Priminimas vairuotojams: kur senas padangas palikti be rūpesčių ir baudų

Priminimas vairuotojams: kur senas padangas palikti be rūpesčių ir baudų

Padangų keitimo sezonas kai kuriems vairuotojams taip susuka galvas, kad jie pradeda elgtis neracionaliai ir senas bei naudoti netinkamas meta bet kur, tik ne ten, kur reikia. Artėjančiam žieminių padangų sezonui besiruošiantys padangų atliekų tvarkytojai vairuotojams primena ką daryti su senomis padangomis, kad jos netaptų gamtą teršiančia atlieka ir dėl ne vietoje paliktų senų padangų netektų papurtyti piniginę mokant baudas.

Trys patogios ir saugios galimybės

Nors daug kam senos padangos atrodo kaip nekalta atlieka, tačiau dėl itin ilgo irimo laikotarpio (apie 120 – 140 metų), išskiriamų kenksmingų cheminių medžiagų bei pavojaus tapti itin pavojingo sveikatai ir aplinkai gaisro priežastimi, senos padangos turi būti išmetamos tik tam skirtose vietose, kad būtų tinkamai utilizuotos ir perdirbtos, taip nekeliant pavojaus gamtai bei žmonėms. Dar vienas neigiamas ne vietoje išmestų padangų efektas – jos tampa gera terpe veistis graužikams ir kitiems parazitams.

Lietuvoje yra sudarytos visos galimybės senas padangas nemokamai išmesti ten, kur jomis bus tinkamai pasirūpinta. Turbūt patogiausia galimybė yra padangų montavimo metu. Jei permontuojant padangas nusprendžiate, kad senosios tolesniam naudojimui nebetinkamos, jas nemokamai turi priimti padangas montuojanti įmonė. Kita galimybė – perkant naujas padangas, tokį patį kiekį senų galite palikti pardavėjui. Trečia galimybė – didelių gabaritų atliekų surinkimo aikštelės (DGASA), kuriose per metus galima palikti iki penkių senų padangų.

„Vairuotojai turi žinoti šias galimybes ir jomis naudotis. Jei padangų montuotojai ar pardavėjai nesutinka priimtu senų padangų, apie tai reikia pranešti Aplinkos apsaugos departamentui arba Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai, nes tai yra pažeidimas. Legaliai Lietuvoje veikiantys padangų platintojai ir montavimo paslaugas teikiančios įmonės senas padangas privalo priimti nemokamai“, – paaiškina „Padangų importuotojų organizacijos“ direktorė Jekaterina Volkė.

Jei pardavimo ar montavimo vietos atsisako iš klientų priimti senas padangas, už pirmą pažeidimą gali būti skirta bauda nuo 450 iki 850 eurų, o jei jis pasikartoja, bauda gali siekti net iki 1700 eurų.

Už netinkamoje vietoje, pavyzdžiui, miške, pakelėje ar prie buitinių atliekų konteinerių išmestas padangas, gali būti nubausti ir gyventojai. Bauda gali siekti iki 90 eurų ir papildomai už kiekvieną išmestą padangą teks sumokėti 44 eurų baudą už aplinkai padarytą žalą. Taigi, neatsakingai išmetus vieną komplektą senų padangų, bauda gali siekti daugiau nei 400 eurų.

Šiukšles pasiima sąmoningai

Atsakingai į savo verslo teises bei pareigas žiūrintys padangų platintojai ir montavimo paslaugas atliekančios įmonės su klientais dalinasi informacija apie galimybes nemokamai atsikratyti naudoti nebetinkamomis padangomis, tačiau kai kurie vairuotojai, net puikiai suprasdami, kad senosios padangos savo pagrindinės paskirties vis tiek jau nebeatliks, sąmoningai jas vežasi namo ar į garažus.

„Partneriai su kuriais bendradarbiaujame, dalinasi istorijomis, kaip klientai nesutinka nemokamai palikti senų padangų, nes teigia, kad galbūt jas dar kur nors panaudos. Tačiau dažnu atveju jos tiesiog padedamos kieme, sandėliuke ar garaže ir galiausiai jokios realios paskirties neatlieka. Jei iš tikrųjų norite, kad padangos dar būtų naudingos, palikite jas ten, kur reikia – galiausiai jos atsidurs perdirbimo gamyklose, kur bus susmulkinamos, o iš gautos produkcijos kuriami naudingi produktai, pavyzdžiui, minkštos dangos vaikų žaidimo aikštelėms, borteliai sodams bei gėlynams ir daug kitų naudingų dalykų“, – pasakoja J. Volkė.

„Padangų importuotojų organizacija“ bendradarbiauja su padangų perdirbimo gamykla Lenkijoje, į kurią keliauja tūkstančiai tonų Lietuvoje surinktų atliekų. Šioje gamykloje iš padangų pašalinami ir iš naujo panaudojami metalas bei medvilnė, o guma susmulkinama į skirtingos frakcijos gabaliukus, kurie panaudojami naujų produktų gamybai.

