Naktimis ir ankstyvais rytais termometro stulpelis kai kuriose Lietuvos vietose jau nukrito žemiau nulio, o dažną vairuotoją ryte pasitinka apšalę automobilio stiklai. Ekspertai įspėja – minusinė temperatūra yra ženklas ruoštis žiemai. Nors iki lapkričio 10-osios, kai įsigalioja reikalavimas naudoti žiemines padangas, liko visai nedaug, nemaža dalis Lietuvos gyventojų delsia iki paskutinės akimirkos.
„Pastebime vis labiau ryškėjančią tendenciją, kad nemaža dalis vairuotojų Lietuvoje delsia keisti vasarines padangas į žiemines iki paskutinių dienų. Ypač neskubama, jei ruduo yra šiltas ir sausas, o sinoptikai dar neprognozuoja pirmojo sniego. Spalio pradžioje padangų keitimu dažniausiai rūpinasi tik ilgamečiai, daug kilometrų nuvažiuojantys vairuotojai, kad išvengtų eilių servisuose ir ramiai pasitiktų naują sezoną“, – pasakoja „Europcar Lietuva“ vadovas Einoras Čiagus.
Pasak jo, dažniausiai šalies vairuotojai renkasi žiemines padangas be dyglių, dar vadinamas frikcinėmis. Jos užtikrina puikų sukibimą su keliu įvairiomis žiemos sąlygomis ir leidžia patogiai važinėti tiek mieste, tiek už jo ribų.
„Frikcinės padangos patogios ir, jei žiemos metu nevengiama kelionių į užsienio šalis. Pavyzdžiui, dygliuotos padangos yra draudžiamos naudoti ne tik kaimyninėje Lenkijoje, bet ir Vokietijoje – išimtis taikoma tik kalnuotose vietovėse prie Vokietijos sienos su Austrija“, – teigia E. Čiagus.
Vadovas atkreipia dėmesį, kad skiriasi ne tik žieminių padangų reglamentavimas, bet ir jų eksploatavimo laikas. Lietuvoje žieminės padangos privalomos nuo lapkričio 10 d., o Latvijoje ir Estijoje – tik nuo gruodžio 1-osios.
Pasak pašnekovo, trumpalaikei ir ilgalaikei nuomai skirti „Europcar Lietuva“ automobiliai dažniausiai komplektuojami su žieminėmis padangomis be dyglių. Ruošiant automobilius žiemos sezonui laikomasi griežtesnių standartų, nei to reikalauja teisės aktai.
„Įprastai atnaujiname žiemines padangas, kai protektoriaus likutis pasiekia 4–4,5 mm, nors teisės aktai leidžia tokias padangas eksploatuoti iki 3 mm protektoriaus likučio. Vasarines padangas keičiame ties 2,5–3 mm riba, nors leidžiama iki 1,6 mm. Saugumas nėra tas dalykas, kurio sąskaita reikėtų taupyti“, – sako E. Čiagus.
Padangų keitimo kaina kasmet auga
Naujos technologijos diegiamos ir gaminant žiemines padangas. Naudojami ne tik modernūs gumos mišiniai, bet ir nauji protektoriaus raštai, leidžiantys padangoms geriau prisitaikyti prie skirtingų kelio dangų bei oro sąlygų.
„Vis dažniau pasitaiko padangų, pasižyminčių specialiomis technologijomis, kurios ženkliai sumažina triukšmo lygį važiuojant. Tobulinamos konstrukcijos mažina pasipriešinimą riedėjimui, todėl automobiliai sunaudoja mažiau degalų. Aukštos kokybės padangos pasižymi ir trumpesniu stabdymo keliu, geresniu sukibimu bet su itin slidžia kelio danga“, – vardina „Europcar Lietuva“ vadovas.
Pasak jo, vis tik žieminių padangų kaina nėra vienintelė dedamoji – renkantis padangas žiemos sezonui pasirinkimą gali nulemti ir jų montavimo kaina.
„Ne visi vairuotojai gali sau leisti turėti du ratlankių su padangomis komplektus ir saugoti kitam sezonui skirtus ratus savo garaže ar sandėliuke. Tai automatiškai išbrangina ir pasiruošimą žiemos ar vasaros sezonui. Vien Vilniuje už padangų montavimą ir pasaugojimą gali tekti susimokėti 60–80 eurų. Servisų paslaugų kainos taip pat auga kartu su kylančiu pragyvenimo lygiu“, – pastebi E. Čiagus.
