„Volkswagen“, 2025 m. pirmaujantis elektromobilių prekės ženklas Europoje, rugsėjo 8–14 d. Miunchene vyksiančioje „IAA Mobility“ parodoje pristatys savo naujausią kompaktišką elektrinį SUV – „ID. CROSS Concept“. Po „ID.2all“ ir „ID.1 EVERY“, „ID. CROSS Concept“ žymi kitą žingsnį „Volkswagen“ mažų EV modelių serijoje. Šių modelių serijinės versijos bus pradėtos gaminti nuo 2026 m., o „ID. Polo“ (pagrįsto „ID.2all“) pasaulinė premjera numatyta 2026 m. pirmoje pusėje. Po to numatomas „ID. Polo GTI“ modelio debiutas, o galutinė „ID. CROSS“ serijinė versija bus pristatyta 2026 m. vasarą.
„ID. CROSS Concept“ pristato naują „Volkswagen“ dizaino kalbą „Pure Positive“, paremtą stabilumu, patrauklumu ir išskirtiniu pranašumu.
„Visi būsimi „Volkswagen“ automobiliai atspindės šiuos principus. Mes įtraukėme ikoninius „Golf“ ir VW autobusiuko elementus, pavyzdžiui, tiesią langų liniją ir charizmatiškus C statramsčius, kad sujungtume tradicijas su inovacijomis“, – sako „Volkswagen“ dizaino vadovas Andreasas Mindtas.
„ID. CROSS“ išsiskiria kaip mados kūrėjas, o ne jos sekėjas. Jo priekinė ir galinė dalis pasižymi išraiškinga grafika ir 3D šviesos parašais, suteikiančiais automobiliui draugišką, atpažįstamą charakterį.
„ID. CROSS Concept“ ilgis – 4161 mm, o jo ratų bazė – 2601 mm. Tai panašūs matmenys kaip ir dabartinio „T-Cross“, tačiau elektrinis modelis išsiskiria specialiai šiai koncepcijai sukurtais 21 colių „Balboa“ lengvojo lydinio ratlankiais. Bendradarbiaujant su „Goodyear“, buvo sukurtos specialios 235/40 R21 padangos, kurių šoninės sienelės dizainas sklandžiai pratęsia ratlankio stilių.
Novatoriškas penkiaviečio „ID. CROSS Concept“ išplanavimas siūlo erdvų saloną su didele 450 litrų bagažine ir papildoma 25 litrų bagažine priekyje. Automobilio plotis ir šviesus salono dizainas sustiprina erdvės pojūtį. Kompaktiškas išorėje, bet universalus viduje – „ID. Cross“ idealiai tinka kelionėms mieste, kartu išlikdamas visapusiškai patikimu pasirinkimu ilgesnėms šeimos išvykoms.
„ID. CROSS Concept“ salonas sukurtas siekiant komforto ir ramybės, jame naudojamos aukštos kokybės medžiagos ir audiniu dengti paviršiai. Iš anksto nustatyti „Atmospheres“ režimai reguliuoja apšvietimą, garsą ir klimatą, sukurdamos poilsio zoną primenančią nuotaiką šiltų „Vanilla Chai“ atspalvių salone. Ekranuose atvaizduojami augalų motyvai ir tikra žaluma centrinėje konsolėje sustiprina atpalaiduojančią atmosferą. Išskirtinis akcentas – specialios konstrukcijos sėdynės, kurios visiškai išsilanksto į gultą primenančią zoną, pagerbiant legendinį „Volkswagen“ autobusiuką.
„ID. CROSS Concept“ pasižymi ergonomiškai suprojektuotu kokpitu, užtikrinančiu intuityvų vairavimą be trikdžių. Jo sąsajoje derinamas natūralus valdymas balsu, supaprastinti meniu ir tiesioginės prieigos mygtukai. Naujo dizaino daugiafunkcis vairas suteikia aiškų, lytėjimu pagrįstą valdymą. Du centriniai ekranai – 11 colių skaitmeninis prietaisų skydelis ir 13 colių informacijos bei pramogų jutiklinis ekranas – išdėstyti vienoje vizualioje ašyje, užtikrinant sklandžią sąveiką.
Priekiniais ratais varomas „ID. CROSS Concept“ sukurtas naudojant elektromobiliams skirtą modulinę MEB platformą, tad šis modelis pasitelkia naujausias inovacijas akumuliatorių, variklių ir programinės įrangos technologijose.
„Nuo kitų metų MEB platforma bus papildyta naujos kartos programine įranga, kuri ženkliai pagerins funkcionalumą“, – pažymi Kai Grünitzas, už plėtrą atsakingas „Volkswagen“ valdybos narys.
Atnaujinta MEB+ platforma įgis funkcijų, kurios iki šiol buvo būdingos aukštesnės klasės automobiliams, tokių kaip patobulinta „Travel Assist“ sistema. Tai leis tokiems modeliams kaip „ID. Cross“ ir būsimam „ID. Polo“ pasiūlyti aukščiausios klasės galimybes už prieinamą kainą.
