AB „Kelių priežiūra“ skelbia metinius rezultatus: numatomos naujovės palies ir vairuotojus

1

AB „Kelių priežiūra“ skelbia metinius rezultatus: numatomos naujovės palies ir vairuotojus

2022 m. AB „Kelių priežiūra“ gavo 24 proc. daugiau pajamų, be to, pajamos vienam kelių tarnybos darbuotojui per mėnesį augo net 30 proc. Tačiau bendrovės veikla praėjusiais metais vis vien išliko nuostolinga dėl kompleksinių priežasčių.

„Kelių priežiūros“ generalinio direktoriaus Rolando Rutėno teigimu, sudėtingus finansinius metus lėmė reikšmingas kuro ir druskos kainų šuolis. Taip pat prie to prisidėjo ir energijos išteklių, kitų medžiagų brangimas bei ypač sudėtingos meteorologinės sąlygos praėjusių metų gruodį.

„Vidutinės grynos druskos sąnaudos augo 27 % už toną ir tai lėmė papildomas 1,7 mln. Eur sąnaudas.  Dyzelinių degalų vidutinė kaina augo 52 % ir tai lėmė papildomas 3,97 mln. Eur sąnaudas. Kuro kainos, žinoma, turėjo ne tik tiesioginę įtaką – reikšmingai augo ir medžiagų transportavimo sąnaudos“, – teigia R. Rutėnas.

Skyrė papildomų lėšų

Metų pradžioje kelių dangos būklės priežiūra, ypač po žiemos sezono, pareikalavo didelių bendrovės pastangų. Tą pajuto ir svarbiausi „Kelių priežiūros“ klientai – eismo dalyviai.

„Tai dar kartą patvirtina, kad esamai kelių tinklo būklei palaikyti ir gerinti skiriamų lėšų vis dar nepakanka, tačiau džiugu, kad šis klausimas sulaukė aktyvių diskusijų, įvyko sėkmingas dialogas. Tokiu būdu Susisiekimo ministerijos iniciatyva ketvirtame metų ketvirtyje bendrovei „Kelių priežiūra“ skirta daugiau nei 15 mln. Eur.“ – teigia bendrovės generalinis direktorius.

Pasak jo,  šios lėšos leido sutaisyti šimtus tūkstančių kvadratinių metrų pavienių išdaužų ir pažaidų magistraliniuose, krašto ir rajoniniuose keliuose. Taip pat papildomas finansavimas iš dalies amortizavo bendrąjį medžiagų brangimą ir infliacijos šalyje padarinius, be to,  padėjo įgyvendinti  sugriežtintus kelių priežiūros vadovo reikalavimus nuo 2022 m. žiemos sezono pradžios.

Praėjusių metų Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo lėšos bei papildomas jų perskirstymas metų pabaigoje stipriai prisidėjo prie nuolatinės kelių priežiūros visame Lietuvos valstybinės reikšmės kelių tinkle.

Veiklos standartizavimas – tarp prioritetų

Sistemingai tęsiamas vienas sudėtingiausių bendrovės projektų – veiklos standartizavimas. „Kelių priežiūros“ komanda identifikuoja optimalios kelių tarnybos struktūros priklausomybę nuo valstybinės reikšmės kelių nuolatinės priežiūros darbų apimčių (prižiūrimo kelių tinklo bei jų priežiūros lygių) ir jos apskaičiavimo algoritmus.

Taip siekiama sukurti ir pradėti taikyti procesą bei sistemą, kuri leistų valdyti kelių tarnybų darbuotojų krūvį kintant darbų apimtims ir nuolatinės kelių priežiūros darbų resursų poreikiui.

„Tai ypač svarbus darbotvarkės klausimas, kurio svarbą dar kartą įrodė metų pabaigoje daugiau nei savaitę besitęsusios ypač sudėtingos meteorologinės sąlygos. Per jas buvo naudojami maksimalūs resursai: tiek mechanizmų, tiek medžiagų, tiek darbuotojų“, – sako R. Rutėnas.