Anot jo, padangų keitimo rūpesčių išvengia tik nuomojantys automobilius pagal veiklos nuomos su paslaugomis modelį. Tokiu atveju automobilio paruošimu žiemos sezonui pasirūpina pats nuomotojas, o vairuotojui nereikia gaišti laiko servisų eilėse.
„Vis daugiau vairuotojų Lietuvoje nori, kad automobilio eksploatavimas nebūtų siejamas su techninės priežiūros rūpesčiais – profilaktiniais apsilankymais servise, padangų keitimu ar technine apžiūra. Tuo pačiu tai leidžia geriau planuoti asmeninius finansus, nes nebūna netikėtų išlaidų automobilio priežiūrai. Pagal mūsų klientų bazę, automobilio veiklos nuoma su įtrauktomis paslaugomis yra aktuali ne vien jaunesniems, bet ir vidutinio amžiaus vairuotojams“, – sako „Europcar Lietuva“ vadovas.
Pranešimą paskelbė: Sigita Macanko, Idea Prima
Sklypo paruošimas – tai pirmas žingsnis į tvarkingą kiemą, daržą ar estetišką aplinką. Vienas efektyviausių būdų tai padaryti – žemės frezavimas. Tačiau net ir tokį, atrodytų, paprastą darbą svarbu patikėti patikimiems specialistams. Ką reikia žinoti prieš kreipiantis į paslaugų teikėjus? Kokie klausimai svarbūs dar prieš atliekant darbus? Ir kaip išvengti nemalonių staigmenų? Šiame straipsnyje dalinamės […]
Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA) skyrė 200 eurų administracinę baudą asmeniui, kuris šių metų rugsėjo 2 d. ribojamojoje geografinėje zonoje Vilniaus oro uoste pakėlė droną. Atlikus administracinio nusižengimo tyrimą, nustatyta, kad UAB „Teltonika“ pasamdytos filmavimo dronu paslaugas teikiančios įmonės atstovas 2025 m. rugsėjo 2 d. teritorijoje, kuri yra URVI12 ribojamojoje 0 m. geografinėje zonoje, skraidino […]
Susisiekimo ministro patarėjas Lukas Paškevičius informuoja, kad penktadienį, 20:31 val. laikinai sustabdytas orlaivių eismas Vilniaus ir 20:36 val. Kauno oro uoste. Pirminėmis žiniomis, sprendimą dėl oro erdvės ribojimų lėmė meteorologiniai balionai, skrendantys Druskininkų-Šalčininkų kryptimi. Iš pradžių orlaivių eismas abiejuose oro uostuose buvo sustabdytas iki 22:00 val., vėliau šis terminas pratęstas iki 2:00 val. nakties, galiausiai […]
Rytoj, paskutinį mėnesio sekmadienį, suksime laikrodžius viena valanda atgal – įsigalios žiemos laikas. Prie vasaros laiko grįšime paskutinį kovo sekmadienį. Europos Parlamentas dar 2019 m. patvirtino savo poziciją, pagal kurią nuo 2021 m.laiko sukimas turėjo baigtis. Kiekvienai valstybei palikta teisė pačiai nuspręsti, kuriuo laiku – vasaros ar žiemos – gyventi. Tačiau bendro sutarimo tarp Europos […]
AB „Kelių priežiūra“ kviečia gyventojus dalyvauti pirmajame tokio pobūdžio konkurse Lietuvoje ir išrinkti vardus žiemos metu keliuose dirbantiems barstytuvams. Iki lapkričio 4 d. visi kviečiami balsuoti už, jų nuomone, kūrybiškiausius ir labiausiai kelių priežiūros tematiką atspindinčius vardus. Penki daugiausia balsų surinkę vardai papuoš barstytuvus, kurie šaltuoju sezonu prižiūrės valstybinės reikšmės kelius. Pirmojo etapo metu konkursas […]
„Via Lietuva“ informuoja, kad pabaigus pirmo etapo Tarandės tunelio statybos darbus, pradedami antro etapo darbai, todėl nuo spalio 27 d. (pirmadienio) keičiasi eismo organizavimo tvarka – eismas abiem kryptimis vyks automagistralės Vilnius–Panevėžys (A2) dešine puse ir nebus nukreipiamas į lygiagrečiai esantį vietinį kelią. Prieš pradedant tunelio statybos darbus kairėje automagistralės pusėje, spalio 27 d. (pirmadienį) […]