„Tesla“ ar „Toyota“? Ekspertas paaiškino, kaip automobilius renkasi skirtingos kartos

2

„Tesla“ ar „Toyota“? Ekspertas paaiškino, kaip automobilius renkasi skirtingos kartos

Automobilio markė šiandien gali atskleisti ne tik vairuotojo skonį, bet ir skirtingų kartų požiūrį bei įpročius. Pasak „Citadele Leasing“ Lietuvos filialo vadovo Vaidoto Gursko, didžiausią įtaką automobilių pirkimams per 2025 m. pirmuosius aštuonis mėnesius turėjo tūkstantmečio karta (angl. millennials), konservatyviausi išliko vyriausi vairuotojai, o jauniausi Z kartos pirkėjai vis dažniau renkasi „premium“ ar elektrifikuotus modelius.  

Aktyviausi pirkėjai Lietuvoje – tūkstantmečio karta 

2025 m. pirmų aštuonių mėnesių „Citadele Leasing“ Lietuvos filialo duomenimis, Lietuvoje daugiau nei pusė visų sandorių (52,8 proc.) teko naujiems automobiliams, o naudoti sudarė 47,2 proc. Beveik pusę pirkimų (49 proc.) atliko tūkstantmečio kartos atstovai (29–44 m. asmenys), trečdalį (36 proc.) – X karta (45–60 m. asmenys), Z karta (13–28 m. asmenys) sudarė 6 proc. sandorių, o vyriausieji pirkėjai, vadinamoji „baby boomers“ karta (61–79 m. asmenys), įsigijo 9 proc. automobilių.  

Populiariausių įsigytų naujų automobilių penketuką Lietuvoje sudaro „Toyota“ (36,3 proc.), „Volkswagen“ (21,8 proc.), „Audi“ (8,8 proc.), „Tesla“ (8,3 proc.) ir „Škoda“ (6,4 proc.).  

„Toyota“ išlieka pirmu pasirinkimu visose amžiaus grupėse, tačiau pastebime, kad Z kartos vairuotojai vis labiau linksta prie „Audi“ ar „Volkswagen“ markių automobilių, o tarp tūkstantmečio kartos į trejetuką patenka ir „Tesla“. Tai rodo, kad jaunesni pirkėjai vis labiau vertina inovatyvumą, aplinkai draugiškesnius sprendimus, o vyresnės kartos renkasi patikrintus, ilgametę reputaciją turinčius gamintojus“, – komentuoja V. Gurskas.  

Tarp naudotų automobilių Lietuvoje tendencijos kiek kitokios – „Toyota“ ir „Volkswagen“ išlieka lyderiai, tačiau Z kartai artimesnės „Škoda“ ar „Audi“, tarp tūkstantmečio kartos pasirinkimų atsiranda ir „BMW“, o vyresni pirkėjai dažniau renkasi „Škoda“.  

Latvijoje lyderiauja „Volkswagen“, bet populiarėja „Cupra“ ir „BYD“  

Lizingo bendrovės duomenimis, Latvijoje nauji automobiliai per aštuonis šių metų mėnesius sudarė lygiai pusę sandorių. Pirkėjų amžiaus grupės išsidėstė taip pat kaip Lietuvoje: 49 proc. sudarė tūkstantmečio karta, 36 proc. – X karta, Z karta – 6 proc., o „baby boomers“ – 9 proc.  

Latvijoje labiausiai išsiskyrė markių populiarumas. Čia lyderiauja „Volkswagen“ (22,6 proc.), antroje vietoje – „Škoda“ (16,6 proc.), trečioje – „Toyota“ (14,9 proc.). Į penketuką patenka ir „Cupra“ (4,6 proc.) bei kinų gamintojas „BYD“ (3,8 proc.).  

„Latvijos rinka demonstruoja atvirumą naujovėms. „Cupra“ ir „BYD“ įsitvirtinimas tarp populiariausių prekės ženklų rodo, kad pirkėjai čia yra linkę drąsiau išbandyti netradicinius gamintojus. Tai išskiria Latviją iš kitų Baltijos šalių. Be to, nei Latvijoje, nei Estijoje nėra „Tesla“ atstovybės, tad šiose rinkose „BYD“ tampa lengviau prieinama alternatyva“, – teigia V. Gurskas.  

Estija: mažiausia rinka, bet didžiausia jaunimo dalis  

Estijoje daugiau nei pusė sandorių (55,2 proc.) teko naudotiems automobiliams, o nauji sudarė 44,8 proc. Ten išsiskyrė ir pirkėjų amžiaus grupės – Z karta sudarė 11 proc. visų pirkėjų, beveik dvigubai daugiau nei Lietuvoje ar Latvijoje. Tūkstantmečio karta sudarė 47 proc., X karta – 35 proc., „baby boomers“ – 7 proc.  

Į populiariausių naujų automobilių penketuką Estijoje pateko „Toyota“ (11,9 proc.), „Škoda“ (11 proc.), „Volkswagen“ (8,6 proc.), „BYD“ (3,3 proc.) ir „BMW“ (2,4 proc.).  

„Estijos pirkėjai išsiskiria tuo, kad regione nemažą rinkos dalį užima jaunimas – Z kartos dalis rinkoje yra dvigubai didesnė nei kaimyninėse šalyse, todėl nauji elektrifikuoti gamintojai turi galimybę greičiau įsitvirtinti. Nors pati rinka išlieka mažiausia, tendencijos gana ryškios“, – teigia V. Gurskas.  

Anot eksperto, automobilių rinkos kryptį artimiausiais metais kartų skirtumai lems vis labiau. „Jaunesni pirkėjai dairosi inovatyvumo ir išskirtinumo, vyresni – žinomo ir patikimo kokybės garanto. Gamintojai, gebantys subalansuoti šiuos poreikius, turės stipriausias pozicijas visame regione“, – apibendrina banko atstovas.  

