„airBaltic“ 2024 m. trečiąjį ketvirtį uždirbo 40,3 mln. eurų pelno ir fiksavo rekordines pajamas

1

„airBaltic“ 2024 m. trečiąjį ketvirtį uždirbo 40,3 mln. eurų pelno ir fiksavo rekordines pajamas

Gerus rezultatus lėmė rekordiniai lėktuvų užpildymo rodikliai, daugiau skrydžių, veiklos efektyvumas ir sėkminga nuomos su įgula strategija

Pagrindiniai akcentai:

Grynasis pelnas III ketv.: 40,3 mln. eurų, pažymint finansiškai sėkmingą vasaros sezoną.

Visų laikų aukščiausios III ketvirčio pajamos: 236 mln. eurų, 8 proc. daugiau nei prieš metus.

Rekordinis lėktuvų užpildymo rodiklis: 87,8 proc. III ketv., 6 procentiniais punktais daugiau nei prieš metus.

Keleivių skaičiaus augimas: III ketv. keleivių padaugėjo 12 proc., skrydžių skaičius išaugo 5 proc. (neįskaitant ACMI).

Rekordinės devynių mėnesių pajamos: 575,3 mln. eurų, 13 proc. daugiau nei prieš metus.

Rekordinis pakoreguotas EBITDAR: 158,1 mln. eurų per devynis mėnesius, +21 proc. per metus.

Orlaivių parko augimas: rugpjūčio mėn. oro bendrovė pakeitė 10 „Airbus A220-300“ orlaivių pirkimo teises į tvirtus užsakymus ir pakoregavo pristatymo grafiką.

Strateginė partnerystė: rugsėjo mėn. „airBaltic“ pratęsė nuomos su įgula partnerystę su „Lufthansa Group“ dar trejiems metams, pradedant 2025 m. vasara, ir išnuomojo iki 21 orlaivio.

Susitarimas su „Pratt & Whitney“: rugsėjo mėn. „airBaltic“ pasirašė ilgalaikį techninės priežiūros susitarimą su „Pratt & Whitney“ dėl savo turboreaktyvinių variklių (GTF) parko, grindžiamą galios pagal valandas modeliu ir užtikrinantį didesnį techninės priežiūros planavimo skaidrumą ir nuspėjamumą.

Ryga. Šiandien vykusio pokalbio su investuotojais metu, pirmaujančios Baltijos šalių oro linijų bendrovės „airBaltic“ valdyba pristatė preliminarius neaudituotus bendrovės trečiojo ketvirčio ir 2024 m. pirmųjų devynių mėnesių finansinius rezultatus. Po rekordinio pirmojo pusmečio, „airBaltic“ išlaikė gerus verslo, finansinius ir veiklos rezultatus ir pasiekė naujų rekordų. Trečiąjį ketvirtį „airBaltic“ grupė pranešė apie įspūdingą 40,3 mln. eurų grynąjį pelną, o tai liudija apie finansiškai sėkmingą vasaros sezoną. Ketvirčio pajamos pasiekė rekordinį 236 mln. eurų lygį ir per metus padidėjo 8 proc. Šis rezultatas, kurį lėmė išaugusi keleivių paklausa ir geri vasaros sezono rezultatai, dar labiau pabrėžia oro linijų bendrovės augimo tendenciją.

Be to, per devynis mėnesius gauta 575,3 mln. eurų pajamų, t. y. 13 proc. daugiau nei pernai, ir 158,1 mln. eurų pakoreguoto EBITDAR, o tai rodo Grupės veiklos efektyvumą ir atsparumą.

„Mūsų rekordiniai trečiojo ketvirčio ir pirmųjų devynių 2024 m. mėnesių rezultatai rodo, kad „airBaltic“ strategija yra veiksminga ir kad daugiausiai dėmesio skiriame veiklos efektyvumui, tinklo plėtrai ir klientų patirčiai. Turėdami daugiau nei 140 maršrutų, įskaitant 22 naujus maršrutus iki šių metų pabaigos, ir bendradarbiaudami su 24 bendrojo kodo oro vežėjais, palyginti su praėjusiais metais, savo keleiviams ženkliai padidinome susisiekimo galimybes. Ir toliau siekiame, kad „airBaltic“ taptų pagrindiniu susisiekimo paslaugų teikėju Baltijos šalyse, taip skatindami keleivių skaičiaus ir pajamų augimą“, – teigia „airBaltic“ prezidentas ir generalinis direktorius Martinas Gaussas.

„Nepaisant sudėtingų makroekonominių sąlygų Baltijos šalyse ir iššūkių, susijusių su didėjančiomis variklių techninės priežiūros išlaidomis, mūsų trečiojo ketvirčio pelnas ir rekordiniai lėktuvų užpildymo rodikliai rodo didelę keleivių paklausą ir mūsų veržlumą kintančioje rinkoje. Ateityje daugiausiai dėmesio skirsime savo vizijai – tęsti „airBaltic“ augimo istoriją, gerinti keleivių patirtį ir didinti teigiamą poveikį regiono ekonomikai“, – pabrėžia M. Gaussas. 

