Aiškėja, kaip keisis gatvės prie naujojo „Akropolio“ Vingyje

Aiškėja, kaip keisis gatvės prie naujojo „Akropolio“ Vingyje

Visuomenei pristatyti gatvių prie naujai iškilsiančio Akropolis Vingis“ ir daugiabučių kvartalo reVingis rekonstrukcijos projektiniai pasiūlymai. Rekonstruojant gatves daug dėmesio skirta pėsčiųjų ir dviračių takams bei želdynams. 

Planuojama Eigulių gatvės atkarpos tarp Tūkstantmečio, Geležinio Vilko gatvių ir Savanorių prospekto žiedinės sankryžos rekonstrukcija. Taip pat bus rekonstruojama ir Geležinio Vilko gatvės dalis nuo Savanorių prospekto žiedinės sankryžos iki Geležinio Vilko g. 25, sankryža tarp Geležinio Vilko ir Tūkstantmečio gatvių. Bus pertvarkyta į Vingio parką vedančios M. K. Čiurlionio gatvės dalis bei Gerosios Vilties gatvės dalis. Visi darbai bus vykdomi „Akropolis Group“ valdomos bendrovės lėšomis.

Susitikimuose su gyventojais jau buvo pristatyti gatvių rekonstrukcijų projektiniai pasiūlymai, projektuotojų įvertintos išgirstos visuomenės pastabos. Šiuo metu po visuomenės svarstymų ir pastabų projektiniai pasiūlymai pateikti įvertinti savivaldybei.

Rekonstruoti šį transporto mazgą prireikė dėl šalia atsirasiančių ir visiškai šioje vietoje miesto veidą pakeisiančių projektų: reVingis  keturių gyvenamųjų kvartalų šalia Neries krantinės (kartu bus tvarkoma ir krantinė) ir vieno administracinio pastato statybos bei Akropolis Vingis“  komplekso statybų. 

Geležinio Vilko g. ir Gerosios Vilties g. sankryžą planuojama pertvarkyti į žiedinę. Taip pat planuojamas  požeminis lengviesiems automobiliams skirtas įvažiavimas į daugiafunkcinio komplekso požeminę automobilių saugojimo aikštelę, po gatve  projektuojamas pėsčiųjų bei dviračių perėją po Geležinio Vilko gatve.

Projektuotojai  UAB „INHUS Engineering“ tikisi, kad įgyvendinus šiuos sprendinius sankryža taps nepertraukiamo eismo. Tai padidins eismo pralaidumą ir užtikrins saugų bei patogų susisiekimą visiems eismo dalyviams. 

Gerosios Vilties g. kaip ir ankstesnių rekonstrukcijų metu formuojama ramaus eismo gatvė, apsupta gyvenamųjų namų. Numatomi platūs pėsčiųjų takai, atskiras dviračių takas, žalieji plotai, esama medžių alėja papildoma naujais želdiniais. Didesni infrastruktūros mazgai gausiai apsodinami įvairaus aukščio želdiniais. Pėstiesiems projektuojama Gerosios Vilties gatvės atkarpa požemine perėja susijungs su M. K. Čiurlionio gatve. Tai bus pagrindinė Akropolis Vingis“ pėsčiųjų jungtis su Vilniaus miesto centru. 

M. K. Čiurlionio gatvė ves į Vingio parką ir gyvenamuosius kvartalus. Iš šios gatvės nėra numatytų įvažiavimų į prekybos pastato stovėjimo aikštelės. Dviračių takas projektuojamas kairėje gatvės pusėje. Šioje gatvėje esanti senų tuopų alėja išliks. M. K. Čiurlionio gatvėje kuriama apsisukimo aikštelė ir lankytojų išleidimo vieta, užtikrinanti automobilių pralaidumą siauroje gatvėje.

Eigulių gatvėje numatyta įrengti žiedinę sankryžą, pačią Eigulių gatvę pertvarkyti įrengiant papildomą eismo juostą nuo Neries upės pusės link daugiafunkcinio komplekso, dviračių taką taip pat patogius šaligatvius ir perėjas pėstiesiems. Kadangi numatomas intensyvus automobilių eismas, pėsčiųjų ir dviračių takai nuo važiuojamosios dalies bus atskirti želdiniais. Eigulių gatvėje nuo Geležinio Vilko link Elektrinės gatvės bus įrengta nauja dviračių tako atkarpa, kuri prisijungs prie rengiamo Elektrinės ir Eigulių gatvių remonto projekto. 

Eigulių gatvėje bus įrengiamas lygiagretus parkavimas gatvėje, kuris taip pat kurs fizinę kliūtį nuo važiuojamosios dalies.

Geležinio Vilko gatvė liks tranzitine, kurią pėstieji ir dviračiai kirs požemine perėja. Šioje gatvėje taip pat numatomos dvi autobusų stotelės, kelias iki stotelių numatomas kaip parkelis prie gyvenamųjų namų ir atvira viešoji erdvė prie prekybos pastato.

Gatvėse ir aplinkinėse teritorijoje bus pasodintas 491 naujas medis, įrengta beveik 9 tūkst. kv. m krūmų plotų, virš 10 tūkst. kv. m tvariai šienaujamų pievų, 941 kv. m žolinių augalų plotų ir 389 kv. m šlapbalių.

