2022 m. AB „Kelių priežiūra“ gavo 24 proc. daugiau pajamų, be to, pajamos vienam kelių tarnybos darbuotojui per mėnesį augo net 30 proc. Tačiau bendrovės veikla praėjusiais metais vis vien išliko nuostolinga dėl kompleksinių priežasčių.
„Kelių priežiūros“ generalinio direktoriaus Rolando Rutėno teigimu, sudėtingus finansinius metus lėmė reikšmingas kuro ir druskos kainų šuolis. Taip pat prie to prisidėjo ir energijos išteklių, kitų medžiagų brangimas bei ypač sudėtingos meteorologinės sąlygos praėjusių metų gruodį.
„Vidutinės grynos druskos sąnaudos augo 27 % už toną ir tai lėmė papildomas 1,7 mln. Eur sąnaudas. Dyzelinių degalų vidutinė kaina augo 52 % ir tai lėmė papildomas 3,97 mln. Eur sąnaudas. Kuro kainos, žinoma, turėjo ne tik tiesioginę įtaką – reikšmingai augo ir medžiagų transportavimo sąnaudos“, – teigia R. Rutėnas.
Skyrė papildomų lėšų
Metų pradžioje kelių dangos būklės priežiūra, ypač po žiemos sezono, pareikalavo didelių bendrovės pastangų. Tą pajuto ir svarbiausi „Kelių priežiūros“ klientai – eismo dalyviai.
„Tai dar kartą patvirtina, kad esamai kelių tinklo būklei palaikyti ir gerinti skiriamų lėšų vis dar nepakanka, tačiau džiugu, kad šis klausimas sulaukė aktyvių diskusijų, įvyko sėkmingas dialogas. Tokiu būdu Susisiekimo ministerijos iniciatyva ketvirtame metų ketvirtyje bendrovei „Kelių priežiūra“ skirta daugiau nei 15 mln. Eur.“ – teigia bendrovės generalinis direktorius.
Pasak jo, šios lėšos leido sutaisyti šimtus tūkstančių kvadratinių metrų pavienių išdaužų ir pažaidų magistraliniuose, krašto ir rajoniniuose keliuose. Taip pat papildomas finansavimas iš dalies amortizavo bendrąjį medžiagų brangimą ir infliacijos šalyje padarinius, be to, padėjo įgyvendinti sugriežtintus kelių priežiūros vadovo reikalavimus nuo 2022 m. žiemos sezono pradžios.
Praėjusių metų Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo lėšos bei papildomas jų perskirstymas metų pabaigoje stipriai prisidėjo prie nuolatinės kelių priežiūros visame Lietuvos valstybinės reikšmės kelių tinkle.
Veiklos standartizavimas – tarp prioritetų
Sistemingai tęsiamas vienas sudėtingiausių bendrovės projektų – veiklos standartizavimas. „Kelių priežiūros“ komanda identifikuoja optimalios kelių tarnybos struktūros priklausomybę nuo valstybinės reikšmės kelių nuolatinės priežiūros darbų apimčių (prižiūrimo kelių tinklo bei jų priežiūros lygių) ir jos apskaičiavimo algoritmus.
Taip siekiama sukurti ir pradėti taikyti procesą bei sistemą, kuri leistų valdyti kelių tarnybų darbuotojų krūvį kintant darbų apimtims ir nuolatinės kelių priežiūros darbų resursų poreikiui.
„Tai ypač svarbus darbotvarkės klausimas, kurio svarbą dar kartą įrodė metų pabaigoje daugiau nei savaitę besitęsusios ypač sudėtingos meteorologinės sąlygos. Per jas buvo naudojami maksimalūs resursai: tiek mechanizmų, tiek medžiagų, tiek darbuotojų“, – sako R. Rutėnas.
IT sprendimai – ir visuomenei
„Kelių priežiūroje“ ir toliau kuriami darbų standartai ir vadybos sistema, skaitmenizuojami procesai ir taikomi IT sprendimai jiems valdyti. Kelių priežiūros darbų dinamika rodo, kad identifikuojamų ir sutaisomų defektų padaugėjo kelis kartus.
Tai leidžia suteikti geresnę paslaugą pagrindinei suinteresuotajai šaliai – visuomenei. „Kelių priežiūra“ jau yra atvėrusi naują IT įrankį visuomenei – slidžius kelius prognozuojantį žemėlapį. Jis, įvertinęs duomenis, gaunamus iš Kelių oro sąlygų informacinės sistemos stotelių, Lietuvos hidrometeorologijos tarnybos, geografinės informacinės sistemos, barstytuvų ir kt., atvaizduoja apibendrintas orų sąlygas keliuose net iki 8 val. į priekį.
„Privalome užtikrinti visos Lietuvos strateginės reikšmės objektų, t. y. valstybinės reikšmės kelių, pravažumą bei tinkamą infrastruktūrą judėjimui organizuoti. Todėl kasdien svarstome, kaip dar pagerinti teikiamą paslaugą, didinti atskaitomybę prieš pagrindinį klientą. Suplanuota nemažai naujų projektų, vienas tokių – visuomenės galimybė internetiniu režimu stebėti vykdomus žiemos sezono darbus kelyje“, – tęsė „Kelių priežiūros“ generalinis direktorius.