Per pirmuosius devynis 2024 m. mėnesius „airBaltic“ skraidino 3,8 mln. keleivių, t. y. 11 proc. daugiau nei per tą patį 2023 m. laikotarpį.

Didėjanti didesnės maržos ACMI (orlaivių, įgulų, techninės priežiūros ir draudimo) verslo segmento pajamų dalis, kurią sudaro „airBaltic“ teikiamos paslaugos kitoms oro linijų bendrovėms, rodo didėjančią ACMI operacijų, kaip strateginės oro linijų bendrovės verslo modelio sudedamosios dalies, svarbą. Be to, šis antrinis pajamų srautas didina atsparumą ir prisideda prie didesnio pelningumo. 2024 m. III ketv. iki 17 orlaivių buvo išnuomota „Lufthansa Group“ vežėjams ACMI pagrindu, įgyvendinant oro bendrovės strategiją plėtoti ACMI-out paslaugas, todėl ACMI pajamų dalis pasiekė 22 proc. visų 2024 m. III ketv. pajamų.

Metų perspektyvos

Dėl sudėtingų makroekonominių sąlygų Baltijos šalyse iki šių metų buvo pakoreguotos visų metų prognozės. Dabar tikimasi, kad visų 2024 m. pajamos bus nuo 740 iki 750 mln. eurų.

Visą finansinę ataskaitą galima rasti čia: https://investors.airbaltic.com/en/financial-information.

„airBaltic“ iš Vilniaus, Rygos, Talino, Tamperės ir, sezoniškai, Gran Kanarijos, skraidina daugiau nei 130 krypčių Europoje, Artimuosiuose Rytuose, Šiaurės Afrikoje ir Kaukazo regione. Visą „airBaltic“ skrydžių tvarkaraštį ir bilietus galima rasti bendrovės tinklalapyje www.airbaltic.com

Rodiklis

III ketv. 2024

III ketv. 2023

Pokytis

Pajamos

236.0 mln. eurų

219.3 mln. eurų

8%

Pakoreguotas EBITDAR

81.6 mln. eurų

76.2 mln. eurų

7%

Pakoreguota EBITDAR marža

34.6 proc.

34.7 proc.

(0.2 pp)

Grynasis pelnas / (nuostoliai)

40.3 mln. eurų

(5.5 mln.) eurų

45.8 mln.

Keleiviai

1.6 mln.

1.5 mln.

12%

Skrydžiai

13.3 tūkst.

12.7 tūkst.

5%

Visi skrydžiai (įskaitant ACMI)

22.8 tūkst.

20.1 tūkst.

14%

Užpildymo rodiklis 

87.8 proc.

81.8 proc.

6.0 pp

Rodiklis

Sausis-Rugsėjis 2024

Sausis-Rugsėjis 2023

Pokytis

Pajamos

575.3 mln. eurų

510.6 mln. eurų

13%

Pakoreguotas EBITDAR

158.1 mln. eurų

131.2 mln. eurų

21%

Pakoreguota EBITDAR margin

27.5 proc.

25.7 proc.

1.8pp

Grynasis pelnas / (nuostoliai)

(48.5 mln.) eurų

9.1 mln. eurų

(57.6 mln.)

Keleiviai

3.8 mln.

3.4 mln.

11%

Skrydžiai

35.4 tūkst.

33.0 tūkst.

7%

Visi skrydžiai (įskaitant ACMI)

56.9 tūkst.

50.6 tūkst.

12%

Užpildymo rodiklis

81.0 proc.

77.5 proc.

3.5 pp

Apie „airBaltic“:

„airBaltic“ („Air Baltic Corporation AS“) yra pirmaujanti oro transporto bendrovė Baltijos šalyse ir viena sparčiausiai augančių oro vežėjų Europoje. Būdama mišri oro transporto bendrovė, ji naudojasi tiek tradicinio tinklo, tiek pigių skrydžių bendrovių privalumais. Iš Rygos, Talino, Vilniaus, Tamperės ir, sezoniškai, Gran Kanarijos, „airBaltic“ skraidina daugiau nei 130 krypčių, jungiančių Baltijos šalis su daugiau nei 80 vietų Europoje, Artimuosiuose Rytuose, Šiaurės Afrikoje ir Kaukazo regione. 1995 m. įkurta bendrovė „airBaltic“ šiandien turi vieną jauniausių Europoje orlaivių parkų, kurį sudaro 49 „Airbus A220-300“ orlaiviai, ir joje dirba daugiau kaip 2 600 specialistų. Didžiąją dalį bendrovės akcijų valdo Latvijos valstybė, kuriai priklauso 97,97 proc. akcijų, o likusieji 2,03 proc. priklauso privatiems akcininkams. 

