5 veiksmingi būdai dviračiams nuo vagių apsaugoti

5 veiksmingi būdai dviračiams nuo vagių apsaugoti

Šiltuoju sezonu vis daugiau gyventojų kasmet sėda ant dviračių, o pasibaigus karantinui ir laikantis vasariškiems orams dviratininkų šalies miestuose ir miesteliuose turėtų tik gausėti. Tačiau vasara daliai dviratininkų paprastai reiškia ir nuostolius bei nemalonius rūpesčius – aktyvėja ir ilgapirščiai. Pernai nuo gegužės iki rugpjūčio tik draudimo bendrovės „Lietuvos draudimas“ klientai žalos dėl dviračių vagysčių patyrė 1,5 karto dažniau nei per likusius metų mėnesius.

„Pastebime, kad vagiami ir brangūs, ir pigesni dviračiai, o neretai – tik jų dalys: ratai, žvaigždutės ir grandinės, sėdynės. Todėl kiekvienam svarbu pasirūpinti savo daiktų saugumu ir ypač šiuo metu, kai vasaros šiluma ir pamažu į įprastas vėžes grįžtantis gyvenimas daugelį skatina atsipalaiduoti“, – teigia „Lietuvos draudimo“ Gyventojų turto draudimo vadovas Andrius Gimbickas.

Pasak eksperto, praėjusiais metais vidutinė „Lietuvos draudimo“ klientams padaryta žala dėl vieno dviračio vagystės viršijo 620 eurų, o atskirais atvejais siekė ir kelis tūkstančius eurų. Į dviračius besikėsinantys ilgapirščiai aktyviausi didžiuosiuose šalies miestuose – Vilniuje ir Kaune žalų skaičius pernai buvo didesnis nei visoje likusioje šalies teritorijoje.

„Maždaug trečdaliu atvejų šiemet ilgapirščiai nugvelbė dviračius, kurie nebuvo prirakinti ar buvo laikomi nerakinamose laiptinėse, sandėliukuose, garažuose. Tokiu atveju sunkiai gali padėti ir policija, ir draudikai, nes nuostoliai patirti praradus neprirakintus ar nesaugiai laikomus dviračius neužrakintose patalpose – neatlyginami. Klientui nuostoliai taip pat bus neatlyginti, jei dėl vagystės jis nesikreips į policiją“, – įspėja A. Gimbickas.

Todėl labai svarbu dviračio saugumu pasirūpinti iš anksto, ne tik tuomet, kai prisireikia jį palikti. Ekspertas pateikia 5 veiksmingus patarimus, kaip tą padaryti:

1. Tvirtas užraktas. „Nors internete gausu filmuotos medžiagos apie tai, kaip vagys per kelias akimirkas gali nukirpti trosinę dviračio spyną, mieste vis dar neretai tenka matyti būtent tokiomis spynomis prirakintų dviračių. Dviratę transporto priemonę nuo vagių rekomenduojame saugoti tvirta, kieto plieno lydinio U formos spyna“, – sako A. Gimbickas. Anot jo, net ir tokia spyna nėra neįveikiama, tačiau ją nupjauti yra keleriopai sunkiau nei trosą, o tai gali sulaikyti ne vieną vagį.

2. Tinkamas rakinimas. Ne tokie reti atvejai, kai grįžęs prie dviračio šeimininkas randa prirakintą tik jo ratą, o visas likęs dviratis būna dingęs. Rekomenduojama prirakinti dviračio rėmą ir įsitikinti, kad nuo stovo ar turėklo, prie kurio rakinama transporto priemonė, jos neįmanoma patraukti neatrakinus apsauginės spynos.

3. Matoma ir apšviesta vieta. Saugiai prirakintą dviratį reikėtų palikti tik gerai matomoje, ryškiai apšviestoje vietoje. „Dviračių vagys būna aktyvūs ir šviesiu, ir tamsiu paros metu, bet prieblandoje jiems lengviau likti nepastebėtiems, todėl sutemus vagysčių rizika išauga. Naktį įneškite dviratį į rakinamą patalpą, geriausia – į namus ar rūsį. Kitu atveju, pasirūpinkite, kad dviratis liktų prirakintas apšviestoje vietoje. Jei dviratis paliekamas pagalbinėse patalpose, pavyzdžiui, sandėliuke – atkreipkite dėmesį į durų sutvirtinimą, ar spynos – patikimos“, – pataria A. Gimbickas.

4. Išvaizda. Pašnekovas atkreipia dėmesį, kad dviračių savininkai neretai netgi neturi dviračio nuotraukos, o tai apsunkina jo paieškas susidūrus su vagimis. Dar vienas būdas palengvinti pavogto daikto paieškas – suteikti jam unikalią išvaizdą. Pavyzdžiui, individualiai nudažytas rėmas gali būti ir įdomus kūrybinis dviratininko projektas, ir priemonė dviratį lengviau atpažinti vagystės atveju.

