AB „Kelių priežiūra“: kada ir kaip prižiūrimi žvyrkeliai?

1

AB „Kelių priežiūra“: kada ir kaip prižiūrimi žvyrkeliai?

Kaip ir kasmet žvyrkeliai žiemos pabaigoje bei ankstyvą pavasarį kelininkams bei gyventojams tampa labai aktualūs. Šiemet jų būklė yra prasta, tačiau nepaisant permainingos žiemos nuo sausio valstybinės reikšmės žvyro dangos keliuose nuolat dirbo AB „Kelių priežiūra“. Bendrovės greideriai per šių metų tris mėnesius profiliuodami žvyrkelius jau nuvažiavo 5 tūkst. kilometrų. Mechanizmai ir šiuo metu nesustodami tęsia darbus ten, kur danga pradžiūvo ir yra optimali darbams vykdyti.

Lietuvoje valstybinės reikšmės kelius su žvyro danga prižiūri „Kelių priežiūra“. Tai daroma pagal turimą pavedimo sutartį su Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD). Šalyje nuolat vykdomos kelių patrulinės apžiūros, kurių atlikimo tikslas – nuolat fiksuoti kelio elementų ar jo dalių pažaidas tiek asfalto, tiek žvyro dangų keliuose, jas šalinti (pagal pavojingumą ir technines galimybes – skubos tvarka) arba planuoti reikalingus atlikti priežiūros darbus.

Kelininkų teigimu, ši žiema nėra dėkinga keliams dėl nedidelio įšalo ir nuolatinių atšilimo ciklų. Pirmiausia, įšalusios dangos sluoksnis iš esmės daugelyje vietų ganėtinai plonas, tad sunkus transportas jį laužo, formuojasi didelės ir gilios duobės, provėžos. „Kelių priežiūra“, suderinusi su LAKD, polaidžio laikotarpiui apriboja krovininių automobilių eismą kai kuriuose keliuose, kurių danga silpnesnė, labiau nudėvėta ir kyla pavojus, kad gali būti sulaužyta. Deja, vis dar pasitaiko atvejų, kad sunkiasvorės transporto priemonės nesilaiko apribojimų, apie tai kelininkus informuoja ir patys gyventojai.

Antra, žvyro danga didelėje dalyje kelių labai nudėvėta, suplonėjusi, daug kur nebelikę viršutinio profiliuojamo sluoksnio. Dėl šalyje lėšų kelių infrastruktūrai stygiaus vėluoja paprastasis kelių remontas, kurio metu būtų storinama žvyro danga, sutvarkomas vandens nuvedimas, atstatomi kiti kelio parametrai.

Trečia, kol įšalas pilnai nepasitraukė (ypač miškingose vietovėse arba ten, kur sunkesni molingi gruntai) neturima galimybių žvyrkelių tvarkingai sugreideriuoti, nes mechanizmai negali atlikti darbus pilnu dangos storiu, taip pašalindami esamus nelygumus ir atnaujindami dangą iki vienalytės konsistencijos. Be to, kai greideriuojamas tik viršutinis, vandens prisotintas dangos sluoksnis, tiesiog palyginama paviršiuje atšilusi patižusi danga, taip suteikiant ypač trumpalaikį efektą.

Ketvirtas svarbus žvyrkelių priežiūros aspektas, pralūžusių vietų taisymas užtrunka dėl tokių defektų gausos bei jau minėto lėšų stygiaus. Penkta, esant tinkamoms oro sąlygoms, pasitraukus įšalui ir pradžiūvus dangoms, žvyrkeliai bus palaipsniui sugreideriuoti.

Šiuo metu Lietuvoje valstybinės reikšmės keliuose yra apie 5 800 km rajoninių kelių su žvyro danga. Žvyrkeliai reikalauja nuolatinės priežiūros, todėl atsiradę defektai šalinami, atsižvelgiant į orų sąlygas – kaip jau minėta, žvyrkelių negalima tinkamai suprofiliuoti esant įšalusiai, per daug sausai kelio dangai arba ilgą laiką gausiai lyjant, kai danga permirkusi. Dėl šių priežasčių žvyro dangos gali būti rečiau profiliuojamos, tačiau jos yra stebimos ir darbai atliekami tik tada, kai dangų drėgnumas tampa optimalus.

Pagal šiuo metu galiojančią tvarką, visos valstybinės reikšmės žvyro dangos turi būti ir yra profiliuojamos, jeigu matuojant po 3 m ilgio liniuote skersine ir išilgine kryptimi yra atsiradusių pasikartojančių iškilimų ar įdubų (bangų), kurių aukštis ar gylis neturi būti didesnis kaip 4 cm. Vykdant kelio apžiūrą, aptikus ribines reikšmes viršijantį defektą – organizuojamas profiliavimo darbas. „Kelių priežiūros“ teigimu, visi valstybinės reikšmės žvyrkeliai yra apžiūrimi nustatytu periodiškumu, tuomet vertinami ir jeigu yra poreikis atlikti priežiūros darbus – organizuojami darbai.

Atsiradusios didesnės pažaidos turi būti pašalinamos esant tinkamoms oro sąlygoms ne vėliau kaip per 3 dienas. Bendros patrulinės apžiūros žvyrkeliuose vykdomos ne rečiau kaip kas 21 dieną. Gavus kritinę informaciją, pavyzdžiui, dėl didelių pažaidų žvyro dangoje, tuomet vykstama patikrinti ir jeigu bangos pažaidos viršija reikalavimų ribines reikšmes, organizuojami žvyro dangos profiliavimo darbai, kiti galimi sprendimai, statomi atitinkami kelio ženklai saugiam eismui užtikrinti.