Bendrovės „airBaltic“ įsipareigojimas siekti aukščiausios kokybės yra įvertintas daugybe prestižinių apdovanojimų, įskaitant „Skytrax“ trejus metus iš eilės suteiktą geriausios oro transporto bendrovės savo regione titulą. 2022 m. Tarptautinė oro transporto asociacija (IATA) pripažino „airBaltic“ įvairovės ir įtraukties komandos apdovanojimu, o 2023 m. bendrovė gavo „APEX Passenger Choice“ apdovanojimą už geriausią keleivių salono aptarnavimą Europoje, o 2024 m. „airBaltic“ taip pat gavo „APEX Four Star Major Airline“ apdovanojimą už įsipareigojimą teikti aukštos kokybės kelionių patirtį. 2024 m. oro linijų bendrovei įteiktas „PROS AI Innovator“ apdovanojimas už dirbtinio intelekto panaudojimą siekiant transformacinių rezultatų ir optimizuojant veiklą.

Pranešimą paskelbė: Vytautas Lukaševičius, Integrity PR, UAB

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
Naujajame Vilniaus oro uosto išvykimo terminale įdiegtos visos technologijos: vyksta vidiniai testavimo darbai

Naujajame Vilniaus oro uosto išvykimo terminale įdiegtos visos technologijos: vyksta vidiniai testavimo darbai

Naujajame Vilniaus oro uosto išvykimo terminale jau įdiegtos visos technologijos ir šiuo metu vyksta jų derinimo ir vidinio testavimo darbai. Moderniausia įranga pagrindiniame šalies oro uoste leis dvigubai išplėsti keleivių aptarnavimo pajėgumus, pagreitins procesus bei užtikrins dar geresnę keliavimo patirtį. „Siekdami turėti pažangiausią oro uosto išvykimo terminalą Baltijos šalyse, vykdėme daugiau kaip 15 didesnių ar […]


Kęstutis Grinaveckas. Trys priežastys, kodėl verslas neskubės persėsti į elektromobilį 2025 metais

Kęstutis Grinaveckas. Trys priežastys, kodėl verslas neskubės persėsti į elektromobilį 2025 metais

Klimato neutralumas iki 2050 m., automobilių su vidaus degimo varikliais gamybos ir pardavimo uždraudimas nuo 2035 metų ir t.t. Tai – priemonės, kurios kasmet vis labiau turėtų skatinti perėjimą prie elektromobilių. Vis dėlto, panašu, kad bent jau verslai skubėti nelinkę, mat 2024 m. augant Europos komercinių transporto priemonių pardavimams, elektromobiliai tame tarpe nesudarė itin reikšmingos […]


5 programėlės, kurios pravers kiekvienam vairuotojui

5 programėlės, kurios pravers kiekvienam vairuotojui

5 programėlės, kurios pravers kiekvienam vairuotojui Šiais laikais galima rasti programėlę kiekvienai gyvenimo sričiai – ne išimtis ir automobilio vairavimas. Rinkoje siūloma daugybė mobiliųjų aplikacijų, kurios ne tik palengvina kasdienę automobilio priežiūrą, bet ir padeda išvengti aibės nepatogumų kelyje. Tačiau kaip išsirinkti vertingiausias? Rinkos ekspertai dalinasi penkiomis naudingomis programėlėmis, kurios pravers tiek pradedantiesiems, tiek ir […]


Ambicinga „Adampolis Group“ plėtra: į naują kompleksą investuoja 33 mln. Eur

Ambicinga „Adampolis Group“ plėtra: į naują kompleksą investuoja 33 mln. Eur

„Adampolis Group“, įtvirtinusi savo pozicijas kaip oficiali „MAN Truck & Bus“ atstovė Lietuvoje ir Suomijoje, pradeda ambicingą plėtros projektą Kaune. Statomame naujame verslo komplekse bus sutelktos visos įmonių grupės paslaugos, o jame įsikursianti „MAN Truck & Bus Lietuva“ atstovybė taps vienu didžiausių MAN aptarnavimo centrų Europoje. „Adampolis Group“ yra viena didžiausių komercinio transporto bei specialiosios […]


Seimas spręs, ar atšaukti pareigą aplinkosaugininkams tikrinti lengvųjų automobilių taršą

Seimas spręs, ar atšaukti pareigą aplinkosaugininkams tikrinti lengvųjų automobilių taršą

2024m. gruodžio 3 d. pranešimas žiniasklaidai (Seimo naujienos ● Seimo nuotraukos ● Seimo transliacijos ir vaizdo įrašai) Seimas pradėjo svarstyti Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisas, kuriomis siūloma aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės pareigūnams panaikinti teisę keliuose stabdyti dalį transporto priemonių ir tikrinti jų į aplinką išmetamų teršalų kiekį bei panaikinti privalomosios techninės apžiūros dokumentų galiojimą. […]


„Swiss International Air Lines“ į Vilnių skraidys dažniau

„Swiss International Air Lines“ į Vilnių skraidys dažniau

Šveicarijos tarptautinės oro linijos („Swiss International Air Lines“) nuo 2025 m. aviacijos sezono pradžios padidins skrydžių tarp Vilniaus ir Ciuricho skaičių. Reguliarūs tiesioginiai skrydžiai vasaros mėnesiais bus vykdomi kasdien. „Swiss International Air Lines“ (SWISS) skelbia, kad nuo 2025 m. aviacijos sezono pradžios tarp Vilniaus ir Ciuricho skraidys dažniau. Lyginant su 2024 m. vasaros sezonu, vežėjo […]