5. Žymėjimas. „Žymėjimas ir registravimas yra nepametami daiktų nuosavybės įrodymai, padedantys atpažinti jų savininką ir palengvinantys daiktų paiešką vagystės atveju. Registracijos lipdukas veikia ir kaip atgrasymo priemonė: žinojimas, kad dviratis registruotas ir tikrai bus ieškomas, kai kuriuos ilgapirščius gali sulaikyti nuo nusikaltimo“, – sako A. Gimbickas.

„Lietuvos draudimas“ yra didžiausia draudimo bendrovė šalyje, savo paslaugas teikianti daugiau nei 582 tūkstančiams privačių ir verslo klientų. Bendrovėje dirba daugiau nei 1000 darbuotojų, Lietuvoje draudikė užima 30 proc. ne gyvybės draudimo rinkos. „Lietuvos draudimas“ yra ne kartą pripažintas Geriausiu darbdavio Baltijos šalyse. „Lietuvos draudimo“ paslaugas renkasi 40 proc. visų apsidraudusiųjų Lietuvoje, o kitiems bendrovę rekomenduoja 9 iš 10 klientų. „Lietuvos draudimas“ kasdien padeda 430 savo klientų.

Daugiau: https://www.ld.lt/busto-draudimas/namu-turto-draudimas

Pranešimą paskelbė: Rūta Pukenė, UAB „Fabula ir partneriai“

Kiti skelbimai:
 
Bio Phyto Mild Facial Cleanser Veido prausiklis, 250 ml
 
TOMMY HILFIGER 15-39-01-5 Black 01 44
 
AUDIMAS Švelnaus mod.polo maršk.ilg.rank. 2021-571 Navy Blazer S
 
Este 83-28-05-8 Black 37
 
Camper Courb K300289 Blue 46

Rekomenduojame

Pandemijos iššūkių kupinais metais „Scania Lietuva“ išlaikė stabilią poziciją rinkoje

Pandemijos iššūkių kupinais metais „Scania Lietuva“ išlaikė stabilią poziciją rinkoje

„Scania Lietuva“ pernai išlaikė turėtą poziciją sunkiojo transporto pardavimo segmente – ji užima 9 proc. rinkos. Lietuvoje įregistruota 360 naujų „Scania“ sunkvežimių. 2020-aisiais sunkiojo transporto rinka, lyginant su ankstesniais metais, smuko net 45 proc. Pasak įmonės „Scania Lietuva“ regiono vadovo Dariaus Snieškos, tam įtakos turėjo ir pandemija, ir Mobilumo paketas. Iš viso pernai Lietuvoje įregistruota […]

Ar verta persėsti į hibridinį automobilį?

Ar verta persėsti į hibridinį automobilį?

Per pirmojo karantino piką pavasarį – kovo-balandžio mėnesiais gatvėse buvo žymiai mažiau praeivių ir transporto. Pravėrę langą galėjome džiaugtis tyla ir švaresniu oru. Šiuo metu miestų gatvėse vėl garsiai riaumoja automobiliai ir girdimas triukšmas skatina susimąstyti: ar įmanoma patogiai keliauti kur kas tylesnėmis ir aplinkai draugiškesnėmis transporto priemonėmis? Pasirodo, ant dviračio sėsti nebūtina. Alternatyva įprastiems […]

Seimo nario Eugenijaus Sabučio pranešimas: „Valstybės vizija – pėsčiomis, elektromobiliu ir ekologišku autobusu per duobėtas gatves ir žvyrkelius?“

Seimo nario Eugenijaus Sabučio pranešimas: „Valstybės vizija – pėsčiomis, elektromobiliu ir ekologišku autobusu per duobėtas gatves ir žvyrkelius?“

2021 m. sausio 19 d. pranešimas žiniasklaidai   Viešojoje erdvėje nuolat atsiranda pasvarstymų, nuomonių ir komentarų dėl lietuvių nenoro išsižadėti savo nuosavų transporto priemonių, nors jų sukeliama tarša neabejotinai kenkia žmonių sveikatai. Lietuvos gyventojai automobilių (ypač senų, taršių ir galingų) vis dar neatsisako, nors dėl jų miršta daugiausia žmonių tarp išsivysčiusių valstybių. Publikacijų ar komentarų […]

M. Skuodis atšaukė iš pareigų VĮ „Oro navigacija“ vadovą

M. Skuodis atšaukė iš pareigų VĮ „Oro navigacija“ vadovą

Susisiekimo ministras Marius Skuodis antradienį, sausio 19 d., iš pareigų atšaukė VĮ „Oro navigacija“ generalinį direktorių Marių Beliūną. Šios oro transporto infrastruktūros įmonės vadovu M. Beliūnas ministro Jaroslavo Narkevičiaus buvo paskirtas pernai rugsėjį.  Įsakymą dėl „Oro navigacijos“ vadovo atšaukimo ministras pasirašė antradienį.  „Įmonės valdyba išreiškė nepasitikėjimą vadovu ir nematė galimybės dirbti su juo toliau, išsiskyrė […]