Šių metų pirmąjį ketvirtį Lietuvos krovininio kelių transporto paslaugų eksportas sudarė per 1,37 mlrd. eurų – 0,7 proc. arba 9,3 mln. eurų mažiau nei tuo pačiu laikotarpiu pernai.
Neigiamos tendencijos tęsiasi po to, kai 2024 metais pirmą kartą per 15 metų buvo fiksuotas metinis eksporto sumažėjimas 2,7 proc. iki 5,69 mlrd. eurų, teigiama Tarptautinio transporto ir logistikos aljanso (TTLA) rinkos apžvalgoje.
Iki tol transporto paslaugų eksporto kritimas buvo užfiksuotas tik 2009 m., kai sektorių smarkiai paveikė pasaulinė finansų krizė.
TTLA vadovo Povilo Drižo teigimu, šie duomenys rodo, kad Lietuvos krovininio kelių transporto sektorius susiduria su vis didesniais iššūkiais, kuriuos lemia tiek vidaus, tiek išorės veiksniai.
„Sparčiai augantys atlyginimai ir veiklos sąnaudos Lietuvoje didina spaudimą tarptautinėje aplinkoje konkuruojančioms transporto įmonėms. Be to, griežtėjanti imigracijos politika riboja galimybes pritraukti vairuotojus iš trečiųjų šalių, o tai dar labiau apsunkina sektoriaus veiklą“, – sako P. Drižas.
Pasak jo, Lietuvos įmonės konkuruoja ne tik su Vakarų Europos, bet ir su kitų Vidurio ir Rytų Europos šalių vežėjais, kurių veiklos sąnaudos yra gerokai mažesnės.
Didžiausią spaudimą Lietuvos vežėjai patiria konkuruodami su Lenkijos, Bulgarijos, Rumunijos, Vengrijos, Čekijos ir kitų šalių vežėjais, kurių daugumoje veiklos sąnaudos yra pastebimai mažesnės nei Lietuvoje, teigiama TTLA apžvalgoje.
Dar vienas svarbus veiksnys – darbo jėgos trūkumas. Lietuvoje šiuo metu trūksta apie 15 proc. profesionalių vairuotojų – tai viena didžiausių proporcijų ES. Pasak P. Drižo, Europos šalys pasuko skirtingais keliais spręsdamos vairuotojų trūkumo problemą: vienos, kaip Lenkija ar Vengrija, supaprastino imigracijos procedūras ir aktyviai pritraukia darbo jėgą iš trečiųjų šalių.
Kitos, tarp jų ir Lietuva, pasirinko griežtesnį kelią – įvedė kvotas, padidino reikalavimus darbdaviams ir nustatė aukštesnį įdarbinimo slenkstį užsieniečiams, teigia P. Drižas. Jis priduria – šie sprendimai, nors ir grindžiami vidaus politikos tikslais, gali riboti Lietuvos konkurencingumą tarptautinėje rinkoje, kur lankstumas tampa vis svarbesniu veiksniu.
„Imigracijos politika tampa ne tik socialinės, bet ir ekonominės konkurencijos įrankiu. Transporto sektoriuje tai ypač aktualu, kadangi Europa šiuo metu susiduria su 500 tūkst. siekiančiu vairuotojų trūkumu. Šalys, kurios geba greitai ir efektyviai pritraukti darbo jėgą, įgyja akivaizdų pranašumą. Jei Lietuva nesubalansuos saugumo, darbo rinkos apsaugos ir verslo poreikių, rizikuojame prarasti tvirtas konkurencines ir ekonomines pozicijas, kurias ilgai kūrėme“, – pabrėžia P. Drižas.
TTLA atkreipia dėmesį, kad siekiant išlaikyti sektoriaus konkurencingumą, būtina peržiūrėti reguliacinę aplinką, skatinti inovacijas, investuoti į logistikos infrastruktūrą bei ieškoti lankstesnių sprendimų darbo rinkos imigracinės politikos srityje.
Pranešimą paskelbė: Stanislavas Likas, UAB „Publicum”
Antroje gegužės pusėje startavusi Linkuvos gatvės įkalnės rekonstrukcija gerokai įsibėgėjo – atnaujinti požeminiai ryšių tinklai, baigiama kloti nauja lietaus nuvedimo trasa, įrengiami pagrindai gatvei ir takams. Toliau tvirtinamas šlaitas. Nepaisant lietingos vasaros, iki šiol atlikta beveik pusė visų suplanuotų darbų. Neplanuoti iššūkiai „Linkuvos gatvės įkalnėje technologiškai daugiausiai iššūkių kelia oro sąlygos. Šią vasarą iškrito daug […]
Xenon (HID) lemputės nėra unifikavusios vieno lizdo – skirtingi automobiliai naudoja skirtingus tipus: D1S, D2S, D2R, D3S, D4S ir t.t. Pirmas žingsnis – patikrinti, koks tiksliai tipas įmontuotas jūsų automobilyje. Tai galite rasti automobilio instrukcijoje arba ant pačios lemputės – dažniausiai ant xenon lemputės korpuso būna užrašyta jos tipo kodas. S raidė („D2S“) reiškia lemputę […]
Iš Lietuvos į Jungtinę Karalystę (JK) kiekvieną mėnesį skrenda tūkstančiai žmonių, tai viena populiariausių krypčių. Lietuvos oro uostai (LTOU) primena, kad keliones į JK planuojantys Lietuvos gyventojai turėtų žinoti, jog šios šalies institucijos taiko reikalavimą atvykstantiems turėti elektroninį kelionės leidimą (angl. Electronic Travel Authorisation – ETA), jeigu jiems netaikomas vizų režimas. Nepasirūpinę ETA leidimu iš […]
Bendradarbiaujant su Lietuvos Respublikos finansų ministerija, Valstybine mokesčių inspekcija, Muitinės departamentu, Vilniaus teritorine muitine, Visuomeninių iniciatyvų paramos fondas paruošė ir perdavė Ukrainos valstybinės nepaprastųjų situacijų tarnybos Žytomyro apskrities Vyriausiajai valdybai 4 automobilius: Audi Q7 Quattro, Mercedes-Benz GLK, Subaru Forester ir Citroen Berlingo. Taip pat automobilių diagnostikos priemones. Žytomyro apskrities ugniagesių ir gelbėtojų valdybos atstovai lankėsi […]
Pirmaujančios Baltijos šalių oro linijų bendrovė „airBaltic“ stebėtojų taryba paskyrė Erno Hildéną oro linijų generaliniu direktoriumi (CEO). Jis pradės eiti pareigas nuo 2025 m. gruodžio 1 d. Suomijos pilietis E. Hildénas turi daugiau nei 25 metus tarptautinės patirties aviacijos ir finansų srityje. Iki 2025 m. birželio mėn. jis ėjo „SAS Scandinavian Airlines“ vykdomojo viceprezidento ir […]
„Via Lietuva“ tęsia automagistralių ir magistralinių kelių atnaujinimą – prasideda paprastojo remonto darbai automagistralėje A2 Vilnius–Panevėžys. Šią savaitę bus pradėti remontuoti du kelio ruožai dešinėje kelio pusėje (važiuojant Panevėžio kryptimi): nuo 42,3 iki 45,2 km (nuo Rimučių iki Užušilių miško) ir nuo 52,4 iki 56,2 km (nuo Ratiškių iki Širvintos upės). Darbus planuojama baigti iki […]