„ID. CROSS Concept“ turi naujai sukurtą priekinių ratų pavaros sistemą, sukurtą remiantis MEB platforma. Pagrindiniai jos komponentai apima elektrinį variklį su integruota galios elektronika priekinėje ašyje ir plokščią aukštos įtampos bateriją, sumontuotą grindyse. Variklis, kurio galia siekia 155 kW (211 AG), užtikrina numatomą nuvažiuojamą atstumą iki 420 kilometrų (pagal WLTP).
„ID. CROSS Concept“ techniniai duomenys | |
Pavaros sistema | MEB+, priekiniai varomieji ratai |
Galia | 155 kW / 211 AG |
Nuvažiuojamas atstumas | Iki 420 km (WLTP) |
Maksimalus greitis | 175 km/val. |
Ilgis | 4,161 mm |
Plotis | 1,839 mm |
Aukštis | 1,588 mm |
Ratų bazė | 2,601 mm |
Bagažo talpa su penkiais keleiviais | 450 l + 25 l priekyje |
Leistina kablio apkrova | 75 kg |
Priekabos svoris (max.) | 1,200 kg (su stabdžiais, 8 proc. nuolydis) |
Ratai | 235/40 R21 |
Pranešimą paskelbė: Rūta Skrickytė, Fabula Rud Pedersen Group
Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnyba (RRT), įgyvendindama vieną iš strateginių tikslų – gerinti prieigos prie geležinkelių infrastruktūros ir paslaugų įrenginių sąlygas, parengė metodiką, kuri padės vertinti, kaip įgyvendinami teisės aktų reikalavimai dėl prieigos sąlygų nustatymo ir viešinimo bei kokiu mastu susiduriama su jų praktinio užtikrinimo problemomis. „Atvira ir skaidri prieiga yra būtina prielaida siekiant didinti […]
Nors vasara baigėsi, parkuose, miškuose bei miestų gatvėse vis dar gausu dviračių entuziastų. Visgi šiltojo sezono pabaiga pažeria nemažai netikėtų grėsmių aktyvaus laisvalaikio gerbėjams. Dviračio vagystė – ne vienintelis pavojus, mat permainingi orai, šlapi keliai, prastėjantis matomumas ir netikėti techniniai gedimai vis dažniau tampa nelaimių priežastimis. Pasak draudimo bendrovės BTA draudimo produkto vadovo Ramūno Juso, […]
Po paskutinio atvejo, kuomet dėl pranešimo apie droną buvo trumpam sutrikdytas orlaivių eismas, „Oro navigacija“ imasi procesų papildymo. Ateityje tokių situacijų turėtų mažėti dėl dabar diegiamos skaitmeninės dronų eismo valdymo sistemos. Įvykis fiksuotas antradienį, kuomet orlaivių eismą sutrikdė pastatų ir teritorijų filmavime besispecializuojančios bendrovės pakeltas dronas, kuris filmavo „Teltonikos“ technologijų parką. „Oro navigacijos“ vadovas Saulius […]
Šiauliuose įgyvendinant darnaus judumo projektą, kurio pagrindinis tikslas – plėsti ir atnaujinti dviračių takų tinklą, įgyvendintas projektas, kurio metu buvo pratęsti esami takai Talkšos ežero pakrantėje. Šiltą rugsėjo popietę į naujosios dviračių gatvės atidarymą susirinko gausus žmonių būrys. Naujųjų takų atidaryme dalyvavo ir Šiaulių Stasio Šalkauskio gimnazijos mokiniai. Visi darnaus judumo projektai Šiauliuose gražiai dera […]
Rugsėjo 3-4 dienomis Vilnius tapo Baltijos kelių inovacijų epicentru – parodų ir kongresų centre „Litexpo“ vykusioje Tarptautinėje Baltijos šalių kelių konferencijoje „Road to the Future 2025“ būrėsi kelių sektoriaus ekspertai, politikos formuotojai ir inovatoriai iš daugiau nei 25 šalių. Renginyje aptarta kelių infrastruktūros strateginė reikšmė saugumui, gynybai ir ekonomikos augimui, diskutuota apie regiono junglumą, naujus […]
Tvarios miestų ir infrastruktūros plėtros bendrovė „YIT Lietuva“ pasirašė sutartį su Klaipėdos miesto savivaldybe dėl Šilutės plento atkarpos nuo Rimkų geležinkelio iki Smiltelės rekonstravimo darbų, kurių vertė apie 2,4 mln. eurų. Tai – vienas svarbiausių pietinių įvažiavimų į uostamiestį, kurio atnaujinimo darbai ne tik pagerins susisiekimo sąlygas, bet ir prisidės prie miesto įvaizdžio gerinimo. „Moderni […]