IT sprendimai – ir visuomenei

„Kelių priežiūroje“ ir toliau kuriami darbų standartai ir vadybos sistema, skaitmenizuojami procesai ir taikomi IT sprendimai jiems valdyti. Kelių priežiūros darbų dinamika rodo, kad identifikuojamų ir sutaisomų defektų padaugėjo kelis kartus.

Tai leidžia suteikti geresnę paslaugą pagrindinei suinteresuotajai šaliai – visuomenei. „Kelių priežiūra“ jau yra atvėrusi naują IT įrankį visuomenei – slidžius kelius prognozuojantį žemėlapį. Jis, įvertinęs duomenis, gaunamus iš Kelių oro sąlygų informacinės sistemos stotelių, Lietuvos hidrometeorologijos tarnybos, geografinės informacinės sistemos, barstytuvų ir kt., atvaizduoja apibendrintas orų sąlygas keliuose net iki 8 val. į priekį.

„Privalome užtikrinti visos Lietuvos strateginės reikšmės objektų, t. y. valstybinės reikšmės kelių, pravažumą bei tinkamą infrastruktūrą judėjimui organizuoti. Todėl kasdien svarstome, kaip dar pagerinti teikiamą paslaugą, didinti atskaitomybę prieš pagrindinį klientą. Suplanuota nemažai naujų  projektų, vienas tokių – visuomenės galimybė internetiniu režimu stebėti vykdomus žiemos sezono darbus kelyje“, – tęsė „Kelių priežiūros“ generalinis direktorius.

Naujos komercinės paslaugos

2022 m. bendrovė gavo atnaujintą akcininko lūkesčių raštą, kuriame išreiškiamas lūkestis nustatyti  galimų komercinės veiklos segmentų tikslingumą bei apimtį ir laipsniškai išeiti iš kelių tiesimo bei rekonstravimo darbų rinkos.

Pernai augo kita komercinės veiklos pajamų dalis. Bendrovė pradėjo sėkmingai vykdyti kitus naujus komercinius užsakymus, įgyvendino pirmuosius užsakymus: horizontaliojo kelių ženklinimo, gatvių ir kelių elektros ūkio priežiūrą, kt.

„Žinoma, bendrovė siekia ir sieks dar labiau gerinti sąlygas darbuotojams, užtikrinti sveiką ir saugią darbo aplinką, grąžą valstybei ir planuoja toliau didelį dėmesį skirti procesų standartizavimui, veiklos efektyvinimo didinimui, technikos atnaujinimui ir modernizavimui, naujų veiklų vystymui ir atliekamų darbų kokybės gerinimui“, – planais dalijasi generalinis direktorius R. Rutėnas.

Be to, pasak jo, darnumas taip pat išlieka vienas bendrovės prioritetų, tad didelis dėmesys ir toliau bus skiriamas aplinkosaugos, socialinės atsakomybės ir valdysenos veiksniams.

Pranešimą paskelbė: Rimantas Zagrebajev, AB „Kelių priežiūra”

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
Kelių transporto paslaugų eksportas per tris 2024 metų ketvirčius mažėjo 3 proc.

Kelių transporto paslaugų eksportas per tris 2024 metų ketvirčius mažėjo 3 proc.

Kasmet augusi krovinių vežimo kelių transportu rinka Lietuvoje pernai susidūrė su sunkumais – įmonės, nors ir išlaikė krovinių apyvartos augimą, tačiau patyrė paslaugų eksporto apimčių sumažėjimą, teigiama Tarptautinio transporto ir logistikos aljanso (TTLA) atliktoje rinkos analizėje. Aljanso pateiktais Lietuvos banko duomenimis, palyginti su tuo pačiu metu 2023-iaisiais, 2024-ųjų sausį–rugsėjį krovininio kelių transporto paslaugų eksportas sumažėjo […]


Pasiruošimas startui: Vilniaus oro uosto naujajame išvykimo terminale vyksta masinis testavimas