Pranešimą paskelbė: Ramūnas Fetingis, MB STORM Media LT

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
Stiklo įdaužos, akumuliatorių kaprizai ir lapų pinklės: kodėl ruduo – išbandymas automobiliams?

Stiklo įdaužos, akumuliatorių kaprizai ir lapų pinklės: kodėl ruduo – išbandymas automobiliams?

Ruduo įprastai asocijuojasi su jaukumu, ramybe ir gamtos grožiu, tačiau vairuotojams šis sezonas neretai tampa rimtu išbandymu. Kasdienėse kelionėse slypi pavojai, kurie gali atnešti neplanuotų išlaidų. Nuo priekinio stiklo įdaužų iki netikėtų susidūrimų su gyvūnais ar nuo lapų užsikimšusių vandens nutekėjimo latakų – rudens iššūkiams verta pasiruošti iš anksto. Pasak draudimo bendrovės BTA Transporto draudimo […]


Kaune – naujos greito elektromobilių įkrovimo stotelės

Kaune – naujos greito elektromobilių įkrovimo stotelės

Kaune važinėjantiems elektromobilių vairuotojams – dar daugiau infrastruktūros įkrauti transporto priemones. „Enefit“ skelbia įrengusi dar 3 stoteles, iš kurių 2 – greito įkrovimo.  Greito (120 kW) bei lėto (47 kW) įkrovimo stotelės įrengtos judrioje, intensyvaus eismo srautais pasižyminčioje miesto dalyje – Pramonės pr. 8H. Taip pat – netoli išvažiavimo iš miesto, šalia automagistralinio kelio Kaunas-Vilnius. Greito įkrovimo stotelėse vairuotojai, priklausomai […]


Kaune – naujos greito elektromobilių įkrovimo stotelės

Kaune – naujos greito elektromobilių įkrovimo stotelės

Kaune važinėjantiems elektromobilių vairuotojams – dar daugiau infrastruktūros įkrauti transporto priemones. „Enefit“ skelbia įrengusi dar 3 stoteles, iš kurių 2 – greito įkrovimo. Greito (120 kW) bei lėto (47 kW) įkrovimo stotelės įrengtos judrioje, intensyvaus eismo srautais pasižyminčioje miesto dalyje – Pramonės pr. 8H. Taip pat – netoli išvažiavimo iš miesto, šalia automagistralinio kelio Kaunas-Vilnius. […]


Stiklo įdaužos, akumuliatorių kaprizai ir lapų pinklės: kodėl ruduo – išbandymas automobiliams?

Stiklo įdaužos, akumuliatorių kaprizai ir lapų pinklės: kodėl ruduo – išbandymas automobiliams?

Ruduo įprastai asocijuojasi su jaukumu, ramybe ir gamtos grožiu, tačiau vairuotojams šis sezonas neretai tampa rimtu išbandymu. Kasdienėse kelionėse slypi pavojai, kurie gali atnešti neplanuotų išlaidų. Nuo priekinio stiklo įdaužų iki netikėtų susidūrimų su gyvūnais ar nuo lapų užsikimšusių vandens nutekėjimo latakų – rudens iššūkiams verta pasiruošti iš anksto. Pasak draudimo bendrovės BTA Transporto draudimo […]


„Kelių priežiūra“ žvyrkeliuose išbando dulkėjimo mažinimo technologijas

„Kelių priežiūra“ žvyrkeliuose išbando dulkėjimo mažinimo technologijas

AB „Kelių priežiūra“ pradėjo vykdyti bandomąjį projektą, kuriuo sistemingai vertinami skirtingi žvyrkelių dulkėjimo mažinimo tirpalai realiomis eismo sąlygomis. Nors žvyrkelių laistymas dažnai suvokiamas kaip laikina priemonė nuo dulkių, kelių priežiūros specialistai siekia įvertinti, ar šios priemonės gali atlikti ne tik vizualinę, bet ir konstrukcinę funkciją. Bandymų metu vertinama, kiek tokia technologija realiai gali padėti dangai […]


Padangos elektromobiliams – ką reikia žinoti renkantis?

Padangos elektromobiliams – ką reikia žinoti renkantis?

Vienintelis dalykas, jungiantis automobilį su keliu yra padangos – tai sena, kaip automobilių pramonė, taisyklė, kurios aktualumas išlieka itin svarbus atsižvelgiant į naujausias rinkos tendencijas. Tinkamas padangų pasirinkimas gali nulemti ar vairuodami jausitės komfortiškai, ar bus užtikrintas maksimalus saugumas. Keliuose bei gatvėse daugėjant elektromobilių, padangų gamintojai stengiasi sukurti tokius produktus, kurie užtikrintų šias savybes, atsižvelgiant […]