Ar giluminis automobilio salono valymas gali išgelbėti nuo įsisenėjusių dėmių?

Ar giluminis automobilio salono valymas gali išgelbėti nuo įsisenėjusių dėmių?

Daugelis vairuotojų ant savo automobilio sėdynių pastebėję dėmes, jas stengiasi pašalinti kuo greičiau, tačiau kartais nešvarumai pasislepia, pavyzdžiui, po vaikiškomis kėdutėmis, ir ten tūno ne vieną mėnesį. Ar tokiu atveju grąžinti švarą – nebeįmanoma?

Pastebėjus dėmę, reikia paskubėti

Dėmės automobilio viduje gali atsirasti dėl įvairių priežasčių, tačiau daugelis tikriausiai sutiks, kad dažniausiai šie nemalonumai nutinka, kai valgome ir gurkšnojame automobilyje. Jei dėmės atsiradimą pastebėjote iš karto, veiksmų reikėtų imtis nedelsiant.

Pavyzdžiui, išsipylus kavai ar gaiviam gėrimui turinčiam dažiklių, pirmiausia dėmę reikia gausiai skiesti vandeniu. Tai padės sumažinti galimybę dideliam kiekiui pigmento įsiskverbti į pažeistą medžiagą ir palengvins galutinį dėmės pašalinimą.

Įsisenėjusios dėmės gali tapti rimtesniu ir daugiau pastangų bei priemonių reikalaujančiu iššūkiu. Tačiau tai nereiškia, kad nepavyks grąžinti pirminės išvaizdos.

„Viskas priklauso nuo medžiagos, kuria apsiūtos automobilio sėdynės ir kas sukėlė nešvarumus. Vienas dėmes lengviau pašalinti iš šviesios spalvos salono, kitas iš tamsios. Odinius paviršius valyti yra lengviausia, išskyrus perforuotą arba verstą odą. Jei dėmės sukėlėjas turi daug pigmento, kuo ilgiau jis išbuvo, tuo sunkiau bus pašalinti tokią dėmę. Tačiau naudojant specialias priemones ir skiriant pakankamai laiko, ir jas galima visiškai išvalyti“, – aiškina automobilių švaros centrų „Hocus“ vadovas Algirdas Plečkaitis.

Giluminis valymas, kai tai atlieka profesionalai, gali trukti nuo 2 iki 6 valandų, o kartais ir ilgiau, priklausomai nuo to, kas sukėlė problemą ir koks paviršius yra valomas. Pavyzdžiui, išsipylus skystam gėrimui ant medžiaginių apmušalų, kuris patenka į gilesnius sėdynės sluoksnius, poroloną, procesas gali užtrukti ilgiau, nes reikia naudoti didesnį kiekį vandens bei valiklių, kad nešvarumai būtų „iškelti“ į paviršių ir visiškai pašalinti. Jei išvalytas bus tik viršutinis sluoksnis, po kurio laiko dėmė sugrįš, nes į paviršių pradės kilti giliau įsigėrę nešvarumai.

Kokius nešvarumus išvalyti sunkiausia?

Dėmė dėmei nelygu, nes jų pašalinimo sudėtingumas priklauso nuo kelių skirtingų veiksnių. Skysti produktai prasiskverbia giliau, o tiršti lieka paviršiuje, todėl tokius nešvarumus valyti lengviau. Tačiau ir šiuo atveju yra papildomų sąlygų. Jei, pavyzdžiui, padažo nenuvalėte iš karto arba tai padarėte nepakankamai kruopščiai, tokie nešvarumai gali stipriai įsitrinti į paviršių, pavyzdžiui, audinio tarpelius arba siūles. Tokiu atveju dėmę reikės drėkinti, naudoti valiklius, kad nešvarumus sukėlusi medžiaga suminkštėtų ir atkibtų nuo paviršiaus.

Taip pat ne visos tirštos arba kietos konsistencijos medžiagos yra pašalinamos lengviau nei skysčiai. Tirštas ir lipnus medus arba šokoladas, karamelė, kitos daug cukraus bei saldiklių turinčios medžiagos yra itin kibios bei lipnios, todėl ne tik sunkiau išvalomos, bet pritraukia ir kitus nešvarumus. Visgi sunkiausia pašalinti yra kramtomąją gumą.

„Papildomų iššūkių kramtomoji guma kelia todėl, kad ji yra labai lipni ir pakankamai lengvai įsitrina į tekstilę. Dažniausiai į automobilį ji patenka nuo mūsų batų, tiesiai ant kilimėlių. Tokiu atveju reikia pasitelkti kelis skirtingus valymo metodus. Pirmiausia stengiamasi kuo didesnį jos kiekį pašalinti mechaniškai, o kas lieka, naudojant specialius tirpiklius. Bet su tinkamomis priemonėmis ir apsišarvavus kantrybe, net tokią „prielipą“ įmanoma visiškai pašalinti“ – tikina A. Plečkaitis.