Pasiruošimas startui: Vilniaus oro uosto naujajame išvykimo terminale vyksta masinis testavimas

Šeštadienį (sausio 11 d.) Vilniaus oro uoste organizuojamas istorinis renginys – masinis naujojo išvykimo terminalo testavimas. Atlikti testavimą per rekordiškai trumpą laiką dar lapkritį užsiregistravo per 1 000 savanorių. Atvykę į naująjį oro uosto išvykimo terminalą testuotojai pasijaus tarsi tikri šešių skrydžių keleiviai ir padės Lietuvos oro uostų komandoms nustatyti, kaip pasiruošta terminalo atidarymui, numatytam […]


Darbo ir pajamų apsauga: pavėžėjamas daugiau grėsmių nei privalumų?

Darbo ir pajamų apsauga: pavėžėjamas daugiau grėsmių nei privalumų?

Lietuvoje pavėžėjai įprastai dirba pagal individualią veiklą (ĮV), o ne pagal darbo sutartį. Tai, anot specialistų, darbuotojams kelia daugiau grėsmių nei privalumų. „Skaitmeninės darbo platformos (programėlės, kurios sujungia paslaugų teikėjus su klientais) sukuria prieštaringas darbo santykių formas ir trikdo tradicinį darbo organizavimą. Šis verslo modelis apriboja darbuotojų teisę naudotis darbo apsauga“, – teigia Vilniaus universiteto […]


„airBaltic“ padvigubino simuliatorių pajėgumą ir įdiegė naują „Airbus A220“ pilno skrydžio simuliatorių

„airBaltic“ padvigubino simuliatorių pajėgumą ir įdiegė naują „Airbus A220“ pilno skrydžio simuliatorių

Ryga. Pirmaujanti Baltijos šalių oro linijų bendrovė „airBaltic“ toliau plečia savo mokymų infrastruktūrą – „airBaltic“ mokymų centre Rygoje (Latvija) įrengtas antrasis „Airbus A220“ pilno skrydžio simuliatorius. Šis modernus papildymas gerokai padidins oro linijų bendrovės galimybes mokyti ir palaikyti vis didėjančios pilotų komandos kvalifikaciją, taip pat padės augančiam „Airbus“ orlaivių parkui ir nuolatinei „airBaltic“ pilotų akademijos […]


Kelininkai ruošiasi lijundrai ir plikledžiui – darbus vykdo prevenciškai

Kelininkai ruošiasi lijundrai ir plikledžiui – darbus vykdo prevenciškai

Kaip skelbia sinoptikai, šiandien popiet numatomas pavojingas meteorologinis reiškinys – lijundra ir plikledis. Šiuos pavojingus reiškinius indikuoja ir AB „Kelių priežiūra“ pasitelkiamos sprendimų paramos sistemos. Kelininkai praneša, kad jų mechanizmai nenutrūkstamai tęsia darbus – valstybinės reikšmės keliuose vykdomas sniego ir ledo šalinimas, barstymas arba tirpalo purškimas dar prieš prognozuojamą slidumo susidarymą. 1-ojo kelių priežiūros lygio […]


Esminiai Lietuvos oro uostų projektai 2025 metais: planuoja tolesnę plėtrą, iš viso investuos 58 mln. eurų

Esminiai Lietuvos oro uostų projektai 2025 metais: planuoja tolesnę plėtrą, iš viso investuos 58 mln. eurų

Pernai Lietuvos oro uostų (LTOU) pasiektas aptarnautų keleivių rekordas (6,6 mln.) – tarpinė stotelė puoselėjant lyderystę Baltijos regione ir toliau vykdant strateginę plėtrą. Vilniaus, Kauno ir Palangos oro uostus valdanti bendrovė šiemet numato įgyvendinti esminius projektus, kurie ateityje leis kokybiškai aptarnauti iki 10 mln. keleivių per metus. Planuojama, kad 2025-aisiais į visą LTOU tinklo infrastruktūrą […]