Naujos komercinės paslaugos
2022 m. bendrovė gavo atnaujintą akcininko lūkesčių raštą, kuriame išreiškiamas lūkestis nustatyti galimų komercinės veiklos segmentų tikslingumą bei apimtį ir laipsniškai išeiti iš kelių tiesimo bei rekonstravimo darbų rinkos.
Pernai augo kita komercinės veiklos pajamų dalis. Bendrovė pradėjo sėkmingai vykdyti kitus naujus komercinius užsakymus, įgyvendino pirmuosius užsakymus: horizontaliojo kelių ženklinimo, gatvių ir kelių elektros ūkio priežiūrą, kt.
„Žinoma, bendrovė siekia ir sieks dar labiau gerinti sąlygas darbuotojams, užtikrinti sveiką ir saugią darbo aplinką, grąžą valstybei ir planuoja toliau didelį dėmesį skirti procesų standartizavimui, veiklos efektyvinimo didinimui, technikos atnaujinimui ir modernizavimui, naujų veiklų vystymui ir atliekamų darbų kokybės gerinimui“, – planais dalijasi generalinis direktorius R. Rutėnas.
Be to, pasak jo, darnumas taip pat išlieka vienas bendrovės prioritetų, tad didelis dėmesys ir toliau bus skiriamas aplinkosaugos, socialinės atsakomybės ir valdysenos veiksniams.
Pranešimą paskelbė: Rimantas Zagrebajev, AB „Kelių priežiūra”
Ryšių reguliavimo tarnyba (RRT) gavo UAB „Gargždų geležinkelis“ skundą. Skunde tvirtinama, kad viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas AB „LTG Infra“ jam nepagrįstai apskaičiavo užmokestį už 2021–2022 m. tarnybinio traukinių tvarkaraščio galiojimo laikotarpiui skirtus, bet nepanaudotus viešosios geležinkelių infrastruktūros pajėgumus. RRT ekspertai nustatė, kad šis užmokestis paskaičiuotas pagrįstai. „UAB „Gargždų geležinkelis“ nesilaikė Geležinkelių transporto kodekse nustatyto prašymo […]
Vykdydama plėtrą „Girtekos“ grupės įmonė „Girteka Europe West“ atidaro naują pardavimų padalinį Kaune ir kviečia prie jo jungtis pardavimų profesionalus. „Esame tarptautinė įmonė ir turime ambicingą tikslą iki 2026 m. būti tarp TOP10 logistikos įmonių Europoje. Šiemet ypatingas dėmesys skiriamas augimui ir plėtrai Vakarų Europos rinkoje. Tuo tikslu plečiame bei stipriname pardavimų komandą. Turime puikių […]
Europos Komisija patenkino Tarptautinio transporto ir logistikos aljanso (TTLA) skundą – Ispanija kompensacijas už degalus teiks ne tik savo šalies, bet ir visų ES valstybių transporto įmonėms. Aljanso skaičiavimais, Ispanijos kompensacijos Lietuvos įmonėms sudarys apie 4 mln. eurų. TTLA šių metų pradžioje Komisijai pateikė skundą, grindžiamą įtarimu, kad Ispanija teikia neteisėtą valstybės pagalbą – kompensacijas […]
Lietuvos oro uostai, siekdami strateginio tikslo iki 2030 metų tapti CO2 neutralia organizacija, skelbia, kad jau šių metų rudenį pradės visų Vilniaus oro uoste keleivius aptarnaujančių autobusų atnaujinimo programą. Bus pradedamos viešųjų pirkimų procedūros ir per artimiausius metus, planuojama, bus nupirkti bei antžeminių kompanijų naudojimui suteikti 12 hibridinių arba visiškai elektra varomų autobusų, kurie pakeis […]
Siekiant nukreipti tranzitinį transportą nuo miesto centrinės dalies, Tauragėje tiesiamas pietinis aplinkkelis – pirmą jo dalį numatoma baigti šių metų rudenį. Kaip valstybei svarbiam vietinės reikšmės kelių projektui, aplinkkeliui tiesti ir susijusioms sankryžoms įrengti šiemet skirta 369,8 tūkst. eurų Kelių priežiūros ir plėtros programos (KPPP) lėšų. Tauragėje pagrindinė Dariaus ir Girėno gatvė sutampa su magistraliniu […]
Susisiekimo ministras Marius Skuodis pirmadienį pradeda darbo vizitą Jungtinėse Amerikos Valstijose (JAV), kur susitiks su šios šalies transporto sekretoriumi Pete Buttigieg, Jungtinių Tautų generalinio sekretoriaus pavaduotoju Guy Rider, JAV Kongreso nariais ir kitais aukštais pareigūnais, dalyvaus antrajame Šiaurės Amerikos ir Lietuvos verslo forume. Vizito metu birželio 5–9 dienomis taip pat numatyti Lietuvos susisiekimo ministro susitikimai […]