Fiksuojame nelaimes, įvykstančias nereguliuojamose sankryžose, išvažiavimuose iš kelių, kai saulė vairuotojui šviečia iš kairiojo šono ir dažnai sutrukdo pastebėti iš kairės artėjančias transporto priemones. Automobilių ir kitų motorinių transporto priemonių matomumą akinant saulei pagerina visą parą privalomos artimosios žibintų šviesos. Tuo tarpu nesaugiausiais vadinami eismo dalyviai – pėstieji ir dviratininkai – deja, tokių priemonių neturi”, – sako V. Katilienė.

Draudikės teigimu, dėl akinančios saulės dažnai nukenčia ir pėstieji. „Eismo nelaimės atsitinka tada, kai žmonės į pėsčiųjų perėją išeina neįsitikinę, kad transporto priemonės vairuotojas juos mato ir jau mažina automobilio greitį“, – pabrėžia draudimo bendrovės atstovė.

Apsauginis skydelis padeda ne visiems

Norint apsisaugoti nuo saulės, pasak vairavimo mokytojo, vairuotojams negali padėti nei automobiliuose sumontuoti apsauginiai skydeliai, nei akių primerkimas. „Skydeliai nuo saulės gali apsaugoti tik vidutinio ir aukštesnio ūgio vairuotoją, žemesniems jie – beverčiai. Net ir atlenkus skydelį, dažnai jo apsauga nesiekia vairuotojo akių lygio, todėl gelbsti mažai“, – sako A. Pakėnas.

Jis rekomenduoja visada užsidėti akinius nuo saulės, kurie, pasak specialisto, ženkliai pagerina matomumą kelyje akinant saulei. „Ne veltui visuose naujesniuose automobiliuose yra speciali vieta pasidėti akiniams. Nuo saulės vairuotojams jie yra patikima apsauga. Akiniai automobilyje turi būti visada, nes saulės spinduliai visais metų laikais prastina kelio matomumą”, – tvirtina vairavimo mokyklos vadovas.

Jis atkreipia dėmesį, kad vairuotojų naudojami akiniai nuo saulės privalo turėti ultravioletinių spindulių apsaugą ir poliarizuotus stiklus.

Langų plovimo skystis – ypatingai svarbus

V. Katilienė primena, kad dabar gatvėse prasideda laikas, kai vairuotojai turi pasirūpinti pakankamu kiekiu langų valymo skysčio ir kokybiškais valytuvais. „Po žiemos patikrinkite priekinių ir galinių langų valytuvų guminių juostelių nusidėvėjimą. Apžiūrėkite, ar juose neatsidaro įtrūkimų, apnašų. Kai kurių valytuvų šluoteles reikia keisti naujomis pakitus jų spalvai. Įprastai valytuvų šluoteles patariama keisti mažiausiai kartą per metus“, – teigia draudikė.

Ji pabrėžia ir langų plovimo skysčio svarbą: „Šviečiant saulei stiklo nešvarumai dar labiau pablogina matymo kokybę. Jie ypač trukdo tada, kai vairuotojas važiuoja pavėsiu ir staiga į stiklą pašviečia saulė. Šiltajam metų laikui skirti langų valymo skysčiai pasižymi geromis valomosiomis savybėmis, todėl orams atšilus žieminį langų skystį pakeiskite tokiu, kuris skirtas šiltajam sezonui“.

V. Katilienė paaiškina, jog privalu prieš sėdant už vairo įsitikinti, jog transporto priemonės langai, žibintai, veidrodėliai ir valstybiniai numeriai – švarūs bei važiuoti pradėti tik įsitikinus, jog atsargoje yra pakankamai langų valymo skysčio, o valytuvai veikia sklandžiai. Langų ir veidrodėlių būklė lemia matomumo kokybę, o valstybinių numerių skaitomumas yra apibrėžtas Kelių eismo taisyklėse.

Jei akyse pradėjo raibuliuoti ar suprastėjo matomumas, V. Katilienė pataria saugiai sumažinti greitį arba sustoti kelkraštyje, kol regėjimas sugrįš į įprastinę būseną.