Su projektiniais pasiūlymais galite susipažinti: 

https://bit.ly/3wVLgIm

https://bit.ly/3X8mi2Y

Savivaldybė taip pat toliau vertins aplinkinės teritorijos plėtros perspektyvą, bendrus miesto susisiekimo poreikius ir planuos infrastruktūros plėtrą, kurios dalis bus įrengiama pagal su šia plėtra ir ateityje  sudaromas infrastruktūros plėtros sutartis.

Pranešimą paskelbė: Eglė Vankevičė, Vilniaus miesto savivaldybė

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
50 proc. per metus augantis elektromobilių skaičius diktuoja infrastruktūros pokyčius: nuo kiekybės pereinama prie kokybės

50 proc. per metus augantis elektromobilių skaičius diktuoja infrastruktūros pokyčius: nuo kiekybės pereinama prie kokybės

Elektromobilių įkrovimo infrastruktūra Lietuvoje žengia į naują etapą – nuo paprastos įkrovimo stotelių plėtros pereinama prie patogesnių atsiskaitymo sprendimų ir vartotojų gyvenimą lengvinančių integruotų sistemų diegimo. Lietuvoje jau važinėja per 17 tūkst. grynųjų elektromobilių, o juos naudojantys verslai vis aktyviau ieško būdų, kaip efektyviai išnaudoti augančias galimybes. Žaliųjų energijos sprendimų bendrovės „Enefit“ viešojo įkrovimo tinklo […]


Dažnai tenka naudotis kurjerio paslaugomis? 6 faktai, kurių nežinojote apie šią profesiją

Dažnai tenka naudotis kurjerio paslaugomis? 6 faktai, kurių nežinojote apie šią profesiją

Nors šiandien kurjerio paslaugomis kasdien naudojasi tūkstančiai lietuvių, visgi apie šią profesiją sklando daugybė mitų. Ar kurjeris privalo užnešti sunkią siuntą iki pat mūsų durų? O gali jis turi palaukti, kol grįšime iš parduotuvės ir galėsime priimti savo užsakymą?  „DPD Lietuva“ komunikacijos vadovas Tomas Vaišvila atskleidžia, ko dažnas vis dar nežinome apie kurjerio paslaugas ir […]


Nuo vilkiko kabinos iki VR akinių: „Baltic transline“ testuoja modernų vairuotojų mokymų sprendimą

Nuo vilkiko kabinos iki VR akinių: „Baltic transline“ testuoja modernų vairuotojų mokymų sprendimą

Technologijų startuolis „RoadMaster VR“ kartu su viena didžiausių transporto įmonių Lietuvoje „Baltic transline“ pradeda bendradarbiavimą, kuriuo siekiama praktiškai įvertinti ir pritaikyti virtualios realybės (VR) sprendimus vairuotojų mokymuose. Pirmasis VR simuliatorius jau veikia „Baltic transline“ mokymų centre – šiuo metu jį testuoja instruktoriai, o artimiausiu metu naują mokymosi būdą išbandys ir įmonės vairuotojai. „Tai ne vien […]


Lietuvoje jau vienuoliktą kartą vyksta „Moterų ralis“

Lietuvoje jau vienuoliktą kartą vyksta „Moterų ralis“

Vilniaus Gedimino prospekte susirinkusios „Moterų ralio“ dalyvės ruošiasi startui. Ekipažų automobiliai išsirikiavę laukia savo starto eilės, pirmieji jų – jau pajudėjo. Per keletą valandų iš čia išvyks kone 200 ekipažų, beveik 700 moterų, kurios leisis į jaudinančią kelionę po Lietuvą. „Oras gaivus, diena tik prasideda, o dalyvėms prieš akis – daugybė nuotykių ir išbandymų. Startas […]


Pašto sektoriaus lūžis: kokia ateitis laukia?

Pašto sektoriaus lūžis: kokia ateitis laukia?

Pašto rinka Lietuvoje išgyvena spartų virsmą. Siuntiniai tampa pagrindiniu srauto šaltiniu, e. prekyba stiprėja, o popieriniai laiškai traukiasi. Valstybė tuo metu už 2021–2022 m. laikotarpį yra skyrusi apie 7 mln. eurų universaliajai pašto paslaugai finansuoti – nors ši 2024 m. sudarė vos 6,3 proc. rinkos. Ar dabartinis modelis išliks tvarus, kai sektorius vis labiau atveriamas […]


Planuojantiems keliones į Neringą – geros žinios: šalia perkėlos įrengta greito elektromobilių įkrovimo stotelė

Planuojantiems keliones į Neringą – geros žinios: šalia perkėlos įrengta greito elektromobilių įkrovimo stotelė

Klaipėdoje – dar viena nauja įkrovimo stotelė. Žaliųjų sprendimų bendrovė „Enefit“ uostamiestyje, šalia Smilytės perkėlos, įrengė itin greito elektromobilių įkrovimo stotelę. Ekspertų teigimu, lokacija pasirinkta neatsitiktinai – tai šiuo metu arčiausiai perkėlos esanti įkrovos vieta, o tai svarbus žingsnis infrastruktūros plėtroje, kuris ženkliai pagerins į Neringą keliaujančių vairuotojų patirtį. Greito įkrovimo stotelėje, kuri įrengta šalia […]