Visą informaciją apie kelių būklę ir eismo sąlygas valstybinės reikšmės keliuose galima sužinoti www.eismoinfo.lt. Taip pat paskambinus į visą parą dirbantį Eismo informacijos centrą trumpuoju tel. numeriu 1871 arba numeriu 8 (5) 232 9677, vairuotojai gali gauti ir perduoti informaciją apie eismo sąlygas.

Pranešimą paskelbė: Rimantas Zagrebajev, AB „Kelių priežiūra”

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
Šalies kelininkai: įveikti kelių ir tiltų būklės krizę gali padėti investicijos į skaitmenines technologijas

Šalies kelininkai: įveikti kelių ir tiltų būklės krizę gali padėti investicijos į skaitmenines technologijas

Automatinis mašinų valdymas, papildytosios realybės panaudojimas statybų aikštelėje, skaitmeninių dvynių kūrimas – tai ateities technologijos, kurias jau galima sutikti didžiausių Lietuvos infrastruktūros projektų statybų aikštelėse. Šalies kelių tiesimo įmonių atstovai teigia, kad skaitmeninių technologijų įsigalėjimo kelių tiesyboje nauda yra milžiniška: darbai vyksta daug greičiau, tačiau realiuoju laiku užtikrinama jų kokybė, atitiktis projektiniams reikalavimams, mažėja ir nelaimingų […]


Prezidentas Rokiškyje: regionuose būtinos kokybiškos ir socialiai teisingos viešojo transporto paslaugos

Prezidentas Rokiškyje: regionuose būtinos kokybiškos ir socialiai teisingos viešojo transporto paslaugos

Lietuvos Respublikos Prezidentas Gitanas Nausėda ketvirtadienį su savo patarėjais dirbo Rokiškyje. Daug dėmesio Rokiškyje valstybės vadovas skyrė viešojo transporto problematikai regione ir šalyje. Rokiškio geležinkelio stotyje vykusioje apskritojo stalo diskusijoje „Rokiškio rajono žmonių lūkesčius atitinkantis viešasis transportas“, kurioje dalyvavo Rokiškio bendruomenės, centrinės valdžios, savivaldos, keleivių vežimo įmonės „LTG Link“ atstovai, aptarti būtini sisteminiai pokyčiai ir […]


Lietuvos automobilių kelių direkcija: Vilainių tilto Kėdainiuose rekonstrukcija artėja prie pabaigos

Lietuvos automobilių kelių direkcija: Vilainių tilto Kėdainiuose rekonstrukcija artėja prie pabaigos

AB Lietuvos automobilių kelių direkcija informuoja, kad valstybinės reikšmės krašto kelio Nr. 229 Aristava–Kėdainiai–Cinkiškiai 5,151 km tilto rekonstrukcija artėja į pabaigą. Eismą tiltu planuojama paleisti birželio pabaigoje, t.y. anksčiau nei numatyta sutartyje. Pėstiesiems per Nevėžį susisiekimas buvo ir yra užtikrinamas laikinu pontoniniu pėsčiųjų tiltu, kuriuo pėstieji galės naudotis ir iki tol, kol bus užbaigti rekonstruojamo […]


Seimo nario Andriaus Bagdono pranešimas: „Seime chaoso pabaigos nematyti – paspirtukų draudimai ketvirtadienį taps politiniu rebusu“

Seimo nario Andriaus Bagdono pranešimas: „Seime chaoso pabaigos nematyti – paspirtukų draudimai ketvirtadienį taps politiniu rebusu“

2023 m. birželio 7 d. pranešimas žiniasklaidai (daugiau naujienų) Dalies Seimo narių polinkis kuo labiau apriboti paspirtukų judėjimą privedė prie sudėtingos teisėkūros procedūros, kurią parlamentui išpainioti bus rimtas iššūkis, atkreipia dėmesį Liberalų sąjūdžio frakcijos narys Andrius Bagdonas. Trečiadienį Seimo Teisės ir teisėtvarkos komitetas nagrinėjo Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisas, kuriomis nusitaikyta sureguliuoti judėjimą el. […]


„Veho Lietuva“ įsigijo vieną didžiausių kėbulų remonto įmonių Baltijos šalyse „Auto Bodyshop“

„Veho Lietuva“ įsigijo vieną didžiausių kėbulų remonto įmonių Baltijos šalyse „Auto Bodyshop“

Vienintelė oficiali „Mercedes-Benz“ atstovė mūsų šalyje bendrovė „Veho Lietuva“ įsigijo UAB „Auto Bodyshop“, vieną didžiausių kėbulo remonto įmonių Lietuvoje ir Baltijos regione. Šiuo žingsniu „Veho Lietuva“ siekia dar labiau išplėsti savo klientams siūlomų serviso paslaugų spektrą. „Šis sandoris yra nuoseklus mūsų įgyvendinamos strategijos, kurios stuburas – geriausia įmanoma klientų patirtis, žingsnis. Siekdami teikti aukščiausios kokybės […]


„Oro navigacija“ investuoja 2,5 mln. eurų: dronų naudotojai galės paprasčiau naudotis oro erdve

„Oro navigacija“ investuoja 2,5 mln. eurų: dronų naudotojai galės paprasčiau naudotis oro erdve

Įgyvendinant Europos Sąjungos (ES) bepiločių orlaivių (dronų) reglamentų paketo nuostatas, pagrindinis Lietuvos oro navigacijos paslaugų teikėjas „Oro navigacija“ investuoja 2,5 mln. eurų į  sprendimus, kurie leis dronų  naudotojams paprasčiau naudotis oro erdve. „Oro navigacija“ pasirašė sutartį su Austrijos įmone „Frequentis“, su kuria kartu Lietuvoje diegs U-Space paslaugų teikimo sistemą – per mobiliąją aplikaciją bepiločių orlaivių […]