Ekspertas – apie vartotojams naudingą konkurenciją: krauti elektromobilį viešoje stotelėje gali būti pigiau nei namuose

1

Ekspertas – apie vartotojams naudingą konkurenciją: krauti elektromobilį viešoje stotelėje gali būti pigiau nei namuose

Rugsėjis grąžina ne tik moksleivius į mokyklas, bet ir lengvą chaosą į miestų gatves. Dažnos šeimos rytas prasideda nuo skubėjimo į mokyklą, popiet – lenktynės į būrelius, vakare – transporto spūstys pakeliui namo. Elektromobilių vairuotojai šią rutiną patiria kartu su visais kitais, bet jei tradiciniai degalai visiems kainuoja praktiškai vienodai, tai elektromobilių savininkams atsiveria vis daugiau galimybių reikšmingai sutaupyti, net ir naudojantis viešąja įkrovimo infrastruktūra.

Elektromobilių skaičius Lietuvos gatvėse toliau auga rekordiniu tempu. Valstybės įmonės „Regitra“ duomenimis, visų laikų elektra varomų transporto priemonių registracijų rekordas buvo užfiksuotas šių metų liepą, kuomet šalies transporto parkas pasipildė 1651 grynuoju elektromobiliu ir iš tinklo įkraunamu hibridu. Nuo metų pradžios elektrifikuotų transporto priemonių skaičius Lietuvoje padidėjo maždaug 10 tūkst., iš viso mūsų šalyje jau yra daugiau kaip 38 tūkst. elektromobilių ir įkraunamų hibridinių modelių.

Konkurencija virsta palankiomis kainomis

Žaliųjų energijos sprendimų bendrovės „Enefit“ viešojo įkrovimo tinklo vystymo vadovas Tomas Žilionis pastebi, kad nors elektromobilių skaičius auga vis sparčiau, visas potencialas dar tikrai nėra išnaudotas, o pokyčiai galėtų būti ir dar greitesni. Nemažai žmonių vis dar nesiryžta pereiti prie ekologiškų transporto priemonių, kadangi vadovaujasi dviem klaidingais mitais.

„Ypač tie vairuotojai, kurie neturi galimybės įkrovimo stotelės įsirengti namuose, dažnai galvoja, kad elektromobilis apsunkins jų kasdienybę, kadangi nuolat reikės ieškoti, kur į įkrauti ir gaišti laiką laukiant, kol energijos atsargos bus papildytos. Taip pat neretai manoma, kad elektra viešojo įkrovimo stotelėse yra brangi, todėl elektromobilis netenka ekonominio pranašumo, palyginti su modeliais, turinčiais vidaus degimo variklius. Tačiau abu šie įsitikinimai nėra teisingi, tiesą sakant, šiandien krauti transporto priemonę viešoje stotelėje gali būti pigiau nei namuose“, – sako T. Žilionis.

Jis pažymi, kad gatvėse ir keliuose daugėjant elektromobilių, aštrėja ir įkrovimo infrastruktūros vystytojų konkurencija, verčianti ieškoti būdų, kaip pasiūlyti kuo palankesnes kainas. To rezultatas – net iki 50 proc. siekiančios nuolaidos. Praktiškai tai reiškia, kad 22 kW galios stotelėse įkrovimas gali kainuoti vos 15 ct/kWh, pasirinkus energijos atsargas greičiausiai pildančias 320 kW galios stoteles reikėtų mokėti 24,5 ct/kWh. Tuo metu su kainomis biržoje susietus elektros tiekimo planus turintiems vartotojams, įkraunantiems elektromobilius namuose, rugpjūtį tai vidutiniškai kainavo 21,59 ct/kWh.

„Populiariausi elektromobilių modeliai turi maždaug 80 kWh talpos baterijas. Tad pasinaudojus akcijomis, tokį elektromobilį nuo 0 iki 100 proc. pigiausiose 22 kW galios viešose stotelėse kainuotų apie 12 eurų, greitojo įkrovimo stotelėse – apie 19,6 euro, o namuose – apie 17 eurų. Taigi akivaizdu, kad elektros kainos kriterijus nebėra priežastis nesirinkti elektromobilio“, – situaciją rinkoje analizuoja T. Žilionis.

Tai, jog elektromobiliai ekonomiškumu smarkiai pranoksta tradicines transporto priemones patvirtina ir Lietuvos energetikos agentūros duomenys. Antrąjį šių metų ketvirtį nuvažiuoti 100 kilometrų elektromobiliu vidutiniškai kainavo 4,99 euro, kai dyzeliniu automobiliu – 7,95 euro, o benzininiu – 9,18 euro.

Įkrovimui papildomo laiko nereikia

„Enefit“ viešojo įkrovimo tinklo plėtros vadovas taip pat atkreipia dėmesį, kad pastaraisiais metais proveržį išgyvenusi įkrovimo infrastruktūra elektromobilių vairuotojams leidžia lengvai prisitaikyti ir savo transporto priemones krauti tuomet, kai jomis niekur nevažiuojama – dirbant, laukiant, kol baigsis užsiėmimai vaikų būreliuose ir treniruotėse, apsiperkant ar tiesiog leidžiant laisvalaikį mieste.

„Infrastruktūra nebėra atsitiktinė – stotelės atsiranda ten, kur žmonės ir taip leidžia laiką – prie prekybos ir verslo centrų, sporto klubų, mokyklų aplinkoje. Dalyvaujate darbo susitikime ar nuėjote apsipirkti, kol baigsis vaikų užsiėmimai būreliuose, o per tą laiką jūsų elektromobilis kraunamas. Tai reiškia, kad jokių papildomų laiko sąnaudų nereikia – elektromobilis jau ne papildomas kasdienybės rūpestis, o laiką ir pinigus taupantis protingas sprendimas“, – pastebi T. Žilionis.