Ekspertai atkreipia dėmesį, kad odiniai paviršiai reikalauja papildomos priežiūros. Po valymo ir džiovinimo, juos būtina impregnuoti specialiomis priemonėmis. Tai neleis odai išdžiūti ir suskilinėti, padės lengviau pašalinti naujai atsiradusius nešvarumus.

Pranešimą paskelbė: Ramūnas Fetingis, MB STORM Media LT

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
Kelių priežiūros klausimai aptarti su Lietuvos savivaldybių seniūnais

Kelių priežiūros klausimai aptarti su Lietuvos savivaldybių seniūnais

Nuosekliai stiprindama ryšius su savivalda ir vietos bendruomenėmis, AB „Kelių priežiūra“ palaiko nuolatinį dialogą su seniūnijomis bei gyventojams artimiausiais vietos atstovais – seniūnais. Tokie susitikimai leidžia dalintis informacija apie valstybinės reikšmės kelių priežiūros darbus, aptarti aktualius klausimus, pristatyti planuojamus projektus bei išgirsti gyventojų lūkesčius dėl vykdomos kelių priežiūros. Neseniai vykusiame susitikime su Lietuvos savivaldybių seniūnų […]


Naujasis „Volkswagen T-Roc“: naujos kartos kompaktiškas SUV klasės bestseleris, kurį jau galima užsisakyti Lietuvoje

Naujasis „Volkswagen T-Roc“: naujos kartos kompaktiškas SUV klasės bestseleris, kurį jau galima užsisakyti Lietuvoje

„Volkswagen“ Lietuvoje pradėjo išankstinius naujos kartos kompaktiško SUV klasės bestselerio – naujojo „T-Roc“ – pardavimus. Šis modelis kompaktiškame korpuse derina didesnio SUV dizainą, kokybę ir technologijas. Jis sustiprina „Volkswagen“ SUV asortimentą, derindamas naują dizainą, pažangias technologijas ir hibridinį standartinės įrangos efektyvumą viename iš sėkmingiausių šio prekės ženklo modelių. Pirmieji automobiliai klientams bus pristatyti 2026 m. […]


„Via Lietuva“: Prienų rajone pradedamas asfaltuoti žvyrkelis Balbieriškis–Jiestrakis–Plutiškės

„Via Lietuva“: Prienų rajone pradedamas asfaltuoti žvyrkelis Balbieriškis–Jiestrakis–Plutiškės

„Via Lietuva“, įgyvendindama žvyrkelių asfaltavimo programą, Prienų rajone pradeda valstybinės reikšmės rajoninio kelio Balbieriškis–Jiestrakis–Plutiškės (Nr. 3304) ruožo nuo 21,2 iki 24,6 km asfaltavimo darbus. Planuojama, kad šis beveik 3,4 km ilgio ruožas bus išasfaltuotas kitų metų rudenį.  „Tai – jau trečias žvyrkelis, kurį pradėjome asfaltuoti šį rudenį. Kiek anksčiau asfaltavimo darbai prasidėjo Elektrėnus ir Abromiškes […]


Liūtys kelia iššūkių tiek kelininkams, tiek vairuotojams

Liūtys kelia iššūkių tiek kelininkams, tiek vairuotojams

Dalyje Lietuvos praūžus smarkioms liūtims, AB „Kelių priežiūra“ sustiprino patrulines apžiūras valstybinės reikšmės keliuose. Be to, šiuo metu operatyviai šalinamos susidariusios vandens sankaupos.  Taip pat pastebima, kad dalis vandens nuvedimo sistemų užsikemša ne tik dėl kritulių intensyvumo, bet ir dėl atsitiktinai ten patekusių objektų. Tokie atvejai taip pat kelia pavojų eismo saugumui, tad kelininkai nuolat […]


Žemės frezavimo paslaugos: ką verta žinoti prieš kreipiantis į specialistus?

Žemės frezavimo paslaugos: ką verta žinoti prieš kreipiantis į specialistus?

Sklypo paruošimas – tai pirmas žingsnis į tvarkingą kiemą, daržą ar estetišką aplinką. Vienas efektyviausių būdų tai padaryti – žemės frezavimas. Tačiau net ir tokį, atrodytų, paprastą darbą svarbu patikėti patikimiems specialistams. Ką reikia žinoti prieš kreipiantis į paslaugų teikėjus? Kokie klausimai svarbūs dar prieš atliekant darbus? Ir kaip išvengti nemalonių staigmenų? Šiame straipsnyje dalinamės […]


Už ribojamojoje geografinėje zonoje pakeltą droną – administracinė bauda

Už ribojamojoje geografinėje zonoje pakeltą droną – administracinė bauda

Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA) skyrė 200 eurų administracinę baudą asmeniui, kuris šių metų rugsėjo 2 d. ribojamojoje geografinėje zonoje Vilniaus oro uoste pakėlė droną. Atlikus administracinio nusižengimo tyrimą, nustatyta, kad UAB „Teltonika“ pasamdytos filmavimo dronu paslaugas teikiančios įmonės atstovas 2025 m. rugsėjo 2 d. teritorijoje, kuri yra URVI12 ribojamojoje 0 m. geografinėje zonoje, skraidino […]