Pranešimą paskelbė: Rina Radžiūnė, UAB „Publicum”

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
Nuo kuprinių iki protezų – radinių viešajame transporte rudenį daugėja kasmet

Nuo kuprinių iki protezų – radinių viešajame transporte rudenį daugėja kasmet

Prasidėjus mokslo metams ir Vilniaus viešajam transportui prisipildžius keleivių, pastebimai padaugėja ir paliktų daiktų. Vien rugsėjį, nors mėnuo tik įpusėjęs, įmonės „Vilniaus viešasis transportas“ Keleivių patirties komandą pasiekė netoli šimto įvairiausių keleivių viešajame transporte paliktų daiktų –  daugiau nei dvigubai nei pastaraisiais rugsėjais.  „Rugsėjis – kuprinių mėnuo. Niekada daugiau metuose pamestų moksleivių kuprinių nerandame tiek, […]


„WIZZ AIR“ TAMPA ANTRA PAGAL DYDĮ ORO BENDROVE LIETUVOJE: PRISTATO SEPTYNIS NAUJUS MARŠRUTUS IR TREČIĄJĮ LĖKTUVĄ VILNIAUS BAZĖJE

„WIZZ AIR“ TAMPA ANTRA PAGAL DYDĮ ORO BENDROVE LIETUVOJE: PRISTATO SEPTYNIS NAUJUS MARŠRUTUS IR TREČIĄJĮ LĖKTUVĄ VILNIAUS BAZĖJE

Naujasis orlaivis ir septyni maršrutai iš Vilniaus bei Palangos 500 tūkst. papildomų vietų per metus, daugiau nei 35 naujos darbo vietos oro bendrovėje ir daugiau nei 350 darbo vietų susijusiose srityse Vilnius, rugsėjo 12 d., 2025. Penktadienį „Wizz Air“ kartu su Lietuvos oro uostais spaudos konferencijoje paskelbė apie reikšmingą plėtrą Lietuvoje. Aviakompanija nuo 2025 m. […]


Lietuvoje nusidrieks beveik 174 km naujų dviračių takų: Susisiekimo ministerija savivaldybėms užtikrino papildomą 74,6 mln. eurų finansavimą

Lietuvoje nusidrieks beveik 174 km naujų dviračių takų: Susisiekimo ministerija savivaldybėms užtikrino papildomą 74,6 mln. eurų finansavimą

Per artimiausius metus dviračių takų tinklas Lietuvoje padidės dar 174 km – tam kiek didesnį nei 74,6 mln. eurų finansavimą užtikrino Susisiekimo ministerija. Susisiekimo ministrui patvirtinus 2022–2030 m. susisiekimo plėtros programos pažangos priemonės „Skatinti darnų judumą“ aprašo pakeitimus, į šias papildomas lėšas jau gali pretenduoti šalies savivaldybės. Įvertinusi esamas Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano […]


Penktąjį kartą vykusiame „KTU moto ride“ – išskirtinė kelionė Žemaitijos kryptimi ir pažintis su Mažąja Lietuva

Penktąjį kartą vykusiame „KTU moto ride“ – išskirtinė kelionė Žemaitijos kryptimi ir pažintis su Mažąja Lietuva

Daugiau kaip šimtas Kauno technologijos universiteto (KTU) bendruomenės narių pirmąjį rugsėjo šeštadienį rinkosi į tradicinę „KTU moto ride“ išvyką motociklais. KTU Korporatyvinių reikalų departamentas, kartu su Alumnų asociacija, jau penktą kartą kvietė universiteto alumnus, darbuotojus ir studentus ne tik mėgautis kelione motociklu, bet ir pažinti unikalius Lietuvos gamtos, istorijos bei inžinerinius objektus.  Kaip pažymi KTU Korporatyvinių […]


RRT kviečia pašto paslaugos teikėjus teikti prašymus dėl universaliosios pašto paslaugos

RRT kviečia pašto paslaugos teikėjus teikti prašymus dėl universaliosios pašto paslaugos

Ryšių reguliavimo tarnyba (RRT) kviečia pašto paslaugos teikėjus iki 2025 m. spalio 13 d. teikti prašymus dėl įpareigojimo vykdyti universaliosios pašto paslaugos (UPP) teikimą. Dabartinis įpareigojimas AB Lietuvos paštui baigsis 2026 m. gruodžio 31 d. UPP teikimo įpareigojimas reiškia, kad valstybė paskirtam paslaugos teikėjui suteikia ne tik atsakomybę užtikrinti pašto paslaugų prieinamumą visiems gyventojams, bet […]


„Via Lietuva“: tęsiama karinio ir civilinio mobilumo infrastruktūros plėtra prie Ruklos poligono – parengtas Jonavos aplinkkelio projektas

„Via Lietuva“: tęsiama karinio ir civilinio mobilumo infrastruktūros plėtra prie Ruklos poligono – parengtas Jonavos aplinkkelio projektas

„Via Lietuva“ informuoja, kad baigtas rengti Jonavos pietrytinio aplinkkelio antro etapo techninis darbo projektas, pagal kurį numatyta nutiesti naują, beveik 7 km magistralinio kelio Kaunas–Zarasai–Daugpilis ruožą. Planuojama, kad skyrus tikslinį finansavimą iš karinio mobilumo lėšų, darbai būtų pradėti jau kitais metais.  „Šio projekto įgyvendinimas – tai sėkmingas valstybės institucijų, savivaldybės ir specialistų bendradarbiavimo rezultatas. Džiaugiuosi, […]