Pasak jo, augantis elektromobilių populiarumas skatina tolesnę infrastruktūros plėtrą ir vartotojams palankią elektros tiekėjų konkurenciją, o tai dar labiau didina elektromobilių populiarumą. Tačiau, nors tokių transporto priemonių skaičius ir toliau auga, plėtros tempai tampa lėtesni, nes net ir spartus augimas neatitinka valstybės numatytų tikslų, todėl vartotojų griaunami mitai gali tapti pokyčio ir dar vieno proveržio dalimi.

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
Rytoj – Europos judumo savaitės startas: alternatyvų automobiliams ieškoti kviečiama visa Lietuva

Rytoj – Europos judumo savaitės startas: alternatyvų automobiliams ieškoti kviečiama visa Lietuva

Rugsėjo 16–22 dienomis Lietuvoje vyks tradicinė Europos judumo savaitė – didžiausia pasaulyje tvaraus judumo kampanija. Planuojama, kad jai susivienys apie 3000 miestų Europoje, Azijoje, Šiaurės ir Pietų Amerikoje. „Kartais pamirštame, kad kasdienėms kelionėms turime alternatyvų nuosavam automobiliui – ėjimas pėsčiomis, dviračiai, viešasis transportas. Variantų tikrai yra. Vis dėlto didžiausias mūsų lūkestis – kad tai nebūtų […]


Aukštoji geodezija – nematomas pamatas, kurį Lietuvoje kuria LiMAP

Aukštoji geodezija – nematomas pamatas, kurį Lietuvoje kuria LiMAP

Geodezija ilgą laiką buvo suvokiama kaip matininkų darbas su ruletėmis ir teodolitais. Tačiau šiandien ši sritis tapo aukštųjų technologijų centru, jungiančiu mokslą, inžineriją ir miestų kūrimo vizijas. Vilniuje ir Kaune įsikūrusi įmonė LiMAP, veikianti nuo 2016 metų, parodė, kad geodezija gali būti moderni ir dinamiška, pritaikoma prie didžiausių infrastruktūros projektų. Įmonės projektai šiandien apima ne […]


Prasidėjus rudens sezonui – daugiau dėmesio kurjerių eismo saugai

Prasidėjus rudens sezonui – daugiau dėmesio kurjerių eismo saugai

Skaitmeninė platforma „Wolt“ rudenį pradeda padidintu dėmesiu eismo saugai – kurjeriams-partneriams pristatyta nauja saugaus eismo edukacinė programa. Jos tikslas – stiprinti atsakingo elgesio keliuose kultūrą ir mažinti incidentų riziką vykdant užsakymus, rašoma pranešime spaudai. Rugsėjis į Lietuvos miestus sugrąžino intensyvesnį eismą ir atgijusias gatves. Miesto gatvėmis judantys pėsčiųjų, dviratininkų, paspirtukininkų ir automobilių srautai dar išaugo, […]


Seimo LSDP frakcijos pranešimas: aviacijos saugumo darbuotojų signalus vadina grėsmingais: socialdemokratai aiškinsis suminės darbo laiko apskaitos problemas

Seimo LSDP frakcijos pranešimas: aviacijos saugumo darbuotojų signalus vadina grėsmingais: socialdemokratai aiškinsis suminės darbo laiko apskaitos problemas

2025 m. rugsėjo 15 d. pranešimas žiniasklaidai (Seimo naujienos ● Seimo nuotraukos ● Seimo transliacijos ir vaizdo įrašai)   Sulaukę naujo Vilniaus oro uosto Aviacijos saugumo skyriaus darbuotojų laiško, kuriame vardijamos darbo laiko apskaitos problemos ir pateikiama informacijos, leidžiančios įtarti psichologinį smurtą darbuotojų atžvilgiu, socialdemokratai ketina imtis suminės darbo laiko apskaitos klausimo. „Vilniaus oro uosto […]


„Via Lietuva“: Dituvos gyventojų laukia atnaujintas kelias bei nauja infrastruktūra – bus įrengta žiedinė sankryža

„Via Lietuva“: Dituvos gyventojų laukia atnaujintas kelias bei nauja infrastruktūra – bus įrengta žiedinė sankryža

Klaipėdos rajono savivaldybėje, Dituvos kaime, „Via Lietuva“ pradeda valstybinės reikšmės rajoninio kelio Nr. 2203 Dituva–Priekulė–Dreižiai rekonstravimo darbus. Juos atliekant bus įrengta žiedinė sankryža, atnaujinta asfalto danga, nutiestas pėsčiųjų ir dviračių takas, atlikti kiti darbai. Tai padės užtikrinti sklandesnį transporto judėjimą ir gerokai padidins eismo saugumą. Bendra rekonstruojamo ruožo dalis sieks 300 metrų. „Via Lietuva“ pabrėžia […]


Nuo kuprinių iki protezų – radinių viešajame transporte rudenį daugėja kasmet

Nuo kuprinių iki protezų – radinių viešajame transporte rudenį daugėja kasmet

Prasidėjus mokslo metams ir Vilniaus viešajam transportui prisipildžius keleivių, pastebimai padaugėja ir paliktų daiktų. Vien rugsėjį, nors mėnuo tik įpusėjęs, įmonės „Vilniaus viešasis transportas“ Keleivių patirties komandą pasiekė netoli šimto įvairiausių keleivių viešajame transporte paliktų daiktų –  daugiau nei dvigubai nei pastaraisiais rugsėjais.  „Rugsėjis – kuprinių mėnuo. Niekada daugiau metuose pamestų moksleivių kuprinių nerandame tiek, […]