Pranešimą paskelbė: Kristina Jugulytė, PR Service

Rekomenduojame

Greičiausias „BWM M“ serijinis modelis – tokių išleis tik tūkstantį

Greičiausias „BWM M“ serijinis modelis – tokių išleis tik tūkstantį

Sportinių BMW automobilių gamybos padalinys „BMW M GmbH“, šiemet minintis 50 metų jubiliejų, pristatė itin greitą specialaus leidimo automobilį – „BMW M4 CSL“. Tai greičiausią garsiosios Niurburgringo trasos įveikimo laiką pademonstravęs BMW serijinis modelis. Šių sportiškų automobilių visame pasaulyje bus pagaminta tik 1 tūkstantis. Naujojo modelio pavadinime naudojamos raidės CSL žymi žodžius Competition, Sport ir […]

Europos investicijų banko konsultavimo paslaugų tarnyba remia žaliąją krovininę laivybą Lietuvos vidaus vandenyse

Europos investicijų banko konsultavimo paslaugų tarnyba remia žaliąją krovininę laivybą Lietuvos vidaus vandenyse

Projekto tikslas – atnaujinti krovinių gabenimą vandens transportu tarp dviejų didžiųjų Lietuvos miestų: Klaipėdos ir Kauno Per Europos investavimo konsultacijų centrą EIB teikia konsultacinę paramą Lietuvos vidaus vandens kelių direkcijai, kad šalies transporto infrastruktūra būtų tvaresnė Europos investicijų bankas (EIB) ir Lietuvos vidaus vandens kelių direkcija (VVKD) pasirašė konsultavimo paslaugų sutartį, pagal kurią bus teikiama […]

Dviračių gatvės Lietuvos miestuose: eismo organizavimas palankesnis ne automobiliams, bet dviratininkams

Dviračių gatvės Lietuvos miestuose: eismo organizavimas palankesnis ne automobiliams, bet dviratininkams

Nuo birželio 1 d. Lietuvos miestuose galės atsirasti „Dviračių gatvės“ – tokiu nauju kelio ženklu pažymėtos gatvės bus skirtos mišriam dviračių ir automobilių, kitų ne motorinių ir motorinių transporto priemonių eismui. Jose eismo dalyviams galios specialūs Kelių eismo taisyklių reikalavimai, o dviratininkai galės jaustis gerokai laisviau ir saugiau. „Dviračių gatvių atvėrimas – naujas žingsnis skatinant […]

Vilniuje pristatyta nauja gatvė

Vilniuje pristatyta nauja gatvė

Šnipiškės toliau atsinaujina – tarp Žalgirio iki Lvivo gatvių šiandien šventiškai atidaryta nauja beveik kilometro ilgio Kernavės gatvė.  Gatvė įrengta rūpinantis, kad ji būtų patogi, saugi, žalia, gyva, kaimyniška, tiesiog – jauki.  „Šnipiškės stiebiasi, priimdamos ir naujus verslus, ir naujus gyventojus, o kartu išlaikydamos autentišką dvasią. Kernavės gatvės vietoje prieš kelerius metus buvo tiesiog išvažinėtas molynas, […]

Moterų jūrininkių dienos proga „Stena Line“ praneša apie pirmąją laivo kapitonę

Moterų jūrininkių dienos proga „Stena Line“ praneša apie pirmąją laivo kapitonę

Nedaugelis žino, bet šiandien Tarptautinė jūrininkystės organizacija oficialiai mini Tarptautinę moterų jūrininkių dieną. Pasaulinis laivybos sektorius kasmet pažymi reikšmingą moterų vaidmenį jūrų pramonėje ir atkreipia dėmesį į iššūkius, su kuriais susiduriame norėdami padėti kiekvienai moteriai sėkmingai siekti karjeros jūroje. Švedijos keltų bendrovė „Stena Line“ gegužę taip pat švenčia įvairovės mėnesį, todėl kartu su šia proga […]

„Volkswagen“ ir „Audi“ pirmojo 2022-ųjų trečdalio rezultatai: nors iššūkių nemažėja, rinka pamažu atsigauna

„Volkswagen“ ir „Audi“ pirmojo 2022-ųjų trečdalio rezultatai: nors iššūkių nemažėja, rinka pamažu atsigauna

„Moller Baltic Import“, importuojanti „Volkswagen“ keleivinius bei komercinius automobilius Baltijos šalyse ir „Audi“ automobilius Lietuvoje bei Latvijoje, per pirmąjį 2022 metų trečdalį pagerino savo pardavimų rezultatus. Nors rinka susiduria su vis daugiau naujų iššūkių, naujų automobilių gamybos pajėgumai pamažu stabilizuojasi. „Volkswagen“ keleivinių elektromobilių pardavimai Baltijos šalyse išaugo 41 proc. Vienintelis smuktelėjęs segmentas buvo „Volkswagen“ komerciniai […]